Zmiana godzin otwarcia i „ciche godziny” w Lidlu

0
fot. Shutterstock
Reklama

Lidl idzie śladami konkurencji i również wydłuża godziny pracy swoich marketów w okresie przedświątecznym. Ponadto, niemiecka sieć wprowadza tzw. „ciche godziny” we wszystkich swoich sklepach na terenie Polski. Zmiany będą obowiązywały od czwartku 2.04.2020 r.


„Ciche godziny” to propozycja dla ludzi i rodziców dzieci chorych na autyzm. W sklepach będzie wyciszona muzyka oraz komunikaty nadawane przez głośnik. Osoby deklarujące, że są osobami z autyzmem będą obsługiwane bez kolejki. W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów ciche godziny w Lidlu będą się odbywać w każdy piątek w godzinach 8:00 – 10:00 oraz w sobotę od 19:00 do 21:00. 

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

„2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – to idealna okazja, aby mówić, że takie zaburzenie istnieje oraz aby pokazać solidarność z osobami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskimi. To dla nas niezwykle istotne, aby duże sieci handlowe, takie jak Lidl Polska wprowadzały w swoich placówkach ułatwienia dla osób ze spektrum autyzmu. „Ciche godziny” są ukłonem w stronę osób z ASD, dla których czynniki takie jak hałas czy tłok sprawiają, że zwykłe wyjście do sklepu – w wyniku braku udogodnień technicznych – zalicza się do wyjątkowo stresujących doznań” – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JIM. 

To jedna z nowości w sklepach niemieckiej sieci. Drugą jest otwarcie sklepów w godz. 6:00-24:00, również w niedzielę handlową. Ponadto, w ramach dodatkowych udogodnień część sklepów będzie funkcjonować w modelu całodobowym, np. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Nowe godziny otwarcia będą funkcjonowały do odwołania. 

W związku z wprowadzonym limitem osób obecnych w obiekcie – maksymalnie trzy osoby na punkt kasowy – w salach sprzedaży Lidl Polska będzie mogło przebywać ok. 15-20 osób (limit uzależniony od liczby kas w danym sklepie). Przypominamy również o zachowaniu bezpiecznej odległości.

Lidl Polska zapewnia, że w dalszym ciągu będzie obserwować rozwój sytuacji i wprowadzać nowe rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i klientom.

Reklama