Zakład Gospodarowania Odpadami GAĆ Sp. z o.o. realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną dla Projektu „Optymalizacja procesów i dostosowanie zakładu do funkcjonowania w gospodarce o obiegu zamkniętym” – dofinansowanego ze środków EFRR w ramach RPO WD 2014-2020.
Opis kampanii i jej założenia
Niewystarczająca świadomość mieszkańców regionu w zakresie recyklingu i prawidłowego postępowania z odpadami wymaga podjęcia konkretnych działań zmierzających do edukacji społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów. Kampania z wykorzystaniem bohatera „Kapitana Ziemi” ma na celu popularyzowanie wśród mieszkańców regionu postaw ekologicznych. Jej zadaniem jest zwiększenie świadomości w zakresie skutecznej segregacji odpadów u źródła. Strategicznym celem kampanii jest dotarcie do dzieci i młodzieży oraz nauczanie właściwych wzorców postępowania z odpadami. Stąd w ramach prowadzonych działań, priorytetowym zadaniem będzie edukacja ekologiczna w szkołach podstawowych na terenie objętym Projektem. Problemy środowiskowe są ściśle powiązane z niewłaściwymi postawami i zachowaniem mieszkańców
Cele kampanii
-
zwiększenie aktywności pro-ekologicznej mieszkańców regionu wschodniego w zakresie skutecznej segregacji odpadów i wykorzystanie zdobytej wiedzy w życiu codziennym,
-
wzbudzenie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, w odniesieniu do konkretnego sposobu postępowania z odpadami,
-
zrozumienie zależności między pożądanymi postawami pro-ekologicznymi, a jakością otaczającego środowiska i wpływem indywidualnych decyzji mieszkańców na jego stan;
-
wzrost świadomości mieszkańców dotyczących prawidłowych postaw ekologicznych w zakresie postępowania z odpadami;
-
ukształtowanie i propagowanie pozytywnych postaw zmierzających do skutecznej segregacji odpadów;
-
zachęcenie mieszkańców do podejmowania skutecznych działań segregacji odpadów, a tym samym przyczyniania się do oszczędzania zasobów (woda, energia) unikania powstawania odpadów, ograniczania emisji szkodliwych substancji do środowiska.
Grupy docelowe oraz zasięg terytorialny
Kampania adresowana jest do dzieci oraz młodzieży z regionu wschodniego (wg dolnośląskiego WPGO), obejmującego 17 gmin tj.: miasto Oława, gmina Oława, miasto Brzeg, gmina Lubsza, gmina Skarbimierz, gmina Żórawina, gmina miejsko-wiejska Jelcz-Laskowice, gmina miejsko-wiejska Siechnice, gmina Domaniów, gmina miejsko-wiejska Bierutów, gmina Czernica, gmina miejsko-wiejska Strzelin, gmina Ciepłowody, gmina Przeworno, gmina miejsko-wiejska Wiązów, gmina Borów, gmina miejsko-wiejska Ziębice.