XXVIII sesja Rady Miejskiej Brzegu – relacja na żywo

9
Reklama

Głosowanie projektu uchwały budżetowej, przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej oraz informacja o tegorocznych działaniach podejmowanych przez konserwatora zabytków – to tylko niektóre punkty dzisiejszej (16.12) sesji Rady Miejskiej Brzegu. Obrady rozpoczną się o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza. 


Radni będą dziś także procedować m.in. nad projektem uchwały w sprawie dotacji udzielanych publicznym i niepublicznym przedszkolom, szkołom i innym formom wychowania przedszkolnego, prowadzonym przez osoby fizyczne i prawne. O przebiegu sesji będziemy informować prosto z sali obrad w relacji na żywo. Zapraszamy od godziny 10:00.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

13.15

Przewodnicząca Mrowiec składa życzenia radnym i zaprasza na poczęstunek. Koniec sesji.

13.14

Przewodnicząca Mrowiec informuje o opinii prawnej w sprawie wniosku o odebranie tytułu Honorowego Obywatela Brzegu Stanisławowi Gawłowskiemu. Z opinii wynika, że uchwała nie zawiera trybu odebrania tytułu. Przewodnicząca informuje, że zostaną podjęte kroki związane ze zmianą uchwały.

13.12

Burmistrz zaprasza na film w BCK o Żołnierzach Wyklętych, na Jarmark Bożonarodzeniowy oraz na Orszak Trzech Króli.

13.10

Radna Biss informuje radnych, że na poprzedniej sesji udało się zebrać 730 złotych na paczki świąteczne.

13.08

Następny punkt obrad: Wolne wnioski i informacje

13.06

W sprawie pływalni radnemu Komarzyńskiemu odpowiada dyrektor MOSiR – Krzysztof Kulwicki. Dyrektor informuje, ze MOSiR ma projekty rozbudowy krytej pływalni, ale kwota na takie inwestycje to około 10 milionów złotych. To przekracza możliwości finansowe MOSiR-u. W tej chwili nie ma programów unijnych, które mogłyby współfinansować tego typu inwestycję

13.02

W sprawie certyfikatu BYPAD – gmina miała do dyspozycji 12.000 złotych. Raport będzie dostępny na stronie www miasta.

Teren na ulicy Włościańskiej była cegielnia – plan zagospodarowania pozwala na działalność usługowa i mieszkaniowa. To teren prywatny i właściciel powinien zagospodarować ten teren

12.59

W odpowiedzi na interpelację radnego Komarzyńskiego w sprawie umorzenia podatków BCM – sytuacja brzeskiego szpitala nie spełnia wymogów udzielenia umorzenia podatków. Według burmistrza Witkowskiego umorzenie nie ratuje sytuacji szpitala.

12.56

W sprawie interpelacji radnego Żebrowskiego – burmistrz informuje, że jest problem z mieszkańcami wspólnot znajdujących się przy ulicy Piłsudskiego dotyczący konsensusu w sprawie ustawienia kontenerów na śmieci. Dyrektor ZNM potwierdza, że każda wspólnota chce mieć kontenery w innym miejscu.

12.53

W sprawie interpelacji radnego Jarosa: miasto wystąpi do komisji przy starostwie w sprawie ustawienia znaków zakazu parkowania. W sprawie odcinka do drogi do szkoły nr 1 0 dyrektor ZNM obiecał remont.

12.51

Kolejny punkt obrad: Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.

12.50

Radni uznali skargę za bezzasadną.

12.48

Koniec serii 6 uchwał. Rada pod wodzą Przewodniczącej Mrowiec „rozprawiła się” z ich przyjęciem. Teraz skarga na działalność burmistrza.

12.41

Teraz seria 6 uchwał dotyczących wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżaw nieruchomości stanowiących własność Gminy Brzeg oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umów oraz opinii dotyczącej umorzenia z urzędu wierzytelności Gminy Brzeg

12.40

Radni bez dyskusji przyjmują jednogłośnie projekt uchwały. 16 za.

12.39

Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie dotacji udzielanych publicznym i niepublicznym przedszkolom, szkołom i innym formom wychowania przedszkolnego, prowadzonym przez osoby fizyczne i prawne (druk nr 5),

12.39

Radni bez dyskusji przyjmują jednogłośnie projekt uchwały. 16 za.

12.35

Następny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Brzeskiemu z przeznaczeniem na realizację zadania – funkcjonowanie stanowiska pracy ds. ochrony zabytków w Starostwie Powiatowym w Brzegu (druk nr 4)

12.33

Radni bez dyskusji przyjmują jednogłośnie projekt uchwały. 16 za.

12.31

Obrady wznowione. Kolejny punkt obrad to przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2016r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2016 rok (druk nr 3)

12.20

Radni jednogłośnie przyjmują prognozę finansową. 17 za. Przerwa w sesji 5 minut. Przewodnicząca Mrowiec prosi o punktualność, bo „o 13.00 rozpoczynamy opłatek” 

12.17

Nadal trwa odczytywanie prognozy finansowej

12.11

Następny punkt obrad: Przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej

12.08

Burmistrz Wrębiak dziękuje radnym za uchwalenie budżetu.

12.07

Nikt więcej nie zabiera głosu w dyskusji. Radni przyjmują projekt jednogłośnie – 18 głosów za.

12.06

Radny Komarzyński przypomina o swoich wnioskach (zmniejszenie wydatków o 100000 na straż miejska i promocje i skierowanie tych środków między innymi na przytulisko, pensje dla pracowników nieoświatowych, szpital i organizacje pozarządowe) i apeluje do burmistrza o zwrócenie uwagi na te sprawy.

Burmistrz odpowiada, że przyjmuje apel.

Radny Komarzyński pyta czy burmistrz zmieni swój projekt uwzględniając jego propozycje.

Burmistrz odpowiada, że nie.

12.02

Rozpoczęła się dyskusja nad projektem budżetu.

11.53

W tak zwanym „międzyczasie”, trwa nadal odczytywanie dokumentów koniecznych do uchwalenia budżetu, przedstawiamy odpowiedzi na interpelacje z poprzedniej sesji. Możemy się dowiedzieć: dlaczego wydatki na promocję wzrosną do prawie 350000 złotych (str. 10 do 20) oraz dlaczego przewodnicząca Mrowiec nie poda się do dymisji (str. 6)

Odpowiedzi dostępne TUTAJ

11.45

Trwa odczytywanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej

11.36

Kolejnym punktem obrad będzie przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z autopoprawkami Burmistrza. Najpierw nastąpi odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, potem odczytanie stanowiska Komisji Budżetu, Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego oraz odczytanie stanowiska Burmistrza Brzegu w sprawie stanowiska Komisji Budżetu, Inwestycji i Rozwoju Gospodarczego.


11.36

Radni przyjmują informację przez aklamację

11.32

Radny Karlikowski pyta o projekt rozbiórki obiektów byłego browaru. Obecny właściciel złożył taki wniosek. Według konserwatora to obiekt cenny historycznie dla Brzegu. W tej chwili wojewódzki konserwator wpisał ten obiekt do rejestru zabytków. Nie ma więc możliwości wyburzenia tego obiektu.

11.29

Radny Szpulak pyta o usuniętą zabytkową latarnię z ulicy Piastowskiej. Konserwator wyjaśnia, że latarnia jest umieszczona za murami zamku (w monitorowanym miejscu). Jest projekt jej remontu i ustawienia w innym miejscu. Ze względu na przepisy nie może „wrócić” na ulice Piastowską. Być może będzie umieszczona przy zamku.

11.25

Radny Komarzyński wyraża swoje zaniepokojenie dotyczące pałacyku przy ulicy Armii Krajowej w kontekście zakupu przez miasto. Pyta o zawiadomienie do prokuratury dotyczące poprzedniego właściciela oraz o zobowiązania gminy w tym zakresie. Konserwator informuje, że gmina nie przejmuje nakazów jakie otrzymała poprzedni właściciel. Konserwator informuje, że konieczne są przede wszystkim prace związane z walącym się dachem. Uważa, że zabezpieczone w budżecie miasta w wysokości 150 tys mogą wystarczyć na podstawowe zabezpieczenie.

O sprawie pisaliśmy TUTAJ

11.15

Radna Wróblewska pyta o ślady po usuniętych szyldach w Rynku. Konserwator wyjaśnia, że właściciele zobowiązali się do usunięcia tych śladów.

11.09

Remont portalu wymaga wsparcia finansowego gminy. Konserwator Powiatowy obiecuje także zwiększone nasilenie akcji informacyjnych związanych z dofinansowanie remontów zabytków. W sprawie wystających kabli TV konserwator poinformował o swojej interwencji w tej sprawie wnioskował o antenę zbiorczą.

11.04

Radny Zwierzchowski pyta o zabytkowy portal na jednej z kamienic w Rynku. Prosi również o szerszą akcję informacyjna konserwatora dotycząca programów dofinansowujących remonty zabytkowych kamienic. Radna Biss pyta o wyremontowane elewacje kamienic i pozostawione kable szpecące te obiekty.

10.59

Następny punkt obrad: Informacja dotycząca działań podejmowanych przez Konserwatora Zabytków w 2016 roku. Informacja dostępna TUTAJ

10.57

Radni przyjmują sprawozdanie przez aklamację. Informacja na temat ogłoszenia konkursów ofert dla organizacji pożytku publicznego na 2017 rok.  Informacja dostępna TUTAJ

10.54

Radny Samul pyta o przebudowę ulicy Chrobrego. Burmistrz wyjaśnia, że zadeklarował uczestnictwo gminy w kosztach remontu jaki w 2018 planuje starostwo. Radny Szpulak pyta o naradę dotycząca sytuacji kryzysowych. Pyta tez o wielkość uczestnictwa miasta w remoncie Chrobrego. Burmistrz Kostrzewa wyjaśnia, że miasto będzie uczestniczyłoby w remoncie ulicy Chrobrego w wysokości 25% wartości inwestycji. Jeśli chodzi o naradę burmistrz wyjaśnia, że powołano zespoły, które mają lepiej skoordynować działania w wypadkach losowych jak na przykład ewakuacja mieszkańców z budynku objętego pożarem.


10.46

Koniec sprawozdania. Radny Zwierzchowski pyta o spotkanie z panem Kubiakiem w sprawie klubu Koszykarskiego. Burmistrz wyjaśnia, że spotkanie dotyczyło szkolenia młodzieży w PG1. Radny Jaros pyta o spotkanie z panem Wojewódką – nowym prezesem spółdzielni Piast. Burmistrz wyjaśnia, ze spotkanie dotyczyło problemów spółdzielni. Radna Biss pyta o spotkanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Burmistrz wyjaśnia, że spotkanie dotyczyło współpracy w ochronie zabytków

10.37

Kolejny punkt obrad: Sprawozdanie Burmistrza z bieżącej działalności. Sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.36

Radny Komarzyński składa 4 interpelacje. Dostaliśmy je na piśmie – poniżej pełna ich treść:

1. Art. 67a. § 1. Ordynacji podatkowej stanowi, że organ podatkowy, na wniosek podatnika,

w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:

1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty;

2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetki od nieuregulowanych w terminie zaliczek na podatek;

3) umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną. Wiele gmin mając na uwadze ważny interes publiczny decyduje się na taką formę wsparcia publicznych placówek opieki zdrowotnej. Proszę zatem o odpowiedź, czy wnioski o umorzenie, częściowe umorzenie, prolongatę, bądź rozłożenie na raty składało Brzeskie Centrum Medyczne, a jeśli tak, to jakie jest stanowisko władz miasta w tej sprawie.

2. W 2015 roku m. in. w wyniku mocnego lobby Pani Przewodniczącej Barbary Mrowiec przeciwko zagospodarowaniu terenu po byłej cegielni, Rada Miejska Brzegu nie podjęła działań zmierzających do powstania na tym terenie dużej inwestycji. Głosując w tamtym czasie przeciwko zmianom w planie zagospodarowania przestrzennego, które umożliwiłyby realizację takiej inwestycji byłem przekonany, że władze miasta znajdą inne rozwiązanie, aby działka nie pozostała pusta, a miasto każdego roku nie traciło wpływów z podatków. Proszę zatem o informację, czy są lub zostaną podjęte działania, które zmienią ten niekorzystny dla miasta stan rzeczy?

3. Z doniesień medialnych możemy się dowiedzieć, że w ostatnim czasie miasto przeszło audyt i uzyskało certyfikat BYPAD. Z innych doniesień medialnych wynika, że niektóre miasta na taki audyt przeznaczyły bardzo duże środki finansowe. Proszę zatem o odpowiedź na następujące pytania. Czy Brzeg przeznaczył na ten cel jakiekolwiek środki? Jeśli tak, to w jakiej wysokości? Jakie korzyści odniosło miasto za otrzymanie takiego certyfikatu?

4. Na jednej z ostatnich Sesji pytałem o przyszłość brzeskiej pływalni. Podnosiłem, że przez ostatnie lata obiekt nie był przystosowywany do oczekiwań użytkowników i panujących trendów. Przez to staje się coraz bardziej niekonkurencyjny i przynosi coraz większe straty. Pytałem, jakie miasto ma plany restrukturyzacji tego obiektu, aby zacząć przeciwdziałać tej niekorzystnej sytuacji. Niestety odpowiedź, którą otrzymałem z MOSiR jest bardzo lakoniczna i nie odpowiada tak naprawdę na postawione przeze mnie pytania. Proszę zatem o konkretną informację, jakie i w jakiej perspektywie czasu miasto zamierza podjąć działania w tej sprawie?

10.32

Radny Żebrowski składa interpelację dotyczącą kontenerów na śmieci przy ulicy Piłsudskiego. Mieszkańcy skarżą się na umiejscowienie kontenerów wielu wspólnot mieszkaniowych przy Piłsudskiego 16.

10.28

Radny Jaros składa wniosek dotyczący parkowania samochodów przy wjeździe do szkoły podstawowej nr 1. Drugi wniosek dotyczy zakazu parkowania przy ulicy Spacerowej.

10.27

Następny punkt obrad: Interpelacje i wnioski radnych.

10.25

Radni zgłaszają wnioski do porządku obrad: Radny Szpulak składa projekt uchwały dotyczący skargi na działalność burmistrza. Porządek obrad został zmieniony.  Kolejny punkt obrad: Przyjęcie protokołów z sesji Rady Miejskiej z dnia 28.10.2016 i 10.11.2016 r.

10.24

Sesja zostaje oficjalnie rozpoczęta.

10.23

Wszyscy laureaci pozuja w tej chwili do pamiątkowego, wspólnego zdjęcia.


10.17

Tegoroczne nominacje w kategorii gospodarka, samorząd, promocja:

LZS Kotwica oraz firma Adrel Ryszard Adaszyński

Laureatem został LZS Kotwica


10.13

Tegoroczne nominacje w kategorii działalność charytatywna, społeczna:

NSZZ „Solidarność”, Krzysztof Olszewski, Roman Zok oraz instruktorzy Warsztatów Terapii Zajęciowej

Laureatem zostali: instruktorzy Warsztatów Terapii Zajęciowej


10.08

Tegoroczne nominacje w kategorii człowiek: Kamil Bednarek, Romak Zok, Romuald Nowak oraz Zbigniew Kawecki

Laureatem został Romuald Nowak


10.06

Sesja rozpocznie się z małym opóźnieniem. Przed jej przewidzianym w programie porządkiem obrad odbędzie się uroczystość wręczenia statuetek „Złotych Kotwic”.


Dzisiejsza sesja, oprócz oficjalnego programu, będzie też spotkaniem opłatkowym dla radnych, burmistrzów, zaproszonych gości i niektórych pracowników UM Brzeg. Sala jest już przygotowana do „świątecznej konsumpcji”. Poniżej mała galeria

Reklama