XX sesja Rady Miejskiej – relacja na żywo

5
Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

W piątek (20.05), o godzinie 10 odbędą się już po raz dwudziesty obrady Rady Miejskiej Brzegu obecnej kadencji. Radni zgromadzą się w brzeskim ratuszu, aby dyskutować i podejmować ważne dla miasta decyzje.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Oprócz standardowych punktów porządku obrad (interpelacje, wnioski, sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności), Rada Miejska będzie procedować nad kilkunastoma projektami uchwał, m.in. w sprawach: zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Brzeg wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta za 2015 rok, udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu, ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Brzegu, czy powołania Miejskiej Rady Seniorów w Brzegu oraz nadania jej statutu.

Ponadto, na dzisiejszej sesji zostanie przedstawione sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2015 rok oraz zapoznamy się z informacją na temat naboru do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów w roku szkolnym 2016-2017.

O przebiegu obrad, będziemy informować prosto z Sali Stropowej w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.



Pismo do Rady Miasta Brzegu

Panie i Panowie Radni.

Przegrałem?

Ponad rok toczyła się batalia w interesach mieszkańców ul. Kolejowej, którzy przypomnę nie mają ani utwardzonej drogi do swoich domów, ani kanalizacji, gazu sieciowego i centralnego ogrzewania z miejskiej sieci. W lutym 2015r. mieszkańcy Kolejowej wywalczyli sobie, co nie było łatwe spotkanie z Panem Burmistrzem Jerzym Wrębiakiem. Przedstawili swoje problemy i poprosili o pomoc. Świeżo wtedy wybrany Burmistrz Pan Jerzy Wrębiak jeszcze w dniu spotkania udał się zobaczyć jak żyją mieszkańcy przy Kolejowej. Jak później się okazało był to szczyt jego urzędniczego zainteresowania tą sprawą, bo jak sam przyznaje w jednym z pism, jeszcze we wrześniu 2015r. nie otrzymał od PKP odpowiedzi na swoje pismo z marca w sprawie mieszkańców. Tak pozwala się traktować burmistrza przez firmę, która prowadzi działalność w naszym mieście.

Za główną przyczynę swojej bezradności w sprawie drogi dla mieszkańców burmistrz podawał to, że działki po których przebiega droga do zabudowań jest w użytkowaniu wieczystym PKP i Gmina Brzeg nie może realizować na tym terenie żadnych inwestycji. Dzięki zainteresowaniu kilku Pań Radnych, Przewodnicząca Komisji Zdrowia Spraw Społecznych i Rodziny Pani Julia Goj-Birecka złożyła wniosek cyt. „o podjecie starań przez Burmistrza w kierunku przejęcia drogi gruntowej (ul. Kolejowej) będącej w użytkowaniu wieczystym PKP na rzecz Gminy Brzeg lub porozumienia się z PKP, które umożliwi realizację postulatów mieszkańców ul. Kolejowej”. Burmistrz Pan Jerzy Wrębiak odpowiedział na ten wniosek pisząc min. cyt. „Celem wyjścia naprzeciwko Państwa wnioskowi i oczekiwaniom mieszkańców podejmiemy kolejną próbę przejęcia drogi”. Po tej wrześniowej deklaracji burmistrza mieszkańcy Kolejowej napisali jeszcze pismo z prośbą o ujęcie w budżecie miasta na 2016r. kwoty koniecznej na wykupienie od PKP prawa użytkowania wieczystego do działek przez które przebiega ul. Kolejowa. W odpowiedzi Burmistrz Pan Jerzy Wrębiak pisze do mieszkańców cyt. „W odpowiedzi na prośbę mieszkańców budynków mieszkalnych położonych w Brzegu przy ul. Kolejowej 1-5 o ujęcie w budżecie na 2016r. środków finansowych na wykupienie od PKP terenu, przez które przebiega ul. Kolejowa, uprzejmie informuję, że prośba państwa została potraktowana jako wniosek budżetowy na 2016r.”. 25 listopada 2015r. poinformowałem Przewodniczącą Rady Miasta Panią Barbarę Mrowiec o włączeniu wykupu gruntów pod Kolejową do prac budżetowych. Na nic się to wszystko zdało. Prześledziłem uważnie protokoły z prac komisji Rady Miasta, odsłuchałem nagranie sesji Rady Miasta poświęcone budżetowi na 2016r. – niestety, pies z kulawą nogą nie wspomniał o wniosku mieszkańców do budżetu. Zapomnieli o nim i Burmistrz Pan Jerzy Wrębiak i Przewodnicząca Rady Miasta Pani Barbara Mrowiec. Nie sposób w tej sytuacji nie przypomnieć hasła wyborczego Burmistrza Pana Jerzego Wrębiaka – cyt.

SŁUCHAĆ LUDZI, SŁUŻYĆ MIESZKAŃCOM”.

Hasło wyborcze burmistrz brzmi, w kontekście tego co się wydarzyło z ich wnioskiem budżetowym brzmi jak jakaś kpina z nich i ich spraw.

W ciągu minionego roku były jeszcze w sprawie Kolejowej liczne zapytania i interpelacje, pomagającej mieszkańcom Pani Radnej Bożeny Szczęsnej, która zajęła się tą sprawą od samego początku. Spotykała się ona kilkakrotnie z mieszkańcami i zabierała głos na sesjach Rady Miasta w ich sprawie. Ale jakie może mieć przebicie osamotniony głos jednej radne?

Co było dalej? Po uchwaleniu budżetu na 2016r. powróciła u Burmistrza Pana Jerzego Wrębiaka retoryka braku możliwości inwestowania w nieruchomość, która jest w użytkowaniu wieczystym PKP. Tak to prawda, PKP ma w użytkowaniu wieczystym te grunty ale czy to zwalnia Burmistrza Pana Jerzego Wrębiaka z przestrzegania Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym, która stanowi min. cyt.:

Art. 7. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.

W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;

2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;

3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;

Moim zdaniem nie, bo przytoczone przeze mnie artykuły ustawy nakładają na burmistrza obowiązek zaspokojenia potrzeb mieszkańców i nie ma w ich zapisach mowy o tym by robił to w miarę swoich możliwości. Burmistrz przez swoje ustawowe zaniechania zepchną tych ludzi na margines naszej społeczności.

Umowa użytkowania wieczystego na te grunty, zawarta jest z PKP do 2083r. To właśnie przy obecnym rozumowaniu Burmistrza Pana Jerzego Wrębiaka, na drogę, kanalizację, centralne ogrzewanie w domach i gaz sieciowy Ci ludzie nie mają żadnych szans, mało tego wątpliwym jest by miały na to szansę ich dzieci a nawet wnuki.

Piszę te słowa w poczuciu przegranej, choć jeszcze nie skapitulowałem. We wspólnej z mieszkańcami walce o poprawę ich życia, uderzenie w naszą jedność przyszło z najmniej oczekiwanego kierunku. Zostałem poinformowany, że powinienem przestać zajmować się ul. Kolejową, to droga będzie zrobiona w 2017r. Wobec tego muszę się teraz wstrzymać z wszelkimi działaniami, by nie być postrzeganym przez mieszkańców jako przeszkoda w ich dążeniach. Mam jednak poważne wątpliwości czy będą oni mieli swoją drogę w obiecanym terminie, ale niech czas pokarze ile warta jest ta obietnica, a wtedy zobaczymy co dalej.

Przegrałem, choć w ciągu tego roku poprzez interwencje u burmistrza coś się udało zrobić. Po naszych interwencjach, oznakowano dojazd Kolejowej, został wykonany remont kawałka drogi prowadzącego do ich domów (ul. Fabryczna do torów), uratowana została przed wycinką piękna brzoza. Doprowadziliśmy też interweniując w wojsku do uprzątnięcia terenu przy jednostce wojskowej po wycince drzew od ul. Kolejowej.

Przegrałem, ale było warto. Jestem teraz bogatszy bo zobaczyłem jaka mizerna jest brzeska demokracja oparta na spolegliwej w większości wobec burmistrza radzie miasta. Przewodnicząca Rady Miasta i większość radnych myślą, że popierając każde działanie burmistrza dobrze służą miastu. Według mnie mylą się i budują przekonanie burmistrza o jego nieomylności. A przecież tak nie jest. To przy niemalże jednomyślności Rady Miasta przeszło kilka podwyżek dla mieszkańców, na które jak sądzę radni nie mieli mandatu, bo ich nie konsultowali ze swoimi wyborcami. Spolegliwość większej części Rady Miasta nazywana przez nich mylnie w mojej opinii, dobrą współpracą jest szkodliwa dla burmistrza bo zwalnia go z potrzeby lepszego działania. Rada Miasta poprze każdy pomysł burmistrza. Do tej pory właśnie tak było. Po co zatem ma się on wysilać, kalkulować, szukać rozwiązań na chociażby uniknięcie kolejnych podwyżek.

Uważam, że Rada Miasta zapomniała o wyborcach, którzy głosowali często nie na konkretne osoby ale na programy partii z którymi się często identyfikują. A u nas co, Burmistrz z PiS-u wspierany jest przez Przewodniczącą Rady Miasta i radnych z PO. Czy wyborcy się na to zgodzili? Wątpię.

Przez ponad rok zobaczyłem jak funkcjonuje demokracja, oparta na wadliwym Statucie Brzegu. Widziałem zarozumialstwo, ignorancję i posiedzeniach komisji w podkoszulkach. Wielokrotnie odmawiano mi zabrania głosu na sesjach Rady Miasta. Wielokrotnie spotkałem się z przypadkami nieznajomości przepisów. Nie wszyscy radni wiedzą, że obrady komisji i sesje Rady Miasta są dostępne dla mieszkańców a działalność organów miasta jest ustawowo jawna. Sam doznałem tego jak przewodniczący jednej z komisji próbował wyprosić mnie bezprawnie z obrad. Uczestniczyłem w dwóch posiedzeniach Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Rekreacji obradującej wspólnie z Komisją Zdrowia, Spraw Społecznych i Rodziny. W każdej z tych komisji jest po 6 radnych czyli razem jest ich 12. Głosowania podczas wspólnych posiedzeń prowadzone są komisjami osobno głosuje jedna komisja a po niej druga. Do ważności głosowań potrzebne jest kworum w jednej i drugiej komisji. Czy wyobrażacie sobie szanowni mieszkańcy, że wystarczy by w obradach z 12 radnych tych dwóch komisji weźmie udział tylko 3 i będzie kworum w obu komisjach? Wystarczy, że na obrady przyjdą Panie Radne Aleksandra Wróblewska i Elżbieta Kużdżał i Pan Radny Mariusz Andruchowicz i zgodnie ze Statutem Brzegu to wystarczająca liczba radnych do głosowań w ważnych sprawach mieszkańców. Kworum w tej sytuacji to 3 radnych a wszystkie ww. osoby są członkami jednej i drugiej komisji a dwoje z nich jest wiceprzewodniczącymi tych komisji co uprawnia ich pod nieobecność przewodniczących do prowadzenia obrad i prowadzenia głosowań w swoich komisji. Takie rozdwojenie jaźni w Księstwie Brzeskim. Taki sposób procedowania jest wygodny przy nie rzadkich absencjach radnych podczas prac komisji.

Po podwyżkach wody, wywozu śmieci, ścieków nie dziwię się temu, że podczas sesji Rady Miasta dojdzie do głosowania o podwyższenie burmistrzowi wynagrodzenia. Oczywiście i tym razem wynik głosowania jest łatwy do przewidzenia. Zastanawiam się tylko czy w tej sprawie bardziej brakuje przyzwoitości znakomitej większości radnym, wnioskującym o podwyżkę czy burmistrzowi, bo roczna kwota podwyżki dla burmistrza pewnie starczyłaby na materiały do dokończenie brakującego odcinka Kolejowej. Po podwyżce dla burmistrza należy oczekiwać, że podniesione zostaną diety radnych – zobaczymy.

Przegrałem, ale przypuszczam że, przy reelekcji burmistrz nie użyje w kampanii wyborczej hasła o SŁUCHANIU LUDZI i SŁUŻENIU MIESZKAŃCOM. Ciekawe jakie teraz przygotuje hasło by uwieść wyborców. Jest jeszcze sporo czasu, by je wybrać, ale czas szybko leci a ludzie pamiętają.

Leszek Ciepielski

13.18

Przewodnicząca Mrowiec informuje o piśmie jakie dostarczył Leszek Ciepielski do rady miasta (rozesłał je również do mediów). Pismo powyżej. Przewodnicząca odczytuje również podziękowania od działkowców za doprowadzenia zlokalizowania przystanku autobusowego przy ulicy Wrocławskiej. Przewodnicząca informuje, że następna sesja odbędzie się 28-06-2016 w związku z tym radni ustalają termin posiedzeń komisji stałych. Radni ustalają jedno wspólne posiedzenie wszystkich komisji. Burmistrz Wrębiak informuje o dofinansowaniu budowy boiska przy szkole nr 5. Zaprasza również na konferencję 24-05 dotyczącą Gimnazjum Illustre. Burmistrz podziękował za udzielone absolutorium i uchwałę dotyczącą podwyższenia jego wynagrodzenia. Koniec sesji.

13.11

Następny punkt obrad : odpowiedzi na interpelacje. Wszystkie zostaną udzielone pisemnie. Ostatni punkt obrad: Wolne wnioski


 

13.10

Druga skarga dotyczy, zdaniem skarżącego, niewłaściwego zachowania dyrektora ZNM. Również ona została uznana za bezzasadną


 

13.09

Pierwszą skargę prezentuje radna Goj-Birecka. Dotyczy osiedla domów jednorodzinnych przy ulicy Sikorskiego. Skarga przez komisję została uznana za bezzasadną. Radny Szpulak nie będzie uczestniczył w głosowaniu – sprawa dotyczy jego osiedla. Radni przyjmują uchwałę uznającą skargę za bezzasadną.

13.04

Koniec „maratonu”. Teraz dwie uchwały wprowadzone do porządku obrad w sprawie skarg mieszkańców na działalność dyrektora ZNM.

13.02

Tempo niesamowite. Została jeszcze jedna uchwała z tej serii…

12.50

Radni przegłosowali już 4 takie uchwały. Zostało jeszcze 10…


 

12.43

Teraz nastąpi „mały maraton uchwał”, które będą dotyczyły zawarcia kolejnych umów najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg oraz dotyczących umorzenia i rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzegu

12.42

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę

12.40

Następny punkt obrad uchwała w sprawie ogłoszenia o podjęciu prac nad utworzeniem parku kulturowego w obszarze śródmieścia miasta Brzegu Projekt dostępny TUTAJ


 

12.39

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę

12.39

Radna Sobolewska chce się odnieść do przyjęcia sprawozdania Brzeskiego Centrum Kultury – jak sam stwierdziła: „dziś tak szybko uchwalamy, że nie zdążyłam zadać pytania” – i zadaje pytanie dotyczącą kontroli RIO w Brzeskim Centrum Kultury. Dyrektor Ochmański informuje, że sprawa jeszcze nie jest zakończona

12.34

Kolejny punkt obrad uchwała w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Brzeg na lata 2016 – 2022. Projekt dostępny TUTAJ


 

12.33

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę

12.32

Następny punkt obrad uchwała w sprawie zmiany Statutu Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Księcia Ludwika I w Brzegu. Projekt dostępny TUTAJ

12.31

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radny Surdyka wyraża zadowolenie i składa gratulację burmistrzowi, że realizuje drugi punkt programu wyborczego Grzegorza Surdyki na burmistrza. Radni Przyjmują uchwałę

12.30

Kolejny punkt obrad uchwała w sprawie powołania Miejskiej Rady Seniorów w Brzegu oraz nadania jej statutu. Projekt dostępny TUTAJ

12.29

Radni jednogłośnie podejmują uchwałę. 16 za.


12.28

Radny Surdyka uważa, że brak dodatkowych dochodów burmistrza jest wystarczającym uzasadnieniem podwyżki. Drugim ważnym jest fakt, że prezesi miejskich spółek zarabiają więcej niż burmistrz. Radny dziwi się, że takich argumentów nie było w uzasadnieniu.

12.26

Radny Surdyka pyta dlaczego z podwyżki stała się sprawą medialną. Uważa, że niefortunne było uzasadnienie. Radny Surdyka uważa, że poprzedni burmistrz oprócz wynagrodzenia miał inne dochody takie jak: rady nadzorcze albo dietę za zasiadanie w związku międzygminnym EKOGOK.


12.22

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt.

12.19

Następny punkt obrad uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Brzegu. Projekt wraz z uzasadnieniem dostępny TUTAJ


 

12.18

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę

12.17

Kolejny punkt obrad uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Projekt dostępny TUTAJ

12.16

Komisje zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni bez dyskusji przyjmują uchwałę

12.12

Następny punkt obrad uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok Projekt dostępny TUTAJ


 

12.11

Sprawozdanie przyjęte przez aklamacje.

Radny Juchniewicz wnioskuje o zamontowanie monitoringu na nieczynnym cmentarzu przy ulicy Ofiar Katynia.

12.06

Miejsc na pochówki „starczy” na około 4 do 5 lat. Już za 2 lata rozpoczną się budowy nowych kwater – dodaje dyrektor Sidor


12.05

Radny Surdyka stwierdza, że należy więcej środków przeznaczać na cmentarz. Dyrektor Sidor informuje, że budowa nowej toalety na cmentarzu to koszt około 100000 złotych.

12.00

Kolejny punkt obrad: Cmentarze komunalne – ocena stanu funkcjonowania. Informacja dostępna TUTAJ

Sprawozdanie przyjęte przez aklamacje.


11.55

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w 2015 roku, w aspekcie realizacji zadań publicznych ( organizacje pożytku publicznego, stowarzyszenia, fundacje ). Dokument TUTAJ.


11.54

Obie informacje przyjęte przez aklamacje.


11.53

Następny punkt obrad: Analiza działalności Brzeskiego Centrum Kultury i Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Informacja na temat biblioteki TUTAJ, a na temat BCK TUTAJ

11.52

Informacja przyjęta przez aklamację.

11.51

Radny Jędrzejko pyta ilu nauczycieli straci pracę. Stanisław Kowalczyk szef wydziału oświaty informuje, że 9 nauczycieli.


11.48

Wznawiamy obrady

Kolejny punkt: Informacja na temat naboru do przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów w roku szkolnym 2016-2017. Dokument dostępny TUTAJ


11.25

Podobnie jak poprzednio komisje zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie. Bez dyskusji radni udzielają absolutorium – 18 radnych za (wszyscy obecni na sesji). Oklaski radnych po głosowaniu i przerwa 15 minut – ogłoszona przez przewodnicząca Mrowiec


 

 

11.24

Kolejny punkt obrad przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu. Dokument dostępny TUTAJ.


 

11.23

Komisje opiniują pozytywnie, nie ma dyskusji – radni (18 za) przyjmują sprawozdanie

11.22

Radny Surdyka nadal szuka „błędów literowych”. Znalazł następny błąd: zamiast „kwiecień” winno być „miesiącu kwiecień”. Koniec szukania literówek. Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Brzeg wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta za 2015 rok . Dokument dostępny TUTAJ


 

11.20

Radny Surdyka pyta czy dalej ma dyskutować i pokazywać „błędy literowe” w dokumencie. Przewodniczący Żebrowski odpowiada, że znalezione błędy przyjmie jako autopoprawkę.


 

11.15

Radny Surdyka ma pretensje o brak numerowania stron w dokumencie. Pyta o podatki od nieruchomości – dlaczego wykonanie jest na poziomie ponad 100%. Radny pyta radnego Żebrowskiego czy zwracał uwagę na ten błąd. Skarbnik wyjaśnia, że to jej pomyłka. Radny Surdyka prosi aby radny Żebrowski poważnie traktował swoje obowiązki. Zdaniem radnego Komarzyńskiego jest to błąd edytorski. Zdaniem radnego Surdyki – to jest „trochę wstyd” i dodaje, ze to nie jest wina burmistrza tylko Komisji Rewizyjnej. – Pan przewodniczący nie bez kozery bierze więcej pieniędzy – dodaje radny Surdyka.


11.07
Koniec odczytywania dokumentów. Dyskusja. Głos zabiera radny Sudryka. Pyta o nabywcę drzewa z wycinki na terenie Zielonki. Radny otrzymuje informację, że wykonawca wycinki stał się właścicielem drewna


11.04

Przypomnijmy, że radni będą dziś glosować nad ich autorskim projektem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza Brzegu. Tuż przed rozpoczęciem dzisiejszej sesji sprawę skomentowała Przewodnicząca Barbara Mrowiec


 

10.59

Trwa odczytywanie opinii Komisji Rewizyjnej


 

10.52

Poza radnym Surdyka nikt nie miał pytań. Kolejny punkt obrad: Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej i opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu – opinię przedstawia radny Janusz Żebrowski. Dokument i wniosek komisji dostępny TUTAJ.


 

10.50

Radny Surdyka pyta o należności związane z ZNM. Skarbnik odpowiada, że to kwota 30 mln. Skarbnik wyjaśnia również, że całkowita kwota należności to 64 mln. Wśród z nich,oprócz należności ZMN, to 9 mln to podatki, fundusz alimentacyjny to 7,4 mln.

10.45

Dyskusja nad sprawozdaniem. Radny Surdyka pyta o poręczenia kredytowe gminy. Skarbnik wyjaśnia, że dotyczą PwiK i będą trwały do 2027 (w wysokości 5 mln złotych)


 

10.40

Dokument referuje skarbnik Katarzyna Szczepanik


10.36

Radni przyjęli sprawozdanie. Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2015 rok – przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wykonania budżetu

Opinia dostępna TUTAJ


10.35

Radny Szpulak pyta o nowe zarządzenie dotyczące rad nadzorczych spółek miejskich. Burmistrz wyjaśnia, że będą teraz przeprowadzane konkursy na członków rad nadzorczych.


10.27

Pytania radnych do sprawozdania. Radny Szpulak pyta o spotkanie z Orange związana z teleopieką dla osób starszych. Burmistrz wyjaśnia, że przedstawiciele firmy prezentowali swoją usługę, której głównym założeniem jest szybkie alarmowanie w razie pogarszania się stanu zdrowia osoby starszej. Na prośbę radnej Kużdżał burmistrz wyjaśnia sytuację z terenami tzw. „Zielonki”. Burmistrz stwierdza, że w obecnej sytuacji miasto na nierównych zasadach musi konkurować z terenami inwestycyjnymi Gminy Skarbimierz – dlatego spotkał się z szefem Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej, aby ten problem pokazać.


10.21

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ


10.20

Radny Andruchowicz prosi o uporządkowanie terenów przy ulicy Żeromskiego, prosi o pomalowanie pasów przy ulicy Żeromskiego, na wysokości ulicy 3-maja.


10.17

Radny Jędrzejko pyta czy zostały przeprowadzone rozmowy z właścicielem parkingu przy ulicy Westerplatte


10.16

Radny Zwierzchowski prosi o dokonanie przycinki drzew przy ulicy Króla Jana III. Radny Zwierzchowski prosi o zmianę usytuowania znaku z nazwą tej ulicy. Radny Zwierzchowski składa wniosek o plac zabaw przy ulicy Gaj – prosi o dostawienie dwóch huśtawek i naprawę karuzeli

10.13

Interpelacje i wnioski radnych.

Radna Goj-Birecka zgłasza interpelację dotycząca zakupu laktatora. Interpelacja jest zgłaszana w związku z listem jaki radna otrzymała od ordynator oddziału noworodków z Brzeskiego Centrum Kultury.

Radny Szpulak prosi o częstsze patrole straży miejskiej na ulicy Sucharskiego i Westerplatte. Radny Szpulak pyta dlaczego burmistrz zabronił uczniom gimnazjum uczestniczenie w „dniach otwartych” szkół średnich w trakcie godzin lekcyjnych (uczniowie są po egzaminach gimnazjalnych). Radny Szpulak zgłasza problem udrożnienia rowu przy ulicy Sikorskiego.


10.06

Wnioski do porządku obrad. Dwie skargi na działalność dyrektora ZNM. Radni przyjmują wnioski.

10.05

Rozpoczęcie sesji. Obecnych jest 14 radnych (z 20).


 

9.50

Sesja jeszcze się nie rozpoczęła, ale w tzw. „międzyczasie” prezentujemy odpowiedzi pisemne na interpelacje radnych złożone na poprzedniej sesji.

Dokument dostępny TUTAJ

 

Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego