Warszawska przygoda

Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Dnia 02.06.2017 roku uczniowie naszego gimnazjum, którzy uczestniczyli w projekcie “ Nowa perspektywa edukacji gimnazjalnej” udali się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. O 5:50 łącznie z opiekunami p. L. Ilów, E.Chruszczewską i p. B.Kuną zebraliśmy się pod szkołą . Spakowaliśmy nasze bagaże do autobusu, wyposażeni w suchy prowiant, wyruszyliśmy w drogę. Po sześciogodzinnej jeździe dotarliśmy na miejsce .

Pierwszym celem naszej podróży było Muzeum Powstania Warszawskiego. Podzielono nas na dwie grupy, po czym udaliśmy się do sali, w której przeprowadzono lekcje muzealne –“63 dni” i “Pamiętniki z Powstania” Następnie oprowadzono nas po muzeum . Obejrzeliśmy projekcje filmów, które były wspomnieniami żołnierzy i cywilów biorących udział w powstaniu . Mieliśmy okazje poczuć się jak cywile, którzy przedzierali się przez podziemne, ciemne i wąskie kanały . Odważni ochotnicy wchodzili do kanału, który był zrekonstruowany na podstanie wspomnień powstańców . Ponownie wróciliśmy do sali lekcyjnej i dostaliśmy zdjęcia zrobione podczas powstania . Naszym zadaniem było napisać fragment pamiętnika osoby, którą przedstawiała fotografia. W tym zadaniu musieliśmy się wykazać empatią .Jako drugi punkt pierwszego dnia naszej wycieczki obraliśmy Pałac Kultury i Nauki. W pierwszej kolejności obejrzeliśmy wystawę pająków. Niebawem wjechaliśmy windą na 30 poziom, gdzie mogliśmy patrzeć na panoramę Warszawy. Widok z takiej wysokości był nieziemski. Kiedy już wszyscy zrobili pamiątkowe zdjęcia, mogliśmy chwilę odpocząć w Złotych Tarasach . Wkrótce pojechaliśmy do schroniska młodzieżowego „Syrenka” . Tam zakwaterowaliśmy się i zjedliśmy pyszną kolacje.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

Na początek drugiego dnia naszej wycieczki zaplanowaliśmy zwiedzanie Pałacu w Wilanowie. Nasz przewodnik pięknie opowiadał o dziejach i historii związanej z tym wspaniałym miejscem. Mieliśmy okazję podziwiać dawny wystrój apartamentu i zachowane w dobrym stanie freski . Wiszące w każdym pokoju obrazy pomogły nam wyobrazić sobie dawne czasu . Niedługo po tym krótkim spacerkiem poszliśmy do ogrodu za pałacem i podziwialiśmy piękne widoki. W dalszej kolejności odwiedziliśmy Łazienki Królewskie i pomnik Chopina. Park Łazienkowski okazał się świetnym miejscem na odpoczynek ,a piękna słoneczna pogoda dodała uroku tym miejscom. Zobaczyliśmy także Pomarańczarnię i Pałac na Wodzie. Po tym pojechaliśmy do Biblioteki Uniwersyteckiej, gdzie wybraliśmy się na spacer po ogrodach znajdujących się na jej dachu. Sama biblioteka robiła niesamowite wrażenie, a co dopiero jej podniebny zieleniec! Kolejnym punktem był przejazd do miasta Traktem Królewskim przez Al. Ujazdowskie, Nowy Świat oraz Krakowskie Przedmieście. Tą drogą zmierzaliśmy w kierunku Starego Miasta , gdzie mieliśmy spędzić czas na zwiedzeniu Placu Zamkowego. W drodze do Rynku minęliśmy Bazylikę Archikatedralną św. Jana Chrzciciela, dokąd następnego dnia udaliśmy się na mszę świętą z okazji obchodu Zielonych Świątek. Grób Nieznanego Żołnierza był kolejnym punktem wycieczki.. Następną nie lada atrakcję stanowiło wejście na teren Stadionu Narodowego PGE. Odebraliśmy bilety i poszliśmy zobaczyć strefę kibica i strefę VIP . Duże wrażenie zrobiła na nas sala konferencyjna, gdzie mogliśmy usiąść na miejscach drużyny piłkarskiej i poczuć się jak prawdziwi zawodowi gracze. Jednak największą niespodzianką tego dnia okazał się pokaz kolorowych fontann. Na ścianie wody wyświetlono projekcje filmu, fontanna, zsynchronizowana z muzyką i obrazem co chwilę zmieniała kształt i kolor. Światła, lasery i muzyka wspaniale dopełniły cały pokaz, nadając mu niezwykłą atmosferę.

Trzeci dzień naszej przygody okazał się najciekawszy. Po śniadaniu wybraliśmy się na spacer po okolicy, w której byliśmy zakwaterowani a następnie pojechaliśmy z wizytą do Centrum Nauk Kopernik . W Centrum mieliśmy okazje zobaczyć Teatr Wysokich Napięć, 6 wystaw stałych o różnych tematykach oraz ponad 400 eksponatów. Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyła się Galeria Regeneracji. Ostatnie chwile w Centrum spędziliśmy na wspólnym posiłku . Dalej ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Wycieczka była bardzo udana. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji dotyczących Warszawy i okolic. Zobaczyliśmy najpiękniejsze i najważniejsze miejsca, a słoneczna pogoda była wspaniałym dodatkiem do naszej trzydniowej przygody. I tak nasza wycieczka dobiega końca. Dziękujemy organizatorom oraz naszym opiekunom.

Autor Martyna Stefanik, uczennica klasy III b PG w Olszance, uczestniczka projektu „ Nowa perspektywa edukacji gimnazjalnej”