VI. Sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

1
Reklama

Dziś, o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego Ratusza, rozpoczęła się VI. Sesja Rady Miejskiej. Porządek obrad przewiduje m.in.: ustalenie założeń do wprowadzenia budżetu obywatelskiego, omówienie skuteczności Straży Miejskiej oraz działanie Związku Gminnego EKOGOK i  możliwe skutki jego rozwiązania. Radni będą głosować w sprawie kilku uchwał m.in. dotyczącą udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn. Remont chodnika w ciągu dróg powiatowych nr 1193 O i 2025 O (ul. Piastowska w Brzegu).  Będziemy dla Państwa, na bieżąco relacjonować przebieg dzisiejszych obrad.


15:54 – Przewodnicząca składa życzenia świąteczne i zamknęła posiedzenie.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

 

15:50 – Radni zostali zaproszeni na spotkanie 31 marca z kupcami brzeskimi. W spotkaniu będzie uczestniczył burmistrz.


 

15:47 – Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za głosował 16 , wstrzymało się 3.


 

15:46 – Wniosek radnego Szpulaka o skierowanie kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miasta dotyczącej funkcjonowania Biura Przetargów w Urzędzie Miasta. Sprawa związana jest ze skargą pana Dudzika na rzekomo stronnicze rozstrzygnięcia na korzyść pana Jarząbka.


 

15:44 – Tak wygląda sala z miejscami dla widowni …
DSC02346 (Kopiowanie)


 

15:40 – Przechodzimy do punktu 14. Wolne wnioski i informacje. Głos zabrał radny Paweł Korycki.


 

15:36 – Bartłomiej Kostrzewa obiecał szybsze otwarcie toalet miejskich. Do tej pory były otwierane w dniu 1-go Maja.


 

15:34 – Sprawa zmiany rejonizacji szkół ponadgimnazjalnych – „Urząd będzie się zastanawiał nad ewentualną zmianą w roku 2016/2017. Rejonizacja ma zapobiec zmianowości nauki w szkołach” – tak odpowiadał na interpelację wiceburmistrz Witkowski.


 

15:33 – W sprawie skateparku – burmistrz obiecuje, że sprawą się zajmie kiedy pojawią się środki zewnętrzne na tego typu inwestycje.


 

15:32 – Sprawa bezpieczeństwa na ulicy Zielonej – w grę wchodzi tylko kapitalny remont w perspektywie 2 – 3 lat. Interpelacja radnej Biss w sprawie przejścia na ulicy Armii Krajowej zostanie przekazana do GDDKiA.


 

15:29 – W sprawie drogi wewnętrznej przy ulicy Starobrzeskiej wiceburmistrz Kostrzewa zapowiada, że zapozna się ze sprawą.


 

15:26 – Burmistrz Wrębiak informuje o wystąpieniu do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie prywatnych nieruchomości przy ulicy Jana Pawła i Chrobrego. Burmistrz uważa, że z pomocą powiatowego konserwatora zabytków skutecznie „uprzykrzy życie” właścicielom tych nieruchomości tak aby „zmotywować” ich do remontów.

DSC02330 (Kopiowanie)


 

15:24 – Zastępca burmistrza Bartłomiej Kostrzewa zapowiada umieszczanie nowych pojemników na odchody zwierząt.


15:23 – W sprawie terminu wybudowania hotelu wiceburmistrz Witkowski informuje, że wysłano pismo do wykonawcy.


 

15:22 – Burmistrz również dostrzega problem parkowania na Słowackiego i sprawą się zajmie. Ulica Reymonta i Struga jest przewidziana do bieżącego remontu. Słupy drewniane na ulicy Katowickiej – burmistrz zapowiada interwencję u dostawcy energii.


 

15:21 – Burmistrz zapowiada wniosek o zwiększenie bezpieczeństwa na ulicy Poznańskiej.


 

15:20 -Przechodzimy do punktu 13. Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.


 

15:19 – Radni przystąpili do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 1 wstrzymujących się


 

15:17 – Radni głosują uchwałę dotyczącą skargi dotyczącej Dyrektor Publicznego Przedszkola nr 8. Skargę złożył Piotr Sobczyk. Komisja Oświaty Rady Miasta uznała skargę za bezzasadną.


 

15:15 – Radni przystąpili do głosowania. Za 16, 0 przeciw i 3 wstrzymujących się.


 

15:10 – Radni głosują w sprawie skargi na działalność burmistrza. Skarga dotyczyła świadczeń alimentacyjnych. Biuro Spraw Społecznych wysłało omyłkowo ponaglenie dla jednego ze swoich petentów. Według Komisji Zdrowia Rady Miasta, która się sprawą zajmowała, skarga jest zasadna. Radna Goj-Birecka referuje tą sprawę. Radna wskazuje, że klauzula wykonalności została podpisana przez burmistrza. Mimo, że błąd popełniły też inne instytucje to radna uznaje skargę za zasadną.


 

15:06 – W przerwie udało się nam porozmawiać z radnym Grzegorzem Kapelą ws. pomysłu aby Brzeg wystartował w konkursie NIVEA (pisaliśmy o tym TUTAJ). Posłuchaj:

DSC02342 (Kopiowanie)


 

15:05 – Radni głosują w sprawie opinii dotyczącej rozłożenia na raty spłaty wierzytelności Gminy Brzegu. Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 17, 0 przeciw i 1 wstrzymujących się.


 

15:02 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 19, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się.


 

15:01 – Radni głosują uchwałę w sprawie utworzenia odrębnych obwodów głosowania, ustalenia numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych w Brzegu w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2015 roku. W celu przeprowadzenia głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2015 roku Rada Miejska na wniosek Burmistrza tworzy odrębne obwody głosowania w szpitalu oraz zakładzie karnym, jeżeli w dniu wyborów przebywać w nich będzie co najmniej 15 wyborców.


 

14:59 – Radna Goj-Birecka zgłasza kandydaturę Piotra Szpulaka. To jedyna kandydatura. 18 za, wstrzymał się tylko radny Szzpulak.


 

14:57 – Radni przystępują do głosowania uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Gminy Brzeg do Rady Społecznej działającej przy Brzeskim Centrum Medycznym w Brzegu.


 

14;55 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 19, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się. 


14:54 – Wracamy po przerwie. Radni głosują uchwałę dotyczącej sprzedaży działki przy ulicy Malinowej

Objęta uchwałą niezabudowana nieruchomość położona w Brzegu przy ul. Malinowej obejmująca działkę 422/30 ark.mapy 4, obręb Rataje o powierzchni 0,1140ha wchodzi w skład kompleksu działek przeznaczonych do zbycia w drodze przetargowej z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne ekstensywne formie zabudowy wolnostojącej. Zgodnie z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego opracowanego dla tego terenu zatwierdzonego uchwałą Nr XLVIII/471/09 z dnia Rady Miejskiej Brzegu z dnia 4 września 2009 r. ogłoszoną w Dzienniku
Urzędowym Województwa Opolskiego Nr 80,poz.1036 z dnia 2 listopada 2009 r. przedmiotowa nieruchomość położona jest na obszarze oznaczonym MN – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej ekstensywnej w formie zabudowy wolnostojącej. Wartość szacunkowa zbywanej nieruchomości określona przez rzeczoznawcę majątkowego w operacie szacunkowym z dnia 02 września 2014r. wynosi 107.627zł.


14:50 – … rozmawiali również z radnymi

DSC02344 (Kopiowanie)


 

14:40 – Okazuje się, że owe dwie młode osoby wolą jednak chyba rozmawiać z burmistrzem…

DSC02339 (Kopiowanie)


 

14:39 – Na wniosek radnego Szpulaka radni przerywają sesję. Na sali obrad pojawiły się dwie młode osoby, które chcą porozmawiać z radnymi – tak motywował swój wniosek radny.


 

14:37 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 1 wstrzymujących się. 


 

14:36 – Radni głosują uchwałę dotyczącej sprzedaży działki przy ulicy Monte Cassino.

Ciekawostką jest fakt, że w trakcie niedawnej kampanii wyborczej obecny burmistrz wypowiadał się negatywnie na temat sprzedaży tej działki. Wówczas na sesji również pojawił się projekt sprzedaży tej działki. |Teraz zmienił zdanie?
Nieruchomość, której dotyczy uchwała obejmuje zabudowaną działkę 1011/1 o pow.0,7146ha położoną w Brzegu przy ul. Bohaterów Monte Cassino (teren położony między ulicą Ofiar Katynia, a Publicznym Gimnazjum nr 3) . Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Brzegu V Wydział Ksiąg Wieczystych w Brzegu prowadzi księgę wieczystą OP1B/00005895/7. Nieruchomość przeznaczona jest do zbycia w drodze przetargu, z przeznaczeniem pod inwestycje zgodne z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego.
Zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Brzegu przedmiotowa nieruchomość położona jest na terenie o podstawowej funkcji: tereny zabudowy mieszkaniowej z usługami towarzyszącymi oraz zielenią ( MN), częściowo w obrębie istniejącego zainwestowania, częściowo w obrębie planowanego zainwestowania, w obszarze wysokiej intensywności. Strefy III zabudowy mieszkaniowo-usługowej o wysokiej intensywności posiadającej charakter śródmiejski, uwarunkowany historycznie. Strefy B ochrony konserwatorskiej, strefy OW – obserwacji archeologicznej. Ponieważ szacunkowa wartość zbywanej nieruchomości określona przez rzeczoznawcę majątkowego w operacie szacunkowym z dnia 02 września 2014r. wynosi 937.270 zł.


 

14:35 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni tym razem przystąpili po krótkiej dyskusji do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się.


 

14:31 – Tu nie pójdzie tak szybko. Na pytanie radnego Szpulaka, pani kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska tłumaczy zasady odłowu bezdomnych zwierząt.


 

14:27 – Kolejna uchwała pod głosowanie. Tym razem radni głosują w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzeg.

Projekt Programu poddany był konsultacjom z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. 2014 r. poz. 1118, zmiany: poz. 1138, 1146). W trakcie konsultacji z organizacjami społecznymi nie wpłynął żaden wniosek ani żadna opinia dotycząca opiniowanego projektu. Ponadto, zgodnie z art. 11a, ust. 7 ustawy o ochronie zwierząt projekt Programu przedłożony został do zaopiniowania przez Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz Brzeskie Towarzystwo Miłośników Zwierząt (organizację społeczną działająca naterenie Gminy Brzeg, której celem statutowym jest ochrona zwierząt). Brzeskie Towarzystwo Miłośników Zwierząt nie wydało swojej opinii w sprawieprojektu programu w terminie 21 dni od jego otrzymania, co zgodnie z art. 11a, ust. 8 ustawy o ochronie zwierząt uważa się za jego akceptację. Powiatowy Lekarz Weterynarii pismem nr PIW D.Z.5430.2.2015 z dnia 30 stycznia 2015r. zwrócił uwagę na konieczność podpisania przez Gminę umowy ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt. W programie nie wskazano schroniska do którego miałyby trafiać zwierzęta z terenu Gminy Brzeg, co wynika z faktu, iż schroniska dla bezdomnych zwierząt, ze względu na przepełnienia nie wyrażają woli współpracy w zakresie przyjmowania dodatkowych zwierząt z terenów kolejnych gmin. Co prawda zdarzają się małe firmy, prowadzące „pseudo-schroniska”, które przyjmują tego typu zlecenia od gmin, to są to często ukryte „umieralnie dla zwierząt”. Spośród sześciu schronisk do których zwrócono się z zapytaniem o możliwość podjęcia współpracy, tj. schronisk w Opolu, Nysie, Kędzierzynie-Koźlu, Wrocławiu, Jeleniej Górze i Dzierżoniowie, negatywnych odpowiedzi udzieliły schroniska w Opolu, Kędzieżynie-Koźlu, Wrocławiu, Nysie. Schroniska w Jeleniej-Górze i Dzierżoniowie nie udzieliły natomiast żadnej odpowiedzi. Należy ponadto wskazać, iż w ostatnich latach nie było konieczności przekazania jakiegokolwiek zwierzęcia z terenu Gminy Brzeg do schroniska. Mając na uwadze powyższe Gmina Brzeg zapewnia bezdomnym zwierzętom ze swojego terenu miejsce w przytulisku zlokalizowanym przy ul. Kruszyńskiej, prowadzonym na podstawie umowy przez Zakład Higieny Komunalnej sp. z o. o. Spośród 139 psów, które trafiły w roku 2014 do przytuliska 37 wróciło do swoich dotychczasowych właścicieli, a dla 93 znaleziono nowych opiekunów.


 

14:26 – Szybkie głosowania. Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się.


 

14:25 – Rada głosuje uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn. „Remont chodnika w ciągu dróg powiatowych nr 1193 O i 2025 O ul. Piastowska w Brzegu”

W uzasadnieniu uchwały czytamy, że w wyniku prowadzonych rozmów między Gminą Brzeg, a Starostwem Powiatowym w Brzegu wyrażono wolę partycypacji finansowej Gminy Brzeg przy realizacji zadań remontowych i inwestycyjnych na drogach powiatowych zlokalizowanych na terenie Brzegu. W rozmowach tych określono jako priorytetowe dla miasta 2 zadania: remont chodników ulicy Piastowskiej oraz przebudowę ulicy Chrobrego.
Z uwagi na fakt, że Starostwo Powiatowe w Brzegu zaproponowało kwotę 200.000,00 zł na zadania remontowe na terenie miasta, Gmina Brzeg zgodnie z zasadami współfinansowania 50% na 50%, które to
zasady obowiązują wszystkie gminy powiatu brzeskiego, również powinna wyasygnować kwotę tej wielkości. Środki w łącznej kwocie 400.000,00 zł powinny umożliwić realizację przynajmniej jednego ciągu
pieszego wzdłuż ulicy Piastowskiej. Ostateczna wartość zadania znana będzie po wyłonieniu wykonawcy
przez Starostwo Powiatowe w Brzegu.


 

14:24 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się.


 

14:24 – Rada głosuje zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany są dokonywane w związku ze zmianą budżetu na 2015r., wpływającą na wynik budżetu i związanym z nim zwiększeniem przychodów wprowadzono również zmiany w Wieloletniej prognozie finansowej.


 

14:23 – Komisje rady zaopiniowały pozytywnie uchwałę. Radni bez dyskusji przystąpili do głosowania. Za 18, 0 przeciw i 0 wstrzymujących się.


 

14:20 – Punkt 12. Radni głosują zmiany w budżecie Gminy Brzeg na 2015 r.

W budżecie miasta na 2015 rok wprowadza się następujące zmiany:

1) Zmniejsza się plan dochodów bieżących w dz. 758, rozdz. 75801 o kwotę 602.935 zł na podstawie pisma
Ministra Finansów Nr ST3.4750.5.2015 z dnia 06.02.2015 r. informującego o zmniejszeniu części
oświatowej subwencji ogólnej;

2) Zwiększa się plan przychodów paragraf 950 – Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6
ustawy o kwotę 200.000 zł;

3) Zmniejsza się plan wydatków bieżących o łączną kwotę 702.935 zł, w tym:
a) w dz. 600, rozdz. 60016 o kwotę 50.000 zł na zadanie pn. „Utrzymanie dróg gminnych, w tym: remonty
cząstkowe nawierzchni dróg, konserwacja oznakowania pionowego i odnowa poziomego, mikrodywaniki,
konserwacja sygnalizacji świetlnej, inkaso opłat parkingowych, likwidacja barier architektonicznych”,
b) w dz. 801, rozdz. 80101 o kwotę 267.913 zł na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
c) w dz. 801, rozdz. 80104 o kwotę 151.982 zł na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
d) w dz. 801, rozdz. 80110 o kwotę 183.040 zł na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
e) w dz. 900, rozdz. 90015 o kwotę 50.000 zł na zakup energii do oświetlenia ulic, placów i dróg;

4) Zwiększa się plan wydatków bieżących w dz. 600, rozdz. 60016 o kwotę 200.000 zł na pomoc finansową
w formie dotacji celowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn. „Remont chodnika w ciągu dróg
powiatowych nr 1193 O i 2025 O ul. Piastowska w Brzegu”;

5) Zwiększa się plan wydatków majątkowych o łączną kwotę 100.000 zł, w tym:
a) w dz. 600, rozdz. 60016 o kwotę 50.000 zł na nowe zadanie pn. „Przebudowa ulicy Reja w Brzegu”,
b) w dz. 900, rozdz. 90015 o kwotę 50.000 zł na nowe zadanie pn. „Rozbudowa oświetlenia ulicznego na
terenie Miasta Brzegu”.
W załączniku nr 8 „Plan wydatków majątkowych na 2015 rok” zmniejsza się wydatki w dz. 900,
rozdz. 90004 na zadanie pn. „Przebudowa ciągów pieszych na terenie Plant miejskich w Brzegu” o kwotę
17.500 zł oraz zwiększa się wydatki w dz. 900, rozdz. 90004 na nowe zadanie pn.”Przebudowa skweru
zlokalizowanego przy ul. Wolności w Brzegu” o kwotę 17.500 zł.
Dodatkowo w załączniku nr 8 „Plan wydatków majątkowych na 2015 rok” wprowadza się zmiany na
podstawie zarządzenia Burmistrza Brzegu Nr 182/2015 z dnia 09.03.2015 r., polegające na zmniejszeniu
wydatków majątkowych w dz. 750, rozdz. 75023 na zadanie pn. „Komputeryzacja Urzędu Miasta” o kwotę
35.000 zł oraz zwiększeniu wydatków bieżących w dz. 750, rozdz. 75023 na zadanie pn. „Komputeryzacja
Urzędu Miasta” o kwotę 35.000 zł.


 

14:18 – Przez aklamację radni przyjęli informacje o zieleni miejskiej.


 

14:14 – W trakcie dyskusji pojawiła się nieznana nam dotąd nazwa, terenu zielonego przy kręgielni. To tzw. „mokry trójkąt”. Jak się okazuje, przebywanie na sesji Rady Miejskiej ma również aspekt edukacyjny.


 

14:06 – Zastępca Burmistrza Bartłomiej Kostrzewa wyjaśnia, że miasto będzie starać się uzyskać środki zewnętrzne w obecnej perspektywie unijnej. Zapowiada, że mogą to być projekty na łączną wartość ok 10 milionów złotych, przy dofinansowaniu na poziomie 80%.

Bartłomiej Kostrzewa


 

14:03 – Radny Surdyka podsumowując dyskusję apeluje aby w przyszłym budżecie przeznaczyć więcej środków na rewitalizację zieleni miejskiej.


 

13:59 – Trwa dyskusja na temat terenów zielonych. Radni zgłaszają swoje uwagi.


 

13:51 – Do pobrania  Informacja Zieleń Miejska


 

13:47 – Informację przedstawia Beata Boryk kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska.


 

13:42 – Kolejny punkt obrad. Zieleń miejska charakterystyka, stan obecny, potrzeby i planowane zamierzenia.


13:40 – Radni zgłaszają informację pochodzące od mieszkańców dotyczące braku tabliczek z zakazem wyprowadzania psów na teren placów zabawi uwagi dotyczące opróżniania pojemników na śmieci oraz zdewastowanych piaskownic.


 

13:34 – W tzw. międzyczasie prezentujemy rozmowę z burmistrzem Jerzym Wrębiakiem ws. budżetu obywatelskiego


 

13:32 – Radni przyjęli informację przez aklamację.


 

13:23 – Przechodzimy do punktu 10. dzisiejszych obrad.  Place zabaw, charakterystyka, potrzeby, przygotowanie do sezonu 2015 r. i planowane zamierzenia – przedstawia Beata Boryk kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska


 

13:21 – Radni bez dyskusji przyjęli przez aklamację sprawozdanie z realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzeg w roku 2014 r.


 

13:21 – Jacek Juchniewicz uważa, że problem podrzucania zwierząt rozwiąże bezpłatne „chipowanie” psów i kotów.


 

13:20 – Całe sprawozdanie można jak zwykle znaleźć na naszych stronach TUTAJ


 

13:18 – Następny punkt obrad. Sprawozdanie z realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzeg w roku 2014 r. – przedstawia Beata Boryk kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska


 

13:14 – Radni bez dyskusji przyjęli przez aklamację przekazane informację nt. EKOGOK.


 

13:12 – Pełną informację nt. działalności Ekologicznego Związku Gospodarki Odpadami Komunalnymi EKOGOK, można przeczytać na naszych stronach TUTAJ


 

13:10 – Wracamy do obrad. Zastępca Burmistrza Tomasz Witkowski przedstawia informację dotyczącą Związku Gminnego EKOGOK oraz możliwe skutki jego rozwiązania.


 

13:00 – W przerwie rozmawiamy z burmistrzem Jerzym Wrębiakiem o Straży Miejskiej. 


 

12: 35 – Przewodnicząca Mrowiec, ze względu na „gotowe i stygnące posiłki z restauracji Ratuszowa” ogłasza 30-sto minutową przerwę.


 

12:35 – Sprawozdanie Komendanta Straży Miejskiej zostało przyjęte przez aklamację.

Krzysztof Szary dziękuje radzie za „szczegółowe przesłuchanie” i podsumowuje, że straż jest dla mieszkańców i stale będzie poprawiać swoją pracę.


 

12:33 – Radny Karlikowski zwraca uwagę na ściągalność mandatów. Wpływy z nich to około 100.000 złotych rocznie do budżetu.


 

12:30 – Komendant Straży Miejskiej podsumowując dyskusję wskazuje na ograniczoną ilość środków jakie w budżecie przeznacza się na funkcjonowanie straży. Ich zwiększenie na pewno poprawiłoby jeszcze jakość funkcjonowania straży.


 

12:23 – Krzysztof Szary tłumaczy, że kiedy miasto korzystało z programów PFRON (finansujące osoby niepełnosprawne) wówczas monitoring obsługiwało znacznie więcej osób. Kiedy programy się zakończyły tych osób obsługujących jest znacznie mniej. Żeby monitoring był 100 procentowo skuteczny należałoby zatrudnić do jego obsługi około 6 dodatkowych osób.


 

12:20 – Trwa dyskusja na temat funkcjonowania Straży Miejskiej.


 

12:17 – Radny Juchniewicz postuluje zakup leżaka dla strażników obsługujących monitoring.


 

12:14 – Zdaniem radnego Samula sprawą najistotniejszą jest inwestycja w monitoring i jego unowocześnienie.


 

12:10 – Radny Mariusz Andruchowicz – Wysoko oceniam pracę pana komendanta, ale moim zdaniem pańscy podwładni „wożą się z policją”. Zdaniem radnego strażnicy powinni bardziej uczestniczyć w pieszych patrolach.


 

12:08 – Radny Komarzyński – „Wysoko oceniam pracę straży”. Jego zdaniem nie powinniśmy współfinansować patroli wspólnych z policją, ale zwiększać patrole straży miejskiej.


 

12:07 – Burmistrz Wrębiak – „Nas nie stać na likwidację straży. To jedna ze służb wykonująca najbardziej potrzebne zadania dla mieszkańców”.


 

12:05  – Wracamy do omawiania skuteczności Straży Miejskiej

Krzysztof Szary tłumaczy, że monitoring jaki posiada miasto pochodzi z 2006 roku. Przydałoby się jego unowocześnienie, ale jest to kwestia finansów. Podkreśla fakt wykonywania przez straż dużej ilość pieszych patroli i dużego zaangażowania przez strażników. Zaznacza, że większość obecnych interwencji straży są głównie związane z realizowaniem nowej tzw. ustawy śmieciowej. „My nie koncentrujemy się na mandatach. Wykonujemy szereg innych zadań”

DSC02328 (Kopiowanie)


 

12:00 – W przerwie porozmawialiśmy z burmistrzem na temat wałów przeciwpowodziowych. Posłuchaj nagrania:

DSC02324 (Kopiowanie)


 

11:56 – Radny Juchniewicz pyta czy straż posiada klatkę do chwytania zwierząt. Komendant Straży Miejskiej Krzysztof Szary potwierdza fakt posiadania. Radny postuluje, żeby taka informacja była umieszczona we wszystkich lecznicach dla zwierząt wraz z informacją o możliwości korzystania z niej samodzielnie.


 

11:54 – Zdaniem radnego Surdyki cały problem polega na finansach. Zadaje pytanie: czy nas stać na utrzymanie takiej służby?


 

11:52 – Radna Mrowiec uważa, że sprzęt posiadany przez Straż Miejską jest niskiej jakości (chodzi o kamery monitoringu) stąd jej niska skuteczność.


 

11:50 – Radny Zwierzchowski postuluje nagrywanie wszystkich zgłoszeń telefonicznych trafiających do Straży Miejskiej.


 

11:45 – Głos zabrał burmistrz Wrębiak. Jego zdaniem przekazanie środków dla policji i likwidacja straży nie rozwiąże problemu. Wiele interwencji realizowanych przez Straż Miejską nie jest w zakresie obowiązków policji. Jako przykład podał ustawę śmieciową i interwencje związane z jej przestrzeganiem przez mieszkańców.


 

11:43 – Radna Kużdżał uważa, że interwencje zgłaszane do Straży Miejskiej są bardzo skuteczne. Uważa, że rozbudowa monitoringu nie poprawi znacząco stanu bezpieczeństwa.


 

11:40 – Wracamy na chwilę do założeń budżetu obywatelskiego. Komisje stałe Rady Miejskiej otrzymały skopiowaną ze strony internetowej, propozycję w tej sprawie! Dokument dotyczy założeń budżetowych w Białymstoku.


11:36 – Radny Szpulak podsumowuje dyskusję jaka odbyła się na komisjach w ramach omawiania skuteczności Straży Miejskiej.

Zdaniem radnego monitoring w mieście ma niską skuteczność. Koszt utrzymania straży miejskiej to 600.000 złotych. Radny zadaje pytanie o zasadność funkcjonowania straży. Proponuje utrzymanie i rozbudowę monitoringu, a likwidując resztę Straży Miejskiej przeznaczyć pieniądze na dofinansowanie pieszych patroli policyjnych.


11.32 – Wznowienie obrad kolejny punkt omówienie skuteczności Straży Miejskiej. Sprawozdanie przedstawia Krzysztof Szary

DSC02328 (Kopiowanie)


11:18 – Przewodnicząca ogłosiła 10 minut przerwy.


 

11:13 – Na razie nikt nie przedstawia żadnych założeń. Radni podsumowują dyskusje jakie przeprowadzili podczas komisji.


 

11:12„To dość trudny i obszerny temat” – mówi Barbara Mrowiec


 

11:11 – Przechodzimy do kolejnego punku dzisiejszych obrad – założenia do wprowadzenia budżetu obywatelskiego.


 

11:09 – Kolejna interpelacja radnego Andruchowicza  w sprawie otwarcia toalet miejskich.


 

11:08 – Radny Andruchowicz składa interpelację w sprawie przeanalizowania możliwości dokonania nowych zmian w rejonizacji szkół ponadgimnazjalnych.


 

11:06 – Radna Sobolewska składa interpelacje w sprawie przejścia dla pieszych przy ulicy Armii Krajowej.


 

11:05 – Radny Kapela składa w sprawie niebezpiecznych psów przy ulicy Wrocławskiej. Druga interpelacja dotyczy remontu ulicy Zielonej oraz ustawienia na niej progów zwalniających.


 

11:03 – Radny Szpulak składa wniosek w sprawie kontroli komisji przetargowej w Urzędzie Miasta przez Komisję Rewizyjną.


 

11:02 – Radny Samul składa w imieniu mieszkańców interpelację w sprawie utwardzenia drogi wewnętrznej przy ulicy Starobrzeskiej oraz jej oświetlenia.


 

10:59 – Radna Biss: interpelacja dotycząca pojemników na odpady dla zwierząt.


 

10:57 – Radny Zwierzchowski składa interpelację w sprawie stanu nawierzchni ulic Struga i Reymonta. Następną w sprawie zmiany drewnianych słupów na ulicy Katowickiej oraz w sprawie zakończenia budowy hotelu i kar dla wykonawcy.


 

10:56 – Radny Paweł Korycki złożył interpelację w sprawie stanu ulicy Poznańskiej


 

10:54 – Przechodzimy do punktu 5. obrad – Interpelacje i wnioski radnych.


 

10:50 – Spotkanie dotyczyło współpracy z ECO. – Uważam, że pan prezydent Wiśniewski jest głównym partnerem jeśli chodzi o strategie działania – powiedział Jerzy Wrębiak.


 

10:47 – Radna Elżbieta Kużdżał pyta o szczegóły spotkania burmistrza Brzegu z prezydentem Opola Arkadiuszem Wiśniewskim.


 

10:40„Strona samorządowa widzi dwa zadania: zabezpieczenie przeciwpowodziowe ulicy Oławskiej i modernizacja jazu na Odrze w Brzegu” – poinformował wiceburmistrz Kostrzewa


 

10:35 – Radny Robert Karlikowski prosi burmistrza, aby powiedział coś więcej nt. spotkania w sprawie zabezpieczenia przeciwpowodziowego, o którym Jerzy Wrębiak informował na poprzedniej sesji.


 

10:30 – Pełne sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności można przeczytać TUTAJ

DSC02322 (Kopiowanie)


 

10:24 – „2 marca spotkałem się z Panem Wiesławem Chmielowiczem Prezesem ECO w sprawie polubownego zakończenia sporów prawnych oraz realizacji współpracy ECO z BP EC” – rozpoczął burmistrz


 

10:19 – Burmistrz Jerzy Wrębiak odczytuje sprawozdanie z bieżącej działalności …


 

10:17 – Punkt 3. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 27.02.2015 r.  (Radni przyjęli protokół)


 

10:15 – W punkcie drugim porządku obrad, radny Jacek Juchniewicz złożył wniosek o wykreślenie z dzisiejszych obrad opinii dotyczącej rozłożenia na raty spłaty wierzytelności Gminy Brzeg.


 

10:12 – Na sali znajduje się 20 radnych.


 

10:07 – Rozpoczynamy. Przewodnicząca Barbara Mrowiec otworzyła dzisiejsze obrady.


 

10:05 – Sala Stropowa Ratusza powoli się zapełnia, ale nie obędzie się bez kilkuminutowego opóźnienia.


 

 

Reklama