XXIX sesja Rady Miejskiej Brzegu – relacja na żywo

2
Reklama

Dziś (27.01) o godzinie 10.00, w sali stropowej brzeskiego ratusza rozpocznie się pierwsza w tym roku sesja Rady Miejskiej Brzegu. Oprócz stałych punktów (interpelacje i wnioski radnych oraz sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności), porządek obrad przewiduje m.in. przyjęcie serii uchwał.


Uchwały w sprawie: przekazania środków finansowych dla Policji; sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Brzeg; zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg położonej w Brzegu przy ul. Wolności 14 oraz projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Brzeg do nowego ustroju szkolnego, to tylko niektóre uchwały, nad którymi radni będą dziś procedować. O przebiegu sesji będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

16.33

Radna Kużdżał pyta o Radę Seniorów. Otrzymuje odpowiedź, że rada jeszcze nie funkcjonuje z przyczyn formalnych. Osoby zgłszane nie dopełniły formalności.

16.36

Na koniec sesji udało się nam dotrzeć do pisemnej interpelacji radnego Komarzyńskiego skierowanej do przewodniczącej Mrowiec . Poniżej interpelacja w całości

interpelacja_komarzynski brzeg24pl 1

16.34

Zamknięcie obrad sesji

Radny Komarzyński pyta dlaczego nie został przyjęty plan pracy Rady Miasta. Plan ten ma być opracowany dopiero w marcu.

16.29

Burmistrz zaprasza na imprezy, których organizatorem lub współorganizatorem jest miasto.

16.28

Wolne wnioski i informacje.

16.27

W sprawie oświetlenia ulicy Saperskiej burmistrz poinformował, że należą one do Wojskowej Administracji Mieszkaniowej.

W odpowiedzi na interpelacje dotyczącą uzupełnienia ubytków w chodniku przy rondzie

Solidarności burmistrz poinformował, że prace będą wykonywane na wiosnę.

W odpowiedzi na interpelacje radnego Szpulaka burmistrz informuje, że remonty ścieżek do parków są przewidziana w obecnym roku

16.21

Kolejny punkt obrad: Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.

16.14

Koniec maratonu uchwał. Została jeszcze jedna dotycząca skargi związanej z umorzeniem wierzytelności

16.08

Połowa uchwał za nami

16.04

Teraz seria 8 uchwał dotyczących najmu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów najmu nieruchomości stanowiących własność Gminy Brzeg oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów oraz uchwał dotyczących rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzeg

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

16.03

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Jana Pawła II 11 w Brzegu w Brzegu, dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 22)

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

16.01

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Chrobrego 11 w Brzegu, dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 21)

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

15.58

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Staromiejska 11 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 20)

Rada przyjmuje uchwałę. 13 za jeden (radny Surdyka) przeciw, 2 wstrzymujące się

15.56

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Szkolna 36 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 19)

15.49

Rada przyjmuje uchwałę. 13 za jeden (radny Surdyka) przeciw 2 głosy wstrzymujące się

Radny Korycki uważa, że dach tej kamienicy jest bardzo widoczny i jego remont ewidentnie poprawia efekt wizualny tego zabytku

Radny Komarzyński uważa, że dofinansowanie dachu nie poprawia estetyki kamienic. Otrzymuje odpowiedź, że do tej pory od 207 roku dofinansowano już 8 takich inwestycji.

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Spółdzielni Rzemieślniczej „PIAST” z siedzibą w Brzegu, Plac Zamkowy 5, dotacji na roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 18)

Rada przyjmuje uchwałę. 14 za jeden (radny Surdyka) przeciw

15.48

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Plac Zamkowy 4 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 17),

Rada przyjmuje uchwałę. 14 za jeden (radny Surdyka) przeciw

15.46

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Krzyszowica 5 w Brzegu, dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 16),

Rada przyjmuje uchwałę. 14 za jeden (radny Surdyka) przeciw

15.43

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Jabłkowa 6 w Brzegu, dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 15),

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

15.41

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Rybacka 13 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 14)

15.41

Radni przyjmują uchwałę. 13 za przy 3 wstrzymujących się

Burmistrz Kostrzewa wyjaśnia, że w wypadku tego dofinansowania ponad 40 % tej inwestycji będzie zrealizowane z pieniędzy pochodzących z Ministerstwa Kultury

15.38

Radny Surdyka przypomina że w 2007 roku przyznano 500000, a w 2008 roku przyznano 800000 złotych parafii Świętego Mikołaja.

