Można już wnioskować o 300 zł dla uczniów rozpoczynających rok szkolny

0
fot. funkydiva.pl / zdjęcie poglądowe

Od dzisiaj (1 lipca) można wnioskować o świadczenie z programu „Dobry Start”. Jak? Wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.


Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Obecnie wsparcie otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.

  • „W roku szkolnym 2021/2022 wnioski o świadczenie można składać tylko drogą elektroniczną. Udostępniamy do tego Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Można to zrobić także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Pracownicy ZUS będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku. By pomóc rodzicom i opiekunom będziemy dyżurowali między innymi w wybranych placówkach Poczty Polskiej na terenie województwa opolskiego” – informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 roku. Profil na portalu PUE ZUS możemy założyć samodzielnie przez internet lub z pomocą pracowników ZUS.

  • „Na PUE ZUS dostępny jest specjalny kreator wniosków przy Dobrym Starcie. To pozwoli uniknąć błędów przy staraniu się o świadczenie. Jeśli wniosek będzie składany za pośrednictwem portalu PUE, system poprowadzi wnioskodawcę przez cały proces krok po kroku. Na portalu PUE będzie też dostępna korespondencja z ZUS dotycząca wniosku o świadczenie czyli na przykład informacja o przyznaniu świadczenia bądź prośba o uzupełnienie wniosku lub załączników” – wyjaśnia Sebastian Szczurek.

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesy w skrzynce odbiorczej na profilu PUE ZUS. Również wtedy, gdy złożymy wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.

Na wniosku – oprócz standardowych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który chcemy dostać wypłatę świadczenia, adres mailowy oraz numer telefonu, czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.