Relacja na żywo z XII sesji Rady Miejskiej Brzegu. Będzie o basenie, wałach przeciwpowodziowych i … podwyżkach za wywóz śmieci

5
Brzeg
Reklama

Dziś (25.09) o godzinie 10:00, w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się XII sesja Rady Miejskiej.  Porządek obrad przewiduje m.in. prezentację koncepcji renaturalizacji zbiornika wodnego przy ul. Korfantego.


Radni będą również głosować nad kilkoma projektami uchwał. Jedna z nich dotyczy podwyżki za wywóz nieczystości. Podczas sesji zapoznamy się również z analizą kosztów związanych z lokalnym transportem zbiorowym, wysłuchamy informacji z przebiegu prac związanych z budową wałów przeciwpowodziowych przy ul. Oławskiej oraz sprawozdania z dotychczasowej działalności Młodzieżowej Rady Miejskiej. O tym  wszystkim będziemy informować w relacji na żywo od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

20.03

Koniec obrad


 

20.02

Przewodnicząca po kolei odpytuje radnych o ich zdanie. Wszyscy radni wyrażają zgodę

Radni wypowiadają się na temat listu intencyjnego. Radni Komarzyński, Karlikowski i Kapela wypowiadają się za podpisaniem listu.

To nie populizm tylko głos mieszkańców- odpowiada radna Szczęsna

Dla nas to dobra oferta, bo powiat będzie realizował drogę na naszym terenie. Tylko proszę o pełną świadomość podejmowanych decyzji. Tą prośbę kieruję szczególnie do radnej Szczęsnej żeby później nie wykorzystywała tego populistycznie – dodaje burmistrz Wrębiak


 

19.56

Radny Samul wyraża opinię, że sami mamy dużo własnych zadań i powinniśmy się wstrzymać z tym listem intencyjnym

– Proszę o jasną odpowiedź czy podpisać ten list intencyjny – z taką prośbą zwraca się burmistrz Wrębiak do radnych.

19.51

– Treść tego listu jest odpowiedzią dlaczego nie udzielam głosu panu Ciepielskiemu – kwituje przewodnicząca Mrowiec


 

19.50

Radny Kapela odczytuje list pana Ciepielskiego (przewodnicząca Mrowiec nie udzieliła mu głosu na sesji tekst poniżej:

Panie i Panowie Radni

Po raz trzeci z rzędu nie ma przyzwolenia Pani Przewodniczącej Rady Miasta Barbary Mrowiec na to bym zabrał głos podczas Sesji Rady Miasta.

Przychodzę na Sesje Rady Miasta w sprawie ul. Kolejowej. Nie ma informacji by ich sprawy posunęły się do przodu. Czekamy na głosowanie Rady Miasta w sprawie przejęcia przez Brzeg gruntów od PKP. To dla mieszkańców Kolejowej sprawa kluczowa w ich sytuacji i myślę, że przyjdą licznie na to głosowanie.

Zajmując się sprawą ul. Kolejowej złożyłem trzy skargi, dwie na Burmistrza Brzegu i jedną na Przewodniczącą Rady Miasta. Wszystkie skargi uznane zostały głosami Radnych za niezasadne. Pisemne uzasadnienie tych postanowień przekonało mnie w jednej sprawie. W pozostałych dwóch mam zastrzeżenia merytoryczne i proceduralne, dlatego będę występował ze skargą do Wojewody Opolskiego w tej sprawie.

Jedna ze skarg dotyczyła sprawy oświadczenia majątkowego Pana Burmistrza Jerzego Wrębiaka, znają ją doskonale Panie i Panowie Radni, ale nie znają jej mieszkańcy Naszego Miasta. W swojej skardze zarzuciłem Panu Burmistrzowi min., że w opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta oświadczeniu majątkowym (15.12.2014.) w pkt. VIII oświadczył, że osiągnął przychody cyt. „z tytułu pełnienia obowiązków społecznych w Radzie Powiatu w kwocie ok. 18557 zł.”

Zaintrygowało mnie sformułowanie, które użył Pan Burmistrz cyt. „obowiązków społecznych”, dlatego spytałem o to Urząd Powiatowy w Brzegu, z którego otrzymałem min. następującą odpowiedz:

.. na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2014 r. poz. 782, z późn. zm.) uprzejmie informuję, że w Starostwie Powiatowym w Brzegu nie ma takich organów jak „Społeczna Rada utworzona przy Urzędzie Starosty” ani „Społeczna Rady Powiatu”.

Skąd wzięła się w oświadczeniu Pana Burmistrza ta działalność społeczna, z której uzyskał w 2014 r. przychód na kwotę ok. 18557 zł? Wydawało mi się, że za działalność społeczną nie pobiera się wynagrodzenia. W tym samym oświadczeniu podano kwoty używając określenia, – około, co też moim zdaniem jest naganne. Po moich interwencjach Pan Burmistrz skorygował swoje oświadczenie zmieniając kwotę swoich dochodów w 2014r., ale nie zmienił a miał okazję, tego, że kwotę tę uzyskał z działalności społecznej. Bo pewnie uważa, że zasiadanie w Radzie Powiatu w 2014r. było działalnością społeczną. Może upór trwania przy tym pojmowaniu rzeczy wbrew Ustawie o Samorządzie wiąże się z uzyskanym przez Pana Burmistrza w tym samym czasie, czyli w 2014r. dochodu w Gimnazjum Nr 3 na kwotę 46 121 zł.

Druga sprawa dotyczy skargi na Panią Przewodniczącą Barbarę Mrowiec, której zarzuciłem, to, że 3 miesiące nie odpowiada na moje pismo skierowane do niej, czym moim zdaniem naruszyła Art. 35 i 36 Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego Dz.U. 1960 Nr 30 poz. 168. a także Art. 11b Ustawy z dnia 8 marca 1990 r.  o samorządzie gminnym Dz.U. 1990 Nr 16 poz. 95.

Uczestniczyłem w pracach Komisji Zdrowia Spraw Społecznych i Rodziny, której powierzono zbadanie skargi. Sposób procedowania podczas drugiego posiedzenia Komisji w tej sprawie jest porażający nieznajomością prawa części Radnych i brakiem przyzwoitości dla zwykłego obywatela.

Skargę złożyłem 13 lipca 2015r. Pierwsze posiedzenie Komisji miało miejsce 2.09.2015r., ale nie udało się wtedy wyjaśnić czy Przewodnicząca Rady Miasta podlega pod ustawę – Kodeks Postępowania Administracyjnego czy nie podlega. Przewodnicząc Komisji Pani Radna Goj-Birecka zdecydowała i słusznie, że należy zasięgnąć opinii prawników w tej sprawie. W oczekiwaniu na następne posiedzenie Komisji otrzymałem pismo informując mnie, że cyt. załatwienie sprawy nastąpi na sesji Rady Miasta w dn. 25.09.2015r. ale przecież by Radni mogli zagłosować na sesji potrzebne było jeszcze jedno posiedzenie Komisji.

Stąd moje pytania:

Dlaczego na pierwsze posiedzenie Komisji jako strona w sprawie zostałem zaproszony a na drugie nie?

Dlaczego by uczestniczyć w obradach Komisji rozpatrującej moją skargę muszę się o to upominać?

Dlaczego jako strona postępowania nie otrzymałem opinii prawnej z którą wcześniej mogli się zapoznać Radni i Pani Przewodnicząca – strona postępowania?

Dlaczego narusza się zasadę równego traktowania stron?

Dlaczego jak dochodzi do rozpatrywania mojej skargi z sali obrad wychodzi Pani Renata Biss?

Dlaczego po jej wyjściu Radnej Renaty Biss Pani Radna Elżbieta Kużdrżał poinformowała mnie, że moja spraw nie zostanie załatwiona dzisiaj ponieważ nie ma kworum co było nie prawdą bo ilość członków Komisji była wystarczająca do podejmowania decyzji?

Dlaczego Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rekreacji Pan Robert Karlikowski podjął próbę przewodniczeniu Komisji Zdrowia w mojej sprawie a nie jest członkiem Komisji Zdrowia?

Dlaczego podczas obrad komisji Przewodniczący Robert Karlikowski naruszył Ustawę o Samorządzie i Statut Brzegu zwracając się do mnie bym opuścił salę posiedzeń podczas trwania obrad?

Z tymi samymi pytaniami zwrócę się do Rady Miasta w osobnym piśmie.

Czy to nie za dużo błędów jak na jedno posiedzenie Komisji?

To pytanie zadaję mieszkańcom Brzegu.

Leszek Ciepielski


19.46

Dobry gospodarz potrafi i wybudować drzewa i ocalić drzewa – odpowiada radna Szczęsna


 

19.45

Burmistrz Kostrzewa informuje o liście intencyjnym ze Starostwa Powiatu Brzeskiego o wspólnym wykonaniu  przez Powiat Brzeski, Miasto Brzeg i Gminę Skarbimierz zadania: budowa drogi przy ulicy Małujowickiej. – To też będzie wiązało się z wycinką drzew dlatego proszę radną Szczęsną o wcześniejsze konsultacje społeczne – dodaje burmistrz Wrębiak


 

19.38

Radny Karlikowski odczytuje list  i apel mieszkańców ulicy Oławskiej. Treść poniżej:

APEL MIESZKAŃCÓW ULICY OŁAWSKIEJ

Panie Burmistrzu, Szanowna Rado. My, mieszkańcy ulicy Oławskiej w 1997 i 2010 roku doświadczyliśmy czym jest powódź. Większość z Państwa, tutaj obecnych na tej sali, skutki powodzi widziała jedynie na zdjęciach lub w telewizji. Powódź to nie tylko obrazki, które można zobaczyć z mostu nad Odrą. Nie oznacza to jednak, że problem dotyczy tylko powodzian. Za usuwanie skutków po wielkiej wodzie płacą wszyscy podatnicy. Niestety, koszty są większe niż zabezpieczenie przed powodzią.

Od wielu lat obiecuje się nam budowę wałów przeciwpowodziowych. Do dziś, na terenach zalewowych nie powstało żadne zabezpieczenie. Osoby decyzyjne za tą inwestycję przepychają się między sobą odpowiedzialnością. W ostatnim czasie Wojewoda Opolski wydał decyzję, która miała doprowadzić do rozpoczęcia prac w tym kierunku jednak pojawił się kolejny problem w postaci kilku właścicieli gruntów, którzy nie zgadzają się na wywłaszczenie terenów, gdzie mają powstać wały.

Odwołanie od decyzji Wojewody Opolskiego wpłynęło do ministerstwa 1 lipca 2015 roku. Prosimy Pana Burmistrza, jako gospodarza miasta, aby doprowadził do spotkania z właścicielami gruntów, którzy wnieśli odwołanie. Takie spotkanie powinno odbyć się w celu mediacji i kompromisowego załatwienia tej sprawy. Tak, byśmy nie musieli czekać kolejnych kilka lat na rozwiązanie tego problemu.

W imieniu mieszkańców ulicy Oławskiej

Stanisław Kura

Pani Maria Wasiak

Minister Infrastruktury i Rozwoju

W związku z decyzją Wojewody Opolskiego z dnia 8 maja 2015 roku, w sprawie wywłaszczenia gruntów na rzecz Skarbu Państwa, a następnie budowy wałów przeciwpowodziowych w miejscowości Brzeg w rejonie Oławska-Rataje, kilku właścicieli gruntów odwołało się od tej decyzji do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Odwołanie wpłynęło do ministerstwa 1 lipca 2015r. Wstępnie, termin rozpatrzenia tej sprawy MIiR zaplanowało dopiero na koniec września 2015r.

Trudno ocenić, dlaczego tak ważna sprawa jak bezpieczeństwo przeciwpowodziowe pozostaje nierozwiązana, a MIiR przez trzy miesiące nie rozpatrzyło wniesionego odwołania. W imieniu mieszkańców Brzegu z rejonu, który dwukrotnie został objęty powodzią (1997 i 2010r.) i wciąż pozostaje zagrożony, proszę o przyspieszenie postępowania wyjaśniającego i rozpatrzenie odwołania od decyzji Wojewody Opolskiego, która posiada rygor natychmiastowej wykonalności.

19.37

Jeśli konsultacje się nie powiodą to nie zrealizujemy tego zadania – odpowiada burmistrz Wrębiak

Pan się uparł na zrobienie ścieżki przy „czerwonych koszarach” zamiast po drugiej stronie tej ulicy – stwierdza radna Szczęsna.


 

19.33

Radna Szczęsna informuje, że w ciągu kilkudziesięciu godzin pod tą petycją podpisało się kilkudziesięciu mieszkańców.


 

19.31

Radna Szczęsna przedstawia petycję mieszkańców miasta w sprawie ulicy Wolności. Poniżej jej treść:

PETYCJA

w sprawie obrony drzew przy ulicy Wolności

W imieniu wszystkich mieszkańców Brzegu zwracamy się do Burmistrza Brzegu – Jerzego Wrębiaka z prośbą o ratunek dla drzew rosnących przy ulicy Wolności w Brzegu.

Od dziesięcioleci Brzeg słynie w regionie, w Polsce i za granicą jako miasto parków, miasto zieleni, imponujących zabytków i przyrody. Nasze parki – okraszające starówkę – są unikatowe w skali naszego kraju, ze względu na stare drzewostany, ale jednocześnie ich charakter i lokalizację przy dawnej fosie miejskiej.

Jako mieszkańcy Brzegu cieszymy się z każdej inicjatywy mającej na celu zmianę naszego miasta w takie, w którym łatwiej i wygodniej się żyje, w którym jest piękniej i ciekawiej. Tak samo było gdy dowiedzieliśmy się o planie budowy ścieżki rowerowej przy ulicy Wolności. Droga dla rowerzystów przy ulicy Wolności rzeczywiście jest logicznym uzupełnieniem szlaku komunikacyjnego dla cyklistów w naszym mieście, ale pojawia się pytanie dlaczego ceną zbudowania ścieżki ma być usunięcie pięknych, kilkudziesięcioletnich drzew? Dlaczego w imię usprawnienia ruchu – który w przypadku ulicy Wolności zbyt duży nie jest – pozbawiamy tę ulicę specyficznego charakteru i usuwamy zdrowe i stare drzewa? Zwracamy się z apelem o ich ocalenie. Tego typu drzew – w naszym mieście jest coraz mniej! Nie odbierajmy charakteru i uroku ulicy Wolności! Dodatkowo drzewa rosnące przy ulicy Wolności są naturalną osłoną szpetnych budynków po dawnych sowieckich „czerwonych koszarach”.

Dlaczego zmieniamy ulicę Wolności w betonowo-sowiecką drogę bez charakteru i uroku, nijak niepasującą do „książęcego” grodu?

Ścieżkę rowerową można wybudować bez żadnych szkód dla przyrody przy ulicy Wolności po drugiej stronie ulicy, tj. na przeciwko „czerwonych koszar”. Wówczas nie trzeba by było usuwać żadnych drzew, a ścieżka rowerowa byłaby nie mniej funkcjonalna!

Większość miast w Polsce i na świecie dba o przyrodę, buduje nowe parki, zielone centra odpoczynku. Przyroda staje się bardzo ważna dla funkcjonowania miasta, postrzegania go na zewnątrz, zdrowia i samopoczucia mieszkańców.

Dlaczego miasto Brzeg tak celnie pozbywa się jednego ze swoich najlepszych atutów?

Dlaczego przepiękne drzewa są usuwane, pozbawiając Brzeg swojego uroku, klimatu i charakteru? Czy po raz kolejny – podobnie jak w przypadku ulicy Piastowskiej, którą bestialsko oszpecono usuwając kilkadziesiąt drzew – nasze zdanie – zdanie mieszkańców Brzegu, będzie zamiecione pod dywan i nikt nie weźmie go pod uwagę?

Apelujemy o zmianę planu budowy ścieżki rowerowej! Apelujemy o ratunek dla pięknych – kilkudziesięcioletnich drzew! Apelujemy o zachowanie urody i charakteru miasta Brzeg!

Mieszkańcy miasta Brzeg

19.28

Pan Ciepielski chciał zabrać głos nie na temat sesji – wyjaśnia przewodnicząca Mrowiec próbując usprawiedliwiać nieudzielenie mu głosu


 

19.26

To jest przykre, że radny z platformy robi sobie na tym kampanię, a pani mu to ułatwia – zarzuca przewodniczącej Mrowiec radna Goj Birecka


 

19.24

My stajemy na głowie, żeby ratować szpital a ktoś sobie przychodzi i wygłasza takie apele – kończy oburzona radna Goj-Birecka.


 

19.23

Jeżeli przychodzi zwykły obywatel pani mu głosu nie udziela, a przychodzi kolega radny i pani mu udziela głosu. W związku z tym jest moje oburzenie – tak podsumowuje radna Goj – Birecka


 

19.21

Nigdy nie było mowy o likwidacji szpitala, tak jak informowali niektórzy radni. Po co sianie takiej paniki. To niczemu nie służy. Ktoś nagle rozsyła apele, po co? – dodaje radna Goj – Birecka


 

19.19

A kto dał informację o likwidacji szpitala. Radny Niesłuchowski i Puszczewicz – ripostuje radna Goj – Birecka. To wywołuje niepotrzebny niepokój.

O tych sprawach powinno się mówić. Dlaczego media o tym nie pisały – odpowiada przewodnicząca Mrowiec


19.16

Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni jako zastępca dyrektora BCM „gaszę tylko pożary” i walczę z dezinformacją. Szpital boryka się z problemami finansowymi, ale nie będzie likwidowany. Chcemy zrestrukturyzować szpital i zoptymalizować wykorzystanie kadry. Takie apele nam nie pomagają – kończy radna Goj – Birecka


 

19.12

Szpital działa. Nie będzie likwidowany. Takie działania tylko dezinformują i sieją panikę – dodaje radna Goj – Birecka. Radna pyta dlaczego radny świadomy wszystkich faktów związanych ze szpitalem celowo dezinformuje -pyta radna Goj-Birecka


 

19.10

Radna Goj – Birecka również nie zgadza się z takim wybiórczym traktowaniem mieszkańców przez przewodniczącą Mrowiec. – Takie wystąpienie to tylko kampania polityczna – stwierdza radna Goj – Birecka.


 

19.08

Radny Komarzyński ubolewa, że przewodnicząca Mrowiec umożliwia wystąpienie Jackowi Niesłuchowskiemu a innym mieszkańcom taką możliwość blokuje. Uważa, że apel Niesłuchowskiego nic nie wnosi do sprawy brzeskiego szpitala. Według radnego nasz szpital jest niedofinansowany. Środki są niesprawiedliwie dzielone przez NFZ.


 

19.05

Ostatni punkt. Wnioski i informacje


 

19.04

Przewodnicząca Mrowiec stwierdza, że w planie pracy nie ma dyskusji na temat ulicy Wolności


 

19.02

Interpelacja radnej Wróblewskiej dotyczący pojemnika na psie odchody będzie zrealizowany w najbliższym czasie. W sprawie budżetu obywatelskiego burmistrz poinformował, że nie przewiduje żadnych działań w przyszłorocznym budżecie w tym kierunku. Wniosek w sprawie ulicy Towarowej zostanie przekazany do administratora, czyli PKP.

W sprawie interpelacji radnej Biss burmistrz zapowiedział większe zwrócenie uwagi straży miejskiej problemem spożywania alkoholu przy rondzie Solidarności


 

18.57

W sprawie ulicy Wolności (też interpelacja Szczęsnej)burmistrz stwierdza, że powstanie ścieżki rowerowej przy tej ulicy jest istotny ze względu na wielkość dofinansowania ze środków zewnętrznych. Brak ścieżki rowerowej uniemożliwi uzyskanie poziomu dofinansowanie w wysokości 85%. Burmistrz zapowiedział przygotowanie wizualizacji tej inwestycji.

W sprawie udziału w konkursie (interpelacja Szczęsnej) burmistrz informuje, że był bez kosztowy.

W sprawie przystanków przy ulicy Oławskiej burmistrz zapowiedział realizację tego zadania w przyszłym roku.

Interpelacja radnej Goj -Bireckiej zostanie przekazana do powiatu.


 

18.52

Wniosek radnego Samula i radnej Kużdżał będzie brany pod uwagę przy konstruowaniu przyszłorocznego budżetu.

W sprawie ulicy Piłsudskiego burmistrz informuje, ze miasto jest w trakcie rozmów

Burmistrz Wrębiak informuje, że wniosek radnego Surdyki będzie złożony do komisji ruchu drogowego.

Odpowiedzi na interpelację.


 

18.48

Radni odrzucają skargę jako bezzasadną


 

18.46

Uchwała dotycząca skargi złożonej przez pana Ciepielskiego na działalność przewodniczącej Mrowiec w sprawie braku odpowiedzi na pismo.


 

18.45

Radni odrzucają skargę na dyrektora ZNM Marka Sidora


 

18.41

Radni pozytywnie przegłosowują opinię


 

18.40

Kolejny punkt obrad dotyczy opinii dotyczącej rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzeg


18.39

14 za, przeciw 1 głos. Rada Przyjęła uchwałę


 

18.30

Kolejny punkt obrad dotyczy uchwalenia „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Brzeg”. Uchwałę referuje pani Dagmara Dragan z firmy doradczej Atrium. Projekt uchwały znajduje się TUTAJ


18.28

Rada głosuje plan. 13 radnych za, jeden głos przeciw. Uchwała została przyjęta.


18.17

Radni odrzucili wszystkie uwagi załączone w projekcie. Rozpoczęła się dyskusja.


 

18.03

Radni głosują nieuwzględnienie poszczególnych uwag złożonych przez mieszkańców. Znajdują się one w projekcie załączonej poniżej uchwały.


 

17.54

Kolejny punkt obrad to uchwała dotycząca zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Brzeg dla obszaru rejonu ul. Małujowickiej, t.j. obszaru ograniczonego od zachodu i północnego zachodu granicą miasta, od północnego wschodu magistralną linią kolejową, od południowego wschodu terenami kolejowymi i od południa granicą miasta. Projekt uchwały TUTAJ załącznik 1 TUTAJ  załącznik 2 TUTAJ oraz mapka TUTAJ


17.52

Radni głosują. Za 5, 8 radnych przeciw, a 3 wstrzyamało się. Uchwała nie została przyjęta.

Ktoś robi remont elewacji i musi ustawić rusztowania w pasie ruchu drogowego, na chodniku to te koszty wzrosną bardzo dużo – stwierdza radny Surdyka


 

17.47

Naprawdę nie zwariowałem – odpowiada radny Juchniewicz. To nie uderza w nas – dodaje radny Juchniewicz. Przeczytajcie ze zrozumieniem – kończy radny Juchniewicz.

Ta uchwała nie jest związana z remontem i utrzymaniem dróg – wyjaśnia kierownik Biura Budownictwa i Inwestycji Lucyna Mielczarek

Radny Szpulak – myślałem, że to żart a myśmy to przyjęli. Co z inwestycjami prowadzonymi przez gminę.


 

17.44

Po wielu przykładach radny podaje przykład także gminy Lewin Brzeski przytaczając uzasadnienie, w którym stwierdzono, że obniżenie stawek spowoduje zwiększenie atrakcyjności „przestrzeni publicznej”.


 

17.38

Radny Surdyka – to co zaproponował radny Juchniewicz jest niesamowite. Podaje różne przykłady innych miejscowości np. Gmina Lubsza stawkę za zajęcie 20 % pasa ruchu drogowego ma na poziomie 1,5 złotych a w Brzegu po zmianach radnego Juchniewicza aż 5 złotych.


17.32

Radny Juchniewicz – moje zmiany nie uderzają w żaden sposób w Brzeżan. Te zmiany „uderzają” w duże firmy takie jak: Netia, Telekomunikacja czy TAURON, które inwestują w infrastrukturę. Podwyżki dotyczą też reklam w pasie ruchu drogowego.

Radna Goj-Birecka pyta czy tak wysokie podwyżki „znajdą zastosowanie w naszym mieście”


17.28

Radni głosują. Za 8, 5-ciu przeciw i 2 osoby wstrzymujące. Wniosek radnego Juchniewicza zostaje przyjęty.


17.24

Obrady wznowione. Zmiany zaproponowane przez radnego Juchniewicza są zaakceptowane przez burmistrza i zgłoszone jako autopoprawka.

Zmiany w stosunku do załączonego poniżej projektu uchwały

$2

pkt 1 za zajęcie jezdni za dzień

a) 20% jezdni z 3 na 5

b) powyżej 20% do 50% jezdni z 5 na 7

c) powyżej 50% z 8 na 10

pkt 2

zajęcie chodników, placów, ścieżek rowerowych, zatok i postojów autobusowych

z 2 na 4

pkt 3

innych elementów pasa drogowego

z 1 na 3

§3

Za zajęcie pasa drogowego

pkt 1

z 40 na 55

pkt 2

z 35 na 50

pkt 3

z 10 na 120

§4

pkt 3

z 2,5 na 10

 

16.50

Radni przegłosowują przerwę. 10-ciu za, 6 przeciw. Przerwa pół godziny


 

16.46

Burmistrz prosi o pół godziny przerwy aby skonsultować ewentualne podwyżki. Radny Surdyka chce głosowanie nad taką przerwą. Jednocześnie burmistrz informuje, że w tym czasie będzie otwarty Jarmark Brzeski i radni powinni być na otwarciu.


 

16.41

Radny Juchniewicz proponuje poprawki w uchwale polegające na zwiększeniu stawek za zajęcie pasa ruchu drogowego.


 

16.34

Kolejny punkt obrad: uchwała dotycząca wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Brzegu na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg. Tekst TUTAJ.


 

16.31

Głosowanie. Za uchwała jest 13 radnych, przeciw 2, wstrzymujących się 3. Uchwała przeszła. Radni ustalili nowe stawki za opłatę śmieciową.


 

16.29

– Do tego systemu śmieciowego można dopłacić tak samo jak do barki na Odrze – ripostuje Surdyka. Możemy dopłacać do śmieci – uważa radny


 

16.25

– Myślimy o najuboższych – odpowiada burmistrz Wrębiak. Czy mieszkańcom domków jednorodzinnych obciążenie 3 złotych miesięcznie tak znacznie obniży standard życia – dodaje Wrębiak.


 

16,23

Radny podał przykłady miejscowości, które nie korzystają z RIPOK-u w Gać. Te przykłady są nieporównywalne. Nie znamy częstotliwości i czy te gminy zabezpieczają pojemniki. Podaje przykłady miejscowości: Oława, Kedzierzyn-Koźle – stawki wynoszą 12,5 złotych. Gmina Jelcz-Laskowice – 12,5 złotych – odpowiada burmistrz Kostrzewa.

Mamy 36 000 mieszkańców zameldowanych to nie znaczy, że one zamieszkują w naszym mieście – dodaje burmistrz Kostrzewa


 

16.19

Kolejny przykład Grodków – tam stawka wynosi 8 złotych za osobę. Dlaczego musimy płacić więcej skoro gdzie indziej płaci się mniej. Daję to pod rozwagę radnym – kończy radny Surdyka


 

16.16

Radny cytuje uzasadnienie uchwały, gdzie stwierdza się, że „stawki są porównywalne” w ościennych gminach. Radny Surdyka podaje przykład Namysłowa – tam stawka wynosi 10 złotych za osobę. W Kępnie stawka za osobę wynosi 9 złotych – kolejny przykład radnego. W Skarbimierzu stawka wynosi za osobę w wysokości 11 złotych. Tam trzecia osoba płaci już 50% stawki. Kolejne osoby w gospodarstwie płacą jeszcze mniej – dodaje radny Surdyka


 

16.09

– Przeprowadźmy rzeczową debatę. Większość rady to osoby nowe. Najbardziej rozbawia mnie prezes Sobolak, jak namawia nas do większej stawki. Płaćmy więcej, namawia nas , tych którzy mają decydować w imieniu mieszkańców, żeby podwyższać stawki – kontynuuje Surdyka. To ewidentny konflikt interesów.


 

16.05

Gdzie pan burmistrz Kostrzewa zgubił ponad 7000 osób w naszym mieście – pyta Surdyka. Czy osoby uczciwe i sumienne muszą płacić za cwaniaków – dodaje Surdyka. Te osoby i bark wpłat z ich strony to ta brakująca kwota w bilansowaniu się systemu.


 

16.00

Radny Surdyka obserwując dyskusję radnej Szczęsnej z burmistrzem Wrębiakiem uważam, że niczym się nie różni od dyskusji w poprzedniej kadencji.


15.59

Radny Juchniewicz uważa, że ta podwyżka najbardziej uderza w mieszkańców domów jednorodzinnych. Uważa, że tam mieszkają jednak ludzie lepiej uposażeni.


 

15.55

– Kłótliwy ton to nadał pan – odpowiada radna Szczęsna. Stwierdza, że wyraziła swój pogląd i ma do tego prawo, a głos podnosi burmistrz.


15.54

– Brakuje pani kłótni – ripostuje burmistrz Wrębiak. Kiedy dyskutowaliśmy nad stawkami pani nie było na sesji. System musi się bilansować i być samofinansujący się. Pani powierzchownie się zainteresowała problemem. To nie jest podwyżka tylko przeniesienie kosztów. Myśmy chcieli uciec od emocji a dyskutowac merytorycznie.


 

15.51

Radna Szczęsna przypomina, że dwa lata temu kiedy ustalano stawki śmieciowe radni wręcz kłócili się aby każdą złotówkę „urwać” ze stawki śmieciowej. Uważa, że 20% podwyżka jest zbyt duża dla mieszkańców. Uważa, że pracownicy urzędu powinni uszczelnić system odbioru odpadów. Obecny system ma „wiele dziur”. Teraz zwiększony koszt odbioru odpadów będą ponosić mieszkańcy. Przypomina niedawne sprawozdanie ZHK, z którego wynika, że firma osiągnęła zysk. – Poczekajmy na przetarg i wtedy ustalajmy wysokość opłaty śmieciowej


 

15.45

Radny Juchniewicz pyta o środki na edukację. Żali się, że prezes Sobolak w tamtym roku obiecał rozdanie materiałów edukacyjnych wśród mieszkańców, a on takich materiałów nie dostał. Prezes stwierdza, że ZGO sprawdzała dystrybucję wyrywkowo i ich wyniki pokazywały, że materiały były dystrybuowane.


 

15.36

Radny Juchniewicz pyta o ile zmalały ilości odpadów zmieszanych na składowisku w Gać. Prezes Sobolak wyjaśnia, że zarówno wzrosły ilości odpadów zmieszanych jak i selektywnych. Wzrost ilości zmieszanych jest związany z faktem, że system odbioru odpadów jest już zamknięty. Nie da się po prostu tak łatwo wywieźć odpadów na nielegalne wysypiska.


 

15.32

Prezes Sobolak (ZGO Gać) tłumaczy wzrost cen w swoim zakładzie. Główne czynniki to amortyzacja inwestycji i wzrost tzw. opłaty „marszałkowskie


 

15.30

Burmistrz Kostrzewa wskazuje na przyszłoroczne podwyżki cen. Wzrośnie opłata na RIPOK, koszty transportu odpadów (radni uchwalili wcześniej zwiększoną częstotliwość odbioru odpadów) oraz konieczność zakupu przez gminę pojemników (też wcześniej uchwalona przez radnych). Stąd wzrost stawki – podsumowuje burmistrz Kostrzewa


 

15.22

Burmistrz Kostrzewa przedstawia poszczególne składniki składowe stawki śmieciowej.

Prezes Skibiński wyjaśnia, że pojemniki są dezynfekowane przy załadunku na samochody transportujące odpady


 

15.18

Radna Goj-Birecka pyta jak będzie fizycznie wyglądała dezynfekcja.


15.17

Burmistrz przypomina, że radni już w czerwcu ustalili, że cenie opłaty śmieciowej ma być ujęty pojemnik. Tak więc stawka musi wzrosnąć. W budynkach wielorodzinnych mieszkańcom odpadną koszty dezynfekcji i wynajmu pojemników. Burmistrz Kostrzewa podaje przykłady opłat dodatkowych pobieranych przez zarządców oprócz opłaty śmieciowej. Miasto te koszty przejmuje w opłacie śmieciowej. – Czy to jest zrozumiałe – pyta burmistrz radnych, w odpowiedzi… cisza.


 

15.12

Burmistrz Kostrzewa informuje, że osób które złożyły deklarację jest 29400. Miasto nie ma żadnych możliwości kontroli, czy ktoś oddaje odpady a nie płaci. Jedynie można kontrolować, czy w danym gospodarstwie występuje zużycie wody. Jeśli tak to znaczy, że powinny występować też odpady.


 

15.09

Radny Szpulak pyta o liczbę osób objętych systemem, jaki jest odsetek niepłacących oraz czy obowiązek zakupu pojemników przez gminę pozwoli na utrzymanie stawek i nie będzie konieczności jej podnoszenia.


 

15.06

Radna Kużdżał tłumaczy, że będzie głosować za podwyżką bo wyjaśnienia burmistrza Kostrzewy były wyczerpujące.


 

15.05

Obecnie stawki za odpady segregowane wynoszą odpowiednio: 9 złotych za 1-osobowe gospodarstwo, 20 zł za 2-osobowe, 30 zł za 3-osobowe, 40 zł za 4-osobowe oraz 50 zł za 5-cio i więcej osobowe gospodarstwo domowe. Według projektu, który w piątek radni będą uchwalać, mają one odpowiednio wzrosnąć do następujących poziomów: 12 złotych za 1-osobowe gospodarstwo, 24 zł za 2-osobowe, 36 zł za 3-osobowe, 48 zł za 4-osobowe oraz 60 zł za 5-cio i więcej osobowe gospodarstwo domowe. W przypadku odpadów niesegregowanych stawki będą odpowiednio dwukrotnie wyższe. Nowe stawki miałyby obowiązywać od 1 stycznia 2016r.


 

15.02

Kolejny punkt obrad: uchwała dotycząca wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty

 Projekt dostępny TUTAJ.


 

14.59

Tak jak poprzednio. Bez dyskusji 18-stu radnych za, a przewodnicząca liczyła głosy


 

14.58

Kolejny punkt obrad: uchwała dotyczącazmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej  Projekt dostępny TUTAJ.


 

14.56

Nie da się już przez aklamację więc przewodnicząca zarządza głosowanie i musi policzyć głosy. Radni głosują uchwałę. 18-stu radny za.


 

14.53

Kolejny punkt obrad: uchwała dotycząca zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2015 rok. Projekt dostępny TUTAJ.


 

14.52

Radni przez aklamację przyjmują informację

Radna Kużdżał oświadcza, że jest pod wrażeniem prezentacji. Pyta czy dokarmianie ryb wpłynie na stan wody. Prowadząca odpowiada, że to kwestia odpowiedniego regulaminu dokarmiania. Generalnie dokarmianie ryb ma negatywny wpływ na stan czystości wody


 

14.48

Radny Juchniewicz pyta czy kwota 200000 złotych za I etap to kwota netto czy brutto. Otrzymuje odpowiedź, że netto. Zatem całkowity koszt to około 246000 złotych.


 

14.45

Burmistrz Kostrzewa informuje, że jeśli dziś będzie pozytywna decyzja dotycząca zastosowania tej metody to wówczas zostanie opracowany dokładny kosztorys na całą inwestycję. Wówczas zostanie projekt złożony jako wniosek na dofinansowanie ze środków unijnych.


 

14.44

Radna Goj-Birecka pyta burmistrza o całkowity koszt rewitalizacji kąpieliska przy Korfantego


14.40

Mnie ta metoda urzekła. Pojawia się pytanie jak nie ta opcja, to co? Mamy wrócić do pomysłów z koparkami, które będą wyciągały ten szlam? – pyta retorycznie radny Karlikowski


14.36

Radny Samul pyta jaki byłby koszt utworzenia fito bariery. Otrzymuje odpowiedź, że około 100000 złotych. Można go również wykonywać jednocześnie. Finansowanie fito bariery jest możliwe też ze środków unijnych


 

 

14.31

Radna Biss pyta co się stanie kiedy metoda nie zadziała. Otrzymuje odpowiedź, że firma pozostawi go wtedy dłużej. Firma proponuje również serwis, czyli stosowanie rezonatora w przyszłych latach, po oczyszczeniu na okres jednomiesięczny w danym roku. Koszt wyniesie około 20000 tysięcy za miesiąc


 

4.28

Radna Biss dopytuje, czy będą jakieś dodatkowe opłaty za rezonator ( 2 miesiące w tym roku i 7 w przyszłym). Otrzymuje odpowiedź, że nie ma dodatkowych innych kosztów


 

14.25

Burmistrz Wrębiak jako przykład zastosowania podobnej metody podał tzw. średnie jezioro w Turawia. Tam woda została w pełni oczyszczona.


14.24

Burmistrz odpowiada, że w jego opinii ta metoda się sprawdza. Wydział osobiście obiekty oczyszczone tą nowatorską metodą i bierze na siebie część odpowiedzialności za zastosowanie tej metody.


 

14.22

Radna Szczęsna pyta burmistrza czy zasięgnął opinii jakiś lokalnych hydrologów na temat tej metody.


 

14.18

Radna Szczęsna pyta o stworzenie fito bariery. Zwraca uwagę, że obecnie wszelkie wpływy wody do kąpieliska przy Korfantego są zablokowane. Prowadząca wyjaśnia, że jeden dopływ (za obwodnicą) istnieje.


 

14.17

Zastosowanie sztucznego napowietrzania ma wadę – wzburza osady denne i uwalnia fosfor co powoduje zakwity glonów i sinic. Miejsca dla wędkarzy są w koncepcji wyznaczone. W trakcie użycia rezonatora można uprawiać sporty rekreacyjne i można wędkować


 

14,15

Radny Szpulak pyta czy dodatkowo należy zastosować mechaniczne napowietrzanie żeby zwiększyć ilość tlenu w zbiorniku i pyta czy w drugim etapie przewidziano miejsca dla wędkarzy oraz czy można w trakcie działania rezonatora można wędkować.

14.12

Radny Komarzyński pyta o koszty. Prowadząca informuje, że pierwszy etap, czyli użycie rezonatora od października bieżącego roku do sierpnia przyszłego roku co dawałoby gwarancję oczyszczenia basenu kosztowałoby około 200000 złotych


 

14.09

Prowadząca prezentację podaje przykłady zastosowania ich metody. Jeśli chodzi o cykliczność to prawdopodobnie należałoby zastosować ten sposób oczyszczania co około 3 do 5-ciu lat.


14.05

Koniec prezentacji. Radny Komarzyński pyta o zagrożenia koncepcji rewitalizacji basenu oraz o ewentualną cykliczność stosowania metody.


 

13.53

Zastosowanie rezonatora EOS 2000 ma na celu zwiększyć zasoby tlenu, który zmniejszy ilość pożywki dla bakterii. Zmieni właściwości organoleptyczne wody (barwę i zapach)


13.50

Zdiagnozowane problemy świadczą o tym, że rekultywacja nieczynnego kąpieliska jest konieczna. Pomóc w tym ma użycie rezonatora magnetycznego. Jest to technika bezinwazyjna i odbywa się bez użycia środków chemicznych


 

13.45

Głównym problemem są złe warunki tlenowe. To powoduje nadmiar osadu dennego. W zbiorniku wodnym zdefiniowano dwa gatunki sinic.


 

13.30

Koncepcję zreferuje Sonia Hetmańczyk, specjalista ds.  ochrony wód w firmie WCI NATCOL. Już wcześniej udało się nam porozmawiać z przedstawicielami śląskiej firmy. Więcej na ten tematu TUTAJ


 

13.28

Przewodnicząca Mrowiec wznawia obrady. Kolejny punkt to: Przedstawienie koncepcji renaturalizacji zbiornika przy ul. Korfantego. Prezentacja WCI NATCOL Sp. z o.o


 

12.47

Przewodnicząca Mrowiec nie widzi sprzeciwu, co według niej oznacza, że radni wyrażają zgodę na przyjęcie informacji przez aklamację. Dlatego przewodnicząca ten ważny fakt stwierdza i ogłasza 25 minut przerwy (obiadowej).


 

11.33

Kolejny punkt obrad: Działalność Młodzieżowej Rady Miejskiej. Sprawozdanie referuje opiekun rady Piotr Szpulak. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

11.32

Radni przez aklamację (wiadomo na czyją prośbę) przyjmują informację.

Radny Juchniewicz wyraża opinie, że w nowej strategii rada powinna zająć się problemem pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw

Radny Surdyka wyraża opinie, że w nowej strategii rada zajmie się także problemem utrzymania dwóch pływalni: otwartej i krytej. Według radnego naszego miasta nie stać na utrzymanie dwóch takich ośrodków


12.28

Radna Biss wyraża nadzieję, że w przyszłej strategii pojawi się zapis dotyczący rozwoju oświetlenia miejskiego

Radna Kużdżał uważa, że przyszłej strategii rozwoju należy ująć umieszczenie tablic informacyjnych dotyczących miejskich zabytków. Radna Kużdżał znalazła, jak się wyraziła, „mały błąd” w takiej informacji: „hotel Arte posiada 22 miejsca w tym 98 pokoi” 🙂

Radny Juchniewicz apeluje, aby w następnej strategii ująć remont chodnika przy ulicy Ofiar Katynia.


12.11

Kolejny punkt obrad : Realizacja Strategii Zrównoważonego Rozwoju Gminy Brzeg na lata 2010-2015. Sprawozdanie referuje Andrzej Peszko. Sprawozdanie dostępne TUTAJ.


12.10

Radni przez aklamację przyjmują informację.

Radny Siek prosi aby na przyszłość lepiej przygotować takie sprawozdanie także w formie elektronicznej. Skarbnik obiecuje, że w przyszłości tak będzie skaładana informacja

Radna Kużdżał pyta o upomnienia za niezapłacone podatki i o ich przyczynę. Skarbnik odpowiada, że ich poziom jest podobny co roku.


12.05

Kolejny punkt obrad: Informacja z wykonania Budżetu Gminy za I półrocze 2015 r. Sprawozdanie referuje skarbnik Katarzyna Szczepanik.


12.05

Kolejny punkt obrad: Informacja z wykonania Budżetu Gminy za I półrocze 2015 r. Sprawozdanie referuje skarbnik Katarzyna Szczepanik. Sprawozdanie dostępne TUTAJ.


12.04

Radni przez aklamację przyjmują informację – oczywiście na prośbę przewodniczącej Mrowiec


12.03

Burmistrz Witkowski przypomina, że prezentował założenia prztargu więc radni mieli wiedzę na ten temat.

Burmistrz Wrębiak, że skoro taki warunek został umieszczony w warunkach przetargu to nie ma w tej chwili możliwości zmiany.

Radna Goj-Birecka oświadcza, że jest zwolennikiem zniesienia zakazu reklam. Radna Szczęsna również popiera takie stanowisko.

Radny Juchniewicz jest przeciwny zniesieniu zakazu reklam


 

11.55

Radny Juchniewicz jest przeciwny zniesieniu zakazu reklam. Stwierdza, że PKS Brzeg nie może bazować tylko na gminie Brzeg. Prezes odpowiada, że dużo większy przychód ma z gmin ościennych


 

11.53

Burmistrz Witkowski informuje o przebiegu konkursu na usługi transportu miejskiego. Zwraca uwagę, że w specyfikacji zamówienia był między innymi umieszczony zakaz reklam. Burmistrz Witkowski zwraca też uwagę, że długi okres trwania umowy spowodował możliwość złożenia przez PKS niższej cenowo oferty. – Dla nas bazową stawką był rok 2014, to nie my podpisywaliśmy umowę na ten okres tylko poprzednicy – dodaje Witkowski


 

11.47

Radny Surdyka apeluje do burmistrza o zniesienie zakazu oklejania autobusów reklamami. – Nas na to nie stać. Co to nam da – kwituje Surdyka.


 

11.45

Radna Szczęsna pyta o gapowiczów. Prezes informuje, że jest to kilka przypadków miesięcznie. Ściągalność jest mała


 

11.43

Radny Samul pyta kiedy będzie dokonane ujednolicenie kolorystyczne powierzchni zewnętrznej autobusów komunikacji miejskiej. Prezes informuje, że wszystkie nowo zakupine będą ujednolicone. Star pozostaną w starych kolorach


 

Radna Kużdżał pyta czy nie można „upiększyć” otoczenia placu manewrowego przy dworcu PKP. Prezes informuje, że nie przewiduje remontu w najbliższym czasie.


 

11.41

Prezes informuje, że coraz więcej ludzi nabywa prawa do biletów bezpłatnych – stąd zmniejszenie sprzedaży. Zapewnia, że obniżenie kosztów nie wpłynie na jakość usług. Obniżenie kosztów eksploatacji możliwe jest poprzez zakupy nowych autobusów. Prezes PKS Brzeg informuje, że zakupione będą autobusy o pojemności 45 osób (są najbardziej ekonomiczne – dużo mniejsze niż obecnie kursujące)


 

11.36

Radna Kużdżał pyt a dlaczego spadły dochody ze sprzedaży biletów. Pyta także na czym polegają zmniejszenia kosztów i czy nie wpłynie to na jakość usług. Pyta także jakie autobusy zakupi PKS Brzeg (chodzi o wielkość)


 

11.34

Prezes Posyniak informuje, że na usługi komunikacji miejskiej odbył się przetarg (zapytania ofertowe) zgłosiło się kila firm, także z Wrocławia. Oferta PKS Brzeg była najlepsza


 

11.31

Radny Surdyka pyta prezesa PKS o zakaz reklam na autobusach. Radny uważa, że zakaz reklam jest niepotrzebny. Firma traci zbyt dużo, a gdyby nie było tego zapisu być może umowa dla miasta za usługi komunikacji miejskiej byłaby o tą kwotę mniejsza.


 

11.30

Radny Surdyka pyta burmistrza dlaczego została podpisana umowa długoterminowa. Według radnego stawka za usługi PKS jest zbyt wygórowana. Kilkadziesiąt procent w stosunku do roku 2014. Radny pyta też czy burmistrz szukał innego przewoźnika.

11.29

Radny Surdyka zauważa, że w poprzedniej kadencji dyskutowano o bezpłatnej komunikacji miejskiej. Radny uważa, że to dobry pomysł. (koszt miesięcznie zwiększyłby się o 30000 złotych)


 

11.26

Prezes Posyniak oświadcza, że nie planuje żadnych podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej.

Radna Biss pyta o planowane zmiany cen biletów.


 

11.25

Prezes informuje, że w związku z nową umową z miastem w przyszłym roku na autobusach miejskich nie będzie już reklam. Dla firmy to strata okoł 0,15 pln na kilometrze czyli około 40000 złotych rocznie



 

11.21

Kolejny punkt obrad: Funkcjonowanie lokalnego transportu zbiorowego (analiza kosztów). Sprawozdanie referuje prezes PKS Brzeg sp. z o.o. Andrzej Posyniak. Sprawozdanie dostępne TUTAJ.

11.20

Radna Sobolewska w imieniu mieszkańców ulicy Mlecznej prosi o postawienie tam pojemnika na odchody zwierząt.

Radny Karlikowski składa wniosek o przywrócenie punktu obsługi firmy TAURON

Radny Karlikowski prosi o kosze na śmieci przy przystankach na ulicy Oławskiej.

Goj-Birecka w imieniu mieszkańców prosi o remont ulicy Wrocławskiej oraz o przecięcie krzewów na ulicy Towarowej

Radna Kużdżał w imieniu mieszkańców Piwowarskiego prosi o wybudowanie odcina 70 metrów wyjazdu z nowo wybudowanego osiedla oraz o wyegzekwowanie posprzątania ptasich odchodów w Rynku.


 

11.15

Radny Samul prosi o zabezpieczenie środków w przyszłorocznym budżecie na remont ulicy Szymanowskiego.

Radny Szpulak pyta kiedy na stronie BCK będą zamieszczone informacje dotyczące kontroli RIO oraz ponawia interpelację w sprawie spowalniaczy przy ulicy Poprzecznej

Radny Szpulak w imieniu mieszkańców kamienicy przy ulicy Piłsudskiego 12

Radna Szczęsna poinformowała, że w wolnych wnioskach przedstawi petycję mieszkańców (140 podpisów) przeciw wycince drzew przy ulicy Wolności.

11.11

Radna Szczęsna składa 6 interpelacji na piśmie. Poniżej ich treść

1. Zaniepokojony mieszkaniec okolic ulicy Kilińskiego zwrócił się do mnie z prośbą o interwencję. Dęby przy tej ulicy posiadają oznaczenia wykonane farba. Czy są przeznaczone do wycinki? Czy miasto takową planuje? Jeśli nie, to w jakim celu wykonano oznakowanie tych drzew?

2. Z doniesień medialnych wiemy, że Brzeg został laureatem ogólnopolskiego konkursu „Gmina Ekoinnowacji”. We wtorek 22 września obierał pan wyróżnienia za realizację dwóch projektów. Pierwszy dotyczył ekomodernizacji Zakładu Gospodarowania Odpadami GAĆ, a drugi renowacji stawu rekreacyjnego w zabytkowym Parku Wolności. Proszę o pisemne wyszczególnienie działań, jakie pan podjął lub podległe panu służby w realizacji tych dwóch projektów? Proszę również o podanie kosztów udziału w tym konkursie?

3. Na wczorajszej sesji Rady Powiatu Brzeskiego w sprawozdaniu z działalności Zarządu Powiatu (posiedzenie z dnia 1 września) na str. 12 i 13 możemy przeczytać, cytuję: ”… Zarząd przyjął informację, że Urząd Miasta Brzeg planuje przebudować ulicę Wolności w Brzegu. Przebudowa będzie polegała na utworzeniu po jednej stronie ścieżki rowerowej oraz chodnika natomiast po drugiej stronie miejsc parkingowych i chodnika. Po obu stronach tej ulicy rosną drzewa i krzewy. Realizacja ww. zadania wiąże się więc z wycinką kilkudziesięciu drzew, na co potrzebne jest zezwolenie Starosty Powiatu. Nie jest kwestionowana słuszność przebudowy ulicy ale fakt, że UM nie zgadza się na dokonanie po przebudowie nowych nasadzeń na ul. Wolności. Dokonanie nasadzeń na ulicy Wolności wiąże się ze zmianą projektu. Brak nasadzeń może wywołać niezadowolenie społeczne. Według projektu pozostanie tylko po jednej stronie ulicy Aleja Dębów i kilka drzew. Podczas przebudowy naruszona zostanie podbudowa drogi i chodników, a tym samym system korzeniowy drzew, co z dużym prawdopodobieństwem może spowodować w późniejszym czasie ich obumarcie. Zarząd po przeanalizowaniu dokumentów w sprawie wyraził opinię, iż zgodę na wycinkę przedmiotowych drzew bez nowych nasadzeń na ul. Wolności można wyrazić pod warunkiem akceptacji społecznej tj. pozytywnego wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych mieszkańców ulicy Wolności oraz pozytywnej opinii radnych Miasta Brzegu w powyższej sprawie….”. W związku z tym proszę o pisemną odpowiedź na następujące pytania:

a) dlaczego wyżej wymienione pismo nie zostało przekazane radnym?

b) kiedy zamierza pan przeprowadzić konsultacje społeczne na temat wycięcia drzew przy ulicy Wolności, o które wnioskuje Zarząd Powiatu?

4. W związku z cytowaną przeze mnie w poprzedniej interpelacji prośbą Zarządu Powiatu, zwracam się z pytaniem do przewodniczącej Barbary Mrowiec, czy i kiedy zamierza wprowadzić do porządku obrad sesji Rady Miasta Brzegu punkt dotyczący wyrażenia przez radnych opinii w sprawie planowanej wycinki drzew przy ulicy Wolności. Proszę o pisemną odpowiedź.

5. Dlaczego w tym roku nic nie słyszymy o przygotowaniach Gminy Brzeg do wprowadzenia w przyszłorocznym budżecie tzw. „budżetu obywatelskiego”? Proszę o informację, jakie działania podjął burmistrz i jego służby, żeby zadania w ramach budżetu obywatelskiego zostały wprowadzone w przyszłym roku? Proszę o szczegółowe informacje w tej kwestii, włącznie z harmonogramem przeprowadzanych działań.

6. W odpowiedzi na moją interpelację złożoną na sesji w dniu 4 września pan burmistrz Wrębiak jako jedną z przyczyn wycinki drzew przy ulicy Wolności wzdłuż muru „czerwonych koszar” podał cytuję: „… mniejszą liczbę kolizji z przecinającymi ją poprzecznie zjazdami na sąsiadujące nieruchomości…”. Według mojej oceny jest zupełnie odwrotnie. W związku z tym proszę o pisemne wyszczególnienie ilości zjazdów na nieruchomości po obydwu stronach ulicy Wolności.

11.08

Radny Surdyka odczytuje apel dotyczący zwiększenia bezpieczeństwa przy ulicy Poprzecznej (okolice szkoły) – chodzi o progi spowalniające. Apel podpisali wszyscy radni. Radny Surdyka prosi o priorytetowe potraktowanie sprawy.

Radny Jędrzejko w imieniu mieszkańców ulicy Włościańskiej prosi o remont drogi przy ich posesjach

Radna Biss prosi o finalne wyniki kontroli RIO w BCK

Radna Biss prosi o częstsze kontrolę przy rondzie Solidarności z powodu nagminnego spożywania alkoholu w tym miejscu.

Radny Żebrowski prosi o ujęcie w projekcie przyszłorocznego budżetu środków na remonty chodników przy ulicy Ofiar Katynia

Interpelacje i zapytania radnych.


 

11.01

Radni przez aklamację przyjmują sprawozdanie burmistrza.

Burmistrz informuje o spotkaniu z przedstawicielami prywatnego


 

10.57

Burmistrz podkreśla, że budowa muzeum wymaga wsparcia z budżetu krajowego a jego funkcjonowanie wsparcia z Ministerstwa Kultury. Muzeum powstałoby na bazie Gimnazjum Ilustre

10.52

Radny Jaros prosi o szerszą informację na temat spotkania ze znanym kolarzem Adrianem Teklińskim oraz wspólnej konferencji z posłem Jakim na temat powstania Muzeum Kresów


 

10.24

Kolejny punkt obrad. Sprawozdanie burmistrza. Sprawozdanie dostępne TUTAJ.


 

10.23

Rada przyjęła protokół obrad z poprzedniej sesji


 

10.22

Informacja dotycząca basenu otwartego została przesunięta jako 11 pkt obrad. (prelegenci utknęli w korku na autostradzie)


 

10.19

Radny Karlikowski informuje, że przedstawi dwa pisma dotyczące wałów przeciwpowodziowych. Radni punkt na wniosek burmistrza zdjęli.


 

10.18

Wniosek radnej Szczęsnej nie został przyjęty. Przewodnicząca nie poinformowała ilu radnych było przeciw.


 

10.15

Wniosek Radnego Szpulaka przyjęty


 

10.13

Radny Szpulak zgłasza wniosek o wprowadzenie o wprowadzenie do porządku obrad skargi na dyrektora ZNM.

Radna Szczęsna zgłasza wniosek o zdjęcie z obrad punktu dotyczącego podwyżki opłat za wywóz odpadów komunalnych.

Burmistrz Wrębiak zgłasza wniosek o zdjęcie z porządku obrad wniosku dotyczącego informacji na temat prac związanych z budową wałów przeciwpowodziowych przy ul. Oławskiej.


 

10.06

Przewodnicząca Mrowiec udziela głos radnemu Niesłuchowskiemu, który odczytuje list części radnych dotyczących restrukturyzacji Brzeskiego Centrum Medycznego. Apel TUTAJ


 

10.05

Przewodnicząca Mrowiec otwiera obrady sesji. Obecnych 14 radnych.


 

10.00

Sesja jeszcze się nie rozpoczęła. Na razie brak kworum

Reklama