Coca-Cola Cup 2015

0
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

XVII edycja Coca-Cola Cup, najstarszego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży, rusza pełną parą. Wraz z początkiem marca zakończyła się rekrutacja. W tym roku o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy będzie rywalizować 3948 drużyn – najwięcej w historii turnieju w obecnej formule szkół gimnazjalnych. Już po raz piąty z rzędu turniej jest wspierany przez Roberta Lewandowskiego.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Do udziału w tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się blisko 25 000 gimnazjalistów i ponad 14 000 gimnazjalistek, pragnących podążać drogą Roberta Lewandowskiego – najlepszego obecnie polskiego piłkarza, w przeszłości uczestnika Coca-Cola Cup. Do rywalizacji o udział w krajowym finale stanie 3948 zespołów, najwięcej (408) z województwa mazowieckiego. To najwyższa frekwencja Coca-Cola Cup w obecnej formule, czyli od 2010 roku, odkąd turniej jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów. Najlepsza drużyna tegorocznej edycji pojedzie na międzynarodowy obóz treningowy, podczas którego pozna rówieśników z innych krajów i wspólnie z nimi będzie szlifować piłkarskie umiejętności pod okiem uznanych trenerów.

Coca-Cola Cup sięga do korzeni piłki nożnej, będącej nie tylko znakomitą rozrywką, pełną niepowtarzalnych emocji sportowej rywalizacji. Kluczowe są korzyści, jakie niesie za sobą zdrowy, aktywny tryb życia, a także szansa na kontakt z rówieśnikami i nawiązanie bezcennych znajomości.

– Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami. Piłka nożna kojarzy mi się właśnie ze wspólną grą z kumplami na podwórku do wieczora, pozdzieranymi kolanami i super zabawą. Radość, jaką czerpiesz z tego, co robisz, przekłada się na poziom motywacji, dzięki której możesz osiągnąć naprawdę wiele. Myślę, że w dużej mierze właśnie dlatego mnie się to udało – powiedział Robert Lewandowski, ambasador turnieju.

– Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Warto rozwijać te zainteresowania i inspirować młodych ludzi do próbowania swoich sił w sporcie, a przede wszystkim do czerpania z tego radości – dodał Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki Coca-Cola.

Podczas zapisów do Coca-Cola Cup, każde gimnazjum w Polsce mogło zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. 2486 zgłoszonych drużyn męskich i 1462 żeńskich będzie rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim krajowym finale, który odbędzie się w dniach 19-20 czerwca.

1

 

Reklama
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA