Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jeszcze w tym w tym roku zamontuje sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu drogi krajowej 94 z drogą wojewódzką 401 i ulicą Makarskiego w Brzegu. W planach jest także ścieżka pieszo-rowerowa między Żłobizną a Skarbimierzem, wzdłuż DK 94.


Przypomnijmy, na skrzyżowaniu Brzeg – Żłobizna często dochodzi do kolizji i wypadków, w tym ze skutkiem śmiertelnym. Inwestycja w postaci ronda jest nierealna ze względu na koszt, który według szacunków przekroczyłby 5 mln złotych. Opolski zarządca dróg krajowych podjął decyzję o budowie sygnalizacji świetlnej w tym miejscu.

– W tym rejonie zwiększa się ruch, a bezpieczeństwo staje się mniejsze. Można sobie życzyć budowy ronda, ale trzeba być realistą. Doszliśmy do porozumienia z władzami samorządowymi, że wybudujemy w tym miejscu sygnalizację świetlną. To zadanie zostanie zrealizowane w tym roku – mówi Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA.

Wartość inwestycji wyniesie około 800 tys. złotych. Wiadomo, że w kosztach będą partycypować samorządy. Na liście zadań przeznaczonych do przebudowy jest również ścieżka pieszo-rowerowa od wspomnianego skrzyżowania do ronda na wysokości zjazdu do Skarbimierza (wzdłuż obwodnicy Brzegu). Termin realizacji tej budowy na razie nie jest jeszcze znany, ale wiadomo, że inwestycja została wpisana na listę programu „Likwidacji miejsc niebezpiecznych”.

Zaznaczmy, że w sprawie niebezpiecznego skrzyżowania od wielu miesięcy interweniowali przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Brzegu, Rady Sołeckiej w Żłobiźnie oraz opolscy parlamentarzyści m.in. Bartłomiej Stawiarski i Patryk Jaki.

 

  • Maks

    A myślał ktos o wybudowaniu przepustu pod obwodnicą? Istnieją metody, tzw. bezwykopowe. A jesli już światła, to koniecznie z ograniczeniem prędkości i szykanami na drodze aby zmusić kierowców do zwolnienia (światło nie zatrzyma pędzącego samochodu…).

  • Drogowiec

    Budowa ronda nie wiąże się z wylaniem puszki farby na środku i namalowaniem okręgu. Żeby zrobić rondo to trzeba przebudować wszystkie drogi przyłączeniowe a więc obwodnicę Brzegu ulicę Makarskiego i drogę na Żłobiznę. Trwałoby to minimum 8 miesięcy i kosztowało 5 milionów złotych. Generalna Dyrekcja Dróg zrobi inteligentną sygnalizację z czujnikami, która rozładuje ruch tak samo skutecznie jak rondo a dla pieszych będzie bezpieczniejsza niż rondo. Szkoda tylko że miasto Brzeg nie dołoży się do sygnalizacji i ma to głęboko w poważaniu. Skarbimierz i powiat solidarnie dadzą pieniądze

  • Kuba

    Po prostu BEZ KOMENTARZA !

    • Kuba

      A przystan ile kosztowała ? Niemozliwe ze wzgledu na koszta no trzymajcie mnie !

  • Zamiast zrobić coś raz a dobrze, to kolejna prowizorka jakich Brzeg jest pełen.