Sesja Rady Powiatu – relacja na żywo

0
fot. archiwum
Reklama

Dziś (26.11) o godzinie 10:00, w Muzeum Piastów Śląskich rozpocznie się posiedzenie Rady Powiatu. Porządek obrad przewiduje m.in. odczytanie: sprawozdania z prac Zarządu Powiatu, bieżącej działalności, realizacji uchwał Rady Powiatu Brzeskiego oraz informacji Powiatowego Urzędu Pracy w sprawie przeciwdziałania bezrobociu w Powiecie Brzeskim.

Radni, będą również procedować nad projektami kliku uchwał m.in. w sprawie: współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2016 r., konsultowania aktów prawa miejscowego z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi. Przebieg obrad, będziemy relacjonować na żywo.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

12:40

Przewodniczący zamyka posiedzenie obrad. Kolejna sesja 17 grudnia 2015


 

12:36

Przewodniczący Stanisław Kowalczyk informuje radnych o pismach jakie wpłynęły do biura rady


 

12:34

Radny Puszczewicz wycofuje swój wniosek w sprawie procedowania nad pismem doktora Jakubiszyna z Opolskiej Izby Lekarskiej


 

12:29

Radna Cecylia Zdebik prosi o cierpliwość w tej sprawie i proponuje poczekać kilka dni aby ustalić czy to rzeczywiście jest skarga nad którą trzeba będzie procedować.

Radny Jacek Hargot uważa, że  Krzysztof Puszczewicz nadinterpretuje treść listu z Opolskiej Izby Lekarskiej


 

12:26

Ja się cieszę, że dzisiaj dyrektorem ds. medyczny jest ktoś inny ale sprawdźmy czy działania dyrektora Konika są zgodne z prawem. Przecież ta sprawa  może trafić do sądu – mówi Krzysztof Puszczewicz. – Nie chcecie rozpatrywać pism skierowanych do siebie, to nie – dodaje radny Puszczewicz


 

12:22

Radca prawny stwierdza, że nie wiadomo czy pismo z OIL jest skargą czy pismem informacyjnym.
Starosta Stefański również podkreśla, że  jeśli będzie to formalna skarga, to komisja rewizyjna podejmie odpowiednie działania.


 

12:15

Radny Krzysztof Puszczewicz apeluje, aby Rada Powiatu podjęła działania w sprawie skargi Opolskiej Izby Lekarskiej odnośnie nieprawidłowości przy w wyborze zastępcy dyrektora ds. medycznych przy Brzeskim Centrum Medycznym


 

12:12

Radny Niesłuchowski informuje, że otrzymał pismo od marszałka Romana Kolka, który odnosi się do kontrowersyjnego planu restrukturyzacji Brzeskiego Centrum Medycznego

Starosta Maciej Stefański stwierdza, że nie otrzymał takiego pisma i prosi o jego przekazanie aby mógł się do niego ustosunkować.


12:10

Kolejny punkt obrad: Wnioski, informacje i oświadczenia radnych


 

12:09

Projekty uchwał według druku nr 9 i 10 zostały przyjęte


 

12:07 

Kolejny punkt obrad: Rozpatrzenie skarg ( druk nr 9 i druk nr 10).


 

12:04

Na interpelację radnego Tomasza Zemana w sprawie Subregionu Brzeskiego, odpowiada Mieczysław Niedźwiedź. Naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych zreferował przebieg spotkania w sprawie Subregionu Brzeskiego


 

12:00

Starosta Maciej Stefański odpowiada na interpelacje radnej Bożeny Kowalkowskiej odnośnie wejścia do brzeskiego szpitala. Starosta uważa, że ta interpelacja jest zasadna i będą podjęte działania aby ten problem rozwiązać


 

11:51

Na zapytania i interpelacje radnego Puszczewicza, starosta Stefański odpowie na piśmie. Zaznacza przy tym, że gdyby nie umowa z kancelarią to starostwo nie odzyskałoby VAT-u. A są to duże kwoty.


 

11:48

Jacek Niesłuchowski wyraża zadowolenie, że starosta dostrzega powagę sytuacji. Wydaje się, że w tym zakresie wszyscy są zgodni


 

11:45

Na zapytania radnego Niesłuchowskiego, starosta Stefański odpowie na piśmie. Odnośnie przebudowy skrzyżowań, o których mówił Niesłuchowski, starosta informuje, że takie działania zostały już podjęte i będą nadal prowadzone.


 

11:43 

Przechodzimy do kolejnego punktu porządku dzisiejszych obrad: Odpowiedzi Starosty na interpelacje i zapytania radnych


 

11:41

Kolejny punkt obrad to podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Brzeskiego na 2015r.
Projekt uchwały dostępny TUTAJ
Uchwała podjęta jednogłośnie


11:39

Następny punkt obrad to podjęcie uchwały zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań na które przeznacza się środki przekazane przez Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z uwzględnieniem planu finansowego Funduszu
Projekt uchwały dostępny TUTAJ

Uchwała zmniejsza następujące pozycje z planu finansowego Funduszu  Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych:

– o kwotę 6.828 zł środki na dofinansowanie do likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się

– o kwotę 9.236,92 zł środki na dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych
– o kwotę 2.897 zł środki na dofinansowanie do usług tłumacza migowego
tak aby zwiększyć o kwotę 18.961,92 zł środki na dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze. Ta zmiana, według wnioskodawców, czyli PCPR w Brzegu,  pozwoli na dofinansowanie zakupu niezbędnych w życiu codziennym środków pomocniczych większej liczbie osób niepełnosprawnych.

Uchwała podjęta jednogłośnie


 

11:38

Kolejny punkt obrad to podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na wynajęcie lokali użytkowych stanowiących własność Powiatu Brzeskiego
Projekt uchwały dostępny TUTAJ

Uchwała dotyczy lokali położonych na parterze w budynku przy ul. przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23 w Brzegu Ze względu, że umowy będą kolejnymi zawieranymi z tym samymi najemcami, wymagana jest zgoda Rady Powiatu w postaci właśnie uchwały.

Uchwała podjęta jednogłośnie


11:36

Następny punkt obrad to podjęcie uchwały w sprawie oceny inicjatywy lokalnej
Projekt uchwały dostępny TUTAJ

Uchwała ta określa tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej. Szczegółowe kryteria oceny powinny uwzględniać przede wszystkim wkład pracy społecznej w realizację inicjatywy lokalnej. Projekt uchwały w sprawie oceny inicjatywy lokalnej został poddany konsultacjom z organizacjami pozarządowymi, które nie wniosły żadnych uwag.

Uchwała podjęta jednogłośnie


 

11:35

Kolejny punkt obrad to podjęcie uchwały w sprawie konsultowania aktów prawa miejscowego z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi
Projekt uchwały dostępny TUTAJ

Pojęcie tej uchwały jest związane z powołaniem Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Konieczne stało się ponowne uregulowanie trybu konsultowania aktów prawa miejscowego, w sposób odmienny niż dotychczasowy. Projekt uchwały został poddany konsultacjom z organizacjami pozarządowymi, które nie wniosły żadnych uwag.

Uchwała podjęta jednogłośnie


 

11:33

Kolejny projekt uchwały w sprawie rady działalności pożytku publicznego przegłosowany jednogłośnie

Projekt uchwały dostępny TUTAJ
Projekt uchwały w sprawie rady działalności pożytku publicznego określa tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Został on poddany konsultacjom z organizacjami pozarządowymi, które nie wniosły żadnych uwag.

Uchwała podjęta jednogłośnie


 

11:29

Przechodzimy do kolejnego punktu: Podjęcie uchwał. Jako pierwsza jest procedowany projekt w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2016 r.

Uchwała podjęta jednogłośnie. 17 radnych głosowało za przyjęciem uchwały

Projekt uchwały dostępny TUTAJ

Podjęcie tej uchwały wynika z obowiązku ustanowienia rocznego programu współpracy organów administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi i niektórymi innymi podmiotami działającymi w sferze pożytku publicznego jaki został nałożony na organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003 roku. Zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie roczny program musi być uchwalony do dnia 30 listopada roku poprzedzającego okres jego obowiązywania, po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi. Ustawa stanowi, że program powinien określać: cel główny i cele szczegółowe programu, zasady współpracy, zakres przedmiotowy, formy współpracy z organizacjami, priorytetowe zadania publiczne, okres realizacji programu, sposób realizacji programu, wysokość środków przeznaczonych na realizację programu, sposób oceny realizacji programu, informację o sposobie tworzenia programu oraz przebiegu konsultacji, tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert.


 

11:27

Przewodniczący złożył formalny wniosek o zdjęcie z porządku dzisiejszych obrad punktu dotyczącego informacji o działalności Sejmiku Województwa Opolskiego.


 

11:26

Ze względu na chorobę, Radny Sejmiku Województwa Opolskiego Dariusz Byczkowski, nie dotrze na dzisiejszą sesję


 

11:25

Przewodniczący Stanisław Kowalczyk wzywa radnych o zajmowanie miejsc. Za chwilę zostaną wznowione obrady


 

11:12

Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach


 

11:07

W styczniu 2014r. w PUP Brzeg było zarejestrowanych ogółem 7 185 osób i była to największa liczba osób zarejestrowanych w okresie od stycznia 2014 do października 2015. Od tego miesiąca obserwowano tendencję spadkową (różnica pomiędzy liczbą osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Brzeg w styczniu 2014 a październiku 2015 to 3 406 osób).


11:04

Ze sprawozdania dowiadujemy się między innymi, że Największą liczbę bezrobotnych w powiecie brzeskim 11 614 osób i stopę bezrobocia 32,8% odnotowano w styczniu 2004r. Na koniec października 2015 roku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu było zarejestrowanych 3 779 osób bezrobotnych. Według danych statystycznych GUS na koniec września 2015 roku stopa bezrobocia w Polsce wynosiła 9,7%, w województwie opolskim – 9,7%, natomiast w powiecie brzeskim – 13,4%.


11:00

Przechodzimy do kolejnego punktu dzisiejszej sesji: Przeciwdziałanie bezrobociu w Powiecie Brzeskim — informacja Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu.

Całe sprawozdanie dostępne TUTAJ


 

10:40

Wnioski i interpelacje składał radny Krzysztof Puszczewicz. Już na wstępie zaznaczył, że będzie ich kilka. Między innymi, ubolewa nad obsługą starostwa przez kancelarię adwokacką. Dopytuje również o umowy jakie starostwo zawarło z kancelarią.


 

10:35

Na drodze krajowej niedawno doszło do śmiertelnego wypadku. Dochodzi tam również do wielu innych kolizji i stłuczek – argumentował Niesłuchowski. Według radnego, podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu Piastowskiej z Jana Pawła – to jest miejsce, gdzie cyklicznie dochodzi do bardzo wielu zdarzeń drogowych. Analizując statystyki policyjne jest to jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań. Niesłuchowski mówił również o tym, że Gmina Skarbimierz jest gotowa do partycypacji przy przebudowie skrzyżowania na obwodnicy Brzegu.


 

10:32 

Jacek Niesłuchowski wnioskuje również o podjęcie działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa mieszkańców w dwóch lokalizacjach. Chodzi o skrzyżowanie drogi krajowej 94 z drogą wojewódzką i powiatową (obwodnica Brzegu na wysokości Żłobizny) oraz skrzyżowanie ulicy Piastowskiej z Jana Pawła


 

10:30

Radny Niesłuchowski prosi o wyszczególnienie ilu pacjentów skorzystało z usług medycznych na poszczególnych oddziałavh BCM-u w latach 2013 – 2014


 

10: 28

Przechodzimy do kolejnego punktu obrad: Przyjęcie protokołu z obrad z dnia: 29 października 2015 r.


 

10:19 

Starosta Stefański odpowiada, że był pomysł, aby przekazać auto Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzegu. W przypadku rozliczenia przy zakupie nowego auta, 18-letnie audi zostało wycenione na 11 tys. złotych. Ostateczna decyzja co się stanie ze starym autem jeszcze nie zapadła


 

10:15

Radny Niesłuchowski dopytuje o stary samochód starostwa oraz w jaki sposób może zostać sprzedany, bądź oddany w rozliczeniu przy kupnie nowego pojazdu


 

10:12

Decyzja w tej sprawie zapadnie w przyszłym roku


 

10:10 Radny Niesłuchowski pyta o kwotę 700 tys., która dotyczy remontów w BCM. – Chciałbym uzyskać informację czy te środki zostały już przekazane szpitalowi.


 

10:08 

Radni rozmawiają o wykonanych remontach w Brzeskim Centrum Medycznym


 

10:05

Kolejny punkt obrad


 

10:02 

Otwarcie obrad sesji oraz stwierdzenie ich prawomocności.

Reklama