Kilka alternatywnych wersji sprawozdań finansowych, niezrealizowane inwestycje – wątpliwości przed Walnym Zebraniem ROD Relaks

0
Reklama

Na sobotę (21.04) zaplanowano Walne Zebranie ROD Relaks. W marcu bieżącego roku, ze stanowiska ustąpił Prezes Zarządu ROD „Brzeg”, którego odejście nie przyniosło odpowiedzi na różnego rodzaju wątpliwości, które dotyczyć mogą chociażby sprawozdań finansowych Zarządu. Zastanawiający jest także fakt wielu inwestycji, które nie zostały zrealizowane, mimo obietnic i zapewnień Zarządu. O tych i innych wątpliwościach dotyczących działalności Zarządu ROD w Brzegu pisze w swoim liście Leszek Ciepielski.


21 kwietnia 2018r. w ROD Relaks odbędzie się Walne Zebranie
Szanowni Działkowcy z Relaksu I i Relaksu II

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Bez mała dwa lata prowadziłem na gościnnych stronach Panoramy rubrykę Nie dla Relaksu. Pisałem o licznych przypadkach łamania prawa i złego gospodarowania naszymi pieniędzmi przez Zarządy Rodzinnych Ogrodów Działkowych „Brzeg” przy Prochowej i Relaksu przy Fabrycznej. Dzisiaj, mimo tego że zostałem pozbawiony członkostwa uważam, że warto było, bo są tego pierwsze efekty. W marcu br. ustąpił ze swojego stanowiska „żelazny” Prezes Zarządu ROD „Brzeg” Pan Stefan Ch. Nie ma już tego Pana także w Zarządzie Okręgowym PZD w Opolu. Po raz pierwszy w 2017r. działkowcy wielu brzeskich ogrodów, zjednoczonych wokół siedziby przy Prochowej, ujrzeli rozliczenia finansowe za 2016r. W Relaksie w 2017 r. po raz pierwszy od wielu lat nie było podwyżki składek. Chyba oszołomiony i zadowolony z tego faktu Zarząd ROD Relaks przyjął kuriozalną uchwałę o niepodnoszeniu opłat działkowcom w 2017. W 2017 roku podjęto nieudaną próbę „wcielenia” do Relaksu ogrodu „Kolejarz” przy Małujowickiej. Na ich bramach ogrodowych zawisły na kilka tygodnie tablice z napisem Relaks III. Aneksja jednak nie powiodła się, bo dumni Kolejarze nie chcieli inwestycji za stawki proponowane przez Zarząd Relaksu. Postanowili zrobić to sami i dużo taniej. Jeszcze raz gratuluję im odwagi przeciwstawienia się chciwym „zaborcom”. Na ich bramach znowu wisi tablica „Kolejarz”.

Usunięto mnie z PZD nie za to, że o tym pisałem ale za to, że odważyłem się podpisać pod ogólnopolskim apelem niezależnych działkowców skierowanym do posłów i senatorów, w którym zwrócono uwagę na liczne przykłady nieprawości w PZD w całej Polsce. Ten mój podpis uznano za działanie na szkodę PZD. Nie pozwolono mi nawet przedstawić swoich argumentów w pierwszej instancji rozpatrującej moją sprawę. W drugiej instancji oddalono odwołania ponieważ w moim imieniu złożył je pełnomocnik – Pan Tomasz Dragan, co nie jest dopuszczalne w PZD. Przepis ten narusza podstawowe swobody obywatelskie zawarte w licznych przepisach prawa krajowego i międzynarodowego. Kiedyś na pewno to się zmieni. Pan Tomasz Dragan reprezentował mnie bezinteresownie. Dziękuję mu za pomoc prawną i włożony trud w tę sprawę.

Gdybym był na Walnym Zebraniu w Relaksie to zadałbym następujące pytania Zarządowi, na czele którego mimo wielu zaniedbań stoi niezmiennie Pan Jerzy Zakrzewski:

1. Dlaczego rozliczenia finansowe za 2016r. zatwierdzone uchwałą przez walne zebranie znacznie różnią się od tych, które wywiesił Zarząd na tablicach ogłoszeń w czerwcu 2017r.?
2. Ile wynosi deficyt finansowy ogrodu 6081,16 zł (przedstawiony na walnym zebraniu) czy 15189,39 zł (rozliczenie wywieszone na tablicy ogłoszeń)?

Nagranie z Walnego Zebrania w dniu 8 kwietnia 2017r. (zł)

Przychody

Wydatki

Deficyt

Inwestycje

remonty i konserwacja

Składka ZUS

od umów zleceń

Podatek do US

od umów zleceń

65 255,00

71 336,00

6 081,00

62 000,00 – wodociąg w Relaks 1

4 907,00 – materiały do remontów i konserwacji

3 659,00

0

Informacja wywieszona na ogrodowych tablicach w dniu 28 czerwca 2017r. (zł)

Przychody

Wydatki

Deficyt

Inwestycje

remonty i konserwacja

Składka ZUS

od umów zleceń

Podatek do US

od umów zleceń

107 863,33

123 052,72

15 189,39

67 901,61

0

0

3. W 2015 roku nie mieliśmy deficytu finansowego, dlaczego doszło do jego powstania w 2016r.?
4. Czy budowa wodociągu w Relaks II (2004 r.) była finansowana także ze składek Relaksu I?
5. Czy budowa wodociągu w Relaks I (2016 r.) była finansowana także ze składek Relaksu II bo według słów Prezesa z nagrania – ROD dołożył do inwestycji w 2017r. – 21000zł?
6. Dlaczego od wypłaconych wynagrodzeń wypłaconych w 2016r. członkom Zarządu ROD i innym osobom nie odprowadzono podatku skarbowego i składek do ZUS (tak wynika z informacji wywieszonej na tablicach ogłoszeń i na stronie internetowej)?
7. Dlaczego, mimo uchwały walnego zebrania, nie ma dzisiaj na walnym zebraniu działkowców z Relaksu III utworzonego z działek Kolejarza?
8. Kto i w jakim trybie usunął z Zarządu ROD osoby dokooptowane do niego przez walne zebranie w 2017r.? Kto nakazał bez zgody walnego zebrania usunąć te osoby ze strony internetowej?

Pytań i zastrzeżeń jest dużo więcej. Poruszcie proszę sprawę inwestycji w 2017r. Miały być min. pomalowane bramy wejściowe. Miał być utwardzony tłuczniem plac przy Relaks II. Tak wynika z zatwierdzonego preliminarza wydatków zatwierdzonego przez Walne Zebranie. A może to jest zrobione? Trzeba o to spytać, bo nasi działacze biorą regularne miesięczne wynagrodzenia z naszych składek i to działkowcy są ich pracodawcami. Jak się komuś za coś płaci to zrozumiałym jest, że się sprawdza wykonywaną pracę i jej jakość. Przypomnę tylko, że zgodnie z przepisami PZD za działalność statutową nie przysługuje wynagrodzenie. Za jaką konkretną pracę były wynagrodzenia i nagrody?

Życzę owocnych obrad, wnikliwego rozliczenia Zarządu i odważnego głosowania.
Ciekawym punktem zebrania będzie przyjęcie (zapowiedź strony internetowej) regulaminów:
1) wodnego – po 14 latach od budowy wodociągu w Relaks II; 2) energetycznego – po 13 latach od podłączenia prądu w Relaks II.
Rychło w czas.

Jeżeli interesują Was szczegóły tego o czym napisałem to bezinteresownie przekażę dokumenty – to znaczy: nagranie (płytę CD) wystąpienia Prezesa Zarządu ROD Relaks z ubiegłorocznego walnego zebrania – sprawozdanie finansowe za 2016r.), kopię informacji finansowej za 2016r. (wywieszoną na ogrodowych tablicach ogłoszeń w lipcu 2017r.) i inne istotne dokumenty. Dokumenty będzie można odebrać w czwartek 19.04 i piątek 20.04 w godzinach 16-17 w ogródku Wozowni. Można też otrzymać te dokumenty pocztą elektroniczną pisząc do 21.04. na adres: lec_art@op.pl

 

Reklama