XIX sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

4
Reklama
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA

Dziś (22.04) o godzinie 10:00, w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się XIX sesja Rady Miejskiej. Oprócz stałych punktów (sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności oraz interpelacje i wnioski radnych), porządek obrad przewiduje również: prezentację stanu służby zdrowia w mieście oraz informacje na temat działalności BCM; informacje dotyczące stanu dróg, chodników i oświetlenia; ocenę zasobów pomocy społecznej (funkcjonowanie tzw. kopert życia).


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA

Ponadto, radni wezmę po lupę place zabaw i zieleń miejską. Osobną informację w tym zakresie przedstawi Zarząd Nieruchomości Miejskich.  Zapoznamy się również z działaniami podjętymi przez konserwatora zabytków w 2015 roku. Rada Miejska będzie również procedować nad dwoma projektami uchwał. O przebiegu dzisiejszej sesji, będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.


09:15 – W tzw. międzyczasie zamieszczamy pisemne odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych, które zostały zgłoszone na poprzedniej sesji –  KLIKNIJ TUTAJ


09:24TUTAJ – dostępne jest nagranie audio z XVIII sesji Rady Miejskiej z dnia 1.04.2016


10:05 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec otwiera  XIX sesję Rady Miejskiej


10:06 – Na sali znajduje się 17 radnych


10:07 – Punkt 2 porządku obrad (Wnioski do porządku obrad) został przyjęty 


10:08 –  Punkt 3 – Interpelacje i wnioski radnych


10:09 – Radna Elżbieta Kużdżał prosi o interwencję ws. naprawy chodnika w okolicy PKS, radna Renata Biss prosi m.in. o uporządkowanie terenu w okolicy Ronda Solidarności oraz uzupełnienie ubytków na ulicy Jana Pawła


10:13 – radny Piotr Szpulak prosi o naprawę ścieżek w Parku Wolności wzdłuż tzw. „ścieżki zdrowia”. Interweniuje również ws. oświetlenia przy ul. Wileńskiej


10:15 – radny Robert Karlikowski składa interpelację w sprawie niektórych podwórek przy ul. Długiej. Informuje, że wejścia do tych budynków znajdują się tylko od strony tych podwórek, a stan nawierzchni jest bardzo zły


10:17 – radna Bożena Szczęsna składa kilka interpelacji (wszystkie zostały wysłane wysłane na nasza skrzynkę mailową kontakt@brzeg24.pl). Poniżej ich treść:

Bożena Szczęsna
Radna Rady Miejskiej Brzegu

Interpelacje na sesję Rady Miejskiej Brzegu w dniu 22.kwietnia 2016 r

  1. Pan Burmistrz Brzegu zapraszał 8 i 9 kwietnia na obchody 275 rocznicy Bitwy pod Małujowicami i – jak dodaje – oblężenia Brzegu. Wielu Brzeżanom nasuwa się proste pytanie: PO CO? Cóż to nagle za ważna rocznica – 275? Jaki jest cel wydatkowania – jak sądzę – niemałych pieniędzy na obchody starcia – nie dość, że pod Małujowicami (przypominam, że to Gmina Skarbimierz!), to jeszcze starcie to miało miejsce, cytuję: „między wojskami pruskimi dowodzonymi przez króla Prus Fryderyka II, a austriackimi wojskami dowodzonymi przez Wilhelma Reinharda von Neipperga, podczas I wojny śląskiej zwanej też wojną o sukcesję o tron austriacki”. Proszę o szczegółowe pisemne wyjaśnienie celowości obchodów takiej – nawet nie okrągłej! – rocznicy, takiego starcia – nawet nie związanego do końca z naszym miastem, a jeszcze dodatkowo – nie mającego żadnego znaczenia dla tradycji i polskości naszego miasta. Komu i po co jest potrzebna taka impreza? Jakie były dokładne koszty jej organizacji? Proszę o pisemne zestawienie wydatków tej imprezy – z uwzględnieniem wszystkich wydatkowanych kwot. Proszę o informację, jaki jest wkład finansowy Gminy Skarbimierz w imprezę organizowaną tak naprawdę dla promocji Małujowic – miejscowości znajdującej się na terenie Gminy Skarbimierz. Proszę również o pisemne wyjaśnienie, dlaczego wydatkuje się pieniądze Gminy Brzeg na promocję Gminy Skarbimierz?.
  1. Proszę o pisemną informację w sprawie zamieszkania w wyremontowanym domku na stadionie – chodzi o miejsce, w którym miały być pokoje noclegowe. Światła cały czas są zapalone. Kto tam mieszka i na jakiej podstawie? Ile płaci za wynajem?3. Niestety, z powodu braku odpowiedzi ze strony pana Burmistrza po raz kolejny proszę o pisemną odpowiedz, dotyczącą korzyści, jakie gmina Brzeg odniosła ze wspólnego oglądania meczu otwarcia Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej przez pana burmistrza oraz jego syna. W mojej ocenie burmistrz unika odpowiedzi na to pytanie. W ostatniej pisemnej odpowiedzi na moja interpelację stwierdził, że rzekomo ustnie uzasadniał obszernie tą kwestię. W protokole z ostatniej sesji oprócz stwierdzenia, że na meczu był obecny Prezydent Rzeczypospolitej i cytuję: ”… oprócz oglądania spotkania na meczu, również prowadzi się szereg rozmów…” nie ma żadnego innego uzasadnienia. Burmistrz Wrębiak nazywa to „obszernym uzasadnieniem”! Moim zdaniem, to żadne uzasadnienie. Wobec tego, chcąc ułatwić burmistrzowi odpowiedź, uszczegóławiam zapytania i proszę o wyszczególnienie „szeregu” rozmów, jakie w imieniu naszej gminy prowadził. Proszę o odpowiedź, z kim i na jaki istotny temat dla losów naszej gminy prowadził te rozmowy. Proszę o pisemną odpowiedź.4. Dziękuję za odpowiedź na moją interpelację dotyczącą zamówień z tzw. „wolnej ręki”. Proszę jednak o uszczegółowienie informacji i pisemne podanie listy firm wybranych przez Urząd Miasta z tzw. „wolnej ręki” do kwoty, zwolnionej z procedury zamówień publicznych oraz zestawienie dotyczące ilości zapytań ze strony UM o cenę za zlecone zadania.5. W najbliższy weekend w naszym mieście zapowiadane jest przez PWiK czyszczenie sieci wodociągowej. Jak wszyscy wiemy, wiąże się to z ograniczeniem dostępności do bieżącej wody pitnej oraz czasowym zmniejszeniem jej jakości i podawanego ciśnienia. Już 4 lata temu sugerowałam  p.Tokarskiemu, aby taka operacja planowana była w jak najmniej uciążliwym dla mieszkańców okresie . Postulowałam, aby uwzględnić czas tak zwanego „wyciszenia” (okres Adwentu i Wielkiego Postu). Niestety, prawie zawsze termin czyszczenia sieci wodociągowej PWiK planuje na czas tuż po świętach wielkanocnych, właśnie wtedy, kiedy zaczyna się okres wszelkich imprez, a przede wszystkim wesel. Można sobie wyobrazić, jakie utrudnienia ,problemy i dyskomfort mają zarówno firmy organizujące tego typu imprezy, jak i ich uczestnicy (kuchnia, toalety). Składam wniosek, na prośbę wielu osób prowadzących działalność gastronomiczną oraz mieszkańców korzystających z takiej działalności, aby czyszczenie sieci wodno-kanalizacyjnych odbywały się w okresie rozpoczynającym Adwent i Wielki Post.

10:20 – radna Bożena Szczęsna w imieniu mieszkańców Brzegu odczytuje protest. List został podpisany przez 174 osób. W późniejszym terminie zamieścimy pełną treść protestu.


10:30 – radna Barbara Mrowiec składa interpelację dotyczącą instalacji urządzeń siłowych w Parku Wolności


10:35 – przechodzimy do kolejnego punktu obrad  – Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności.


10:37 – Jerzy Wrębiak odczytuje sprawozdanie z mównicy. Pełna treść dokumentu dostępna TUTAJ 


10:45 – Poniżej zamieszczamy protest i petycję mieszkańców przeciwko budowie placu zabaw przy ul. Żeromskiego (kliknij by powiększyć zdjęcie)


10:48 – Burmistrz Jerzy Wrębiak zakończył odczytywanie sprawozdania z bieżącej działalności


10:54 – Radny Andrzej Jędrzejko pyta burmistrza na czym miałaby polegać współpraca miasta z TVP 3 Opole


10:55 – Burmistrz odpowiada, że rozmawiał z dyrektorem TVP 3 Opole na temat pewnych propozycji i wydarzeń lokalnych, które mogłyby być transmitowane telewizji.


10:57 – Robert Karlikowski pyta burmistrza o spotkanie z Adrianem Czubakiem Wojewodą Opolskim


10:58 – Chodzi oczywiście o budowę wałów przeciwpowodziowych w Brzegu. Pisaliśmy na ten temat TUTAJ


11:02 – Burmistrz szczegółowo opisuje cel spotkania oraz przedstawia działania krok po kroku, które przyczyniły się do realizacji tej inwestycji


11:04 – Przewodnicząca Barbara Mrowiec odczytuje podziękowanie mieszkańców ulicy Oławskiej za działania radnych ws. budowy wałów przeciwpowodziowych.


11:07 – Brawa na sali obrad- również radni dziękują Robertowi Karlikowskiemu za zaangażowanie ws. wałów przeciwpowodziowych


11:13 – Radny Jacek Juchniewicz pyta burmistrza o spotkanie z Damianem Picz, kandydatem na szefa Opolskiego Związku Piłki Nożnej


11:15 – Po awansie BTP Stali Brzeg do III ligi, Brzeg stanie się ważnym miastem na piłkarskiej mapie Opolszczyzny. Burmistrz wyjaśnia, że zależy mu na dobrych relacjach z wojewódzką centralą piłkarską


11:18 – Radny Grzegorz Kapela pyta burmistrza o spotkanie z Dariuszem Ilów, wicedyrektorem Zespołu Szkół nr 1 z Oddziałami Sportowymi.


11:19 – Spotkanie miało charakter informacyjny w zakresie działalności sportowej


11:23 – Sprawozdanie burmistrza zostało przyjęte przez aklamację


11:24 – Kolejny punkt dzisiejszych obrad – Stan służby zdrowia w mieście. Informacja na temat działalności BCM


11:26 – Informację zreferuje m.in. dyrektor ds. medycznych Dariusz Mateuszewski. Pełna treść sprawozdania dostępna TUTAJ 


11:39 – Sprawozdanie odczytane. Radni zadają pytania


11:42 – Renata Biss pyta m.in. o wyniki przeprowadzonej w brzeskim szpitalu kontroli NIK i przeprowadzaną restrukturyzację placówki medycznej


11:44 – Dariusz Matuszewski opisuje poszczególne etapy wrażania restrukturyzacji. – Cały czas próbujemy bilansować oddziały. Udaje nam się zaoszczędzać około 30% na gospodarce lekowej. 


11:48Jeśli chodzi o zakup laparoskopu, to liczymy na pomoc gmin i miasta. Jeśli samorządy nie znajdą środków finansowych na pomoc w tym zakresie, wówczas będziemy rozważać pożyczkę – mówi dyrektor medyczny BCM


11:51 – Najwyższa Izba Kontroli w wystąpieniu pokontrolnym dała 2 zalecania. Jedno dotyczy restrukturyzacji, aby ta odbywała się dogłębniej. Drugie zalecenie dotyczy przeglądu umów cywilnoprawnych z lekarzami


12:00 – Brzeskie Centrum Medyczne planuje zakup cyfrowego urządzenia RTG. Rata kredytu będzie niższa niż miesięczny koszt związany z zakupem klisz, odczynników i utylizacji odpadów. Nowoczesna technologia wykonywania zdjęć przyczyni się także do zwiększenia jakości prowadzonych usług


12:05 – BCM zamierza wysyłać karetki po kobiety, które zadeklarują chęć porodu w brzeskim szpitalu. Ponadto, ordynator oddziału ginekologiczo-położniczego Ben Rhaiem Tahar zaproponował, aby szpital standardowo stosował znieczulenie do porodów – takie działania mają zachęcić kobiety do podejmowania decyji o porodzie w brzeskim szpitalu


12:20 – Radni wciąż zadają pytania, a Dariusz Matuszewski odpowiada.


12:23 – Radny Jacek Juchniewicz pyta o sens przeniesienia oddziałów z Nysańskiej na Mosora, a geriatrię z Mossora na Nysańską


12:24 – Chcemy mieć oddziały szpitalne w szpitalu. Skupione w jednym miejscu – odpowiada dyrektor ds. medycznych BCM


12:27 – Robert Karlikowski pyta o szkołę rodzenia. Jaki jest odsetek „absolwentek” takiej szkoły, które rodzą w brzeskim szpitalu. Ile pań korzysta z takiej szkoły u nas, a rodzi w innej placówce


12:29 – Dariusz Matuszewski nie posiada takich danych


12:32 – Ja cały czas słyszę „będziemy chcieli”, „planujemy”, „zamierzamy”. Według mnie to nie jest realizacja planu restrukturyzacyjnego – komentuje radna Karolina Sobolweska


12:37 – Radny Marcin Samul pyta o osobiste odczucia Dariusza Matuszewskiego w sprawie restrukturyzacji. – Czy ten program restrukturyzacyjny ma sens?

Dyrektor ds. medycznych uważa, że restrukturyzacja przyniesie zamierzony efekt


12:46 – Informacja nt. działalności BCM została przyjęta przez aklamację


12:49 – Przewodnicząca ogłasza 15 minut przerwy


13:13 – Barbara Mrowiec wznawia obrady


13:14 – Przechodzimy do kolejnego punktu sesji – Informacja dotycząca stanu dróg, chodników i oświetlenia – propozycje inwestycji w 2016 r. z uwzględnieniem rozbudowy oświetlenia.


13:18 – Pełna treść sprawozdania dostępna TUTAJ


13:20 – Radna Elżbieta Kużdżał pyta o budowę łącznika pomiędzy ulicą Ofiar Katynia a Łokietka


13:21 – Wcześniejsza koncepcja zakładała budowę takiej drogi, ale nie przygotowanej dokumentacji


13:27 – Sieć dróg gminnych stanowi 172 ulice i place o długości 44,8 km.

Stan dróg gminnych przedstawia się następująco:

stan dobry 26 %- 11,8 km
zadowalający 30 % – 14,1 km
niezadowalający 28 % – 12,4 km
stan zły 16 % – 6,5 km

Złym stanem technicznym charakteryzują się przeważnie ulice o nawierzchni gruntowej i nie ulepszonej, np. ul. Prochowa, Stare Koszary i nowo powstałe tj.: Agrestowa, Jagodowa, Malinowa, Poziomkowa, Śliwkowa, które nie zostały jeszcze wybudowane. Ponadto złym stanem charakteryzują się ulice które nie posiadają odpowiedniego odwodnienia np.: Zielona, Tuwima, Reymonta, Platanowa, Lipowa oraz ulice zlokalizowane w ścisłym centrum miasta np.: Dzierżonia, Mleczna, Kapucyńska, Młynarska. Do grupy dróg o złym stanie technicznym zaliczyć należy także te o zniszczonej, zdeformowanej nawierzchni bitumicznej pod którą znajduje się kostka granitowa: Ofiar Katynia, Powstańców Śląskich, Jana Pawła II czy Kombatantów.


13:31 – Niezadowalający jest stan nawierzchni kamiennych jezdni i chodników, które wymagają przełożenia nawierzchni na całej szerokości jezdni dla uzyskania prawidłowych spadków oraz odtworzenia pasmowego układu nawierzchni chodników. Przykładem takich ulic jest ul. Polska (odc. Kapucyńska – Krzyszowica), Lekarska, Emilii Plater, Kamienna, Bolesława Chrobrego. Ponadto do niezadowalającego stanu technicznego należy zaliczyć ulice, w których występują liczne deformacje nawierzchni gdzie po opadach atmosferycznych tworzą się zastoiska wodne tj: Modrzewiowa, Kusocińskiego, Kasztanowa, Jodłowa, Cisowa, Poznańska.


13:32 – O zadowalającym stanie nawierzchni można mówić w przypadku ulic poddanych remontowi oraz tych, które nie zostały znacznie naruszane w związku z prowadzeniem wymiany lub remontem uzbrojenia podziemnego tj.: Bohaterów Monte Cassino, Elektryczna, Chopina, Poprzeczna, Słowackiego.

Dobry stan posiadają ulice kompleksowo przebudowane wraz z odwodnieniem i oświetleniem tj.: Słowiańska, Toruńska, Topolowa, ulice na osiedlu TIVOLL Westerplatte, Gaj, Ptasia, Sucharskiego, Skłodowskiej, Reja i inne oraz poddane remontowi na całej szerokości nawierzchni jezdni i chodników w ramach bieżącego utrzymania dróg tj.: Księcia Jerzego II Piasta, Myczkowskiego, Zapolskiej, Generała Andersa.


13:36 – W ramach drogowych zadań inwestycyjnych planowana jest przebudowa ulicy Zielonej oraz ulicy Lompy. Zadanie to będzie stanowiło kontynuację zakończonej w roku 2015 budowy dróg na nowo powstałym osiedlu TIVOLL Ulica Zielona jest drogą łączącą się z drogą powiatową, której zarówno jezdnia jak, i chodniki są w złym stanie technicznym. W ramach zadania ulice Zielona i Lompy poddane zostaną kompleksowej przebudowie, wykonana zostanie nowa podbudowa oraz nawierzchnie, wybudowane zostanie nowe odwodnienie wraz z siecią kanalizacji deszczowej, a także wybudowane zostanie nowe LED-owe oświetlenie uliczne.

W przypadku uzyskania informacji o możliwości pozyskania w drugiej połowie roku dodatkowych środków finansowych z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019 planowana jest kontynuacja przebudowy dróg na kolejnym osiedlu mieszkaniowym w południowej części miasta, tj. ul. Lipowej. Zakres prac przy przebudowie tej ulicy jest identyczny jak w przypadku ulic Zielonej i Lompy. Przebudowie zostanie poddany pas drogowy w zakresie jezdni i chodników, wybudowany zostanie nowy kanał deszczowy oraz zupełnie nowe oświetlenie uliczne.

W 2016 roku planowane są do wykonania dokumentacje projektowe pod przyszłe inwestycje drogowe. Przygotowywane są projekty dla przebudowy ulicy Nadbrzeżnej, Ofiar Katynia i Szymanowskiego. Wszystkie dokumentacje przebudowy dróg uwzględniają również przebudowę oświetlenia ulicznego. Ponadto Gmina Brzeg w roku bieżącym dofinansuje Powiat Brzeski w realizacji dwóch zadań drogowych na drogach powiatowych w granicach administracyjnych miasta, a mianowicie: kontynuacji remontu chodnika ul. Piastowskiej do kwoty 150.000,00z1 oraz przebudowie ulicy Wyszyńskiego do kwoty 1.481.250,00 zł.


13:38 – Radny  Surdyka doradza Przewodniczącej Mrowiec, do kogo powinna zwrócić się z pismem ws. parkowania pojazdów, które utrudniają poruszanie się pieszym. Instytucją, która może ustawić odpowiednie znaki drogowe jest Zarząd Dróg Powiatowych


13:47 – Koszt zakupu energii elektrycznej zużytej na oświetlenie ulic, placów, skwerów i parków w mieście określany jest na podstawie wskazań liczników wg ceny uzyskanej w drodze przetargu. W roku bieżącym szacowany jest na kwotę ok. 500.000,000


13:53 – Sprawozdanie zostało przyjęte przez aklamację


13:54 – Kolejny punkt obrad – Ocena zasobów pomocy społecznej. (Funkcjonowanie kopert życia)


13:57 – Pełna treść dokumentu dostępna  TUTAJ


14:02 – Informacja została przyjęta przez aklamację


14:03 – Kolejny punkt dzisiejszej sesji – Place zabaw, charakterystyka, potrzeby, przygotowanie do sezonu 2016r. i planowane zamierzenia


14:05 –  Referuje Beata Boryk, kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska UM w Brzegu


14:07 – Treść dostępna TUTAJ


14:08 – Radny Mariusz Andruchowicz dziękuje za  dotychczasowe działania przeprowadzone na placach zabaw i wskazuje „słabe punkty” do poprawienia.


14:13 – Informacja o placach zabaw została przyjęta przez radnych przez aklamację


14:14 – Kolejny punkt obrad – Informacja o stanie technicznym placu zabaw na kąpielisku odkrytym przy ul. Korfantego oraz stan zieleni na obiektach MOSiR Brzeg


14:15 – Referuje Krzysztof Kulwicki, dyrektor MOSiR w Brzegu


14:16 – Treść dostępna TUTAJ 


 

14:17 – Informacja przyjęta przez aklamację


14:18 – Kolejny punkt obrad – Informacja z Zarządu Nieruchomości Miejskich dotycząca placów zabaw


14:19 – Na mównicy Marek Sidor, dyrektor ZNM w Brzegu. Treść informacji dostępna TUTAJ


14:24 – Informacja ZNM przyjęta przez aklamację


14:25 – Przechodzimy do kolejnego punktu z porządku obrad – Ocena stanu zieleni miejskiej i małej architektury – planowane inwestycje w 2016 r.


14:27 – Referuje Beata Boryk, kierownik Biura Urbanistyki i Ochrony Środowiska UM w Brzegu. Treść dostępna TUTAJ


14:30„Prace porządkowe na terenach zieleni wykonywane są w systemie „stałej czystości”, polegają na oczyszczaniu parków, skwerów i placów zabaw codziennie. Prace porządkowe na terenach zieleni zlokalizowanych w rejonie I i rejonie 11 oraz na terenie Parku Wolności w 2016 roku wykonywane są przez Zakład Higieny Komunalnej Sp. z o.o. w Brzegu. W ramach wiosennych przygotowań do sezonu na terenach zieleni wykonane będą następujące prace: 1. Zakup i montaż ławek typu „ Wiedeńska” w ilości 35 sztuk oraz koszy parkowych w ilości 75 sztuk na terenie Parku Centralnego i skwerów (koszt — 66.186,12 zł), 2. Zakup i montaż ławek typu „Skała” oraz koszy parkowych w ilości 65 sztuk na terenie Parku Wolności (koszt — 177.321,47 zł), 3. Wykonanie wycinki 34 sztuk i pielęgnacji 81 sztuk drzew, frezowania 34 sztuk pni drzew rosnących na terenie parków miejskich, skwerów i na pasach zieleni przyulicznej ulic gminnych w Brzegu ( koszt — 24.850,80 zł) 4. Usuwanie wiatrołomów na terenie Parku Wolności w Brzegu (koszt — 8.343,00 zł). 5. Remonty cząstkowe nawierzchni utwardzonych na terenie Parku Wolności (koszt —52.408,99 zł), 6. Remonty cząstkowe elementów kamiennych na terenie Górnego ogrodu zamkowego i Bramy Odrzańskiej (koszt — 2.330,00 zł)” – czytamy w dokumencie.


14:47 – Informacja przyjęta przez aklamację


14:48 – Kolejny punkt – Informacja dotycząca działań podejmowanych przez Konserwatora Zabytków w 2015 roku.


14:51 – Radosław Preis, Powiatowy Konserwator Zabytków informuje radnych o szczegółowych działaniach w stosunku do właścicieli zaniedbanych obiektów zabytkowych


14:54 – Na terenie Gminy Brzeg położonych jest obecnie 807 obiektów i obszarów zabytkowych


15:09 – Radny Jacek Juchniewicz pyta konserwatora zabytków ile reklam wielkoformatowych w strefie „A” udało się zlikwidować


15:14 – Radosław Preis informuje, że odpowie na piśmie


15:18 – Radny Juchniewicz pyta konserwatora zabytków jaki miał wpływ na pozwolenie na rozbudowę dawnego domu handlowego „Piast”. – Nie miałem żadnego wpływu – odpowiada Radosław Preis


15:31 – Informacja konserwatora zabytków przyjęta przez aklamację


15:33 – Kolejny punkt – Przyjęcie uchwał


15:34 – Zmiany w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok – projekt uchwały dostępny TUTAJ


15:34 – Komisje stałe zaopiniowały projekt pozytywnie


15:44 – Przechodzimy do głosowania – za przyjęciem uchwały 17 radnych, a więc uchwała podjęta jednogłośnie


15:46 – Kolejny projekt – Zmiany uchwały Nr XXXVIII/240/13 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 22 marca 2013r. w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych nauczycielom zajmującym stanowisko dyrektora, wicedyrektora; określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela oraz ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Brzeg


15:47 – 16 głosów za przyjęciem uchwały. 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta


15:51 – Kolejny punkt obrad – Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych


16:02 -Burmistrz Wrębiak tłumaczy idee organizowania imprez typu inscenizacja bitwy Małujowickiej. – To próba przekucia sukcesu w porażkę nie pierwszy raz stosowana przez radną Szczęsną. -kończy burmistrz Wrębiak


 16.08 W domku przy stadionie mieszka piłkarz BTP Stal i koszykarka jednego z klubów.

Burmistrz w sprawie swojego pobytu na meczu piłki ręcznej burmistrz przypomina, że radna Szczęsna dwukrotnie była w Beroun z kierowcą urzędu i nie powinna zadawać pytań tego typu. Burmistrz uważa, że biorąc udział w tego typu imprezach zawsze stara się rozmawiać o sprawach miasta.


16.12

Prezes Stecuła tłumaczy dlaczego sieć wodociągowa jest czyszczona dwa razy w roku. – Czyścimy dlatego żeby zabezpieczyć się przed zagrożeniem bakteriologicznym. Czyszczenie jest konieczne w okresie wiosennym. Nie ma sensu go wykonywać przy niskich temperaturach. Po raz pierwszy będziemy wykonywać płukanie sieci nie wyłączając całkowicie wody – podsumowuje prezes Stecuła.


16.17

Prezes Stecuła nawiązuje do uzyskanego dofinansowania budowy wałów przeciwpowodziowych. – Te pieniądze są  „wydrapane” przez burmistrza – tak kończy swoją wypowiedź prezes Stecuła.

Burmistrz odpowiada przewodniczącej Mrowiec na interpelację dotyczącą siłowni w parku Wolności burmistrz zwraca uwagę, że istnieje siłownia na stadionie. W sprawie ławek w parku zaleca przewodniczącej Mrowiec spacer po parku ponieważ ławki są zainstalowane.


16.20

W sprawie pisma pani Seredy w sprawie Gimnazjum Illustre i przeznaczenia go na dom opieki dla osób starszych burmistrz przypomina, że obecnie pomysłem na ten budynek jest umiejscowienie tam Muzeum Kresów.


16.25

W sprawie interpelacji Grzegorza Kapeli burmistrz obiecuje interwencję. Burmistrz opisuje koncepcję zagospodarowania Kępy Młyńskiej. Stwierdza, że ponieważ miasto nie jest właścicielem całego terenu musi rozmawiać z prywatnymi właścicielami terenów przy Odrze.


16.30

Burmistrz dziękuje radnym za konstruktywną współpracę. Ma zastrzeżenia do postawy radnej Szczęsnej. Według niego sabotuje ona wiele prac. Wyraża także opinię, że sukces związany z uzyskaniem finansowania na budowę wałów przeciwpowodziowych to także sukces radnych. Burmistrz Kostrzewa obiecuje naprawić ubytki przy ulicy Armii Krajowej (interpelacja radnej Biss).


16.35

Radna Kużdżał stwierdza, że radna Szczęsna w poprzedniej kadencji nie była taka „dociekliwa” w sprawach wyjazdów służbowych poprzedniego burmistrza. Uważa, że nie słyszała żadnej niepochlebnej opinii w sprawie inscenizacji Bitwy Małujowickiej. Radna deklaruje, że będzie szeroko propagować wsród swoich wyborców działania burmistrza. – Widzimy w końcu koncepcję w pracy burmistrza – dodaje radna Kużdżał


16.38

Radny Szpulak wyraża opinię, że miasto może się tylko promować przez tego typu imprezy jak inscenizacja bitwy.

16.41

Przewodnicząca Mrowiec w imieniu radnych składa burmistrzowi życzenia imieninowe. Radna Biss wręcza bukiet kwiatów i również odczytuje życzenia. (imieniny burmistrz ma jutro). Radny Szpulak dodaje, że radny Andruchowicz ma dziś urodziny. Rozlegają się brawa, a przewodnicząca Mrowiec kończy obrady.

Reklama
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA