Droga do Namysłowa do remontu

0
gddkia_logo_normal.jpg
Reklama

 

W tegorocznym planie budżetowym opolskiego oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad znalazł się remont drogi nr 39 i mostu na Kanale.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Droga nr 39 z Brzegu do Namysłowa remontowana będzie w kilku etapach. Poprawiony zostanie przebieg trasy na odcinkach Lubsza – Rogalice, Nowe Smarchowice – Smarchowice Wielkie oraz Namysłów – Kamienna. W sumie wyremontowane zostanie 14,5 kilometrów drogi. Na te inwestycje opolski oddział GDDKiA ma zarezerwowane w tegorocznym budżecie prawie dwadzieścia siedem milionów złotych. Faktyczny koszt realizacji znany będzie po przetargu i wyłonieniu wykonawcy.

– Nowe Smarchowice – Smarchowice Wielkie to chyba najgorszy odcinek jaki jest na naszej sieci dróg – mówi Boleslaw Pustelnik, dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA. – To dlatego, że powstała tam kanalizacja i to, co jest pod ziemią, jest już prawie zrobione i została do wymiany konstrukcja nawierzchni.

W Kamiennej wybudowane zostanie rondo.

Z kolei do przebudowy w tym roku przygotowywany jest również most na Kanale w Brzegu. Stary obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejsce posadowiona będzie nowa konstrukcja. Zanim jednak rozpoczną się prace, musi zostać wybudowany tymczasowy most, którym zostanie poprowadzony objazd.

– Musimy wybudować most objazdowy, żeby nie robić objazdów liczonych w setkach metrów, czy nawet w kilometrach – mówi Pustelnik. – Naszym nadrzędnym celem jest dbać o użytkownika drogi.

Most tymczasowy zostanie wybudowany po prawej stronie od obecnej konstrukcji, a ruch wróci na trasę na mostach przechodzących nad terenami zalewowymi.

– Będzie to trudne do zrobienia, ale zmieściliśmy się obok istniejącego mostu– zapewnia dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA.

Dokumentacja jest gotowa i niedługo odbędzie się przetarg na wykonawcę. Ile przebudowa będzie kosztować, na razie nie wiadomo.

– Przed rozstrzygnięciem przetargu nie usłyszycie ode mnie żadnej cyfry, jaka jest planowana, choć to dzisiaj nie jest tajemnicą – podsumowuje Pustelnik. – Ale później wykonawcy źle oferty składają.

Przebudowa powinna zakończyć się jeszcze w tym roku.

 

Rafał Ochociński

Reklama