VIII. sesja Rady Miejskiej Brzegu – Relacja na żywo

0
Brzeg
Reklama

Dziś (29.05), o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza, rozpocznie się VIII sesja rady miejskiej. Porządek obrad przewiduje m.in.: Sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Brzegu w kwestii działalności Komisji Przetargowej działającej przy Burmistrzu Brzegu w związku ze skarga złożoną  przez Pana Ryszarda Dudzika.


W trakcie dzisiejszych obrad, radni będą głosować w sprawie przyjęcia kilku uchwał, m.in. zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r., udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Brzeskiemu na realizację zadania z zakresu ograniczenia skutków niepełnosprawności mieszkańców miasta Brzegu oraz w sprawie zbycia nieruchomości położonej w Brzegu przy ul. Kruszyńskiej. Plan dzisiejszej sesji, przewiduje również głosowanie nad uchwałą w sprawie poparcia apelu Sejmiku Województwa Opolskiego odnośnie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowania Ratunkowego.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Kolejny raz, obrady będziemy relacjonować na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.


16.47

Nastąpiło zakończenie obrad


 

16.42

Burmistrz zaprasza na niedzielny piknik lekkoatletyczny, jak również do udziału w Marszu dla życia. 31 maja odbędzie się też koncert galowy Festiwalu Piosenki Angielskiej.


 

16.28

Ws. interpelacji radnego Andruchowicza – burmistrz powiedział, że będą pracować nad rozładowaniem ruchu w centrum miasta.

Kolejny apel Mariusza Andruchowicza – jest 9 ławek w Małpim Gaju, a mało kto ich używa. Przenieśmy choć 4 ławki do Parku Wolności.

Burmistrz – Będziemy sukcesywnie uzupełniać ławki, dziesięć ławek stanie przy akwenie wodnym przy nadleśnictwie. Teraz trwa akcja uzupełnienia ławek połamanych, ale będziemy zwiększać ich ilość.

Radna Szczęsna pyta znów o spotkanie z Andrzejem Dudą. Burmistrz odpowiedział, że był w komitecie honorowym Dudy. Starał się współpracować z głową państwa, dlatego to samo było w przypadku wizyty prezydenta Komorowskiego. – Reprezentuję wszystkich mieszkańców miasta bez względu na poglądy, dlatego uważałem, że nieważne czy ktoś jest z jednej opcji politycznej, czy drugiej. Powinienem reprezentować miasto godnie i spotykać się i prezentować walory naszego miasta wszystkim. Wydaje mi się, że moja wizyta na spotkaniu z panem Dudą była stosowna.

Szczęsna pyta jednak o osoby towarzyszące, bo popiera działania konsolidacyjne burmistrza. Burmistrz nie odpowiedział jednak, dlaczego w spotkaniu z Dudą uczestniczyli pracownicy urzędu miasta w godzinach pracy.


16.23

Konsekwencje niezatwierdzenia bilansu BCK mogą być katastrofalne. Burmistrz wystąpił o ponowne rozpatrzenie sprawy. Skarbnik Miasta wyjaśniła, że strata nie wynosi 150 tysięcy, a tylko 17 tysięcy.


16.13

Wiceburmistrz Kostrzewa odpowiada na interpelację radnego Szpulaka ws. zalewania budynków na ul. Saperskiej oraz radnej Wróblewskiej ws. zakłócania ciszy nocnej przy ul. Mlecznej. Ws. odkomarzania – już 21 i 22 maja poczyniliśmy pierwsze działania. Ws. poręczy przy budynku urzędu miasta – będzie wykonana przy pracach rewitalizacyjnych całego budynku.

Interpelacja radnej Bireckiej – Goj ws. pojemników na śmieci. – Nie będzie więcej, bo możemy postawić kolejnych sto, a i tak będą niszczone – to kwestia kultury mieszkańców.

Interpelacja radnego Samula ws. barierek i dodatkowego przejścia dla pieszych przy ul. Starobrzeskiej – burmistrz odpowiedział, że popiera wniosek radnego i skieruje wniosek do odpowiednich komisji.


 

15.40

Kolejny punkt obrad – Burmistrz Brzegu odpowiada na interpelacje i zapytania.

a) lista osób, które uczestniczyły w obchodach DKB zostanie sporządzona

b) wstęp na koncerty w BCK-u był bezpłatny, uroczystości święta miasta były uroczystością otwartą

c) zakup upominków podczas DKB był finansowany ze środków funduszu promocji miasta

d) moje delegacje – tylko raz korzystałem ze  swojego prywatnego auta, ale nie pobierałem z tego tytułu diety. Gdy byłem w Warzsawie korzystałem z hotelu trzygwiazdkowego – ale wszelkie rozliczenie mogę przedstawić.

e) ogłoszenia nt. komunikacji miejskiej – tu wypowiedział się wiceburmistrz Witkowski: – Gmina mogła wysłać zapytania do 5 podmiotów i skonsultowała odesłane oferty. Później zaprosiliśmy do składania ofert do prowadzenia usług transportu miejskiego. Komunikacja miejska ma być obsługiwana przez minimum 8 pojazdów + 2 rezerwowe, z klimatyzacją, muszą być wyprodukowane po 2007 roku. Cały tabor będzie w jednolitym kolorze. Do 10 czerwca oczekujemy na ostateczne oferty.

f) ws. tragicznego wypadku na ul. Krzyszowica – tu wypowiedział się dyrektor PWiK Artur Stecuła – W wrześniu 2014r. podpisaliśmy umowę z firmą, która miała wykonać prace specjalistyczne przy Odrze na ul. Krzyszowica. Był to kosztowny przetarg, stąd nie było mowy o wykonaniu tych prac w sposób byle jaki. Wybraliśmy wykonawcę, który wykazał się wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie – 6 letnim, czyli większym niż tego wymagaliśmy. Jego zadaniem było wyczyszczenie sieci kanalizacyjnej, ale przede wszystkim uzyskanie wszelkich pozwoleń na wykonanie prac. 24 listopada nastąpiło protokolarne przekazanie terenu budowy – ten moment ma decydujące znaczenie o tym, kto ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo na tym terenie. Rygorystyczne zapisy umowy jasno mówią, że wykonawca robót był zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy nie tylko w czasie pracy, ale i w czasie wolnym. Bezpośredni nadzór w dniu tragicznego zdarzenia sprawowała tam firma ochroniarska. Kodeks cywilny i prawo budowlane mówią wprost o odpowiedzialności wykonawcy prac. Plan BIOZ (bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – przyp.red.) w jednym z punktów mówi wyraźnie, że teren studzienek i przyległy musi być zabezpieczony w trakcie wykonywania prac.

Radny Szpulak dopytał, czy wykonawca nadal prowadzi prace? – Tak, prace nie zostały wstrzymane – odpowiedział Stecuła.

g) ws. Dni Księstwa – Przedstawimy porównanie kosztów z tegorocznych obchodów z tymi z lat poprzednich – powiedział burmistrz.

h) ws. niezaproszenia byłego burmistrza Huczyńskiego na obchody rocznicy współpracy Brzegu z Goslar – Nie zaprosiłem byłego Burmistrza Brzegu, ale i nie zaprosiłem innych byłych burmistrzów – bo zapraszałem  tylko tych, którzy porozumienie o współpracy z Goslar podpisali, tak się złożyło – powiedział burmistrz Wrębiak.


 

15.39

Skarga pana Cichońskiego na działalność kierownika MOPS-u w Brzegu ws. finansowania zakupu leków – radni uznali skargęza bezzasadną.


 

15.37

Kolejny punkt obrad. Skarga pani Anny Dołchasz ws. udzielenia pomocy bezdomnemu przez pracownicę Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzegu. Chodzi o to, że istnieją podejrzenia, że bezdomny nie jest bezdomny. Stwierdzono jednak, że spełnia kryteria do objęcia pomocą.

Rada uznaje skargę za bezzasadną, choć rady jest coraz mniej na sali – tylko 15.


 

15.27

Radni przyjęli jednogłośnie uchwałę.


15.23

Kolejny punkt: poparcie dla „Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie utworzenia na terenie województwa opolskiego bazy Lotniczego Pogotowania Ratunkowego. APEL


15.20

Mija już 5 minut, ale nikt nie chce być w zespole ds. zaopiniowania kandydatów na ławników do sądów powszechnych. W końcu zgłosiła się radna Kużdżał. Po chwili Grzegorz Kapela zgłosił kandydaturę radnej Szczęsnej. W odwecie radna Szczęsna zgłosiła kandydaturę radnego Kapeli. Pozostali zgłoszeni: Sobolewska, Bis, Jaros, Wróblewska, Juchniewicz, Siek.

Został więc wybrany zespół ds. zaopiniowania kandydatów na ławników do sądów powszechnych.


15.13

Odrzucono głosowanie nad uchwaleniem Regulaminu Społecznej Komisji Mieszkaniowej. Przyjęto natomiast uchwałę ws. zbycia nieruchomości położonej w Brzegu przy ul. Kruszyńskiej stanowiącej własność Gminy Brzeg – jednogłośnie.


15.11

20 głosów za – przyjęto uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Brzeskiemu na realizację zadania z zakresu ograniczenia skutków niepełnosprawności mieszkańców miasta Brzegu – chodziło o 11 tysięcy złotych.


 

15.09

Radni przyjęli projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2015 rok – uchwała został przyjęta jednogłośnie.


 

15.06

Radni dyskutują nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu.  Radny Surdyka sugeruje, że strata BCK-u wynika z realizacji cyklu imprez Brzeski Serial Turystyczny, który według niego był realizowany w związku ze zbliżającą się kampanią wyborczą. Radni nie przyjęli uchwały. Za 7, przeciw 8, wstrzymało się 6.


14.55

Radni przyjęli jednogłośnie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Księcia Ludwika I w Brzegu za 2014 rok.


14.52

Sprawozdanie z działalności BCK zostało przyjęte. Jednak radny Szpulak chce głosować nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu.


 

14.50

Radna Sobolewska powraca ds. remontów, jakie się odbywały w tamtym roku. Pyta, czy były składane zapytania ofertowe w tej sprawie?

Ochmański – zapytania ofertowe były składane.


14.40

Radny Jaros chce się zapoznać ze statutem BCK. Szpulak jeszcze dopytuje o kwotę zarobioną za sprzedaż używanej sceny z zadaszeniem.

Ochmański odpowiedział, że 7500zł.

Szpulak chce na piśmie warunki sprzedaży, pyta dlaczego w ratach zapłata i pyta o stan techniczny, dlaczego tak tanio.

Radny Jędrzejko prosi o wykaz wynagrodzeń wg stanowisk w BCK.

Radna Bis ma prośbę o przedstawienie na piśmie, jakie środki poszły na remonty w BCK, jakie firmy wykonywały te prace i skąd były na to pieniądze.

Dyrektor Ochmański – Najważniejszy jest priorytet bezpieczeństwa. Każda rzecz, której się dotykamy w BCK-u wymaga naprawy. Kiedyś tancerka omal nie straciła życia. Firma, która wykonała w przeszłości cześć prac zrobiła to źle, my teraz musieliśmy to poprawić, a firma która to robiła ,już nie istnieje.

Radna Kużdżał potwierdza, że budynek BCK wymaga znacznych nakładów finansowych. Podoba mi się promocja ludzi młodych w BCK-u, opieka nad nimi. Uczestniczyłam w wielu występach, przedstawieniach i uważam, że koszt 5zł nie jest wygórowany.


 

14.37

Radny Szpulak – Obecnie BCK wynajmuje scenę, jaki to jest koszt?
Jacek Ochmański – Ok. 6000zł za event, np. za trzy Dni Księstwa.

Szpulak – Podczas Dni Księstwa było klubowe granie, BCK użyczał klubom sprzętu bezpłatnie?
Ochmański – Do klubu Ibiza wynajęliśmy nieodpłatnie. Wyszliśmy z założenia, że organizowanie koncertów na deskach BCK-u jest nieopłacalne, dlatego idąc z duchem zachodnim lepiej jest to robić w klubach, gdzie gromadzą się ludzie.
Szpulak – Czy podczas DKB 2014, dla ViP-ów brzeskich była realizowana usługa gastronomiczna , kto ją obsługiwał i ile kosztowała.
Ochmański – Koszt wyniósł około 5000 złotych.
Szpulak – Jaki był koszt wykładziny na scenie, nie lepiej było cyklinować?
Ochmański – Cyklinowanie nie wchodzi w grę, była cyklinowana od zawsze odkąd istniej czyli od 67 roku. Ta podłoga jest z atestem, typowo baletowa o na spełnia wszystkie normy dla teatru, dla tancerzy.

Szpulak – Z czego wynika wielka strata, poprzedni bilans był minus 1 30 tys, teraz jest minus 280 tys?

Ochmański – Przystąpiliśmy do tzw. Projektu, który nie był ogłoszony, a dopiero później go uruchomiono. My chcąc do niego przystąpić musieliśmy wpłacić środki, a potem nie dostaliśmy się do tego projektu.


 

14.29

Radny Szpulak pyta Ochmańskiego: o strukturę zatrudnienia, czy korzysta pan z firmy zewnętrznej, jeśli chodzi o personel sprzątający i szatniarzy?
Jacek Ochmański: nie , wykonują te prace zatrudnieni u nas pracownicy.
Szpulak: Co jest gł. źródłem dochodu dla BCK? Bo często słyszę od rodziców dzieci, że płacą za wstęp na występy swoich dzieci?
Ochmański:  zbieramy po 5 zł, ale w całości te srodki zostają przekazane na uszycie strojów dla dzieci.

Jaki jest kost dzierżawy kawiarni w BCK-u.
2,5 tys. zł netto płaci ajent.


 

14.25

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z działalności Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu

Poniżej

informacja dotycząca sprawozdania BCK


14.22

Radni przyjęli informację przez aklamacje


14.20

W związku z tym, że spotkaliśmy się w ub.r. z dewastacją biblioteki, założyliśmy monitoring, który rozwiązał w dużym stopniu ten problem.
Radna Bis pyta o ten monitoring, czy poprawiło, zmniejszyło ilość tych dewastacji, czy łatwiej znaleźć sprawców tych czynów?
Dyrektor Katarzyna Oćwieja-Grądziel tak, jednak nie zawsze szkoda jest znacznej wartości, stąd trudno o karanie sprawców.
Radna Mrowiec pyta o windykację książek od czytelników.
Podpisaliśmy umowę z firmą windykacyjną i udało nam się odzyskać ponad połowę zbiorów, o czym było głośno nawet w Teleexpresie.


14.18

Sprawozdanie Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Księcia Ludwika I w Brzegu za 2014 rok


14.14

Na wstępie dyrektor Katarzyna Oćwieja – Grądziel relacjonuje, że w filii biblioteki przy ul. Krótkiej jest problem z uszkodzonym otworem okiennym w tym budynku.

Radny Juchniewicz – występuje z wnioskiem o wygospodarowanie środków na naprawę tego otworu.


14.12

Teraz na celowniku jest dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Księcia Ludwika I w Brzegu. Chodzi o przyjęcie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem tej jednostki.


14.07

Radny Samul pyta, czy można w Brzegu otworzyć nowy żłobek?

Radny Andruchowicz składa wniosek o złożenie uchwały, aby w szkołach gimnazjalnych i podstawowych zwiększyć ilość stanowisk wicedyrektorów przy 7 lub 8 oddziałach tych szkół.

Radni przyjęli sprawozdanie kierownika Kowalczyka przez aklamację.


14.03

Referuje Stanisław Kowalczyk i zapowiada zmniejszenie etatów w przedszkolach ze względu na niż demograficzny. Nie wszystkie dzieci mogły znaleźć miejsce tam, gdzie chciały, ale to się może teraz zmienić, bo z czasem miejsca się zwalniają.

Pytanie radnego Jędrzejko – czy są wolne miejsca – są 34 wolne miejsca w przedszkolach. Dyrektorzy będą przyjmować wnioski od rodziców. Podania dzieci najmłodszych będą przyjmowane od 1 września, a 4-5 letnich już wkrótce.

Jędrzejko – czy są już ogłoszone konkursy na dyrektorów przedszkoli?

Kowalczyk – termin ogłoszenia konkursu będzie w czerwcu – a konkurs postaramy się przeprowadzić na przełomie czerwca i lipca.

Jędrzejko – proszę zasugerować na spotkaniu z dyrektorami, by zatrudnienia w pierwszym roku następowały z datą graniczną do końca roku szkolnego, a nie jak ma to miejsce – do końca czerwca, bo potem w okresie wakacji ci ludzie są bezrobotni.

Do żłobków wnioskowało o przyjęcie 102 dzieci – przyjęto 50. Na ten moment jest 48 dzieci bez miejsca w żłobkach.


13.47

Wznowienie obrad.

Kolejny punkt obrad: Demografia i analiza problemów w placówkach oświatowych. Likwidacja barier architektonicznych.

Poniżej

informacja dotycząca demografii przygotowana przez Urząd Miasta Brzegu


 

13.15

Rada przyjęła informację przez aklamacje. Przewodnicząca ogłosiła 25-cio minutową przerwę (obiad).


 

13.13

Radny Siek pyta o mur przy ul. Łokietka „Praca i dyscyplina nierozłączne” – czy jest to zabytek?

Preis odpowiada, że jest to własność prywatna, ale w sumie właściciel muru może się starać o wpisanie go do rejestru zabytków, bo to relikt surrealizmu.

Karlikowski spytał, czy Krakus przy ul. Wrocławskiej jest wpisany do rejestru zabytków. – Nie, i z tego co wiem, to właściciel zamierza go wyburzyć – odpowiedział Preis. Radny Karlikowski wyraził zadowolenie.


 

13.09

Radny Karlikowski w ogniu pytań wystrzelił też takim pociskiem: – Kupując rower na raty można łatwo namierzyć nabywcę. Tu rozmawiamy o nabywaniu nieruchomści zabytkowych o ogromnych wartościach, a jednak mówi pan, że nie ma możliwości namierzyć tych właścicieli.

Preis odpowiedział, że wysyłając listy do tych właścicieli, to u nas prawo funkcjonuje tak, że mogą ich od poczty nie odebrać, dlatego są problemy z doręczeniem i jakąkolwiek korespondencją.

W związku z tym, radny Karlikowski poprosił konserwatora o nasilenie, intensyfikację działań w tym obszarze w przyszłości.


 

13.00

Radny Zwierzchowski – Miasto było szare, teraz robi się żółte! Czy nie ma pan wpływu na wspólnoty, na jaki kolor malują swoje budynki? 

Konserwator nie zdążył odpowiedzieć, bo pytania zaczęła zadawać radna Szczęsna. Niepokoi i się o mur przy ul. Wolności i Robotniczej, czyli na tzw. Czerwonych koszarach. Również radny Karlikowski zadał pytanie – nurtuje go kwestia stopnia dofinansowania z puli konserwatorskiej do remontów zabytków, jakich dokonują wspólnoty.

Preis odpowiedział, że konserwator nie ma prawnych możliwości dofinansowywania takich inwestycji.

Karlikowski pyta również, czy konserwator jest w stałych kontaktach ze wspólnotami – jeśli tak, to czy informuje je o możliwościach pozyskania środków na remont zabytków z UE.


 

12.58

Radny Juchniewicz pyta o rozbiórkę starego budynku Agrometu. Konserwator odpowiada, że architekt realizujący budowę galerii handlowej za Agrometem, nie chce, by stary budynek przysłaniał nową galerię.

Radny Juchniewicz ripostuje, że budynek Agrometu zostanie wyburzony na cele drogi dojazdowej do galerii handlowej.


12.55

Radny Juchniewicz pyta o Żabki. Chodzi o oddalone od siebie tylko o kilkadziesiąt metrów sklepy z ulic: Jabłkowa i Mleczna. Ta z Mlecznej potrafiła się wkopmonować w istniejącą architekturę, a ta z Jabłkowej już nie. Głównie chodzi o to, że kamienice w centrum Brzegu są oblepione reklamami.

Preis odpowiada, że konserwator nie tylko chroni zabytki, ale i dba o dobro mieszkańców.


 

12.49

Radosław Preis – W sprawie willi przy ul. Jana Pawła i Chrobrego były już składane doniesienia do prokuratury.


12.46

Burmistrz Wrębiak także potwierdza, że trzeba podejmować bardziej radykalnych działania wobec gnuśnych właścicieli zabytków.

Radny Juchniewicz krytykuje Radosława Preisa, że nie potrafi wykorzystywać właściwie przysługujących mu narzędzi prawnych.


 

12.43

Radna Bis prosi konserwatora, by, skoro miasto dopłaca do jego stanowiska 8 tys. złotych, to dokonywał bardziej radykalnych działań, być może w formie doniesień do prokuratury na brak działań ze strony właścicieli niszczejących zabytków, skoro brak u nich dobrej woli.


 

12.33

Konserwator wymienia poszczególne remonty zabytków w Brzegu. Wymienił m.in. budynki z ulic: Kamiennej, Szkolnej (3 budynki(, Jana Pawła, czy Piłsudskiego. Średnio 10 budynków rocznie jest w mieście remontowana. Relacjonuje, że odnośnie zabytku przy ul. Chrobrego (pałacyk), to stale monitoruje postęp prac, jednak większość uprawnień należy do konserwatora wojewódzkiego, z którym stale utrzymuje kontakt, informował również o tej sprawie opolskiego posła. W pałacyku przy Chrobrego, został zabezpieczony dach, także strop – budynek nie grozi zawaleniu, jednak ostatnio odpadł tynk. Konserwator boleje jednak nad tym, że większość działań blokują przepisy prawa. Brak jest dobrej woli ze strony właścicieli zabytków.


 

12:20

Radosław Preis odpowiada, że mamy ponad 160 zabytków, sporo z nich należy do właścicieli prywatnych. – Mamy problemy z częścią tych obiektów, ale w większości tych przypadków są one utrzymywane.

Radna Bis pyta Radosława Preisa, konserwatora zabytków, o nieruchomości w Brzegu, m.in. pałacyk przy ul. Chrobrego. Czy dokonywał jakichś działań w związku z tymi zabytkami?


 

12.16

Kolejny punkt obrad: Informacja dotycząca działań podejmowanych przez Konserwatora Zabytków w celu ochrony zabytków w mieście (Informacja dotycząca ilości oraz tematyki spraw załatwianych przez mieszkańców Brzegu w 2014 roku oraz informacja o udzielonych w 2014 roku dotacjach celowych Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dla mieszkańców Brzegu, w tym sposób promowania informacji o możliwościach uzyskania pomocy finansowej od Konserwatora Zabytków).

Informacja Burmistrza Brzegu w sprawie działań opieki nad zabytkami


 

12.00

Rada przyjmuje sprawozdanie przez aklamację. Przewodnicząca ogłasza 10 minut przerwy

rada miasta brzeg


11.57

Radna Goj-Birecka apeluje do radnych aby nie tworzyli precedensu i każdą skargę niezadowolonego oferenta kierowali na obrady sesji.


 

11.54

Dyskusja na temat wniosków Komisji Rewizyjnej. Burmistrz zapowiada wprowadzenie do komisji rozstrzygającej przetargi obserwatora wybranego przez radę.


11.40

Kolejny punkt obrad.

Komisja Rewizyjna zajmowała się skargą złożoną przez Zakład Brukarski Roboty Ogólnobudowlane Ryszard Dudzik dotyczącą stronniczych orzeczeń Komisji Przetargowej działającej przy Burmistrzu Miasta Brzeg na korzyść firmy brukarskiej p. Jarząbka. Komisja nie stwierdziła wystąpienia stronniczych orzeczeń Komisji Przetargowej. Protokół z kontroli dostępny tutaj.


 

11.38

Na sali zjawiła się liczna delegacja młodzieży z Ekonomika. W ramach warsztatów prowadzonych przez Klub Jagieloński dotyczących funkcjonowania samorządu lokalnego.


11.36

Jedna z radnych pyta też, czy nie można rozwiązać jakoś problemu psich kup, bo sama niedawno poślizgnęła się na jednej z nich. Podnosi też problem dopalaczy. Radny Komarzyński ws. RPO i konkursów w jakich aplikowała Gmina Brzeg – do jakich konkursów przystąpił Brzeg, a do jakich jeszcze planuje?


11.28

Interpelacja ws. dbałości o tereny zielone w Parku Centralnym. Janusz Żeborwski prosi też o zamontowanie poręczy przy wejściu do Urz. Miasta. Radny Komarzyński pyta na jakim etapie jest tworzenie programu o wsparciu dla przedszkoli ze strony Miasta. Radny Surdyka dziękuje komendantowi straży miejskiej za szybkie zabezpieczenie studzienki przy ul. Szymanowskiego. Radni dziękują również za zabezpieczenie studzienki przy ul. Starobrzeskiej. Radna Sobolewska wnosi o utworzenie placu zabaw. Radny Andruchowicz pyta, czy można ograniczyć ruch drogowy wokół centrum miasta, zwłaszcza przy ul. Długiej oraz przy Urzędzie Miasta w Brzegu – zarzuca, że po ul. Długiej porusza się mnóstwo aut. Podnosi, że gdy prosił straż miejską o interwencję bezimiennie, to sprawa nie była załatwiania, a gdy się przedstawi, jako radny – straż miejska od razu interweniowała. Pyta się również o to, kto dba o pas zieleni przy ul. Słowackiego – bo w wielu miejscach trawa ma już ponad metr wysokości.


11:30

Radna Sobolewska: Interpelacja w sprawie piaskownicy przy ulicy Szkolnej 17. Prośba o protokół z kontroli RIO w BCK

Radny Komarzyński: interpelacja w sprawie dofinansowania pobytu dzieci w prywatnych żłobkach.

Radna Goj-Birecka składa interpelację dotycząca psich odchodów i zwiększenia ilości pojemników na nie.

Radny Komarzyński składa interpelację w sprawie Regionalnego Programu Operacyjnego: ile wniosków złożyło już miast


 

11.23

Interpelacja dotycząca ulicy Mlecznej i zakłócania ciszy nocnej przez klub Brzeska Scena Muzyczna. Prośba o wymianę kontenera na śmieci przy ulicy Kościelnej


 

11.20

Rana Szczęsna i radny Szpulak nawiązują do tragicznego zdarzenia z ostatnich dni – chłopca, który wpadł do studzienki. W jakim stopniu gmina jest odpowiedzialna za to tragiczne zdarzenie.
Radny Szpulak składa wnioski Młodzieżowej Rady Miejskiej.


11.15

Radna przekazała interpelacje na piśmie.
Poniżej treść tych interpelacji.

Bożena Szczęsna
radna Rady Miejskiej Brzegu
Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu w dniu 29.05.2015 r.
1. W piątek 1-go maja odbył się koncert z okazji 15-lecia dotychczasowej współpracy pomiędzy naszym miastem a miastem Goslar. Ile kosztował koncert niemieckiej grupy Vintage Vegas oraz bankiet, który odbył się w sali Hotelu Best Western Plus? Proszę o wyszczególnienie tych kwot z podziałem na: honorarium dla artystów, ceny za nagłośnienie, kosztów organizacji bankietu oraz (o ile wystąpiły) pozostałych wydatków. Ile osób uczestniczyło w tej imprezie? Proszę również o pełny wykaz zaproszonych gości oraz informację, według jakiego klucza burmistrz zapraszał poszczególnych gości oraz dlaczego impreza ta była zamknięta, niedostępna dla zwykłych obywateli naszego miasta, dla których taka współpraca powinna być najważniejsza?

2. Proszę o podanie imiennej listy delegacji z Goslar oraz Beroun uczestniczących w tych obchodach? Proszę również o informacje, czy to była jedyna uroczystość w Brzegu z okazji obchodów 15-lecia partnerstwa z Goslar? Jeśli nie, to proszę o pełny program obchodów tej uroczystości. Proszę o odpowiedź na sesji oraz w formie pisemnej.

3. Dlaczego na koncert i bankiet, o których mowa powyżej nie został zaproszony pański poprzednik, który realizował 12 z obchodzonych 15 lat współpracy?

4. Proszę o pisemne podsumowanie efektów tej 15-letniej współpracy między Goslar a Brzegiem.

5. Proszę o pisemne zestawienie wszystkich dotychczasowych kosztów wyjazdów i delegacji Burmistrza Brzegu, Jerzego Wrebiaka. Proszę o pisemny wykaz podróży służbowych, z zaznaczeniem celu i charakteru danej wizyty oraz krótkim omówieniem ich efektów, bądź ewentualnych potencjalnych korzyści dla naszego miast.

6. Do tej pory organizatorem obchodów uroczystości z okazji Konstytucji 3 Maja był Urząd Miasta w Brzegu, a zapraszającymi byli Burmistrz Brzegu i Przewodniczący Rady Miejskiej. Kto w tym roku organizował koncert z okazji 3 Maja w Brzeskim Centrum Kultury? Dlaczego wstęp na tą imprezę odbywał się na tzw. specjalne zaproszenia? Kto wysłał zaproszenia? Proszę o pisemny wykaz zaproszonych gości. Dlaczego widownia tego koncertu nie liczyła więcej niż kilkanaście osób?

7. Proszę o pisemne zestawienie zakupów bukietów i upominków dokonywanych od początku pańskiej kadencji. Proszę o zestawienie ilościowo-kwotowe z zaznaczeniem na jakie imprezy i z jakiej okazji zostały wręczone.

8. Na spotkanie z kandydatem Prawa i Sprawiedliwości Andrzejem Dudą w Śmiechowicach udał się pan z urzędnikami w czasie godzin pracy urzędu. Na jakiej podstawie i dlaczego urzędnicy brali udział w tym wyborczym spotkaniu?

9. Na ulicy Wolności ma być zrealizowana inwestycja przebudowy całej nawierzchni i związanej z nią infrastruktury. Dlaczego pańskie służby wystąpiły z wnioskiem do Starostwa Powiatowego o dokonanie wycinki prawie 90 drzew znajdujących się przy tej ulicy? Jaka jest przyczyna techniczna przy realizacji tej inwestycji aż tak drastycznych interwencji w zieloną infrastrukturę miejskiej przestrzeni publicznej? Czy wycinanie tych drzew jest związane ze złożonymi w niedawnej kampanii wyborczej przez pana nierealnych obietnic dotyczących budowy ścieżek rowerowych w centrum naszego miasta?

10. Proszę o wyjaśnienia dotyczące komunikacji miejskiej. Kiedy ma być ogłoszony nowy przetarg na takie usługi? Jakie założenia i specyfikację planują zastosować pańskie służby w celu wyłonienia usługodawcy w zakresie komunikacji miejskiej?


 

11.09

Rada przyjęła sprawozdanie burmistrza przez aklamacje.
Kolejny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.
Radna Szczęsna składa interpelacje.


 

10:43

Burmistrz Jerzy Wrębiak, kontynuuje odczytywanie sprawozdania. Dziś, radni obradują w pełnym składzie. Na sali znajduje się 21 radnych.

sesja rady miasta 29 maja 10


 

10:17 

Pełne sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności dostępne TUTAJ

jerzy_wrebiak_brzeg
fot. archiwum


 

10.14

Radni przyjęli protokół z poprzedniej sesji. Burmistrz Jerzy Wrębiak składa sprawozdanie z bieżącej działalności.


 

10.12

Radny Jędrzejko zgłosił wniosek o wycofanie z obrad uchwałę o ustaleniu Regulaminu Społecznej Komisji Mieszkaniowej.
Radni wnioski przegłosowali. Porządek obrad został zmieniony.


10.00

Sesja rozpoczęta.
Radna Goj-Birecka do porządku obrad wprowadziła do porządku obrad dwie skargi na kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Reklama