Gdy twój biznes nie przynosi zysków

0
Reklama

Masz firmę i chcesz, aby była najlepsza na rynku, ale ciągle coś nie wychodzi? Problem może leżeć w wewnętrznej strukturze twojego przedsiębiorstwa, niewykwalifikowanej kadrze zarządzającej czy marnowaniu czasu np. na spotkania biznesowe. Dlatego szansy na poprawę zysków warto zacząć szukać na własnym podwórku.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Z badania „Bariery wzrostu” wynika, że blisko 27% firm ma nieodpowiednio przygotowaną kadrę menadżerską. To odbija się w pierwszej kolejności na pracownikach, którzy tracą motywację do pracy i częściej ją porzucają. Taki zespół nie jest też zorientowany w strategicznych celach przedsiębiorstwa. Aż co czwarta badana firma stwierdziła, że ma problemy z pracą zespołową. Poza tym przedsiębiorcy jako istotne bariery wzrostu wymienili niewłaściwe zarządzanie czasem pracy (16%) czy marnowanie go na tzw. gaszenie pożarów (15,7%) oraz firmowe spotkania (10,2%).

Polskie przedsiębiorstwa nie są dostatecznie rozwinięte. Jest to nieraz skutek złej kultury organizacyjnej. W efekcie firma odnotowuje jedynie wzrost przychodów, a nie zysków. „Przedsiębiorstwa konkurują niższymi cenami i zwiększają skalę swojej działalności, ale z drugiej strony zmagają się ze stagnacją struktury zarządzania oraz wypaleniem pracowników. Poszukiwanie łatwych rozwiązań i pogoń za zwiększaniem liczby klientów często nie przekładają się na efektywność prowadzonego biznesu” – mówi serwisowi infoWire.pl Grzegorz Gawroński, starszy konsultant w firmie Staufen Polska, Doradztwo.Akademia.Inwestycje.

Firmy muszą zmieniać swoją strukturę organizacyjną. Pracownicy mają być świadomi aktualnej sytuacji w przedsiębiorstwie i prowadzonych przez nie działań, żeby mogli aktywnie uczestniczyć w rozwoju biznesu. Dużą rolę powinny odgrywać programy wspierające i coaching. „Zmiana myślenia pracowników, ich integracja z firmą oraz doinformowanie spowodują, że cele organizacji będą realizowane efektywniej” – podkreśla ekspert.

MP, KK

źródło: www.infowire.pl
foto: www.freeimages.com

Reklama