15.36

Radny Surdyka pyta czy parafia Świętego Mikołaja starała się o dofinansowania. Burmistrz odpowiada, że stara się o środki z Ministerstwa Kultury

15.33

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Świętego Mikołaja w Brzegu, dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 13)

15.32

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Plac Zamkowy 6 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 12)

15.30

Rada przyjmuje uchwałę. 15 za jeden (radny Surdyka) przeciw

Radny Surdyka stwierdza, że ważniejsze jest obecnie finansowanie budowy mieszkań komunalnych, których bardzo dużo w naszym mieście brakuje, a ludzie czekają w kilkusetosobowej liście na ich wybudowanie

15.23

Radny Samul w dyskusji jako argument przemawiający za programem dofinansowania remontów zabytkowych kamienic jest fakt, że ochrona dziedzictwa kulturowego i historycznego jest jednym z zadań własnych gminy.

15.21

Radna Kużdżał uważa, że koszt remontu budynku będącego zabytkiem jest o wiele większy niż koszt budynku, który nie jest zabytkowy. Dlatego uważa, że gmina powinna dofinansowywać takie remonty.

15.16

Kryterium głównym była ranga obiektu dla krajobrazu miejskiego oraz ich znaczenie historyczne. Kolejnym kryterium był stan techniczny obiektu oraz zaangażowanie wspólnoty w remont zabytku

15.14

Radny Jaros pyta na podstawie jakich kryteriów różnicowano wielkość dofinansowania. Wynosi ono od 37 do 50 procent.

15.12

Radny Komarzyński uważa, że kierunek jest dobry i radny zamierza do każdego wniosku podejść indywidualnie. Jako przykład podaje wspólnotę na Placu Młynów, która już poniosłą niemałe środki na remont zabytku.

15.10

Burmistrz Kostrzewa podkreśla, że złożono ponad 40 wniosków. Warunkiem było wpisanie obiektu na listę zabytków. Odrzucenie teraz programu dofinansowania byłoby co najmniej niewłaściwe – dodaje Kostrzewa

15.08

Bardzo podoba mi się pańska „nowoczesna ekonomia”. Proszę zatem dofinansować remonty pozostałych mieszkańców. Na przykład spółdzielni „Zgoda” – ripostuje radny Surdyka

15.05

Burmistrz Wrębiak zauważa, że remonty będą wykonane na kwotę ponad 3 milionów złotych. Udział pieniędzy gminnych to 1,2 milionów złotych. Podaje przykłady już wyremontowanych kamienic i stwierdza, że poprawia to estetykę miasta i warunki tam mieszkających.

Jest pan złym Świętym Mikołajem, bo dzieli pan dzieci na gorsze i lepsze – podsumowuje Surdyka

15.02

Radny Surdyka uważa, że takie gospodarowanie pieniądzem publicznym jest niesprawiedliwe dopóki nie będą zaspokojone podstawowe potrzeby mieszkańców.

15.00

– Z pieniędzy wszystkich mieszkańców jest finansowana garstka szczęśliwców – tak opisuje uchwały dotyczące dofinansowania remontów zabytkowych kamienic Radny Surdyka

Radny Surdyk uważa, że „urząd w tej materii poszedł za daleko”. Cytuje sprawozdanie ZNM-u dotyczący zapotrzebowania na mieszkania komunalne. Radny Surdyka uważa, że jednym z podstawowych zadań gminy jest budowa mieszkań komunalnych.

Na Placu Młynów będzie dofinansowany remont elewacji

14.53

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wspólnocie Mieszkaniowej Plac Młynów 8 w Brzegu dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Dokument dostępny tutaj (druk nr 11)

14.52

Wznowienie obrad

14.06

Przerwa obiadowa 30 minut

14.06

Radni bez dyskusji jednogłośnie przyjmują uchwałę

14.05

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały Nr XVI/120/03 Rady Miejskiej Brzegu z dnia 24.10.2003r. w sprawie ustalenia zasad odpłatności za korzystanie z wyżywienia przez pracowników przedszkoli publicznych w Brzegu. Dokument dostępny tutaj (druk nr 10)

14.04

Radni przyjmują uchwałę. 15 za i 2 wstrzymujących się

– Musimy zjeść tę żabę, którą nam tu podłożono – tak do dyskusji włączyła się radna Radna Kużdżał. Prosi aby o sensie reformy nie dyskutować, ale skupić się na zaproponowanych rozwiązaniach

14.02

Radny Surdyka uważa, że dostępność takich „miejsc rekreacyjnych” dla mieszkańców jest mocno dyskusyjna. Podaje przykłady „zamykanych na kłódkę boisk”.
– Ta reforma jest dobra na już. Ale nie ma tu pomysłu na przyszłość – konkluduje Surdyka

13.57

Burmistrz uważa, że inwestowanie w boiska wielofunkcyjne przy „Jedynce” i „Piątce” to także inwestycja dla mieszkańców. Z boisk będą mogli korzystać nie tyko uczniowie.

13.55

– Nasza propozycja jest „najtańszą koncepcją” – dodaje Wrębiak. Burmistrz wskazuje, że utrzymanie obecnej sieci szkół sprawi, że dzieci nie będą się uczyć w systemie zmianowym.

13.53

Radny Surdyka obawia się co stanie się za parę lat. Sytuacja demograficzna sprawia, że jest coraz mniej uczniów. – Jeśli będziemy starali się utrzymywać wszystkie obiekty to nie będzie nas stać na inne inwestycje – konkluduje Surdyka

Która szkołę według pana mamy zlikwidować – pyta burmistrz Wrębiak

– Nie mówiłem o likwidacji żadnej ze szkół – odpowiada Surdyka. Radny wyjaśnia, że chodziło mu o inne spojrzenia na obecną bazę edukacyjną.

13.45

Radny Surdyka podziela obawy radnej Sobolewskiej.

– Nie dziwię się wypowiedzi radnego Andruchowicza, bo jest nauczycielem – dodaje Surdyka.

13.40 

Burmistrz Wrębiak w dłuższym przemówieniu uzasadnia wprowadzane zmiany. Radny Andruchowicz wyraża opinię, że reforma jet bardzo dobrze wprowadzana, a burmistrz „dba o wszystkich nauczycieli, tak, że żaden z nich nie straci pracy”.

13.37

Włączanie gimnazjów do szkół podstawowych pozwala bez kosztów związanych z wypowiedzeniami pracy dla nauczycieli. Nauczyciele uczący w gimnazjach z „automatu” stają się pracownikami „nowych podstawówek”.

13.34

Burmistrz Wrębiak uważa, że sposób wprowadzania reformy światowej w Brzegu jest modelowy. – Kurator opolski przedstawia nas jako przykład w innych gminach – chwali się Wrębiak.

13.31

W naszej propozycji zmiany sieci szkól chcemy jak najlepiej wykorzystać istniejący potencjał i zasoby jakimi dysponujemy oraz zabezpieczenie pracy dla nauczycieli – konkluduje burmistrz.

13.26

Radna Sobolewską najbardziej „niepokoi” połączenie „Jedynki” z Gimnazjum przy Monte Cassino. Według niej powinno się łączyć „Trójkę” z gimnazjum. Według burmistrza „Trójka” ma lepszą bazę niż „Jedynka” do stworzenia samodzielnej podstawówki, głównie poprzez istniejącą dużą i nową halę sportową. Na bazie „Jedynki” nie można było, według burmistrza, stworzyć ośmioklasowej podstawówki.

13.21

Radna Kużdżał pyta o spotkania jakie odbył burmistrz z rodzicami i nauczycielami. Burmistrz wyjaśnia, że na tych spotkaniach przekazywał informację dotyczącą szczegółów nowej organizacji sieci szkół. Burmistrz uważa, że udało mu się przekonać większość rodziców i nauczycieli do proponowanych rozwiązań.

13.17

Uchwała jest związana z reforma oświaty.

Gimnazjum przy Oławskiej będzie włączone do „Piątki” a Gimnazjum przy Monte Casino do „Jedynki”. W starych podstawówkach będą uczyć się dzieci klas od  1 do 4, a w byłych gimnazjach dzieci z klas od 5 do 8.

13.13

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Brzeg do nowego ustroju szkolnego. Dokument dostępny tutaj (druk nr 9)

13.12

Radni bez dyskusji jednogłośnie przyjmują uchwałę

13.11

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Brzeg. Dokument dostępny tutaj (druk nr 8)

13.11

Radni  jednogłośnie przyjmują uchwałę

Radny Samul pyta czy środki będą też przeznaczone na inwestycję. Otrzymuje odpowiedź że z 500000 złotych na remonty i wyposażenie może być przeznaczone 60000 złotych.

13.07

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Brzeg do projektu: „Aktywny Kreatywny Maluch – program wsparcia przedszkoli na terenie Gminy Brzeg” i zabezpieczenia środków finansowych, jako wkładu własnego Gminy Brzeg na realizację projektu. Dokument dostępny tutaj (druk nr 7)

13.06

Radni jednogłośnie przyjmują uchwałę

13.04

Radna Birecka wyraża, ze kwestia opieki nad osobami starszymi musi być rozwiązana systemowo.

13.02

Radna Biss uważa, że ta inwestycja nie rozwiąże problemów osób niezamożnych. To będzie przedsięwzięcie komercyjne. Radna Kużdżał wyraża podobną opinię.

12.59

Radny Komarzyński pyta czy istniejąca do tej pory dzierżawa (10 lat) nie jest wystarczająca. Nie otrzymuje odpowiedzi. Radna Biss informuje, że cena miesięcznego pobytu wyniesie około 2500 złotych miesięcznie.

12.57

Burmistrz Kostrzewa wyjaśnia, że pan Tokarczyk ma 2 lata na wykonanie inwestycji oraz 8 lat na jej stałe funkcjonowanie. Radny Jaros pyta, czy pan Tokarczyk ma umiejętności, finansowanie i kompetencję do prowadzenia takiej inwestycji. Burmistrz Kostrzewa stwierdza, że miasto nie ma możliwości tego sprawdzania .

12.53

Radny Jaros także pyta o możliwość ogłoszenia przetargu na ten budynek. Burmistrz Wrębiak uważa, że nie ma gwarancji, że zwycięzca przetargu wykona inwestycję polegającą na stworzeniu domu opieki nad osobami starszymi.

12.47

Radna Birecka pyta czy zbycie będzie w formie bezprzetargowej. Burmistrz Kostrzewa wyjaśnia, że forma jeszcze nie jest rozstrzygnięta. Burmistrz Wrębiak uważa, ze taka inwestycja jest ważna dla miasta. Budynek jest dobrze wyszacowany. Zmieniono już koncepcję – wcześniej były tam przewidziane mieszkania socjalne. Teraz może powstać tam dom opieki nad osobami starszymi.

Główny budynek to ponad 600 m2

12.40

Radny Samul pyta o kontrowersję między panem Gardą a panem Tokarczykiem. Burmistrz uważa, że się dogadali

Radny Komarzyński pyta o powierzchnie użytkowa budynku

12.39

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Brzeg położonej w Brzegu przy ul. Wolności 14. Dokument dostępny tutaj (druk nr 6)

12.39

Radni jednogłośnie przyjmują uchwałę

12.38

Zapis „zwyczajowo przyjęte” zaproponowała Izba zrzeszająca firmy wodociągowe

12.35

Prezes Stecuła informuje, że takie terminy są umieszczane na stronie PWiK i stronie miejskiej przynajmniej miesiąc przed terminem płukania sieci. Informowane są tez media

12.33

Radny Szpulak pyta co oznaczy zapis w regulaminie „zwyczajowo przyjęty”. Pyta tez czy na stronie wodociągów są już terminy czyszczenia sieci.

12.30

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Brzeg. Dokument dostępny tutaj (druk nr 5)

12.30

Radni jednogłośnie przyjmują uchwałę

12.29

Radny Samul pyta o zakład pogrzebowy, który będzie obsługiwał gminę w tym zakresie. Otrzymuje odpowiedź, ze jeszcze nie został rozstrzygnięty przetarg

12.28

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Brzeg Dokument dostępny tutaj (druk nr 4)

12.27

Radni jednogłośnie przyjmują uchwałę

12.24

Tym razem dyskusja. Radny Jaros uważa, że powinno przeznaczyć się więcej środków. Burmistrz Witkowski wyjaśnia, ze kwota za służby dodatkowe nie może być już większa ze względu na stan osobowy jednostki policji w Brzegu.

12.21

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie przekazania środków finansowych dla Policji Dokument dostępny tutaj (druk nr 3)

12.20

Radni bez dyskusji jednogłośnie przyjmują uchwałę

12.19

Następny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. Dokument dostępny tutaj (druk nr 2)

12.18

Radni bez dyskusji jednogłośnie przyjmują uchwałę

12.16

Kolejny punkt obrad: przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2017r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2017 rok. Dokument dostępny tutaj (druk nr 1)

12.15

Obrady wznowione

 

11.59

Przewodnicząca Kużdżał ogłasza 10 minut przerwy

11.58

Wszystkie sprawozdania zostały przyjęte przez aklamację.

11.47

Sprawozdanie przyjęte przez aklamację. Teraz sprawozdania poszczególnych komisji. Ich treść TUTAJ (od str. 3)

11.43

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie z realizacji planu pracy Rady Miejskiej za rok 2016. Sprawozdanie odczytuje przewodnicząca Kużdżał. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

11.42

Sprawozdanie przyjęte przez aklamację

Radny Andruchowicz pyta o spotkanie z panem Mrowcem z fundacji COCO DANCE. Burmistrz wyjaśnia, że spotkanie dotyczyło planowanych imprez i ich koordynacji związanej z terminem organizacji.

11.37

Radna Sobolewska pyta też o efekty spotkania z prezydentem Opola. Burmistrz informuje, że spotkanie dotyczyło współpracy z nowym zarządem spółki ECO S.A., z którym od lat miasto i spółka komunalna BEPEC Sp. z o.o. jest w sporze prawnym.

11.35

Radna Sobolewska pyta o efekty spotkania z właścicielem kamienicy przy ulicy Długiej 24. Burmistrz Wrębiak odpowiada, że spotkanie dotyczyło zabezpieczenia budynku. Burmistrz będzie starał się poprzez współpracę z konserwatorem zabytków w celu zmuszenia właściciela do zabezpieczenia niszczejącej nieruchomości.

11.30

Radny Jaros pyta o spotkanie z przedstawicielami wspólnot dotyczące gospodarowaniem odpadów. Burmistrz wyjaśnia, że spotkanie dotyczyło głównie współpracy gminy z zarządcami w celu lepszego egzekwowania segregacji odpadów i przygotowania się do zmian w przyszłości (obowiązek oddzielnego segregowania papieru).

11.25

Przewodnicząca Kużdżał uważa, że „takie nagłośnienie teraz sprawy odpadów” sprawi, że w przyszłości wszyscy będziemy lepiej reagować na takie sytuacje.

11.20

Radny Juchniewicz pyta o procedurę pozbywania się odpadów w wypadku inwestycji. Otrzymuje odpowiedź, że za odpady odpowiada wykonawca. Miasto nie ma możliwości kontrolowania, czy po inwestycji jakieś odpady nie zostały usunięte

11.16

Radny Szpulak pyta czy sprawa Muzeum Kresów jest już „zamknięta” czy są jeszcze szanse na jego powstanie. Burmistrz Wrębiak w dłuższej wypowiedzi opisuje działania jakie podejmował i będzie czynił dalej w celu powstania muzeum w mieście. W jego opinii sprawa jest nadal otwarta

11.10

Koniec odczytywania sprawozdania. Teraz dyskusja.

Radny Komarzyński odnosi się do sprawozdania, w którym burmistrz Wrębiak zwrócił uwagę radnemu Komarzyńskiemu, że chciał zmniejszyć środki na Straż Miejską, a w obecnej sytuacji zagrożenia szkodliwymi substancjami widać konieczność raczej zwiększenia środków. Radny Komarzyński odniósł się do tej uwagi stwierdzając, że chciał aby dobrze wykorzystać już istniejący poziom finansowania. Zwrócił uwagę również, ze w obecnej sytuacji widać, że „…lepiej zajmować się istotnymi sprawami zamiast uczestniczyć w jasełkach czy innych podobnych imprezach…”

10.44

Następny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.43

Burmistrz uważa, że nie powinno się polegać na informacjach osoby (właściciela terenu), która ma „interes prawny” sugerującej, że miasto odpowiada za brak działań związanych ze składowaniem odpadów.

10.40

Radna Goj-Birecka uważa, ze powinniśmy podejmować działania „profilaktyczne” w postaci kontroli pustostanów. Burmistrz uważa, że nie ma możliwości kontrolowania prywatnych budynków i pomieszczeń.

10.37

Burmistrz uważa, ze w takiej sytuacji gminy powinny mieć wsparcie budżetu państwa.

10.36

Burmistrz potwierdza, że w październiku do urzędu trafiła anonimowa informacja dotycząca odpadów. Na miejsce udała się straż miejska, które nie zauważyła wówczas nic podejrzanego. Na parkingu nie było żadnych beczek.

10.34

Radny Komarzyński pyta czy miasto zabezpieczyło środki na ewentualne usunięcie odpadów i jaki będzie tego koszt. Burmistrz odpowiada, że to w tej chwili kompetencja prokuratury. W budżecie miasta są zabezpieczone środki w wysokości przewidzianej na funkcjonowanie sztabu kryzysowego. Kosztu nie da się oszacować, bo nie wiadomo jakie substancje znajdują się w pojemnikach. Radny Komarzyński pytał tez czy sa przeprowadzana inspekcje innych obiektów (np. pustostany), w których ewentualnie mogą znajdować się podobne składowiska. Otrzymał odpowiedź, ze takie inspekcje zlecił wojewoda.

10.30

Burmistrz zwraca uwagę, że odpady znajdują się na terenie prywatnym, a nie na terenie gminnym. Według burmistrza w tej chwili organem kompetentnym, który może doprowadzić do usunięcia tych odpadów jest w tej chwili prokuratura

10.26

Burmistrz uważa, że w prasie lokalnej są publikowane informacje związane z zaistniała sytuacją, które są krzywdzące dla urzędu miasta.

10.25

Dziś odbyło się posiedzenie połączonych sztabów kryzysowych z Brzegu i Olszanki. Dziś odbędzie się też spotkanie prokuratora z przedstawicielami urzędu wojewódzkiego. Do tej pory nie ma wyników badań zawartości pojemników. Radny Szpulak pyta skąd pochodzą te odpady. Burmistrz odpowiada, że w tej sprawie jest prowadzone jest postępowanie.

10.20

Burmistrz opisuje działania jakie podjął sztab kryzysowy. Działania związane głównie były z zabezpieczeniem terenu.

10.19

Kolejny punkt obrad. Informacja związana z nielegalnym przechowywaniem szkodliwych substancji w obiekcie na Kępie Młyńskiej.

10.17

Radna Biss składa interpelację dotycząca remontu ubytków chodnika przy Rondzie Solidarności.

10.16

Radny Komarzyński składa dość obszerną interpelację do nieobecnej przewodniczącej Barbary Mrowiec. Interpelacja dotyczy pisma jakie przewodnicząca Mrowiec jako szefowa Związku Nauczycielstwa Polskiego skierowała do wszystkich dyrektorów szkół. Pismo związane jest z planowanym strajkiem nauczycieli organizowanym przez ZNP

10.13

Następny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

Radny Szpulak zgłasza interpelację związaną z utwardzeniem przystanku przy ulicy Sikorskiego. Wnioskuje w imieniu Młodzieżowej Rady miejskiej naprawę drogi prowadzącej do Parku Centralnego. Składa również wniosek o przegląd oświetlenia przy ulicy Saperskiej.

10.10

Kolejny punkt obrad: Przyjęcie protokołów z sesji Rady Miejskiej z dnia 25.11.2016 i 16.12.2016 r.

10.07

Zmiany w programie sesji. Radny Szpulak zgłasza wniosek o dodanie do porządku obrad informacji dotyczącej sytuacji związanej z nielegalnym składowiskiem odpadów. Radni przyjęli zmiany w porządku obrad

10.04

Rozpoczęcie sesji. Na sali jest 12 radnych. Obrady prowadzi zastępca przewodniczącego radna Kużdżał.

Reklama