VII. sesja rady miejskiej – relacja na żywo

2
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość

Dziś (24.04), o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza, rozpocznie się VII sesja rady miejskiej obecnej kadencji. Porządek obrad przewiduje m.in.  poruszenie problemu bezrobocia i możliwości przeciwdziałania, analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Brzeg za rok 2014, wraz z oceną funkcjonowania tzw. „uchwał śmieciowych”.


W trakcie dzisiejszych obrad, radni będą głosować nad kilkoma uchwałami. Najbardziej kontrowersyjną, może wydawać się ta w sprawie wygaśnięcia mandatu radnej Bożeny Szczęsnej. Powróci również temat, terenu na starej cegielni przy ul. Włościańskiej. Wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w związku z podjętą uchwałą Nr V/19/15 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 27 lutego 2015 roku, złożyła pani Bożena Toziczka.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość

Kolejny raz, sesję będziemy relacjonować na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.


16:20 – Zamknięcie obrad VII sesji Rady Miejskiej Brzegu. Dziękujemy za uwagę.


16:15 – Jerzy Wrębiak zaprasza radnych na koncert zespołu Vintage Vegas, który odbędzie się w trakcie Dni Księstwa Brzeskiego


16:14 – Burmistrz informuje, że Gmina Brzeg otrzymała dofinansowanie w wysokości 189.000zł z Programu „Maluch”.


16:10 – Zwraca również uwagę na opuszczanie obrad przez radnych. Taką nieobecność należy zgłosić, czego w dniu dzisiejszym nie zrobiła radna Bożena Szczęsna


16:09 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec przypomina o terminie składania oświadczeń majątkowych.


16:07 – Radny Jacek Juchniewicz zgadza się z burmistrzem i również chciałby, aby w mieście odbyła się jakaś impreza kolarska.


16:06 – Burmistrz Jerzy Wrębiak: „W naszym mieście byłaby mile widziana impreza kolarska”. Trwa dyskusja w sprawie dofinansowania klubu kolarskiego.


15:58 – Kolejny punkt – Wolne wnioski i informacje. Radny Kapela dziękuje, za dotychczasowe zaangażowanie w konkursie NIVEA. Apeluje o dalsze działania w celu uzyskania większej liczby głosów.


15:44 – Punkt 12. Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.


15:42 – Kolejna uchwała zgodna z Drukiem nr 10 podjęta jednogłośnie.


15:38 – Uchwały zgodne z  Drukiem nr 8 i Drukiem nr 9 , również podjęte


15:36 – Głosowanie: 14 za, 2 osoby wstrzymały się


15:33– Kolejny punkt dotyczy uchwały w sprawie opinii dotyczącej rozłożenia na raty spłaty wierzytelności Gminy Brzeg. Uchwała zgodna z Drukiem nr 7


15:32 – Głosowanie: Jednogłośnie 16 radnych za przyjęciem uchwały. Wniosek pani Bożeny Toziczka rozpatrzony negatywnie.


15:27 – Przewodnicząca wprowadza zmiany redakcyjne do uchwały.


15:25 – Wraca sprawa marketu przy ulicy Włościańskiej. Radni będą rozpatrywać wniosek Pani Bożenny Toziczka o ponowne podjęcie procedury zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Brzeg i kolejno zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu przy ul. Włościańskiej obejmującego m.in. działkę nr 551/19 w celu umożliwienia lokalizacji obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży większej niż 2000 m². Wniosek i uzasadnienie TUTAJ


15:25 – Głosowanie: 15 osób za. Uchwała podjęta.


15:22 – Uchwałę prezentuje dyrektor Zarządu Nieruchomości Miejskich Marek Sidor.


15:20 – Kolejny punkt obrad. Uchwała o utworzeniu zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Brzeg. Komisje zaopiniowały projekty pozytywnie.

Zobacz projekt uchwały TUTAJ 


15:16 – Radni nie mają pytań. Komisje zaopiniowały projekty pozytywnie. Radni przyjęli zmiany w budżecie. W tej chwili na sali jest 15 radnych – informuje przewodnicząca

Zobacz projekty uchwał TUTAJ i TUTAJ


15:15 – Kolejny punkt obrad. Uchwały o zmianach w budżecie. Radni nie mają pytań. Komisje zaopiniowały projekty pozytywnie. Radni przyjęli zmiany w budżecie.


15:14 – Radny prosi o aktywne wsparcie w zbieraniu podpisów. Petycja zostanie skierowana do:

Ministerstwo Środowiska
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu
Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu
Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu


15:11 – Publikujemy treść petycji:

         My, niżej podpisani mieszkańcy Brzegu, żądamy zrealizowania inwestycji hydrotechnicznej pn. „Budowa, przebudowa i modernizacja wału przeciwpowodziowego rzeki Odry Rataje w m. Brzegu”. Inwestycja ta, znajduje się na 515 pozycji, listy z planowanymi inwestycjami hydrotechnicznymi.

Inwestycja, która ma na celu ochronę przeciwpowodziowa naszego życia i mienia, do dnia dzisiejszego nie została wykonana. W 1997, a następnie 2010 roku rzeka Odra wyrządziła wiele szkód, które do dzisiejszego dnia nie zostały naprawione. Politycy, dyrektorzy i władne osoby różnego szczebla, ciągle tylko obiecują, a wykonanie inwestycji  w naszym mieście jest pomijane.

Ochrona przeciwpowodziowa innych miejscowości z pominięciem Brzegu, pogorszyła naszą sytuację, bo podczas kolejnej powodzi,  nastąpi spiętrzenie się wielkiej wody na naszym terenie. Żądamy , aby w decyzyjnych resortach i państwowych instytucjach w końcu znalazły się fundusze na realizację w/w zadania. Żądamy, aby Państwo zadbało o nasze, życie i zdrowie.


15:10 – Kolejnym punktem obrad jest prezentacja przez radnego Karlikowskiego petycji mieszkańców ulicy Oławskiej w sprawie wałów przeciwpowodziowych. Petycja jest wynikiem spotkań jakie radny miał z mieszkańcami w kwietniu.


15:07 – Radny Karlikowski postuluje aby szybciej organizować konkursy dla organizacji pozarządowych w ciągu danego roku. Sławomir Mordka informuje, że nowe konkursy będą ogłaszane już pod koniec bieżącego roku.


15:06 – Zreferował Sławomir Mordka. Czytaj TUTAJ


15:05 – Kolejny punkt sesji. Realizacja Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w aspekcie realizacji zadań publicznych( organizacje pożytku publicznego, stowarzyszenia, fundacje) za 2014 rok.


14:59 – Trwa debata nt. zasobów pomocy społecznej.


14:39 – Kierownik MOPS  Sebastian Matuszewski, omawia sytuację pomocy społecznej.


14:30 – Kolejnym naszym rozmówcą w przerwie, był radny Michał Siek. Pytamy o ostatni dzień szkoły, klas maturalnych


14:10 – Kolejny punkt obrad – Ocena zasobów pomocy społecznej. Sprawozdanie przedstawia Sebastian Matuszewski – kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Pełne sprawozdanie dostępne TUTAJ


14:00 – Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Brzeg za 2014 rok

Pełne sprawozdanie dostępne TUTAJ


 

13.57 Radni nie mają pytań sprawozdanie przyjęte.


 

13:55 – Wracamy po przerwie. Punkt 7. Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Brzeg za rok 2014, wraz z oceną funkcjonowania tzw. „ uchwał śmieciowych”. Pełne sprawozdanie dostępne TUTAJ


 

13.31 – Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 20-sto minutową przerwę.

Rada przyjęła informację dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy przez aklamację.


 

13:20 – Radny Szpulak porusza problem dotacji na otwarcie działalności firm.  Pyta jakie są kryteria przyznawania środków. Zadaje pytanie czy Powiatowy Urząd Pracy oprócz pomocy finansowej nie mógłby udzielać też pomocy np. w prowadzeniu księgowości.


13:14 – Radny Zwierzchowski pyta dyrektora PUP o współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według niego brakuje właściwego rozeznania w lokalnym rynku pracy oraz właściwego systemu szkoleń.


12:59 – Radny Juchniewicz cytuje fragment Gazety Prawnej dotyczący Sierakowic. Jest to przykład gminy gdzie nie ma żadnych marketów a doskonale funkcjonuje lokalna przedsiębiorczość. Poziom bezrobocia wynosi 8%. Dla radnego jest to odpowiedź na problemy bezrobocia. Według niego i autora cytowanego artykułu „dopuszczenie sieci dyskontowych to drenaż pieniądza”. Radny stwierdza, że niestety u nas i w większości gmin nie ma takiego sposobu myślenia jak w Sierakowicach.


 

12:59 – Zakończenie prezentacji dyrektora PUP. Zbigniew Kłaczek zachęca do zadawania pytań.


12:56 – Największą liczbę bezrobotnych w powiecie brzeskim 11 614 osób i stopę bezrobocia 32,8% odnotowano w styczniu 2004r.
Od tego czasu liczba bezrobotnych systematycznie spada, aby najniższy poziom osiągnąć we wrześniu 2008r. Liczba bezrobotnych wówczas wyniosła 4 712 osób, a stopa bezrobocia 15,5%.
Na koniec marca 2015 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu było zarejestrowanych 4 988 osób bezrobotnych.
Według danych statystycznych GUS na koniec lutego 2015 roku stopa bezrobocia w Polsce wynosiła 12,0%, w województwie opolskim – 12,4%, natomiast w powiecie brzeskim – 17,6%.
Liczbę osób bezrobotnych zarejestrowanych od stycznia 2014 do marca 2015r. przedstawia poniższy wykres.


12:50 – Pracodawcy powiatu brzeskiego, mimo wysokiej stopy bezrobocia, korzystają z możliwości powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom. W 2014r. tut. Urząd zarejestrował 498 oświadczeń powierzenia zatrudnienia. Głównie oświadczenie cudzoziemców rejestrowano w sektorze rolnictwa, do prac prostych niewymagających kwalifikacji oraz w przetwórstwie przemysłowym.


 

12:46 – W roku 2014 wdrożono nową formę pomocy dla osób bezrobotnych do 30 roku życia – bon szkoleniowy. Bon gwarantuje udział w wybranym rodzaju szkolenia. 13 młodych Klientów PUP Brzeg skorzystało tej formy aktywizacji i wybrało szkolenia w następujących zawodach: lakiernik samochodowy, spawacz met. MAG, kurs strzyżenia i trymowania, operator wózka widłowego, fryzjer stylista oraz kwalifikacje zawodowe kierowcy z uprawnieniami prawo jazdy C, E, D.
Na realizacje bonów szkoleniowych wydatkowano 48.912,64 zł, (przeciętny koszt jednej osoby 3.762,50 zł).


12:43 – W 2014r Powiat Brzeski otrzymał decyzją finansową środki w wysokości 3.189,4 tys. zł na realizację aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.


12:38 – W styczniu 2014r. w PUP Brzeg było zarejestrowanych ogółem 7 185 osób i była to największa liczba osób zarejestrowanych w okresie od stycznia 2014 do marca 2015. Od tego miesiąca obserwowano tendencję spadkową (luty 2014 – o 213 osób mniej, marzec 2014 – o 245 osób mniej, kwiecień 2014 – o 240 osób mniej, maj 2014 – o 160 osób mniej, czerwiec 2014 – o 255 osób mniej, lipiec 2014 – o 70 osób mniej, sierpień 2014 – o 52 osoby mniej, wrzesień 2014 – o 261 osób mniej, październik 2014 – o 434 osoby mniej, listopad 2014 – o 90 osób mniej, grudzień 2014 – o 110 osób mniej, styczeń 2015 – o 7 osób mniej, luty 2015 – o 2 osoby mniej, marzec 2015 – o 58 osób mniej).


 

12:28 – Kolejny punkt obrad: Problem bezrobocia i możliwości przeciwdziałania ( z uwzględnieniem prac społeczno-użytecznych) referuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Zbigniew Kłaczek. Całe sprawozdanie dostępne TUTAJ


12:21 – Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

Janusz Żebrowki dziękuje za naprawę chodnika przy ulicy Kamiennej. Radny składa wniosek, aby wyrównać na tej ulicy poziomy między chodnikiem a poboczem. Drugi wniosek dotyczy rogu ulic: Jerzego i Kamiennej. Radny prosi o uporządkowanie tego terenu i zasianie trawy.

Radny Zwierzchowski dziękuje za zamontowanie na ulicy Poznańskiej progu hamującego. Radny pyta według jakich zasad są przyznawane środki na kluby sportowe oraz czy stać miasto na tyle klubów koszykarskich i piłkarskich.

Radny Jędrzejko pyta o planowane działania dotyczące tzw. Zielonki oraz czy są sprzedawane mieszkania mieszkańcom którzy zalegali z płatnościami za czynsz.

Radna Mrowiec w imieniu mieszkańców interweniuje w sprawie zalewanych piwnic przy ulicy Kusocińskiego (budynki BTBS).


12:21 – Burmistrz odpowiedział, że nie pamięta, a para której udzielał ślubu była zupełnie dobrana przypadkowo. Ślubu dokonywał ze względu na absencję chorobową pracownika USC.

Burmistrz z prezesem Grabińskim (prezesem BTBS) rozmawiali o kierunkach działania firmy w najbliższym okresie.


12:19 – Radny Piotr Szpulak pyta o spotkanie z prezesem BTBS. Pyta również kto był „szczęśliwcem”, któremu burmistrz udzielał ślubu.


12:11 – Burmistrz omawiając to spotkanie potwierdził swoją deklarację o likwidacji w 2016 roku strefy płatnego parkowania.


 

12:08 – Burmistrz na prośbę radnych dokładniej omawia swoje spotkanie z brzeskimi kupcami.


 

12:06 – Koniec  sprawozdania Jerzego Wrębiaka. Radni zadają pytania dotyczące jego treści.


 

11:48 – Przeczytaj pełne sprawozdanie Jerzego Wrębiaka – TUTAJ


 

11:42 – Przystępujemy do kolejnego punku obrad. Sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności.


 

 

11:40 – Bożena Szczęsna pozostaje radną!


 

11:38 – Przystępujemy do podjęcia uchwały. 3 osoby za (Barbara Mrowiec, Karolina Sobolewska, Renata Biss) ,  3 radnych  wstrzymało się (Robert Karlikowski, Aleksandra Wróblewska, Andrzej Jędrzejko) i 13 radnych było przeciw. Radna Elżbieta Kużdżał nie brała udziału w głosowaniu (nieobecna podczas dzisiejszych obrad).


 

11:37 – Radni są już na sali


 

11:35 – Przewodnicząca informuje o możliwości przerwania sesji!  Wzywa do  użycia trzykrotnego sygnału dźwiękowego.


 

11:34 – Na sali nadal nie ma radnych. Przewodnicząca wzywa ich do powrotu zauważając trafnie, że „pięć minut już minęło”.


 

11:25 – PRZERWA


 

 

11:22 – Radny Surdyka apeluje, aby przejść już do głosowania bo dyskusja robi się „niesmaczna”.


 

11:21 – Radna Mrowiec stwierdza, że radna Szczęsna świadomie zataiła prowadzenie działalności gospodarczej na mieniu gminy.


 

11:20 – Radna Szczęsna stwierdza, że to nieprawda. Nigdy nie miała zadłużenia w ZNM-ie. Mógł mieć tylko jej syn. Więc pyta skąd takie stwierdzenie burmistrza.


 

11:19 – Burmistrz stwierdza, że “zainspirował” go audyt dokonany w Zarządzie Nieruchomości Miejskich dotyczących zadłużenia. Według niego radna miała zadłużenie


 

11:18 – Burmistrz Wrębiak stwierdza, że istotą sprawy jest wiarygodność radnej Szczęsnej. Według niego mandat radnej wygasł 3 marca, a dziś rada ma to tylko potwierdzić


 

11:17 – Dla radnego Surdyki dziwne jest, że przez tyle lat sprawy nie było, a teraz pojawiła się, po pięciu miesiącach urzędowania nowego burmistrza


 

11:15 – Radny Surdyka stwierdza, że czym dłużej dyskutujemy tym bardziej ta sprawa wydaje się „dziwna i nieprawdopodobna”.


 

11:10 – Według mecenas Kelm fakt, scedowania dzierżawy działki na syna nie ma znaczenia. Ona opiera się na analizie zapisów w systemie ewidencji gospodarczej. Z tej analizy wynika, że radna prowadzi działalność na majątku gminy.


 

11:07 – Radna Szczęsna tłumaczy swoje oświadczenie składane w 2011 roku. Stwierdza, że informowała wówczas radę, że ceduje swoją działalność na syna. Uczyniła tak ponieważ nie chciała, aby istniał konflikt między jej działalnością gospodarczą,a piastowaniem mandatu radnego. Dlatego na syna scedowała teren działki.


 

11:04 – Radny Surdyka odczytuje fragmenty protokołu z sesji z 2011 roku. Przypomina, że radna Szczęsna w tym czasie składała informację dotyczącą swojej działalności. Według niego sprawa jest bardzo trudna do głosowania. Radny nie rozumie dlaczego w 2011 roku sprawa była procedowana, a teraz wraca się do tematu. Mecenas Kelm w imieniu burmistrza informuje, że sprawą zajmuje się od 19 marca tego roku. Zwraca uwagę, że wówczas było składane oświadczenie. Dla niej podstawą w tej sprawie są dokumenty, które otrzymała w związku z tą sprawą. Burmistrz Wrębiak odwołuje się do sumienia radnych. Pyta czy oświadczenie składane wówczas przez radną Szczęsną polega na prawdzie. Według niego albo decydujemy zgodnie z prawem, albo przekazujemy sprawę wojewodzie


 

10:59 – Przerwa, dopiero po zakończeniu dyskusji


 

10:57 – Radny Żebrowski składa wniosek o 5 minut przerwy. Radni przegłosowali wniosek. Radny Surdyka znów “poucza” przewodniczącą


 

10:55 – Radny Szpulak zabiera głos. Według niego nie jest osobą, która ma decydować o wygaśnięciu mandatu. Wojciech Komarzyńskie zwraca uwagę, że nawet sędziowie mają problem z interpretacją tych przepisów


 

10:54 – Radna Szczęsna prosi radnych, aby głosowali za lub przeciw a nie wstrzymywali się. Zapowiada odwołanie się od decyzji, gdyby była niepomyślna dla niej


 

10:52 – Przewodnicząca Mrowiec odczytuje projekt uchwały o o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnej Szczęsnej. Oto uzasadnienie:

Zgodnie z art. 24f ust. 1 i la ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego Gminy, w której radny uzyskał mandat. Jeżeli radny przed rozpoczęciem wykonywania mandatu prowadził działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1, jest obowiązany do zaprzestania prowadzenia tej działalności gospodarczej w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia ślubowania. Niewypełnienie tego obowiązku, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 383 ustawy kodeks wyborczy. Jak wynika to z zapisu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z dnia 4 marca 2015 r. Pani radna Bożena Szczęsna od dnia 20 lutego 2001 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą Bożena Szczęsna Kwiaciarnia „IRYS” w Brzegu przy ulicy Chocimskiej 4, która to nieruchomość stanowi własność Gminy Brzeg. Co prawda nieruchomość położona w Brzegu przy ulicy Chocimskiej 4 od dnia 27 lipca 2012 r. dzierżawi na podstawie umowy zawartej z Gminą Brzeg Pan Maciej  – syn Pani radnej, jednakże jak wynika to z zapisu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Pan Maciej prowadzi swoja działalność gospodarcza w Brzegu przy ulicy Tarnowskiego 10 lok. 2. Niewątpliwie, więc Pani radna Bożena Szczęsna prowadzi działalność gospodarczą Kwiaciarnię ,JRYS” z wykorzystaniem majątku Gminy Brzeg, a z punktu widzenia przepisu art. 24f ust. la jest prawnie obojętnie, czy wykorzystanie tego majątku następuje na podstawie umowy zawartej z Gminą, czy pośrednio z innym podmiotem związanym stosunkiem zobowiązaniowym z Gminą, czy też bezumownie. Ponieważ Pani Radna Bożena Szczęsna złożyła ślubowanie w dniu 1 grudnia 2014 r., a na dzień 4 marca 2015 r. nadaj prowadziła działalność gospodarczą z wykorzystaniem mienia komunalnego ustawowy termin wynikający z przepisy art. 24f ust. la ustawy o samorządzie gminnym upłynął bezskutecznie w dniu 1 marca 2015 roku, wobec czego mandat Pani radnej wygasł z mocy prawa, zgodnie z przepisu art. 383 § 1 pkt.5 ustawy kodeks wyborczy.

W zaistniałej sytuacji wygaśnięcie mandatu radnego stwierdza Rada Gminy w drodze uchwały w terminie miesiąca od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu, tj. upływu 3 miesięcznego terminu wynikającego z przepisu art. 24f ust.la ustawy o samorządzie gminnym.

W związku z powyższym zasadne jest podjęcie powyższej uchwały.


 

10:51 – Radny Surdyka podpowiada przewodniczącej jak prowadzić obrady. Radni uchwalili porządek obrad


 

10:50 – Radni uchwałę o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnej będą rozpatrywać po zatwierdzeniu porządku obrad


 

10:50 – Radni głosują wniosek radnej Szczęsnej. Radni nie przyjmują wniosku o wycofanie z porządku obrad uchwały stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnej


 

10:49 – Informacyjnie: na sali obrad znajduje się 20 radnych


 

10:46 – Głosowanie nad wnioskami do porządku obrad. Radni głosują wnioskiem radnego Karlikowskiego. Jednogłośnie wniosek zostaje przyjęty


 

10:44 – Koniec przerwy. Wracamy na salę stropową


 

10:35 – Radni udali się na przerwę, a my możemy „zreasumować swoją wiedzę” na temat wniosku o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnej Bożeny Szczęsnej. Wiemy, że autorem uchwały jest przewodnicząca Mrowiec. Projekt uchwały powstał na wniosek burmistrza Wrębiaka.


 

10:32 – radni przegłosowali wniosek radnego Żebrowskiego o 10 minut przerwy


 

10:31 – Według burmistrza w zaistniałej sytuacji winy nie ponosi przewodnicząca Mrowiec. Według niego nie jest to kwestia skrzywdzenia radnej, ale sprawa przestrzegania obowiązującego prawa.


 

10:30 – Burmistrz Wrębiak potwierdza, że projekt uchwały przewodniczącej Mrowiec ws. odwołania radnej Bożeny Szczęsnej powstał na jego wniosek.


 

10:25 – Radny Żebrowski wnioskuje o 10 minut przerwy przed głosowaniem nad porządkiem obrad.


 

10:20 – Przewodnicząca Rady udziela głosu mecenas Joannie Pawłowskiej-Kelm. Według jej opinii wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia mandatu radnej jest zasadny. W uzasadnieniu przytacza istniejące orzecznictwo sądowe w tej sprawie potwierdzające zasadność wprowadzenia takiego wniosku.


 

10:18 – Radna Bożena Szczęsna składa wniosek o wycofanie z porządku obrad stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnej. Odczytuje swoje uzasadnienie wniosku.


 

10:17 – Burmistrz Wrębiak wycofuje z porządku obrad uchwałę dotyczącą warunków udzielania bonifikat i wysokości stawek procentowych


 

10:15 – Radny Karlikowski składa wniosek w sprawie umieszczenia informacji dotyczącej petycji mieszkańców ulicy. Oławskiej w sprawie budowy wałów przeciwpowodziowych


 

10:10 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec otworzyła VII sesję. Obrady rozpoczęte


 

10:05 – Nie obejdzie się bez małego opóźnienia


 

9:35  – Jednym z punktów dzisiejszych obrad będzie omówienie problemu bezrobocia i możliwości przeciwdziałania. W sali stropowej zostanie przedstawiona wizualizacja.

Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA