Europoseł Sławomir Kłosowski: „My dotrzymujemy obietnic. Budowa obwodnicy z przeprawą mostową zakończy się do 2023 roku”

0
fot. na zdjęciu od lewej: Wojciech Komarzyński, Sławomir Kłosowski, Maciej Stefański, Krzysztof Grabowiecki

W sobotę (30. marca), z wizytą do Brzegu przyjechał europoseł PiS Sławomir Kłosowski. Były wiceminister, szef lokalnych struktur PiS Maciej Stefański oraz radni miejscy Wojciech Komarzyński i Krzysztof Grabowiecki, mówili na wspólnej konferencji prasowej o rozpoczęciu wyczekiwanej od wielu lat inwestycji. Chodzi o budowę obwodnicy Brzegu wraz z drugą przeprawą mostową. Przetarg na opracowanie dokumentacji właśnie został rozstrzygnięty.


– Skandalem jest to, że Brzeg do dzisiaj tej przeprawy nie miał zorganizowanej. Przypomnę, że wiceministrem infrastruktury poprzedniego rządu był człowiek z Opolszczyzny, Tadeusz Jarmuziewicz, który nie podejmował w tym względzie żadnej inicjatywy. Wbrew koalicji Platformy Obywatelskiej i PSL-u składałem wnioski do budżetu, interpelacje i zapytania. Zawsze kończyło się to, jak grochem o ścianę. Dzisiaj rządzi Prawo i Sprawiedliwość, które dotrzymuje słowa. Wszystkie kwestie techniczne mamy zabezpieczone i do 2023 roku zakończymy tę inwestycję – mówił na spotkaniu z mediami Sławomir Kłosowski.

– 4 lata temu spotkaliśmy się w tym samym miejscu z panem posłem Kłosowskim i panem marszałkiem Kuchcińskim. Wtedy powiedzieliśmy, że ta przeprawa mostowa będzie, a niektórzy mówili, że to mrzonki, że to nieprawda, że to jest niemożliwe. Dziś już wiemy, że ta inwestycja właśnie zaczęła się realizować – informował były starosta brzeski Maciej Stefański.

– Pan starosta był motywatorem tych wszystkich działań, które podejmowaliśmy w sejmie. Wszystkie poprawki, jakie składałem do budżetu, aby ta obwodnica i most powstały, były właśnie wynikiem rozmów z panem starostą Stefańskim. Platforma Obywatelska przez wiele lat robiła wszystko, aby opóźniać nawet dyskusję na temat drugiego mostu w Brzegu. My po czterech latach możemy ogłosić wielki dzień dla Brzegu – podsumował europoseł Sławomir Kłosowski.

Dodajmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kilka dni temu rozstrzygnęła przetarg na opracowanie dokumentacji etapu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego i Koncepcji Programowej dla budowy obwodnicy Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39. Dokumentację za kwotę blisko 2,8 mln złotych wykona konsorcjum krakowskich firm: MPRB sp. z o.o. (lider) oraz MP-Mosty sp. z o.o. (partner). Swój udział w tych kosztach będzie miała Gmina Brzeg. Radni przegłosowali w budżecie miasta dofinansowanie na ten cel w wysokości 100 tys. złotych.

Dokładna lokalizacja przeprawy mostowej nad Odrą zostanie wskazana dopiero po przeprowadzonych badaniach środowiskowych. Wiadomo z kolei, że obwodnica ominie Lubszę, a jeden z jej węzłów zostanie połączony z drogą krajową nr 39 pomiędzy Michałowicami i wspomnianą Lubszą. Drugi węzeł obwodnicy może znaleźć się na skrzyżowaniu DK 39 i DK 94 (pomiędzy Zielęcicami i terenami brzeskiej „Zielonki”) lub bezpośrednio na DK 94 w okolicy ZGO Gać. Długość planowanej obwodnicy wyniesie ok. 8,2 km, a jezdnia będzie liczyła po jednym pasie dla każdego kierunku.