70% pracowników pozytywnie ocenia swoich szefów. To o 6% więcej niż w ubiegłym roku

0
Reklama
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Atmosfera, zespół oraz rozwój – to pracownicy oceniają w swojej pracy najlepiej. Ich zdaniem pracodawcy muszą natomiast udoskonalić system zapewniania benefitów pozapłacowych. Chociaż zatrudnieni coraz pozytywniej postrzegają firmy, zdarza się, że spotykają się one w internecie z negatywnymi opiniami na swój temat. Co powinny wtedy zrobić? Przede wszystkim się nie bać!


Najlepiej oceniamy firmy zajmujące się informatyką i programowaniem, usługami e-commerce, gazownictwem oraz doradztwem. „Dane pokazują, że w tych branżach rozwój jest najszybszy, a zapotrzebowanie na specjalistów stale rośnie. Aby przyciągnąć profesjonalną kadrę, firmy muszą zapewniać atrakcyjne warunki pracy” – mówi serwisowi infoWire.pl Pakita Łowczyńska z firmy GoldenLine.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI

Brak specjalistów to wciąż duży kłopot dla firm. Obecnie rynek pracy należy do kandydatów. To oni wybierają miejsce, w którym chcą podjąć pracę. Przed złożeniem aplikacji często poszukują w internecie opinii na temat potencjalnego pracodawcy, które mogą zaważyć na ich decyzji. W przypadku tych negatywnych zdarza się to jednak rzadko.

„Spośród 13,5 tys. opinii opublikowanych w 2015 r. w naszym serwisie niepochlebnych było tylko 23%. Zamiast się ich obawiać, pracodawcy powinni traktować je jako cenne wskazówki. Warto również odpowiadać na negatywne komentarze, ponieważ to sygnał, że firma jest otwarta na dialog i chce ulepszać źle działające obszary” – uważa rozmówczyni.

Employer branding musi być spójny. Ważne, aby pamiętać, co mogą dać firmie sami pracownicy. Jak stwierdza ekspertka: „Przedsiębiorstwo nie zyska dobrej opinii na zewnątrz, jeśli np. nie będą oni czuli, że rzeczywiście otrzymują obiecywane benefity. Zadowoleni – sami staną się ambasadorami marki i polecą pracodawcę”.

źródło: www.infowire.pl
foto: www.freeimages.com

Reklama
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI