Łukasz Chawawko z dniem 2 września objął stanowisko sekretarza w urzędzie Gminy Grodków.
Chawawko ma 40 lat, wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku historia. Ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu w zakresie nauk o zarządzaniu. Na tej samej uczelni odbył również menadżerskie studia podyplomowe na kierunku obsługa i wykorzystanie funduszy unijnych wspierających polską samorządność i przedsiębiorczość oraz studia podyplomowe o specjalizacji: audyt wewnętrzny w administracji i w przedsiębiorstwach.
Legitymuje się także Certyfikatem Księgowego w związku z ukończeniem kursu I stopnia dla kandydatów na księgowego wydanym przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce Oddział Dolnośląski we Wrocławiu.
– Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w administracji rządowej. Był pracownikiem Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu na stanowiskach związanych z nadzorem nad wydatkowaniem środków unijnych, kontroli finansowej oraz w zakresie planowania i wydatkowania środków budżetu wojewody. – informuje urząd Gminy Grodków
Pełnił również różne funkcje w administracji samorządowej. Był pracownikiem Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu na stanowisku związanym z wdrażaniem środków unijnych. Sprawował również funkcję kierownika komórki odpowiedzialnej za prowadzenie kontroli w Starostwie Powiatowym w Oławie. W tej samej jednostce pełnił również rolę Zastępcy Inspektora Ochrony Danych. W latach 2020-2024 członek zarządu w związku powiatowo-gminnym: „Oławskie Przewozy Gminno-Powiatowe”.
Chawawko od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2024 r. pełnił w ramach zastępstwa na czas nieobecności poprzedniego sekretarza swoją funkcję. Od 1 września 2024 r. w wyniku przeniesienia został już zatrudniony na umowę o pracę na stanowisku sekretarza.