Firmy zaczynają dbać o kulturę swoich pracowników

0
Reklama

Pracownik to wizytówka pracodawcy, dobrze więc, by był zaznajomiony z zasadami savoir-vivre’u i robił pozytywne wrażenie na klientach. Zależy nam także, aby w firmie panowała miła atmosfera, gdyż zwiększa ona efektywność zatrudnionych osób. Jak można to wszystko osiągnąć?


 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Ze współpracownikami spędzamy codziennie przynajmniej 8 godzin, dobre relacje, które usprawniają pracę zespołową i wpływają na zżycie się zatrudnionych z firmą, są zatem niezwykle istotne. W utrzymywaniu tych dobrych stosunków pomaga właściwa kultura zachowania. „Używajmy słów kluczy: »proszę«, »dziękuję«, »przepraszam«. Bądźmy dla siebie mili. Pamiętajmy o uśmiechu, również podczas rozmów telefonicznych! Jest to bardzo dobrze odbierane” – radzi w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Joanna Modrzyńska, założycielka i główna trenerka szkoły dobrych manier Art of Manners.

Gdy dzwonimy do klienta lub współpracownika, skoncentrujmy się na rozmowie. Nie róbmy w tym czasie nic innego. Unikajmy picia, jedzenia, żucia gumy czy korzystania z klawiatury, ponieważ to oznaki lekceważenia. Przed połączeniem przygotujmy wszystkie niezbędne dokumenty, aby później nie szukać ich nerwowo i nie przedłużać niepotrzebnie rozmowy.

W korespondencji mailowej warto zachować wszystkie formy grzecznościowe znane z tradycyjnych listów pisanych. Używajmy sformułowań „Szanowny Panie” czy „z wyrazami szacunku”, niezależnie od tego, czy piszemy do kontrahenta czy pracownika sąsiedniego działu.

„Relacje w przedsiębiorstwie mogą być bardziej oficjalne lub bardziej koleżeńskie. Dobrze od razu wyznaczyć granice, których nie należy przekraczać. Wszystkim będzie wówczas łatwiej poruszać się w środowisku firmowym” – uważa ekspertka. Kanon obowiązujący w firmie można prezentować już na pierwszych spotkaniach wdrażających nowych pracowników. Warto także korzystać z kursów etykiety, gdyż wiedza, która jest na nich przekazywana, przydaje się zawsze, zarówno pracownikom, jak i szefom.

źródło: www.infowire.pl
foto: www.freeimages.com

Reklama