Logo 728×90
Logo 728×90
Logo 728×90

Już wkrótce pociągi Pendolino mogą zatrzymywać się w Brzegu

pendolino

Starosta Powiatu Brzeskiego Maciej Stefański zwrócił się z wnioskiem do Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka o zmianę rozkładu jazdy pociągów Expres InterCity Premium (EPI), czyli Pendolino, poprzez utworzenie dodatkowej stacji pośredniej w Brzegu. Pojazdy Pendolino to najszybsze i najbardziej komfortowe pociągi we flocie PKP Intercity. Osiągają one prędkość do 200 km/h, dzięki czemu podróż z Wrocławia do Warszawy zajmuje 3 godziny i 40 minut.


Dotychczas mieszkańcy powiatu brzeskiego chcący podróżować pociągami Pendolino musieli najpierw dotrzeć do stolicy Dolnego Śląska lub Opolszczyzny. Ta sytuacja może ulec zmianie.
Wniosek starosty brzeskiego poparli starostowie nyski i namysłowski. Dla mieszkańców tych powiatów utworzenie dodatkowej stacji pośredniej w Brzegu byłoby dużym ułatwieniem, dającym możliwość szybkiego i bezproblemowego dojazdu do Warszawy i innych kluczowych miejscowości. Dogodne położenie komunikacyjne Brzegu, łatwy dojazd do dworca i przepustowość w jego okolicy, a także dostępność bezpłatnych miejsc parkingowych to warunki, o które trudno w pobliskim Opolu czy Wrocławiu.

– Przez nasze miasto każdego dnia kursują pociągi EPI. Jestem przekonany, że wiele osób z powiatu brzeskiego i powiatów z nami graniczących skorzystałoby na tym, że pociągi Pendolino zatrzymywałyby się w Brzegu. Warto też myśleć perspektywicznie – rozwijające się strefy ekonomiczne, jak choćby te w Skarbimierzu i Oławie, a także w innych miejscowościach przyczynią się do zwiększenia liczby potencjalnych pasażerów pociągów Expres InterCity Premium. Dziś, aby skorzystać z takiego połączenia podróżni muszą najpierw udać się do Opola lub Wrocławia, a to jest znacznie bardziej czasochłonne i niejednokrotnie kłopotliwe – mówi Maciej Stefański, starosta powiatu brzeskiego.

Warto dodać, że Brzeg zawsze był bardzo ważnym punktem na kolejowej mapie Polski. Świadczy o tym choćby powstała w 1847 roku jedna z pierwszych linii kolejowych w Polsce – linia kolejowa nr 288 – jednotorowa i niezelektryfikowana, łącząca miasto z Grodkowem i Nysą. Przez dziesięciolecia Brzeg był jednym z najważniejszych kolejowych węzłów komunikacyjnych w kraju (północ-południe, wschód-zachód) i posiadał bardzo dużą liczbę połączeń z wieloma najważniejszymi miastami w Polsce.

Wsparcie władz ościennych powiatów dają dużą szansę na to, aby wniosek starosty brzeskiego został pozytywnie rozpatrzony przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

pendolino

fot. materiały prasowe

Related posts

7 Comments

  1. kris
    kris

    Dogodne położenie komunikacyjne Brzegu, łatwy dojazd do dworca i przepustowość w jego okolicy – OK choć z tym łatwym dojazdem od strony Namysłowa to polemizowałbym. Ale dostępność bezpłatnych miejsc parkingowych??? Te kilkanaście miejsc parkingowych przy dworcu? To jakieś żarty. Niech miasto zbuduje bezpłatny parking z prawdziwego zdarzenia co z pewnością zwiększyłoby zainteresowanie koleją okolicznych mieszkańców a dopiero potem można wysuwać takie argumenty.

    Reply
  2. Kkalaa
    Kkalaa

    Skoro w lublincu sie zatrzymuje to dlaczego. W brzegu ma sie nie zatrzymac skoro i tak jedzie przez brzeg tak samo jak EIC powinien sie zatrzymywac w Brzegu. Many do dyspozycji 2 pociagi do Warszawy i to wszystko.

    Reply
    1. llime
      llime

      „Many do dyspozycji 2 pociagi do Warszawy i to wszystko”
      I ile razy miesięcznie czy nawet rocznie do tej Warszawy jeździsz, że potrzebujesz mieć na stacji ten pociąg?

      „skoro i tak jedzie przez brzeg tak samo jak EIC powinien sie zatrzymywac w Brzegu”
      Przez Lewin Brzeski i Łosiów też jedzie… i co z tego?

      „Skoro w lublincu sie zatrzymuje to dlaczego. W brzegu ma sie nie zatrzymac”
      Bo każde zatrzymanie, wsiadanie i ponowne rozpędzenie to dodatkowy czas podróży.

      Reply
    1. Slav
      Slav

      Słoma ci z butów wystaje warszawski słoiku. Nie pomyslales ze te 3 minuty postoju moze nadrobic na trasie? Typowy prżedstawiciel warszaffffki hehehe

      Reply
      1. llime
        llime

        Hjeh… w jaki sposób ma nadrobić? 😀
        Przecież Pendolino jeździ z obecnie maksymalną dozwoloną dla niego prędkością wymuszoną infrastrukturą kolejową… maszynista nie przyciśnie więcej bo się tory rozsypią 😉

        Reply

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *