Z prac Zarządu Powiatu

0
Reklama

9.08.2007 r. obradował pod przewodnictwem wicestarosty Ryszarda Jończyka Zarząd Powiatu. Poniżej wyniki obrad.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem dyrektor Brzeskiego Centrum Medycznego Alicji Cierpiał o ustalenie warunków wydzierżawienia działki o powierzchni 12 arów z nieruchomości BCM pod budowę przychodni profilaktycznej przez Brzeskie Stowarzyszenie Promocji Zdrowia. Zarząd postanowił, że odbędzie się spotkanie starosty, prezesa BSPZ i dyrektor BCM w tej sprawie.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

***

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Aleksander Podgórny poinformował Zarząd, że wpłynęły wnioski z Domu Pomocy Społecznej z Grodkowa i Jędrzejowa o podwyższenie płacy zasadniczej dyrektorom i pracownikom tych jednostek o 12%. Zarząd wyraził zgodę na podwyższenie płacy z dniem 1.07.2007r. o 6% dla dyrektora i pracowników Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie w ramach własnych środków, które jednostka posiada oraz o 4,5% pracownikom DPS w Jędrzejowie po otrzymaniu dodatkowych środków z Urzędu Wojewódzkiego. Różnica ta spowodowana jest tym, iż w Jędrzejowie nastąpiła już podwyżka płac o 1,5% od stycznia br.

***

Zarząd pozytywnie zaopiniował projekt uchwały Rady Powiatu dotyczący szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym. Dla mieszkańców mieszkania chronionego zaproponowano czynsz miesięczny za pobyt w mieszkaniu w wysokości 10 zł na jednego mieszkańca. Opłaty za media ponoszone są według stanu liczników. Zaproponowano miesięcznie ryczałt za centralne ogrzewanie w wysokości 150 zł w okresie grzewczym oraz 50 zł poza sezonem grzewczym.

***

W związku ze zmianą przepisów prawa budowlanego na Zespół Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych „Szansa” w Brzegu zostały nałożone przez Komendanta Państwowej Straży Pożarnej zadania do wykonania pod rygorem zamknięcia placówki. Na realizację tych zadań potrzebna jest kwota 70 tys. zł. ZPO-W „Szansa” może pozyskać 6-7 tys. zł od sponsorów, od Wojewody może otrzymać 30 tys. zł. Zarząd podjął decyzję o dofinansowaniu wykonania tych zadań w pozostałej kwocie 30 tys. zł.

***

Zarząd zaopiniował pozytywnie wniosek Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie o ujęcie w planie inwestycyjnym powiatu zadania pn. „Budowa dźwigu osobowego w Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie” w związku z dostosowaniem do standardów. Całkowity koszt zadania szacowany jest na kwotę 360 tys. zł. Wykonanie planuje się na lata 2007 – 2008/2009. Do końca listopada istnieje możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie tego zadania w 50% z Powiatowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Zarząd jednogłośnie postanowił wprowadzić do planu inwestycyjnego w/w zadanie i sfinansować w br. opracowanie kompletnej dokumentacji budowlano – projektowej.

***

Zarząd podjął decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu budynków:

– Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego w Brzegu i sali gimnastycznej przy ul Jana Pawła II 27 i ustanowienie trwałego zarządu na tych nieruchomościach dla Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Brzegu

– dwóch budynków na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Grodkowie.

Zarząd wyraził zgodę na wynajem trzech pomieszczeń w byłym Internacie Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzegu na potrzeby Kuratorium Oświaty.

Małgorzata Stanowska

Reklama