XXXIX sesja Rady Miejskiej Brzegu – relacja na żywo

1
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI

Po blisko dwumiesięcznej przerwie miejscy radni wracają do pracy. Sesja rozpocznie się o godz. 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza. Porządek obrad przewiduje m.in.: przyjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu honorowego obywatela Brzegu panu Pawłowi Kozerskiemu, wieloletniemu dyrektorowi Muzeum Piastów Śląskich.


Radni będą również procedować nad projektami uchwał w sprawie udzielenia dotacji wspólnotom mieszkaniowym na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane, a także: w sprawie zmian w budżecie na 2018 rok; udzielenia pomocy finansowej dla powiatu Brzeskiego przy przebudowie ul. Chrobrego; przekazania środków finansowych dla Policji.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

To tylko część dzisiejszego planu pracy brzeskich rajców. Na tekstową relację na żywo – prosto z brzeskiego ratusza – zapraszamy od godz. 10:00.


16:45 – Publikujemy brakującą relację z dzisiejszej sesji (wystąpiły problemy techniczne z dostępem do internetu). Tak jak obiecywaliśmy – w wersji audio.


15:50 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec zamyka obrady XXXIX sesji Rady Miejskiej Brzegu


15:47 – Radny Szpulak: Czy urząd miasta mógł umieścić moje dane osobowe na swoim profilu facebooku?
– Proszę nam przeanalizować tą sytuację i ustosunkujemy się do tego na piśmie – odpowiada burmistrz Wrębiak.
(chodzi o publikację Urzędu Miasta imion, nazwisk, numerów PESEL i adresów pięciu osób, które tworzą komitet referendalny ws. budowy więzienia w Brzegu)


15:33 – Radny Jędrzejko: „Spotkałem się z panem Franciszkiem Moszumańskim, który ubolewa, że 2 lata temu otrzymywał dotację na klub 55 tys. złotych, rok temu 50 tys. złotych, a teraz otrzyma 40 tys. złotych. Proszę o odpowiedź na piśmie”
(chodzi o klub kolarski Ziemia Brzeska – red.)


15:30 – Zbliżamy się do zamknięcia XXXIX sesji Rady Miejskiej Brzegu: Wolne wnioski i informacje.


15:27 – W większości pytań odpowiedzi zostaną wysłane na piśmie


15:26 – Kolejny punkt obrad: Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.


15:13 – Obie uchwały (druk nr 30 i 31) pozytywnie zaopiniowane przez komisje stałe i podjęte 15 głosami


15:11 – Jeszcze tylko dwie uchwały ws. opinii dotyczącej rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzeg  (druk nr 30 i 31)


15:10 – Uchwała w sprawie opinii dotyczącej częściowego umorzenia i rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzeg (wg druku nr 29) – została podjęta 15 głosami


15:09 – Uchwała w sprawie opinii dotyczącej umorzenia z urzędu wierzytelności Gminy Brzeg (wg druku nr 28) – została podjęta


15:08 – Po długiej dyskusji radni podjęli uchwałę wg druku nr 27 (14 za, 2 wstrzymało się)


15:04 – Coś się zacięło przy uchwale wg druku nr 27 Dotyczy ona wyrażenia zgody na przedłużenie dzierżawy nieruchomości rolnej przy ul. Wrocławskiej. Sprawa dotyczy osoby, która od 30 lat dzierżawiła ten teren i prowadziła na nim działalność rolniczą. Okazuje się, że pojawiła się inna osoba, która również chce wydzierżawić ten grunt, dlatego obecny dzierżawca niebawem może stracić swoje źródło utrzymania.


14:45 – Uchwały wg druków numer 25, 26 także przegłosowane


14:38 – Rada Miejska Brzegu podjęła również uchwały wg druków nr 21, 22, 23, 24


14:33 – Kolejne uchwały w sprawie przekazania dotacji podjęte. Tym razem dla: Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. Świętego Mikołaja w Brzegu, ul. Jana Pawła II 9, Wspólnota Mieszkaniowa ul. Piastowska 2, Wspólnota Mieszkaniowa ul. Chrobrego 22, Wspólnota Mieszkaniowa ul. Jerzego 4


14:25 – Dotacje dla: Wspólnota Mieszkaniowa ul. Łokietka 28, Wspólnota Mieszkaniowa ul. Szkolna 26Wspólnota Mieszkaniowa ul. Staromiejska 5 – również uchwalone


14:16 – Projekty uchwał dotyczące: Wspólnota Mieszkaniowa ul. Wolności 4, Wspólnota Mieszkaniowa ul. Piłsudskiego 26 oraz Wspólnota Mieszkaniowa ul. Piłsudskiego 10 – przyjęte przez Radę.


14:10 – Teraz blok projektów uchwał w sprawie przekazania dotacji dla wspólnot mieszkaniowych na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane.


14:10 – Komisje zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie. uchwała przegłosowana jednogłośnie – 17 radnych ZA


14:09 – Kolejny projekt uchwały. Tym razem w sprawie sprzedaży niezabudowanych działek gruntu, stanowiących własność Gminy Brzeg, położonych w Brzegu przy ul. Poziomkowej i Malinowej >>>TUTAJ<<< 


14:08 – Uchwały wg druków nr 4, 5, 6, 7 , 8 i 9 również przyjęte.


13:58 – Kolejna uchwała przyjęta. Tym razem w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków i opłat stanowiących dochody budżetu Gminy Brzeg za pomocą innego instrumentu płatniczego >>> TUTAJ<<<


13:57 – Projekt uchwały >>> TUTAJ <<< . 12 radnych ZA, troje radnych wstrzymał się, nikt nie by przeciw


13:56 – Koniec dyskusji o więźniach. Radni przechodzą do procedowania nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2018r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2018 rok


13:54 – Krzysztof Szary podkreśla, taka praca jest wykonywana nieodpłatnie. Komendant Straży Miejskiej wyjaśnia także, kto nadzoruje pracę więźnia.


13:50 – Przewodnicząca Mrowiec zwróciła uwagę na problem w nadzorowaniu więźniów. Chodzi o to, że nie wystarczy wyznaczyć więźnia do pracy, ale taką osobę trzeba upilnować.


13:45 – Oczywiście … takie są plany


13:43 – Na ponad 300 osadzonych w Zakładzie Karnym w Brzegu pracę podejmuje 12 więźniów. Trwa dyskusja – dlaczego tak mało?

Jak powstanie nowe więzienie to nawet 600 osadzonych będzie mogło pracować – poinformował burmistrz Brzegu.


13:37 – Informację referuje Krzysztof Szary, komendant Straży Miejskiej w Brzegu.
Informacja dostępna >>> TUTAJ <<<


13:36 – Kolejny punkt: Informacja Burmistrza Brzegu dotycząca wykazu podmiotów wyznaczonych do korzystania z pomocy świadczonej przez osoby skazane, które będą wykonywały prace społeczne.


13:34 – Informacja dostępna >>> TUTAJ <<< i przyjęta przez aklamację


13:34 – Przechodzimy do kolejnego punktu obrad: Informacja z realizacji wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży


13:32 – Plan pracy, po naniesieniu wniosków radnego Komarzyńskiego, został przyjęty przez aklamację


13:28 – Plan pracy dostępny >>> TUTAJ <<<


13:26 – Następny punkt dzisiejszej sesji: Zatwierdzenie planu pracy Rady Miejskiej Brzegu na 2018 r.


13:24 – Rada przyjęła również sprawozdanie Komisji Rewizyjnej


13:23 – Sprawozdanie Komisji Budżetu, Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego także przyjęte przez aklamację


13:20 – Piotr Szpulak referuje sprawozdanie Komisji Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska. Sprawozdanie przyjęte przez aklamację


13:17 – Sprawozdanie Komisji Zdrowia, Spraw Społecznych i Rodziny również zostało przyjęte


13:15 – Sprawozdanie Komisji Oświaty przyjęte przez aklamację


13:13 – Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji planów pracy Komisji Stałych Rady za rok 2017.


13:12 – Sprawozdanie przyjęte przez aklamację po naniesieniu poprawek radnego Piotra Szpulaka


13:11 – Dokument dostępny >>> TUTAJ <<<


13:09 – Kolejny punkt dzisiejszej sesji: Sprawozdanie z realizacji planu pracy Rady Miejskiej za rok 2017.


13:08 – Barbara Mrowiec wznawia obrady


12:52 – Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 10 minut przerwy


12:52 – Sprawozdanie z bieżącej działalności burmistrz zostało przyjęte przez aklamację


12:50 – Brakującą relacją postaramy się uzupełnić w formie audio


12:39 – A nas dopadły drobne problemy techniczne. Problem dotyczy słabego zasięgu sieci internetowej.


12:35 – Okazuje się, że brzeski przedsiębiorca otrzymał ofertę od innej gminy, która ma niższe opłaty za podatek od środków transportowych. Przedsiębiorca pytał burmistrza, czy jest możliwość obniżenia podatków transportowych w Brzegu. Gmina Brzeg nie przewidywała zmiany stawek i firma działająca od wielu lat w Brzegu przeniosła swój oddział do konkurencyjnej gminy.


12:30 – Radny Grzegorz Surdyka pyta o spotkanie z przedstawicielem  firmy Radiax

– Radjax ma bazę transportową i tutaj spotkaliśmy się na temat planów inwestycyjnych jakie miasto ma w tamtych okolicach oraz jaką moc mógłby uzyskać jako przedsiębiorca – odpowiada Jerzy Wrębiak.


12:24- Radny Henryk Jaros pyta  o spotkanie z panem Wojakiem.
– Pan Wojak jest przedsiębiorącą i pytał o działania miasta i przeprowadzane remonty


12:18 – Radny Robert Karlikowski pyta  burmistrza o spotkanie z prezesem PKS w Brzegu Andrzejem Posyniakiem. Jerzy Wrębiak odpowiedział, że rozmowa dotyczyła ewentualnej możliwości przejęcia terenu PKS. Burmistrz chciałby zagospodarować ten teren. – Jak wiadomo teren PKP, PKS  jest wizytówką miasta – zaznaczył Jerzy Wrębiak.


12:14 – Burmistrz Jerzy Wrębiak odpowiada, że planowany termin zakończenia remontu amfiteatru to 31 sierpnia 2018 r. Burmistrz spotkał z powiatowym konserwatorem w celu omówienia spraw związanych z brzeskimi zabytkami, m.in. tymi, które otrzymują dofinansowanie od Gminy na przeprowadzenie prac konserwatorskich.


12:11 – Radna Karolina Sobolewska pyta m.in. o spotkanie burmistrza z powiatowym konserwatorem zabytków oraz o planowany termin zakończenia remontu amfiteatru.


12:09 – Wojciech Komarzyński: „Mam nadzieję, że interesy gminy zostały należycie zabezpieczone i jeżeli deklaracje firmy o zlikwidowaniu namułu nie sprawdzą się, to otrzymamy należną rekompensatę”.

Bartłomiej Kostrzewa: „Ja nie przypominam sobie, aby firma deklarowała, że zlikwidowany zostanie cały namuł”


12:05 – Radny Komarzyński pyta, czy w okresie letnim będzie można kapać się w akwenie, w którym działał rezonator.
– „Jeżeli wyniki badania wody pozwolą na to, to oczywiście tak” – odpowiada wiceburmistrz Bartłomiej Kostrzewa


12:02 – Głos zabrał radny Szpulak, a następnie burmistrz Wrębiak. W dyskusji pojawia się wiele wątków, jednak wszystkie dotyczą budowy nowego więzienia w Brzegu.


11:57 – Radny Surdyka odczytuje część sprawozdania burmistrza z bieżącej działalności i dość krytycznie odnosi się do jakości zawartych tam informacji (chodzi o mało precyzyjne informacje) – „Do czego jest potrzebna Rada Miasta Brzegu? Faktycznie tylko do podnoszenia rąk? – pyta burmistrza Grzegorz Surdyka. 


11:55 – Gos zabiera radny  Grzegorz Surdyka : „Panie burmistrzu im dłużej przysłuchujemy się tej dyskusji, to mam takie wrażenie, że pan coraz bardziej się pogrąża. Przed sesją 20 października radni dowiedzieli się o tych planach. A później dowiadujemy się, że rok wcześniej już pan o tym wiedział. Więc co to znaczy rzetelnie informować?


11:52 – „My innego miejsca w mieście nie wskazalibyśmy. To jest dla nas idealna lokalizacja. Przekazujemy tylko 90 arów, a cała inwestycja idzie od strony rządowej” – mówi Jerzy Wrębiak, który jak widać, znów zapomniał, że miasto przekazuje 1,11 ha.


11:48 – „Jeżeli mamy posługiwać się rzetelnymi informacjami, to nie może pan powiedzieć, że będzie wygaszany (stary ZK w Brzegu – red.)” – podsumowuje radny Piotr Szpulak.


11:44 – Piotr Szpulak: Mówi pan: To nie ja – to premier Morawiecki. To nie ja – to płk Czereba, a za chwilę „Będziemy przenosić więzienie na peryferie”. To pan będzie przenosił? Skąd pan wie, że będą przenosić, jak nie ma decyzji? Chyba, że wie pan już, że będzie pan ministrem sprawiedliwości” – komentuje radny Szpulak


11:39 – „Ja uszanuję wolę, jeżeli państwo zbierzecie (podpisy – red.) zgonie z prawem, formalnie, to wtedy przeprowadzimy referendum” – mówi burmistrz Brzegu.  „Nie mamy do chwili obecnej podpisanego aktu notarialnego (na przekazanie gruntów pod budowę ZK – red.)” – dodaje Jerzy Wrębiak.


11:36 – Wygląda na to, że wiedza burmistrza Wrębiaka w zakresie zamknięcia starego więzienia opiera się tylko na słowach płk Leszka Czereby (dyrektor OISW w Opolu), który nie jest osobą decyzyjną w tym zakresie


11:33 – „Stare więzienie wyprowadzamy z centrum miasta na peryferie” – mówi Jerzy Wrębiak. Burmistrz nie odnosi się jednak do pytania radnego Szpulaka o gwarancję wygaszenia starego zakładu karnego. Nie odpowiada, czy Ministerstwo Sprawiedliwości wydało taką decyzję.


11:24 – Burmistrz odnosi się do wypowiedzi radnego Szpulaka. Na razie poruszył  m.in. kwestię przekazania gruntów (w końcu przyznał, że powierzchnia ma 1,11 ha, a nie 90 arów) i zbiórki podpisów ws. przeprowadzenia referendum. Jerzy Wrębiak podkreślił także, że ta inwestycja (budowa nowego więzienia) nie jest „zero-jedynkowa” i nie jest pewne, że dojdzie do skutku.


11:18 – Radny Szpulak dziękuje poseł Katarzynie Czocharze za to, że stanęła po stronie mieszkańców i przytacza cytat burmistrza Jerzego Wrębiaka z jego kampanii wyborczej „Słuchać ludzi, służyć mieszkańcom”


11:16 – Czy jest taka decyzja ministra sprawiedliwości na dzień dzisiejszy? – pyta Piotr Szpulak


11:13 – Piotr Szpulak wraca do sprawy budowy zakładu karnego w Brzegu. Cytuje dotychczasowe wypowiedzi przedstawicieli Służby Więziennej, które wzajemnie się wykluczają. Radny pyta burmistrza, czy ma jakąkolwiek gwarancję, że obecne więzienie zostanie zamknięte.


11:10 – Pytania do sprawozdania. Piotr Szpulak chciałby uzyskać dostęp do nagrania wideo ze spotkania burmistrza mieszkańcami.


11:06 – Trwa odczytywanie sprawozdania. Dokument dostępny >>>TUTAJ<<<


10:58 – Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności


10:55 – Interpelacje radnego Piotra Szpulaka:


10:50 – Radny Grzegorz Surdyka:

  1. Dnia 24.11.2017r. na sesji Rady Miejskiej zgłosiłem następującą interpelację: „W dniu 24.10.2017r. na antenie Radia Opole Wójt gminy Skarbimierz – Andrzej Pulit powiedział: „Wiem, że brzescy samorządowcy ciągle o tym myślą – przyznaje Andrzej Pulit.
    – Oni chcą najzwyczajniej w świecie ograć mieszkańców Skarbimierza. Zabrać im po prostu pieniądze. Ale gdyby tak się zastanowić ile środków finansowych ma nasza gmina, a ile Brzeg, to wychodzi, że pozyskujemy podobne kwoty, z tym, że Brzeg zdecydowanie więcej ich przejada – tłumaczy wójt. Jeżeli chcecie obniżyć koszty to trzeba je mniej przejadać, tak jak to robimy u nas. My więcej inwestujemy, stąd takie dobre wskaźniki
    ”. Również na stronie brzeg24.pl w artykule z dnia 23.10.2017r. możemy przeczytać: „Jeżeli ktoś w Brzegu myśli, aby przyłączyć Skarbimierz do Brzegu, a wiemy, że niektórzy tak myślą, to należy pytać – po co? Pomysłem tych ludzi jest ograć mieszkańców Skarbimierza, zabrać im środki – tłumaczy Andrzej Pulit. – Niektórzy mówią, że to (połączenie gmin) miałoby obniżyć koszty, ale żeby obniżyć koszty, to trzeba mniej „przejadać”. My w Skarbimierzu mniej „przejadamy”, a więcej inwestujemy. Widać to we wskaźnikach inwestowania i wypłacalności gmin. Chcemy pokazać, że nasza jednostka jest rzeczywiście jednostką miejską i pomysł łączenia gmin nie ma żadnego sensu, chyba, że burmistrzem miasta miałby zostać Andrzej Pulit, który oszczędniej wydaje pieniądze niż burmistrz Brzegu kolejnej kadencji. W żadnej kadencji burmistrzowie Brzegu nie potrafili lepiej wydać pieniędzy – mówi wójt Skarbimierza”.

Proszę o informację czy samorządowe władze Gminy Brzeg – przewodnicząca Rady Miasta pani Mrowiec czy też burmistrz Brzegu pan Wrębiak – odniosły się do słów pana Pulita?”

W odpowiedzi od burmistrza Wrębiaka datowanej na 14.12.2017r. czytamy: „W odpowiedzi na interpelację złożoną na sesji Rady Miejskiej Brzegu w dniu 24.11.2017r. i w nawiązaniu do wypowiedzi pana Pulita – wójta Gminy Skarbimierz w Radiu Opole, uprzejmie informuję, iż współpraca burmistrza Brzegu z wójtem Gminy Skarbimierz p. Pulitem układa się bardzo dobrze. W załączeniu oświadczenie wójta dotyczące m.in. powyższej sprawy, które wpłynęło również do Urzędu Miasta w Brzegu”.

W związku z brakiem merytorycznej odpowiedzi na pytanie z dnia 24.11.2017r. proszę o odpowiedź czy pana zdaniem Gmina Brzeg, którą pan kieruje „przejada” pieniądze – tak jak insynuuje wójt Pulit?

  1. Również na sesji w dniu 24.11.2017r. prosiłem o naprawę mapy Brzegu znajdującej się przy wyjściu z dworca PKS. Jutro mija trzeci miesiąc a mapy wciąż nie ma. Proszę odnieść się do tematu.
  2. W nawiązaniu do korespondencji mieszkańców bloku przy ul. Kamiennej 5-13 ze SM Zgoda w Brzegu dotyczącej placu na zespół kubłów na odpady, zabudowanego wiatą proszę o odpowiedź na pytanie, czy to Gmina finansuje to zadanie a jeśli tak, to czy zostanie wzięta lub już została wzięta pod uwagę skarga mieszkańców, by nie budować  w tej lokalizacji wspólnego dla obu bloków placu na odpady komunalne.
  3. Proszę o odpowiedź czy został już podpisany akt notarialny darowizny terenu, na którym planowane jest wybudowanie drugiego zakładu karnego w Brzegu.

 


10:48 – Radny Mariusz Andruchowicz prosi m.in. o wysprzątanie terenu przyległego do schroniska dla zwierząt oraz jak najszybsze przekazanie środków finansowych klubom sportowym


10:44 – Radny Henryk Jaros prosi, aby przy przebudowie ul. Chrobrego ująć budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Chrobrego, Wrocławska, Oławska.

Radny pyta o to, czy dach ratusza może być tak długo przykryty plandeką i czy nie wpłynie to na stan więźby dachowej

Henryk Jaros pyta, jakie kroki zostaną podjęte w związku z aktem wandalizmu przy ul. Piastowskiej (chodzi o miejski szalet).


10:39 – Radna Bożena Szczęsna:

  1. Mieszkańców, z którymi się spotykam, bulwersuje kwestia podawania przez pana coraz to innych wyliczeń, kalkulacji i szacunków dotyczących korzyści wynikających z powstania drugiego zakładu karnego w Brzegu. Proszę zatem o podanie:

    a) sposobu wyliczenia rzekomych korzyści dla naszej gminy wynikających z pana zdaniem zatrudnionych w przyszłości osób w drugim zakładzie karnym. Proszę o podanie liczby zatrudnionych osób, wielkości ich wynagrodzenia oraz uzasadnienia zastosowanych wielkości, które użył pan do obliczenia szacunkowej wielkości części podatku dochodowego, jaki zasili być może w przyszłości budżet naszej gminy.

    b) sposobu wyliczenia rzekomych korzyści dla naszej gminy wynikających z wielkości podatku od nieruchomości, jakim będzie obciążony drugi zakład karny, jaki ma powstać w Brzegu. Proszę o podanie ilości budynków, wielkości w metrach kwadratowych powierzchni, od której będzie naliczany podatek od nieruchomości, a także stawki zastosowanego podatku. Proszę również podać typy nieruchomości jakie pan w swoim szacunku hipotetycznych wpływów do budżetu gminy zastosował. Proszę również o uzasadnienie zastosowanych stawek podatku i powierzchni nieruchomości.

  1. Z doniesień medialnych – tekst na portalu Gazety Wyborczej – wynika, że podawał pan też teren tzw. „Zielonki” jako ewentualne miejsce umieszczenia drugiego zakładu karnego w Brzegu. Proszę o podanie:

    a) przyczyn dla których przedstawiciele ministerstwa zrezygnowali z tego umiejscowienia drugiego zakładu karnego w Brzegu

    b) kopii dokumentów, które potwierdzają tę rezygnację

    c) powodów, dla których, według pana, obecnie nie istnieje możliwość alternatywnego umiejscowienia drugiego zakładu karnego na terenie tzw. „Zielonki”

  1. Czy w zaistniałej obecnie sytuacji – protest mieszkańców i próba organizowania referendum, zwracał się pan do ministerstwa sprawiedliwości z propozycją zmiany umiejscowienia lokalizacji drugiego zakładu karnego w Brzegu? Jeśli tak – proszę o dokumenty potwierdzające ten fakt. Jeśli nie – proszę o uzasadnienie przyczyny takiego zaniechania.

  1. Za około dwieście tysięcy złoty wybudował pan pomnik i symbol swoich nieudolnych rządów w naszym kochanym mieście – chodzi mi oczywiście o publiczną toaletę przy ulicy Piastowskiej. W grudniu zeszłego roku i kilka dni temu w tym wandaloodpornym obiekcie (tak pan reklamował tę toaletę) doszło do zniszczeń oraz kradzieży bilonu z automatów wrzutowych zamontowanych na drzwiach do toalet. Proszę o informację:

    a) co zarejestrował zamontowany na pobliskim drzewie monitoring?

    b) czy można z zarejestrowanego materiału video zidentyfikować sprawcę?

    c) jeśli nie – dlaczego?

    d) jaki był koszt zainstalowania i funkcjonowania monitoringu przy wandaloodpornej toalecie?

    e) podanie szacunkowej wielkości skradzionych z wandaloodpornych toalet kwot w obydwu zdarzeniach (grudniowe i obecne)

    f) zestawienie kosztów, jakie poniosła gmina Brzeg, aby przywrócić wandaloodporne toalety do stanu zwykłego funkcjonowania. Proszę o wyszczególnienie kwot oraz rodzaju kosztu, jaki został poniesiony, a także kwoty łącznej

  1. Samorządowe Kolegium Odwoławcze znów uchyliło pańską decyzję ws. umorzenia podatku dla BCM. Jako członek zarządu powiatu wielokrotnie wypowiadał się pan krytycznie o poprzednim burmistrzu w kontekście umarzania podatku. Z medialnych doniesień, zwłaszcza ze słów pańskiego kolegi z ówczesnego zarządu Janusza Gila wynika, że był pan zwolennikiem umarzania podatku dla naszego szpitala. Dlaczego będąc już burmistrzem, nie chce pan umorzyć podatku od nieruchomości dla BCM-u? Co się takiego stało od momentu wybrania pana na stanowisko burmistrza, że zmienił pan diametralnie stanowisko w sprawie umorzenia podatków dla brzeskiego szpitala?

  1. Proszę o zestawienie wszystkich, kosztów jakie poniosła gmina Brzeg w trakcie pana kadencji, aby „wypromować ideę” utworzenia Muzeum Kresów Wschodnich. Mimo, że niektóre media już od dwóch lat podawały informacje o utworzeniu muzeum w Lublinie – pan dalej twierdził, że jest szansa na jego utworzenie w Brzegu. Proszę zatem o podanie przyczyn, dla których według pana, Ministerstwo Kultury i Sztuki wolało utworzyć takie muzeum gdzie indziej?

    Proszę o pisemne odpowiedzi na wszystkie interpelacje w formie elektronicznej.


10:38 – Radny Jędrzejko składa 6 interpelacji. Między innymi w imieniu mieszkańców ul. Chocimskiej prosi o wybudowanie parkingu dla samochodów oraz pyta o ewentualne plany zagospodarowania terenu po dawnej fabryce zeszytów w Brzegu


10:36 – Kolejne interpelacje Wojciecha Komarzyńskiego:
„Proszę o wiążącą i precyzyjną informację, czy po realizacji inwestycji polegającej na rewitalizacji kąpieliska przy ul. Korfantego, możliwa będzie kąpiel w akwenie,
w którym zainstalowany był rezonator?
Proszę o szczegółowe plany dotyczące utworzenia tzw. Miejskiego Muzeum przy Jabłkowej, a także o odpowiedź na pytanie, czy w świetle istnienia Muzeum Piastów Śląskich, które kultywuje również historię naszego miasta zasadne jest tworzenie takiej placówki, czy w zamian za tworzenie koncepcji kolejnego muzeum nie byłoby bardziej zasadne stworzenie koncepcji utworzenia nowego żłobka, czy kolejnych mieszkań socjalnych?”


10:33 – Teraz radny Komarzyński:
„Dnia 19 grudnia 2016 roku Pan Ryszard Gazda otrzymał ze strony Zarządu Nieruchomości Miejskich propozycję rozwiązania umowy najmu części obiektu położonego przy ul. Wolności 14 w Brzegu. Mimo tego faktu, podczas wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu, Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego i Komisji Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska z dnia 25.01.2017 roku, jak czytamy w protokole z tego posiedzenia Burmistrz Wrębiak (tu cytat) „wyjaśnił, że Pan Gazda nadal może kontynuować swoją działalność na zasadzie prywatnych relacji z nowym właścicielem, czyli wszystkie argumenty, które podnosił zostały obalone. Dodał, że oni muszą szukać nici porozumienia, by można było dzisiaj na kanwie tego spotkania szukać porozumienia stron, wynegocjować te dwa miesiące.”

Następnie podczas Sesji Rady Miejskiej Brzegu z dnia 27 stycznia 2017 r., jak wynika z protokołu (tu cytat) „Pan Burmistrz Jerzy Wrębiak odpowiedział, że sądzi po tym,
że dziś Pan Gazda nie jest obecny na sesji, że się porozumieli.”
Powyższe słowa Pana Burmistrza Jerzego Wrębiaka niewątpliwie dały Panu Gaździe przeświadczenie,

że może on nie tylko użytkować ten lokal do czasu jego ewentualnej sprzedaży przez gminę, ale także wówczas, gdy obiekt zostanie sprzedany, a jak wiemy procedura sprzedaży tej nieruchomości trwała jeszcze wiele miesięcy. W międzyczasie

w Urzędzie Miasta Brzegu odbywało się ponadto sporo rozmów pomiędzy Panem Gazdą, a Panem Burmistrzem, z których nie wynikało w żadnym wypadku, że miasto oczekuje opuszczenia zajmowanego przez Pana Gazdę lokalu. Potwierdzenie takiej sytuacji znajduje się również w piśmie z 12.12.2017 roku skierowanym przez Burmistrza do ZNM o uwzględnienie przez ZNM prośby Pana Gazdy o rozliczanie się na podstawie faktur, a nie not księgowych. Takie słowa i postępowanie świadczą wręcz o aprobacie bezumownego korzystania przez Pana Gazdę z zajmowanej nieruchomości. Tymczasem w jednym z ostatnich pism Pan Gazda został poinformowany o tym, że sprawa o opuszczenie zajmowanego lokalu została przekazana do sądu. Było to dla wynajmującego duże zaskoczenie, bowiem nie został on uprzedzony o tym fakcie. Proszę, zatem o informację:

  1. na jakiej podstawie sugerował Pan, że Pan Gazda winien porozumiewać się z potencjalnym właścielem?
  2. jakie są dalsze plany wobec tej nieruchomości?
  3. jaki był koszt i okres ważności dokumentacji na mieszkania socjalne w tej nieruchomości?
  4. czy Pan Gazda otrzymał ostateczne przedsądowe wezwanie do przekazania nieruchomości przed skierowaniem sprawy do sądu?
  5. czy nie uważa Pan, że Pańskie słowa i sposób postępowania w tej sprawie mogły wprowadzać Pana Gazdę w błędne przekonanie, co do intencji gminy wobec jego sytuacji?
  6. czy nie uważa Pan, że te działania powodują utratę zaufania obywatela do naszej gminy?

Jednocześnie proszę o ugodę w tej sprawie dla zachowania w naszym mieście zasady współżycia społecznego i zaufania obywatela do władzy publicznej.


10:30 – Serię interpelacji i wniosków składa radny Piotr Szpulak. W przerwie obrad postaramy się dotrzeć do ich treści.


10:29 – Radna Julia Goj-Birecka składa dwie interpelacje: prośba o zakup i montaż mierników jakości powietrza oraz umorzenie podatku od nieruchomości dla Brzeskiego Centrum Medycznego


10:28 – Radny Korycki prosi o „spowodowanie naprawy chodnika przy ul. Poprzecznej” (przy wjeździe na ul. Działkową)


10:27 – Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych


10:26 – Protokoły z dnia 15.12.2017 i 28.12.2017 r.  również zostały przyjęte


10:24 – Radny Komarzyński zgłosił dwie poprawki do protokołu z dnia 24.11.2017. Poprawki zostały uwzględnione, a protokół został przyjęty


10:23 – Przechodzimy do kolejnego punktu obrad: Przyjęcie protokołów z sesji Rady Miejskiej z dnia 24.11.2017, 15.12.2017 i 28.12.2017 r.


10:22 – Głos zabrał Paweł Kozerski: „Jestem bardzo wzruszony…  Najważniejsze w życiu człowieka jest życzliwość ludzi. Mieszkańcy miasta obdarzyli mnie wyjątkowy honorem. Właściwie zabrakło mi troszeczkę głosu, ale bardzo, bardzo dziękuję” 


 10:20 – Na sali rozległy się gromkie brawa. Paweł Kozerski z tytułem Honorowego Obywatela Brzegu!


10:19 – Uchwała została podjęta jednogłośnie. 17 radnych głosowało ZA


10:16 – Wszystkie komisje stałe przy RM zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie jednogłośnie


10:11 – Przewodnicząca odczytuje uzasadnienie uchwały. Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem >>> TUTAJ <<<

10:08 – Przechodzimy do punktu 3. dzisiejszej sesji. Przyjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu honorowego obywatela miasta Brzegu panu Pawłowi Kozerskiemu, wieloletniemu dyrektorowi Muzeum Piastów Śląskich.


10:07 – Wnioski do porządku obrad zgłosili: Julia Goj-Birecka (skarga na działalność burmistrza Brzegu) oraz Robert Karlikowski (skarga na działalność dyrektorów publicznych przedszkoli)


10:06 – 16 radnych uczestniczy w obradach


10:04 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec otwiera XXXIX sesję RM

Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość