Rada Miejska Brzegu wraca do pracy po wakacyjnej przerwie – relacja na żywo

0
Reklama

Po blisko trzymiesięcznej przerwie brzescy radni wracają na salę obrad. XXXIV sesja rozpocznie się o godz. 10:00 w dużej sali stropowej brzeskiego ratusza. Oprócz stałych punktów (interpelacje, sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności), w porządku obrad znalazło się kilkanaście projektów uchwał.


Radni będą dziś procedować, m.in. w sprawie: nowych zasad udzielania dotacji na remonty zabytkowych budynków; ustalenia opłat za korzystanie z miejskiego szaletu przy ul. Piastowskiej; szczegółowego sposobu i zakresu odbierania odpadów komunalnych.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

„Śmieciowy” projekt uchwały uzasadniono nowymi zasadami segregacji odpadów, które wynikają z rozporządzenia Ministra Środowiska z dn. 29 grudnia 2016 roku. Zmiana na terenie Brzegu miałaby polegać na wprowadzeniu dodatkowego pojemnika lub worka na papier. Wprowadzony ma zostać także obowiązek stosowania odpowiednich kolorów i opisów na pojemnikach. Zmiany weszłyby w życie od 1 stycznia 2018 roku.

Zanim jednak radni przejdą do „panelu głosowania”, to wcześniej zapoznają się m.in. z działaniem lokalnego transportu zbiorowego za 2016 rok i 2017 r. do czerwca bieżącego roku oraz oceną wyników finansowych spółek miejskich za rok 2016.

Na tekstową relację na żywo – prosto z brzeskiego ratusza – zapraszamy od godz. 10:00.


17.13

Oraz jeszcze raz dla „fanów piękny rzetelny obrazek 15-nasto lecia”

Ku pokrzepieniu – uroczo skrócony tylko i wyłącznie do kadencji obecnego włodarza, który „elegancko” zdobi hol Ratusza.

17.12

Obiecane wcześniej pisemne interpelacje radnego Komarzyńskiego

17.11

Przewodnicząca Mrowiec zamyka obrady sesji.

17.10

Burmistrz dziękuje za uczestnictwo w obchodach 600-lecia konsekracji Kościoła Świętego Mikołaja.

17.09

Burmistrz zaprasza na imprezy organizowane przez miejskie instytucje takie jak: Brzeskie Centrum Kultury i Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz na inne imprezy sportowe i kościelne

17.07

Następny punkt: Wolne wnioski i informacje.

Radna Biss odnosi się do kontenerów PCK na zużytą odzież. Radna stwierdza, że firma regularnie je opróżnia, ale zdarzają się sytuacje ich przepełnienia. Taki przypadki można zgłaszać do brzeskiego oddziału PCK

17.05

Interpelacja radnego Andruchowicza na temat koszy na śmieci – burmistrz deklaruje zwiększenie ilości koszy na śmieci. Burmistrz obiecuje radnym wspólne spotkanie z komisją bezpieczeństwa.

Porządek wzdłuż Odry – burmistrz będzie kierował pisma do odpowiednich instytucji. Interpelacje radnej Kużdżał – będą wysłane służby na ulicę Wyszyńskiego. Budynek przy ulicy Wolności 14 – do dziś nie wpłacono wadium. Jest czas do godziny 0.00. Kwestia większej ilości patroli na ulicy Długiej w godzinach wieczornych będzie rozwiązywana.

16.57

Burmistrz odpowiedział, że faktura za pobyt na forum ekonomicznym to 2900 złotych. Na resztę odpowie pisemnie. W sprawie interpelacji radnego Jarosa burmistrz Wrębiak informuje, że to tereny PKP i miasto będzie się starało wpływać na PKP. Pomnik „hydraulika” – burmistrz stwierdził, że przeanalizuje opinię radnego, ale opinia IPN zmusza miasto do usunięcia pomnika.

Propozycja radnej Biss naprawy narożnika budynku „sama się wyjaśniła” bo radna interpelację przygotowywała w sierpniu…

Tryton zostanie umieszczony przy wyremontowanym Klubie Garnizonowym i miasto wystąpiło o użyczenie terenu. Interpelacja radnego Samula na temat progów zwalniających – miasto skieruje pismo do komisji powiatowej. Miasto dokona analizy zdarzeń zarejestrowanych przez monitoring w Rynku.

16.50

Radni przyjęli projekt. Kolejny punkt obrad:Odpowiedzi na interpelacje i rozpatrzenie wniosków radnych.

16.45

Wszystkie uchwały przyjęte. Teraz projekt uchwały dotyczący dotyczą

cej pomocy dla Gminy Lewin Brzeski w trakcie realizowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Gmina Brzeg stanie się leaderem projektu rewitalizacji z zakresu ochrony bioróżnorodności. Gminy występując wspólnie zwiększają swoje szanse na otrzymanie środków.

16.40

Baterie wymienione i sesja wznowiona.

16.37

Padły baterie i przewodnicząca ogłosiła przerwę techniczną, czyli 5 minut na wymianę baterię w sprzęcie rejestrującym sesję.

16.35

Teraz kilka uchwał o zawarcie kolejnych umów dzierżaw z dotychczasowymi właścicielami stanowiących własność gminy.

16.34

Radni przegłosowali wniosek o skierowaniu sprawy zbadania procedur przetargowej do komisji rewizyjnej. Następnie radni uznali skargę w głosowaniu za bezzasadną.

16.32

Ja jestem zdziwiony państwa wątpliwościami. Doktor wyjaśnił wszystko, a pani Lidia podkreśliła zaufanie do przychodni a państwo mają wątpliwości. Możemy mieć sytuację za rok, że nikt nie przystąpi do przetargu – podsumowuje burmistrz Wrębiak.

16.27

Radni głosują wniosek radnego Bagińskiego. Za jest tylko radny Bagiński. Radni więc dalej dyskutują. Teraz wniosek radnego Szpulaka o skierowaniu sprawy do komisji rewizyjnej

16.26

Radny Bagiński stwierdza, że ma protokół z kontroli izby weterynaryjnej i we wszystkich aspektach jest on pozytywny dla przychodni. Radny Bagiński wnioskuje o zamknięcie dyskusji. Radny Szpulak wnioskuje przekazanie sprawy do komisji rewizyjnej. Radny Surdyka prosi o przegłosowanie wniosku radnego Bagińskiego. Zrobił się bałagan. Przewodnicząca Mrowiec nie wie co głosować.

 

16.24

Pani Lidia stwierdza, że ceni pracę szefa przychodni weterynaryjnej. Opowiada o przypadkach zgonu zwierząt w przychodni. Opowiada o braku opieki pooperacyjnej.

16.20

Pani Lidia zajmuje głos. Zaznacza na wstępie, że nie lobbuje za jakąkolwiek przychodnią. Jako stowarzyszenie najczęściej korzystamy z usług przychodni z Oławy.

16.18

Radna Goj-Birecka zaznacza, że lekarze i weterynarze mają izby, które kontrolują stosowane przez przychodnie procedury. Mieliśmy taką kontrolę i jej wyniki były pozytywne – zaznacza szef przychodni weterynaryjnej

16.15

Burmistrz Wrębiak uważa, że pani Lidia Kita nie ma kompetencji do oceny merytorycznej lekarzy z przychodni weterynaryjnej. Pani Lidia wyraża wolę zabrania głosu.

16.13

Weterynarz opisuje różne przypadki wybudzania psów i kotów. Są to różne reakcje i często zwierzęta się przywiązuje aby nie zrobiły sobie krzywdę. Radna Goj-Birecka opowiada o różnych reakcjach wśród ludzi podczas wybudzania po zabiegach pooperacyjnych

16.04

Lekarz z przychodni weterynaryjnej wyjaśnia, że zwierzętom są podawane leki przeciw lękowe i uspokajające, a następnie są wprowadzone w stan narkozy. Są to zabiegi podobne jak tzw. zabiegi chirurgi jednego dnia stosowane u ludzi.

TUTAJ druki DOTYCZĄCE SKARG I ZAWARTE W NICH WYJAŚNIENIA

DRUK 1

DRUK 2

15.59

Radny Komarzyński prosi o udzielenie głosu obu stroną sprawy (pani Lidia i lekarze z przychodni weterynaryjnej). Pani Lidia zrezygnowała z możliwości zabrania głosu. Radna Goj-Birecka pyta lekarzy o opiekę pooperacyjną, radna pyta czy zwierzęta nie są za szybko oddawane z przychodni. Zwierzęta są przywiązywane po operacji i jest za krótki czas obserwacji pooperacyjnej. (Tak jest według relacji pani Lidii Kita – prezesowi stowarzyszenia)

15.53

Burmistrz Wrębiak odnosi się do skargi i stwierdza, że częste wizyty pani Lidii Kity (prezes Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami) dotyczące zmiany podmiotu, który wykonuje zabiegi lecznicze nie były możliwe bo Urząd Miasta takie usługi zleca w formie przetargu i nie ma możliwości zmiany wykonawcy.

15.49

Radni uznają skargę za bezzasadną. Teraz skargi (trzy) dotyczące opieki weterynaryjnej nad zwierzętami. Dwie z nich dotyczą wyboru podmiotu dokonującego leczenia bezdomnych zwierząt, a jedna dotyczyła terminu odpowiedzi, który został przekroczony.

15.48

Radny Komarzyński nawiązuje do pisma burmistrza, w którym warunkuję sprzedaż po opłaceniu wcześniej umorzonej kwoty i prosi o podanie podstawy prawnej.

Radny prosi o podstawę prawną. Prawnik urzędu stwierdza, że nie konsultowano z nim tego pisma. Prawnik nie potrafi wskazać podstawy prawnej.

  • Pan się nigdy nie myli – pyta burmistrz Wrębiak
  • Ja chce znać tylko podstawę prawną tej decyzji – odpowiada radny Komarzyński

15.43

Radna Goj-Birecka uważa, że wykup z bonifikatą a potem sprzedaż na wolnym rynku to biznes dla niektórych osób. Takie osoby sprzedają mieszkania swoim dzieciom, a potem nie mają gdzie mieszkać i przychodzą do miasta po mieszkanie socjalne.

15.41

Każdy w swoim sumieniu niech rozważy tą sytuację, kiedy można umorzyć dwukrotnie a potem dostali mieszkanie z bonifikatą – podsumowuje Wrębiak

Radny Szpulak uważa, że niefortunne jest umieszczenie w uzasadnieniu takiej formuły, ze „sprzedamy mieszkanie kiedy zwrócona zostanie kwota ostatniego umorzenia”. Wrębiak zgadza się z tą oceną radnego

15.37

Według Wrębiaka jest to „moralnie naganne” kiedy danej osobie umarza się należności, a potem za jakiś czas ta osoba wykupuje z 95% bonifikatą mieszkanie. Burmistrz uważa, że nie jest to korzystne dla gminy. Radny Szpulak uważa, że gmina cokolwiek zyska nie sprzedając tego mieszkania. Radny uważa, że względy ekonomiczne wskazują, że gminie bardziej opłaca się sprzedać to mieszkanie. Radny spotkał się z wnioskodawczynią i kwotę na wykup oficjalnie dostaje jako pożyczkę od rodziny.

– Gdzie była ta rodzina wcześniej – pyta Burmistrz Wrębiak.

15.34

Teraz skargi na działalność burmistrza. Sprawę tę relacjonuje radny Szpulak. Wnioskodawczyni skarży decyzję burmistrza, który nie zgodził się na sprzedaż jej nieruchomości. Wnioskodawczyni została poinformowana, że do należącej się jej bonifikaty zostanie doliczona kwota około 12000 złotych (to kwota wcześniejszego umorzenia należności wnioskodawczyni). Radny Szpulak zwraca uwagę, że to ostatnie wolne mieszkanie w tej wspólnocie, a burmistrz Wrębiak już wcześniej informował, że takie mieszkania będzie sprzedawał.

15.27

Teraz uchwały dotyczące wyrażenia opinii dotyczącej częściowego umorzenia i rozłożenia na raty wierzytelności Gminy Brzeg

15.25

Radni głosują stawkę 50 groszy. Tylko jeden głos jest za. Radni ustalają opłatę za korzystanie z szaletu w wyskości 1 złoty brutto

15.24

Radny Karlikowski dodaje, że za złotówkę „mamy nieograniczony okres czasowy”

15.23

Radny Samul stwierdza, że jak kogoś nie będzie stać to i tak „pójdzie do parku”.

15.21

Radna Biss też częściej ma złotówkę niż 50 groszy. Radny Jaros również optuje za złotówką, bo będzie „rotacja” w korzystaniu z toalety.

15.18

Gorąca dyskusja na temat opłaty za korzystanie z szaletu. Ciąg dalszy:

– Intencją obniżenia kwoty było to żeby częściej mieszkańcy korzystać z toalety – dodaje radny Surdyka

  • Ja częściej mam złotówkę niż 50 groszy ripostuje przewodnicząca Mrowiec
  • To świetnie może pani dwa razy skorzystać – riposwtuje radny Surdyka

15.16

– Nie sądziłem, że będzie to NAJDROŻSZA SKARBONKA W KARJU A MOŻE I NA ŚWIECIE – podsumowuje radny Komarzyński koszt wybudowania szaletu miejskiego.

Szalet będzie czyściutki, ładniutki i będzie tam prąd doprowadzony – relacjonuje uchwałę kierownik Lucyna Mielczarek.

Burmistrz zachwala nowe szalety przy Sukiennicach. Radna Kużdżał jako „prakty”| – chodzi z dziećmi (wnukami) na spacery i zawsze ma ze sobą złotówkę na szalet

15.12

Gorąca dyskusja na temat opłaty za korzystanie z szaletu. Oto fragment:

  • Kiedy pan korzystał z szaletu publicznego – pyta burmistrz Wrębiak
  • – To pytanie niestosowne . Nie będę panu opowiadał o tym kiedy załatwiam potrzeby fizjologiczne – odpowiada radny Komarzyński

15.10

Ja osobiście jestem przeciw jakiejkolwiek opłaty. Przecież zastosowano w tej toalecie materiały wandalo-odporne (koszt wybudowania szaletu to blisko 200 000) nie każdy w dobie kart kredytowych ma ze sobą tę przysłowiową złotówkę.

15.07

– Radny Komarzyński w imieniu komisji składa wniosek o zmniejszenie opłaty na 0,50 groszy.

– To kwota symboliczna żeby chronić obiekt przed obecnością osób niepowołanych. Ja uważam, że nie ma co dyskutować. Lepiej w ogóle nie ustalać opłaty – odpowiada burmistrz Wrębiak

15.06

Nieco kuriozalna, a nawet wręcz kabaretowa wydaje się treść uchwały. Ustala się w niej opłatę za korzystanie z szaletu miejskiego przy ulicy Piastowskiej na 1 złotych brutto i – UWAGA – wykonanie uchwały „POWIERZA SIĘ BURMISTRZOWI BRZEGU”….

🙂 patrz druk 11

15.05

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z szaletu miejskiego zlokalizowanego przy ul. Piastowskiej w Brzegu (druk nr 11)

15.02

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (druk nr 9)

15.01

Główna zmiana to wprowadzenie niebieskiego pojemnika na papier.

14.58

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzeg (druk nr 10)

14.56

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie uzgodnienia zakresu prac wykonywanych na potrzeby ochrony przyrody dotyczących pomnika przyrody w Brzegu (druk nr 8)

14.54

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie uzgodnienia zakresu prac wykonywanych na potrzeby ochrony przyrody dotyczących pomnika przyrody w Brzegu (druk nr 7)

14.49

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków (druk nr 6)

14.48

Radni przyjmują uchwałę. Teraz uchwała w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych (druk nr 5),

14.46

Teraz uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Brzeskiego na realizację zadania pn.”Remont chodnika w ciągu dróg powiatowych nr 1193 O i 2025 ul. Piastowska w Brzegu” (druk nr 4)

14.43

– Czyli z naszego 160 milionowego budżetu zostaje 148 milionów – podsumowuje Radny Komarzyński.

Radni przyjmują uchwałę.

14.41

Radni przyjmują uchwałę.14 za, jeden głos wstrzymujący się. Teraz uchwała w sprawie

zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej (druk nr 3),

 

14.37

Radni nie mają pytań do uchwały. Radny Szpulak pyta o termin zakończenia remontu ulicy Ofiar Katynia. Uzyskuje odpowiedź, że do końca października br.

14.35

Obrazy wznowione. Przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2017 r. oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2017 rok (druk nr 2)

14.00

W tak zwanym „międzyczasie” i z przymrużeniem oka:

W holu Ratusza można zobaczyć takie tablice: 15 – lecie współpracy partnerskiej Brzeg-Beroun 2002-2017. Naszym skromnym zdaniem to rodzaj dzieła „sztuki przekazu”.

Można go zatytułować: jak 15 lat pokazać przez pryzmat niecałych 3 lat.

Na wszystkich zdjęciach piętnastoletniej owocnej i długiej współpracy jest „uwieczniony i zobrazowany jedynie słuszny obecny włodarz”, czyli Jerzy Wrębiak.

Szczególne gratulacje dla burmistrzów Witkowskiego i Wrębiaka, którzy bez przerwy publicznie mówią o „rzetelnym przekazie”….

13.55

Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 30 minut przerwy objadowej

13.54

Radni przyjmują informację przez aklamację

13.53

Radny Jędrzejko mówi o akcji w szkołach w Lubszy polegającej na przekazywaniu symbolicznej złotówki przez uczniów dla Gminy Chojnice poszkodowanej w ostatnich nawałnicach. Burmistrz Witkowski informuje, że podobne akcje będą prowadzone w Brzegu

13.53

Radna Morowiec – „chyba teraz drugiej postaci jako związkowiec” – informuje, że w przyszłym roku pensja minimalna wyniesie 2150 złotych i będą negocjowane układy o wynagrodzeniu w placówkach.

13.49

Radny Jędrzejko pyta o dzieci z niepełnosprawnością w stopniu lekkim. Kierownik biura informuje, że takich dzieci jest coraz więcej, ale nie zna aktualnej ich liczby. Radny Jędrzejko pyta czy „obsługa” ma wliczony dodatek stażowy do pensji. Burmistrz Witkowski informuje, że dodatek stażowy jest doliczony do pensji i musi być w wysokości pensji minimalnej.

13.44

Referuje Stanisław Kowalczyk. Podkreśla, że żadna osoba nie straciła pracy w wyniku reformy oświaty.

13.42

Radni bez pytań przyjmują informację przez aklamację. Teraz: Informacja na temat wdrożenia reformy edukacji na terenie Gminy Brzeg.

13.41

Kolejny punkt obrad: Informacja z realizacji wypoczynku letniego dzieci i młodzieży. TUTAJ

13.39

Radna Mrowiec

1 wniosek: remont nawierzchni Platanowej i Lipowej

Radna Kużdżał

remonty chodniki: Starobrzeska, Szkolna, Spacerowa,

tablice o walorach historycznych niektórych obiektów

Radny Szpulak

1 wniosek: remont chodnika ulica Fabryczna

2 wniosek: 20 tys. złotych dla Młodzieżowej Rady Miejskiej dla jej wniosku do budżetu

13.35

Radny Jaros

1 wniosek: remont Ulicy Trzech Kotwic

1 wniosek: utworzenie budżetu obywatelskiego

Radna i Karlikowski

1 wniosek: utwardzenie podwórka przy ulicy Mlecznej

Radny Zwierzchowski (w imnieniu 5 radnych)

1 wniosek: boisko w szkole przy ulicy Oławaskie

2 wniosek: chodnik Poprzeczna i Słowackiego i ściezka rowerowa

3 wniosek: przebudowa Rejmonta

4 wniosek: chodniki na Starobrzeskiej

5 wniosek: remont ulicy dojazdowej do sklepu „Berlinek”

wniosek: remont ulicy Nysańska do torów PKP

13.28

Radna Goj-Birecka

1 wniosek: dalszy remont chodnika Piłsudskiego

2 wniosek” droga wewnętrzna przy ilicy Kardynała Wyszyńskiego

3 wniosek remont Świetlicy w Punkcie Pomocy Kryzysowej

13.27

Radny Surdyka

1 wniosek: remont chodnika na ulicy Elektrycznej

13.22

Kolejny punkt obrad: Wnioski do Budżetu Gminy na 2018 rok.

Radna Biss

1 wniosek: kompleksowa wymiana nawierzchni ulicy Jana Pawła II (odczytuje uzasadnienie)

2 wniosek: rozbudowa żłobka miejskiego – radna wnosi o przeprowadzenie wymaganych ekspertyz

3 wniosek: podwyżki dla pracowników nieoświatowych

13.24

Rani nie mają pytań. – Naprawdę nikt nie chce zabrać głosu – dopytuje przewodnicząca Mrowiec i radni przyjmują informację przez aklamację. To samo z wieloletnią prognozą finansową

13.20

Kolejny punkt obrad: Informacja z wykonania Budżetu Gminy za I półrocze 2017 r.

13.20

Radni przyjmują informację przez aklamację

13.19

Radny Komarzyński pyta o podwyżkę cen ciepła oraz o wypłatę dywidendy. Prezes odpowiada, że czeka nas niewielka podwyżka oraz mówi o planowanej wypłaty dywidendy.

13.15

Radny Surdyka pyta o sprawy sądowe z ECO S.A. Radny stwierdza, że proces kiedyś dotyczył 15 mln złotych, a teraz dotyczy 9 mln. Pyta też o polubowne zakończenie sporu z nowym zarządem. Prezes odpowiada, że na obecną chwilę cała kwota to 12 mln złotych i firma prowadzi rozmowy o polubownym zakończeniu sprawy.

13.10

Radni przyjmują informację przez aklamację. Teraz sprawozdanie Brzeskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej TUTAJ

13.08

Radny Komarzyński pyta o podwyżkę cen wody i ścieków oraz dywidendę. Otrzymuje odpowiedź, że ponad pół miliona złotych zostało wypłaconej dywidendy w 2016 roku. O podwyżkach teraz prezes nie chce powiedzieć. – O dywidendzie – to nie jest tak, że burmistrz sobie z „kapelusza rzuca kwotę” – dodaje prezes Stecuła. Radny Surdyka pyta czy prezes zmienił zdanie co do podwyżek, bo deklarował w czerwcu utrzymanie obecnych cen. Prezes odpowiada, że wszystko zależy od rozporządzeń nowego prawa wodnego.

13.03

Radna Kużdżał dziękuje prezesowi za sprawozdanie. Radny Surdyka pyta czy prezes jest zadowolony z wyników finansowych i inwestycji. Prezes Stecuła informuje, że „rok 2016 był takim rokiem czekania na kolejną perspektywę unijną”. – Czekaliśmy na ogłoszenie konkursów. Zupełnie inaczej będzie w 2018 i 2019 roku – podsumowuje prezes Stecuła. Przychody są na podobnym poziomie.

12.59

Zysk netto PWIK za 2106 to nieco ponad 1 300 000 złotych

12.57

Sprawozdanie referuje prezes Artur Stecuła

12.55

Radni przyjmują informację przez aklamację. Teraz sprawozdanie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji TUTAJ

12.53

Radna Mrowiec ma uwagi do wywożenia odpadów z okolic jej osiedla. Prezes obiecuje interwencję, a radny Andruchowicz wyjaśnia, że jest telefon do dyspozytora i wystarczy zadzwonić. Radny Surdyka natomiast zaznacza, że „w tym punkcie powinniśmy rozmawiać o sprawozdaniu finansowych”.

12.50

Radny Jędrzejko pyta o koszt sprzątania w weekendy. Prezes Skibiński wyjaśnia, że w weekend sprzątają rano w centrum miasta. Obecna umowa z miastem nie zakłada większego zakresu sprzątania z dni wolne.

12.49

Teraz sprawozdanie Zakładu Higieny Komunalnej TUTAJ

12.48

Radni przyjmują informację bez pytań przez aklamację

12.47

teraz MZMK sprawozdanie TUTAJ

12.46

Radny Surdyka pyta o podział zysku. Otrzymuję informację, że został wykorzystany na pokrycie strat z lat ubiegłych. Radni przyjmują informację przez aklamację.

12.43

Następny punkt obrad: Ocena wyników finansowych spółek miejskich za rok 2016. Najpierw prezentacja wyników finansowych Brzeskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. TUTAJ

12.42

Radni przyjmują informację przez aklamację

12.39

Burmistrz uważa, że podpisanie takiej umowy byłoby niekorzystne dla miasta.

12.37

– Żadna z naszych spółek nie prowadzi działalności transportowej. Nie mogliśmy startować w konkursach po środki na nowe autobusy – konkluduje burmistrz Wrębiak. Burmistrz uważa, że wtedy cały tabor autobusów PKS-u byłby nowy. Prezes Posyniak odpowiada, że nie mógł startować w takich konkursach bo jednym z warunków było utrzymanie takie taboru przez 10 lat. – Chciałem startować, ale miasto nie podpisało ze mną takiej umowy – odpowiada prezes Posyniak

12.35

Radny Surdyka proponuje radnym aby propozycje zakupu złożyć jako wnioski do budżetu. Radny również wyraża opinię, że jeśli radnym nie pasuje poziom obsługi transportowej to powinni złożyć propozycję do warunków następnego przetargu na świadczenie usług transportu miejskiego. Radny również zgłasza uwagi do rozkładu jazdy – chodzi o kursy poranne, tak aby dostosować je do młodzieży, która dojeżdża do szkół.

12.29

Radny Karlikowski pyta o zyski z dzierżawy pomieszczeń na terenie dworca. Prezes odpowiada, że są niewielkie. Radny zgłasza propozycję sprzedaży tego budynku. Prezes Posyniak informuje, że taką możliwością byłoby centrum przesiadkowe, które mogłoby miasto zorganizować w budynku dworca.

12.25

Radny Samul pyta o remont dworca PKS. Prezes Posyniak odpowiada, że rozważa remont oraz likwidację dworca. Na chwilę obecną raczej skłania się do likwidacji budynku dworca (jest to konstrukcja z drewna mająca już prawie 50 lat). Radny Andruchowicz prosi o większe autobusy w godzinach porannych – wtedy kiedy korzysta z mnich młodzież dojeżdżająca do szkół.

12.23

Prezes Posyniak wyraża opinię, że w Brzegu mógłby być darmowy transport miejski. – To wcale nie taki wielki koszt. Wszystko zależy od dofinansowania z budżetu miasta – konkluduje prezes Posyniak.

12.22

Radny Szpulak prosi o darmową możliwość korzystania z transportu lokalnego dla członków Młodzieżowej Rady Miasta.

12.17

Koniec referowania sprawozdania. Radny Jędrzejko pyta o zakupy nowych autobusów. Otrzymuje odpowiedź, że 4 w ostatnich latach. Radny uważa, że za mało jest zakupów. Prezes Posyniak zgadza się z tą opinią radnego. Stwierdza, że wysokość dofinansowania transportu miejskiego jest za mała.

12.11

Kolejny punkt obrad: Omówienie działania lokalnego transportu zbiorowego za 2016 rok i 2017 r do czerwca bieżącego roku. Referuje Prezes Posyniak. Druk dostępny TUTAJ.  

12.10

Radni przyjmują uchwałę jednogłośnie. 16 radnych za.

12.04 Nadal trwa referowanie planu

11.50
Trwa referowanie założeń Planu ochrony Parku Kulturowego „ Książęce Miasto Brzeg”

11.45

Wznowienie obrad.

Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu ochrony Parku Kulturowego „ Książęce Miasto Brzeg”. Druk dostępny TUTAJ.

11.29

Radni przyjmują przez aklamację sprawozdanie burmistrza. Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 10 minut przerwy

11.28

Nie wiem dlaczego Państwo z góry uznali ze kwestionuję zasadność tej wizyty. Chciałem jedynie poznać to, co udało się dowiedzieć, czy załatwić dla naszego miasta – dodał na koniec Komarzyński

Przewodnicząca Mrowiec dodaje, że burmistrz na takich spotkaniach dowiaduje się o nowych możliwościach pozyskiwania środków zewnętrznych.

11.28

– Mi to pomaga. Dowiaduję się o nowych rzeczach i podglądam najlepszych – konkluduje Wrębiak

11.25

Radna Goj-Birecka wyraża opinię, że wyjazdy burmistrza są konieczne i dają efekty w dalszej przyszłości. Burmistrz Wrębiak dziękuje radnej za ten głos. Burmistrz Wrębiak uważa, że pokłosiem takich wizyt jest na przykład obecny remont Biblioteki Miejskiej.

11.22

Radna Sobolewska pyta o spotkanie z Prezesem PWC Odra. Burmistrz odpowiada, ze to było spotkanie pożegnalne (nastąpiła zmiana prezesa) Burmistrz otrzymała też zapewnienie, że zakład w Brzegu nie będzie likwidowany

Radny Samul pyta o sprzedaż nieruchomości na Placu Drzewnym oraz o spotkanie z panem Głowikiem (szef WOPR). Burmistrz Wrębiak informuje, że został zakupiony podstawowy sprzęt ratowniczy między innymi kamizelki ratownicze. W sprawie nieruchomości radnemu zostanie udzielona informacja po sesji.

11.19

Radny Samul pyta o sprzedaż nieruchomości na Placu Drzewnym oraz o spotkanie z panem Głowikiem (szef WOPR). Burmistrz Wrębiak informuje, że został zakupiony podstawowy sprzęt ratowniczy między innymi kamizelki ratownicze. W sprawie nieruchomości radnemu zostanie udzielona informacja po sesji.

11.16

Radny Jaros pyta o spotkanie z panem Moszumańskim dotyczące toru kolarskiego w Brzegu. Burmistrz stwierdza, że uzyskanie środków nie jest łatwe, ale „mamy atuty” stadion, kryta pływalnie, kręgielnie, hotel oraz marinę. Burmistrz ma nadzieję, że dostaniemy pieniądze na ten cel.

11.10

– Nie mam wiedzy na temat kosztu tej wizyty – odpowiada Wrębiak. Obiecuje, że radny dostanie taka informację

11.09

Radny pyta o jakiekolwiek korzyści z takich spotkań w ostatnim roku. Burmistrz Wrębiak twierdzi, że na przykład włączenie naszych terenów inwestycyjnych do Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej

11.08

Radny Komarzyński pyta o jakieś formalne efekty takiego spotkania i jego koszty. Burmistrz Wrębiak odpowiada, że mu „przykro, że radny nie widzi korzyści” z takich spotkań

11.01

Pytania Radnych. Wojciech Komarzyński pyta o wizytę burmistrza na Forum Ekonomicznym w Krynicy. Radny pyta o korzyści jakie odniósł burmistrz podczas tej kilkudniowej wizyty. Burmistrz Wrębiak mówi, że rozmawiał z na przykład z ministrem Radziwiłem i prezydentem Juszczenką . Burmistrz był także na panelu gdzie uczestniczyli prezydenci Grupy Wyszechradzkiej. Burmistrz opowiada o programie dopłat do recept, o którym rozmawiał z ministrem Radziwiłem. Burmistrz podziękował premierowi Morawieckiemu za to, że jesteśmy w Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej. Burmistrz Wrębiak spotkał się też z doradcą ekonomicznym Ambasadora USA i przedstawiał nasze tereny inwestycyjne.

  • To jest taki „tygiel” gdzie można spotkać najważniejsze osoby w naszym państwie – podsumowuje burmistrz Wrębiak

10.51

Nadal trwa odczytywanie sprawozdania burmistrza z bieżącej działalności.

10.34

Kolejny punkt obrad sprawozdanie burmistrza z bieżącej działalności. Całe sprawozdanie dostępne TUTAJ

10.30

Radny Karlikowwski składa wniosek z prośbą o zorganizowanie spotkania radnych z Komisją do Spraw Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy starostwie powiatowym. Radny składa wniosek o zwiększenie ilości „wykaszania nabrzeża rzeki Odry”. Radna Kużdżał prosi o informację budynku przy ulicy Wolności 16. Radna prosi o nasilenie patroli straży miejskiej przy ulicy Długiej. Radna prosi o informację dotyczącą montażu koszy na śmieci przy ulicy Ofiar Katynia.

10.27

Radny Samul składa wniosek o montaż progu zwalniającego na ulicy Kilińskiego. Radny prosi o informację czy kamery monitoringu w Rynku są wykorzystywane do identyfikacji przestępców. Prosi też o statystykę tego typu zdarzeń z całego roku

10.26

Radna Biss prosi o informację dotyczącą fontanny Trytona

Radna Biss składa wniosek o naprawę narożnika budynku przy ulicy Armii Krajowej 25 oraz o odświeżenie w tym budynku klatki schodowej.

Radny Jaros składa wniosek o likwidację „rur” przy tzw. „pomniku hydraulika” oraz likwidację symboli i napisów związanych z okresem komunizmu.

Radny Jaros składa interpelację dotyczą dotyczącą remontu ulicy Towarowej.

Radny Komarzyński składa 8 interpelacji dotyczących remontu Ratusza

10.21

Interpelacje radnych. Radny Żebrowski składa interpelację dotyczącą naprawy dziur w chodniku przy ulicy Powstańców Śląskich

10.19

Radni przegłosowują protokół z poprzedniej sesji.

10.16

Burmistrz Witkowski składa wnioski o dołączenie do porządku obrad dodatkowych 7 uchwał dotyczących kolejnych umów dzierżaw w trybie bezprzetargowym. Składa też wniosek o dołączenie projektu uchwały dotyczącej pomocy dla Gminy Lewin Brzeski w trakcie realizowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Rani głosują każdą uchwałę osobno.

10.07

Radny Karlikowski i Szpulak składają wnioski o zmianę porządku obrad. Wnioski dotyczą skarg mieszkańców.

10.06

Głos zabiera Teresa Sereda, która dziękuje za „zapewnienie obiadu dla duchowieństwa” w trakcie pożegnania księdza Robaczka.

10.05

Przewodnicząca Mrowiec rozpoczyna obrady sesji

Reklama