Wiadukt w Łosiowie zamknięty. Objazd nie jest krótki.

0
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

W piątek (18.07), wiadukt nad linią kolejową w Łosiowie został wyłączony z ruchu drogowego. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu zamknął wiadukt w związku z jego złym stanem technicznym.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI

Piesi i rowerzyści będą mogli poruszać się w obrębie wiaduktu wyznaczoną trasą. Problemy czekają natomiast na kierowców. Wyznaczony oficjalny objazd nie należy do najkrótszych. Mieszkańcy Janowa aby dostać się do Łosiowa autem będą musieli zrobić ok. 17km więcej niż zwykle. Kierowcy z Michałowa, Jasiony czy Nowej Wsi Małej, chcąc podążać wyznaczonym objazdem zrobią jeszcze więcej dodatkowych kilometrów. 

– Zobowiązani jesteśmy wyznaczyć objazd spełniający wszelkie wymogi i przepisy bezpieczeństwa. Objazdy, które byłyby krótsze wiodą drogami nieprzystosowanymi do zwiększonego ruchu spowodowanego utworzeniem takiego oficjalnego objazdu. Lokalna społeczność, która zna tamten teren zapewne będzie korzystała z krótszej trasy czyli z dróg gminnych czy gruntowych – tłumaczy Tomasz Śmiały z ZDW w Opolu. 

Mieszkańcy miejscowości, którymi przebiega objazd (Żłobizna, Krzyżowice, Olszanka, Pogorzela) obawiają się, że ich drogi zostaną zniszczone. Formalny objazd przebiega drogami wojewódzkimi (401 i 462), a więc podlega pod ZDW w Opolu i jak się dowiedzieliśmy stan tych dróg będzie monitorowany, a trasa oficjalnego objazdu utrzymana w dobrym stanie.

Ze względu na złożone i trudne technicznie prace do wykonania w związku z przebudową wiaduktu, wielką niewiadomą jest do kiedy te utrudnienia potrwają. Na razie nie ma jeszcze wyłonionego wykonawcy robót. Zakończenie przebudowy wiaduktu przewiduje się na koniec 2015r. jednak termin ten może się wydłużyć. 

– Wszelkie prace nad linią kolejową musimy uzgadniać z PKP. Pierwsze roboty w fazie rozbiórki będą musiały się odbywać w godzinach nocnych ponieważ nie będzie możliwości wyłączenia z ruchu kolejowego obu torów. Ta linia jest uczęszczana przez wielu przewoźników i czasami będziemy mieli tylko dwie godziny na dobę aby wykonywać prace związane z przebudową tego wiaduktu – mówi Tomasz Śmiały

Mapka z oficjalnym objazdem utworzonym przez ZDW w Opolu


 

Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI