Polacy ostrożniejsi w robieniu zakupów na święta

0
Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA

W tym roku planujemy nie robić zakupów świątecznych pod wpływem chwili. Z naszych deklaracji wynika, że na święta wydamy średnio 1 282 zł, to o 11% więcej niż w roku ubiegłym. Prezenty kupimy głównie w galeriach handlowych i domach towarowych, a produkty spożywcze – w dyskontach.


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Polscy konsumenci zamierzają w tym roku wydawać swoje pieniądze z większą ostrożnością i podejmować racjonalniejsze decyzje zakupowe – wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2015”. Aż 43% z nas zaplanuje tegoroczny budżet świąteczny, a 34% – ograniczy kupowanie pod wpływem impulsu. 23% Polaków deklaruje, że na nadchodzące święta kupi tańsze prezenty i będzie robić zakupy w tańszych sklepach niż rok temu, a 27% – zapewnia, że wybierając upominki, bardziej skoncentruje się na ich praktycznych aspektach.

Większość z nas planuje zakupy świąteczne na początku grudnia. „Internet rośnie w siłę. Ponad 40% podarunków jest zamawianych online. W przypadku sklepów stacjonarnych po prezenty najczęściej chodzimy do galerii handlowych i domów towarowych. Z kolei artykuły spożywcze kupujemy w sklepach dyskontowych, w przeciwieństwie do respondentów z innych krajów europejskich, którzy chętniej wybierają hipermarkety i supermarkety” – mówi serwisowi infoWire.pl Grzegorz Sencio, starszy menedżer w Dziale Konsultingu firmy Deloitte.

Upominkami najbardziej pożądanymi przez Polaków są książki, gotówka, biżuteria oraz kosmetyki. „Ciekawostką jest, że w prezencie od najbliższych chcemy otrzymywać gotówkę, natomiast bardzo niechętnie ją dajemy” – podkreśla ekspert. Interesujące wydaje się również, że podarunkiem, którym najczęściej (25%) zamierzamy obdarować nastolatki (w wieku 12–18 lat), jest książka, popularne są także gry (22%) i słodycze (18%).

źródło: www.infowire.pl
foto: www.freeimages.com

Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI