XXXVI sesja Rady Miejskiej Brzegu – Relacja na żywo

0
Reklama

Informacja na temat złożonych wniosków mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych, raport z wykonywania programu ochrony środowiska za lata 2015 – 2016 oraz omówienie funkcjonowania uchwały dotyczącej utrzymania czystości i porządku w mieście w latach 2016 – 2017. To tylko niektóre tematy, jakimi na dzisiejszej (24.11) sesji zajmą się brzescy radny. Obrady rozpoczną się o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza.


Radni będą także procedować nad kilkunastoma projektami uchwał, m.in. w sprawie: programu ochrony środowiska dla Gminy Brzeg na lata 2017 – 2020, programu współpracy Gminy Brzeg z organizacjami pozarządowymi oraz zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2017 rok.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Na tekstową relację na żywo – prosto z brzeskiego ratusza – zapraszamy od godz. 10:00.


14.09

Burmistrz nie odpowiada na pytanie o swoją dymisję, a przewodnicząca Kużdżał ogłasza koniec sesji. Na Sali Stropowej zapanowała dziwna cisza ….

14.08

Drohomirecki dziwi się, że żadna instytucja np. konserwator powiatowy do tej pory nie zgłosiła do prokuratury zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa,

14.07

Burmistrz Wrębiak zarzuca Łukaszowi Drohomirecki, że nie podnosi sprawy odpadów w Namysłowie, a tylko jemu zarzuca opieszałość. – Ja martwię się o sprawy mojego miasta a nie Namysłowa – odpowiada Drohomirecki.

14.05

Burmistrz nie odpowiada i pyta czy dalej pan Drohomirecki kwestionuje postępowanie burmistrza Wrębiaka w sprawie odpadów. Winę za to ponosi tylko burmistrz Wrębiak – odpowiada Łukasz Drohomirecki.

14.02

  • Czy ustąpi ze stanowiska – tak kończy swoją wypowiedź Łukasz Drohomirecki pytając burmistrza Wrębiaka

14.00

Druga sprawa dotyczy remontu Ratusza i użytych w nim rodzaju drewna. Pan Łukasz odczytuje opinię z Instytutu Narodowego Dziedzictwa i stwierdza, że burmistrz Wrębiak dopuścił się zniszczenia zabytku w postaci Ratusza i sprzeniewierzył publiczne środki. W konstrukcji nośnej dachy ratusza użyto niepotrzebnie drzewa modrzewiowego zamiast sosnowego Zwiększyło to kwotę

13.56

Przewodnicząca Kużdżał udziela głosu Łukaszowi Drohomireckiemu sprawa dotyczy skargi na działalność dyrektorów przedszkoli. Pan Łukasz stwierdza, że rada na poprzedniej sesji jego skarga została odrzucona ze względu na korzystną opinie Rzecznika Praw Dziecka. Pan Łukasz natomiast otrzymał odpowiedź od rzecznika, że nie oceniano brzeskich placówek. Pan Łukasz stwierdza, że burmistrz Witkowski w tej sprawie kłamał. Prosi o ponowne rozpatrzenie sprawy

13.55

Przewodnicząca Kużdżał informuje o posiedzeniu komisji w sprawie nadania honorowego obywatela miasta dla Pawła Kozerskiego

13.49

Radny Komarzyński apeluje o zwiększenie środków w przyszłorocznym budżecie na brzeskie przytulisko. Radny podaje przykłady braku środków na podstawie swojej niedawnej wizyty w schronisku. Radny Żebrowski informuje o planach pracy Komisji Rewizyjnej, a radny Szpulak o Komisji Socjalnej. Burmistrz Wrębiak zachęca do udziału w zbiórce charytatywnej Caritasu. Zaprasza również na wydarzenia kulturalne, które odbędą się w najbliższym czasie.

13.49

Radna Jędzrzejko apeluje do radnych powiatu o remont ulicy Chrobrego. Radny Komarzyński informuje o posiedzeniach komisji budżetowej w sprawie uchwalania nowego budżetu

13.44

Kolejny punkt obrad: Wolne wnioski i informacje

13.44

Burmistrz Witkowski informuje, że gmina bierze udział w programie Maluch Plus i współpracuje z podmiotami prywatnymi uczestniczącymi w tym programie

13.42

W sprawie interwencji Straży Miejskiej, która polegała na wyprowadzeniu osoby z obrad sesji, szef straży informuje, że miała ona na celu zapobieżenie eskalacji konfliktu. Radny Komarzyński uważa, że w przyszłości należy pozwolić mieszkańcom na wypowiadanie się.

13.39

W sprawie umorzenia podatków brzeskiemu szpitalowi burmistrz Wrębiak informuje, że umorzenie w roku 2013 udzielone przez jego poprzednika wynosiło około 12000 złotych, a burmistrz w tym roku przewidział pomoc dla szpitala w wysokości 30000 złotych

13.33

W sprawie interpelacji radnego Komarzyńskiego w sprawie przyznawania lokali osobą przebywającym w zakładzie karnym: dyrektor ZNM sprawdzi dokładnie ilość takich wypadków, ale w bieżącym roku pamięta o jednym takim przypadku

13.31

W sprawie interpelacji Surdyki dotyczącej wypowiedzi Wójta Pulita to burmistrz zapozna się z jego wypowiedziami. Według burmistrza te wypowiedzi dotyczą poprzedników. Obecny budżet miasta jest rekordowy i „niepowtarzalny”

W sprawie lustra na ulicy Ofiar Katynia – będzie skierowany wniosek do komisji ruchu przy starostwie.

12.27

Burmistrz Wrębiak odpowiada na interpelacje. W sprawach dróg i chodników, które są w zarządzie powiatu burmistrz obiecuje wystosowanie pism do starostwa. Większość interpelacji dotyczyła takich dróg i chodników.

13.26

Następny punkt obrad: Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.

13.26

Radni w głosowaniu uznali skargę za bezzasadną

13.22

Druga skarga na działalność dyrektora ZNM.

13.20

Radni w głosowaniu uznali skargę za bezzasadną

13.17

Teraz skargi. Pierwsza dotyczy dyrektora ZNM. Komisja uznaje ją za bezzasadną.

13.16

Koniec tej serii uchwał . Wszystkie zostały przyjęte.

13.09

Teraz seria 5 uchwał w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów najmu nieruchomości stanowiących własność Gminy Brzeg oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów

13.08

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową nr 8 w Brzegu (druk nr 10)

13.07

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową nr 6 im. Tadeusza Kościuszki w Brzegu (druk nr 9)

13.06

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 im. Mikołaja Kopernika w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Brzegu (druk nr 8)

13.05

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Brzegu w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Brzegu (druk nr 7)

13.04

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

13.01

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletniej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stefana Żeromskiego w ośmioletnią Publiczną Szkołę Podstawową nr 1 im. Stefana Żeromskiego w Brzegu (druk nr 6)

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

13.00

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne (druk nr 5)

12.59

Radni  przyjmują uchwałę.

Radny Komarzyński pyta o Radę Seniorów. Otrzymuje odpowiedź, że rada nie została utworzona z powodu wadliwych wniosków. Należało odczekać cały rok aby podjąć następną „próbę” utworzenia rady. Radny Surdyka apeluje o uproszczenie procedury. Otrzymuje odpowiedź, że służby miejskie będą aktywnie pomagać w tworzeniu prawidłowych wniosków. Niestety procedura musi odbyć się od nowa, łącznie ze zbieraniem podpisów.

12.51

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia programu współpracy Gminy Brzeg z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2018 (druk nr 4)

12.50

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (druk nr 3),

12.49

Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę.

12.46

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2017 r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2017 rok (druk nr 2)

12.44

Koniec omawiania projektu. Trwa dyskusja nad sprawozdaniem. Na jej zakończenie radny Surdyka zaproponował „praktyczną realizację” i poprosił o zgaszenie kilkudziesięciu świateł na sali rajców. – Jest słoneczny dzień a sala jest dostatecznie naświetlona poprzez słońce – uzasadniał radny Surdyka. Prośba radnego została spełniona, a radni przyjęli projekt uchwały.

12.15

Projekt uchwały referują przedstawiciele firmy, którzy opracowali ten dokument

12.13

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Brzeg na lata 2017 – 2020 z perspektywą do 2024 roku. (druk nr 1)

12.12

13 za, 5 wstrzymało się od głosu. Radni uznają skargę za bezzasadną

12.11

Radny Komarzyński apeluje aby działać zgodnie z przepisami a nie stosować pewną uznaniowość. Burmistrz Wrębiak odpowiada, że przepisy dają mi taka możliwość i z niej korzystam.

– To jest moja decyzja. I biorę za nia odpowiedzialność – podsumowuje Wrębiak

12.09

– Popatrzmy na młodych ludzi, którzy teraz są na rynku mieszkaniowym i muszą brać kredyty na zakup mieszkań – pyta Burmistrz Wrębiak. Burmistrz stwierdza, że nie musimy kogoś komu kiedyś umorzyliśmy dług teraz pozwalać na zakup z bonifikatą. Wrębiak uważa taką sprzedaż za niezgodną z interesem gminy.

12.06

Burmistrz Witkowski obiecuje w przyszłości wprowadzić takie rozwiązania.

  • Na bieżąco sprzedaje pan mieszkania innym a tej pani nie chce pan. To jest nierówne traktowanie obywateli – zauważa radny KomarzyńskiDodaje, że może uchylmy uchwałę o sprzedaży mieszkań z bonifikatą. Burmistrz Kostrzewa odpowiada, że od 2017 roku nie sprzedajemy już mieszkań z bonifikatą.

12.02

Radna Goj-Birecka zwraca się z prośbą o określenie jasnych zasad w takich przypadkach.

12.01

Radny Komarzyński zwraca uwagę na brak konsekwencji burmistrza Wrębiaka. Najpierw proponuje sprzedaż pod bezprawnym warunkiem, a kiedy sprawa okazuje się „niemożliwa prawnie do zrealizowania” to wycofuje się z propozycji.

W odpowiedzi Burmistrz Wrębiak podkreśla, że moralnie sprzedaż tego mieszkania jest niewłaściwe.

11.58

Sprawa dotyczy odmowy sprzedaży lokalu przez burmistrza Wrębiaka. Burmistrz warunkował sprzedaż spłata poprzednich długów lokatorki, które zostały umorzone wcześniej przez radę. Radny Szpulak podkreśla, że komisja podjęła niejednomyślnie uchwałę o odrzuceniu skargi.

Głos zabiera osoba, która chciała wykupić ostatnie mieszkanie we wspólnocie. Pyta dlaczego burmistrz jej odmówił.

Burmistrz Wrębiak potwierdza, że podjął taką decyzję oraz stwierdza, że zaproponował sprzedaż mieszkania po spłaceniu poprzednich umorzonych kwot. – Teraz się wycofuję z tej propozycji publicznie – stwierdza Wrębiak

– Pan się niezgadza to teraz gmina będzie miała mnie na „garnuszku”. Wspólnota chce wykonywać remonty i miasto będzie za mnie płaciło – tak odnosi się do wypowiedzi osoba, która chciała wykupić mieszkanie.

10.50

Radni rozpatrują skargę na działalność Burmistrza Brzegu. Sprawę referuje radny Szpulak.

10.49

Wznowienie obrad

10.36

Koniec odczytywania sprawozdania. Przewodnicząca Kużdżał ogłasza 5 minut przerwy

10.31

Następny punkt obrad: Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej Brzegu i Burmistrza Brzegu o oświadczeniach majątkowych za 2016 rok złożonych przez radnych i osoby do tego zobowiązane. Informacja dostępna TUTAJ

10.30

Radni przyjmują raport przez aklamację.

10.26

Kolejny punkt obrad: Raport z wykonywania programu ochrony środowiska za lata 2015 – 2016. Raport dostępny TUTAJ

10.25

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację.

Przy okazji omawiania informacji burmistrz Wrębiak informuje, że od przyszłego roku będą obowiązywać nowe przepisy, które będą narzucać podmiotom obsługującym komunikację miejską utrzymywanie przynajmniej w 30% „taboru bez emisyjnego”, czyli pojazdów napędzanych elektrycznie

10.18

Następny punkt obrad: Działania Gminy na rzecz ochrony środowiska w latach 2015 – 2017. Omówienie funkcjonowania uchwały dotyczącej utrzymania czystości i porządku w mieście w latach 2016 – 2017. Informacja dostępna TUTAJ

10.17

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację.

10.16

W trakcie omawiania sprawozdania Burmistrz Witkowski informuje, że w przyszłym roku zostaną zwiększone środki na dofinansowanie pobytu dzieci w żłobkach niepublicznych.

11.12

Kolejny punkt obrad: Informacja na temat złożonych wniosków w roku 2017 mających na celu pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizacje zadań. Informacja dostępna TUTAJ

11.12

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację.

Radny Surdyka w dłuższej wypowiedzi wraca do sprawy ogromnych i ciężkich tornistrów noszonych przez dzieci. Burmistrz Wrębiak informuje, że tematem interesował Rzecznika Praw Dziecka

11.04

Radny Samul pyta o spotkanie z Prezesem Cukierków Brzeg. Burmistrz odpowiada, że na spotkaniu dowiedział się o planowanych inwestycjach związanych z zakładem.
– Dementuję plotki, że zakład będzie likwidowany – podkreśla burmistrz Wrębiak

11.01

W międzyczasie wywiązała się dyskusja między burmistrzem Witkowski a radny,m Komarzyńskim. Radny stwierdził, że za pół miliona złotych można wybudować 3 domy. Burmistrz Witkowski poprosił o podanie takiej firmy, która wybuduje trzy domy za pół miliona złotych.

– Za 140.000 złotych firma www.dobredomy.pl wybuduje dom. Więc uzupełniam moją wypowiedź: Za ponad pół miliona (5600000 pln) można wybudować 4 domy a nie trzy – odpowiada radny Komarzyński

Burmistrz Wrębiak prosi o nieporównywanie remontu i jego zakresu z budową „jakiś domów”

10.57

Radny Jaros pyta o spotkanie z Powiatowym Inspektorem Budowlanym. Burmistrz Wrębiak wyjaśnia, że miało ono służyć egzekwowaniu remontów zabytkowych obiektów.

10.56

Radny Komarzyński podkreśla, ze ta sama firma remontowała szalet miejski za blisko 200000 złotych

10.55

Radny otrzymuje odpowiedź, że oferta była wyższa tylko o około 20.000 złotych

10.54

Radny Komarzyński pyta o przebudowę parteru budynku Zarządu Nieruchomości Brzeg za kwotę ponad pół miliona złotych (dokładnie 560.000 pln)

10.53

Radna Biss pyta o spotkanie z Dyrektorem Zarządu Dróg i Autostrad. Burmistrz Wrębiak stwierdza między innymi, że z jego inicjatywy już dwa lata temu została podjęta inicjatywa budowy obwodnicy i przeprawy mostowej. Stwierdził, że jego działania popierają Wojewoda Dolnośląski i Wojewoda Opolski oraz Starosta Oławski i Starosta Brzeski .

10.47

Koniec odczytywania sprawozdania. Radni mogą zadawać pytania.

10.43

Nadal trwa odczytywanie sprawozdania przez burmistrza Wrębiaka

10.26

Następny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.25

Radny Surdyka składa wniosek dotyczący wypowiedzi Wójta Pulita, który stwierdził, że „miasto Brzeg przejada środki” – radny prosi o informację czy burmistrz odniesie się do słów Wójta Pulita.

Radny Surdyka prosi o remont tablicy informacyjnej o mieście przy dworcu PKP i PKS.

10.22

Radny Szpulak pyta o montaż lustra przy skrzyżowaniu ulic Ofiara Katynia i Monte Cassino

Radna Kużdżał zwraca się z prośbą dotyczącą remontu chodnika przy ulicy Łokietka.

10.20

Radny Żebrowski składa wniosek o umieszczenie tzw. spowalniaczy przy ulicy Zielonej. Radna Sobolewska składa wniosek w imieniu mieszkańców Szkolnej 4 o obniżenie podjazdu. Radna Sobolewska składa wniosek do przewodniczącej Mrowiec o wyjaśnienie sytuacji niedopuszczenia do głosu radnej Szczęsnej, która chciała przeczytać wniosek mieszkańców miasta. Radny Komarzyński składa wnioski;

  • ile osób przebywających w zakładzie karnym w Brzegu zgłosiło wniosek o udzielenie lokalu zastępczego
  • o przyczynę wyprowadzenia mieszkanki Brzegu z obrad poprzedniej sesji
  • radny pyta o sprawę konkursu „Maluch” i czy gmina przystąpiła do tego programu
  • radny pyta o umorzenie podatków dla Brzeskiego Centrum MedycznegoRadna Biss pyta o naprawę chodnika przy ulicy Wyszyńskiego 15 c, który jest uszkodzony.

10.15

Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

10.14

Następny punkt obrad: Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 20.10.2017 roku.

10.10

Radny Szpulak składa wniosek dotyczący wprowadzenia do porządku obrad następujących punktów: skargi na działalności dyrektora ZNM oraz skarga na działalności burmistrza. Radni przyjmują zmiany do porządku obrad.

10.09

Sesję otwiera radna Kużdżał. Przewodnicząca Mrowiec jest dziś „nieobecna”

10.00

Sesja rozpocznie się z kilkuminutowym opóźnieniem. Jak poinformowała zastępca przewodniczącej radna Kużdżał – „Musimy parę minut poczekać na druk uchwał”

Reklama