Podróż do prehistorii

Reklama
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA

Dnia 25.09.2013 roku uczniowie Publicznego Gimnazjum w Olszance wybrali się na wycieczkę do JuraParku w Krasiejowie. Wyjazd zorganizowany został w ramach projektu „Kapitalne Szkoły Obszaru Brzeskiej Wisi Historycznej.”

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Miejscem naszego spotkania była szkoła. Wyjazd spod niej nastąpił o godzinie 8:10. Po godzinie spędzonej w autobusie dotarliśmy na miejsce. Gdy jedna z opiekunek zakupiła bilety, każdy z nas dostał zieloną bransoletkę i mogliśmy wejść na teren obiektu. Od razy podeszła do nas przewodniczka i zabrała nas do pierwszego punktu zwiedzania, a było to oceanarium. Z okularami 3D na nosach weszliśmy do środka. Wśród ścian znajdowały się ruchome obrazy, które w efekcie 3D sprawiały wrażenie prawdziwych akwariów z żywymi okazami. Większość okazów przypominało dzisiejsze ryby, wieloryby, rekiny czy nawet żółwie. Następnym miejscem, do którego się udaliśmy był „ Tunel Czasu”. Usiedliśmy w wagonach pociągu, który zabrał nas w podróż w czasie. W tunelu odbyła się projekcja filmu. Dowiedzieliśmy się, że nasza planeta powstała ponad 16 miliardów lat temu w skutek wielkiego wybuchu. Kolejnym punktem naszej ekscytującej wyprawy była ścieżka edukacyjna. Krocząc nią, mogliśmy zobaczyć wiele gatunków dinozaurów. Te stworzenia były bardzo zróżnicowane pod względem rozmiarów, sposobów odżywiania. Następnym miejscem, w którym spędziliśmy czas, był plac zabaw. Pomimo wieku bawiliśmy się jak małe dzieci, śmiejąc się, rozmawiając, czy też krzycząc. Ostatnim etapem naszego zwiedzania był Pawilon Muzealny. W tym miejscu dosłownie siedzieliśmy na wykopaliskach. Widzieliśmy i dotykaliśmy prawdziwych kości dinozaurów. Poinformowano nas, że 225 milionów lat temu w miejscu dzisiejszego Krasiejowa znajdowało się niegdyś wielkie jeziorzysko. Na tym zakończyła się nasza podróż do prehistorii.
               Myślę, że nam wszystkim ta wycieczka bardzo się spodobała. To miejsce pełne wrażeń, wspomnień, ale co najważniejsze teren, który otoczony jest wielką aurą tajemnicy. Po dziś dzień wydobywane są tam nowe eksponaty . Jestem przekonana, że każdy mieszkaniec Opolszczyzny powinien zwiedzić to miejsce, choćby ze względu na piękno krajobrazów i dobrą zabawę, jakie są gwarantowane.