Najważniejsze informacje na temat nowego prawa „śmieciowego”

0
odpad__800x600_.jpg
Reklama
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA

Już od dziś wchodzi w życie nowe prawo „śmieciowe”. Co powinniśmy wiedzieć na jego temat? Przede wszystkim, nie musimy się nim tak naprawdę martwić.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA

Mieszkańcy budynków wielorodzinnych wyrzucają śmieci tak jak dotychczas i opłaty wnoszą również tam, gdzie dotychczas – czyli na konto wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej. Zarząd wspólnoty/spółdzielni musi zadbać o to, aby przy budynku znalazły się 4 pojemniki: jeden na bioodpady, drugi na szkło białe, trzeci na szkło kolorowe oraz czwarty na pozostałe odpady. Wprowadzona jest również bardzo ważna zmiana – teraz przewoźnik będzie wystawiał fakturę wyłącznie gminie, co oznacza, że spółdzielnie mieszkaniowe czy wspólnoty nie będą otrzymywały faktur. W przypadku domków jednorodzinnych – oczywiście, w przypadku zadeklarowania segregacji – wymagane jest posiadanie 3 pojemników: jeden na bioodpady, drugi na szkło, trzeci na pozostałe odpady. W tym wypadku, każdy właściciel domku reguluje opłaty za wywóz śmieci, wpłacając pieniądze na konto Urzędu Miasta (87 2030 0045 1110 0000 0269 2520 z dopiskiem –opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi) lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta na ul. Robotniczej 12. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie z trzema firmami, które dotychczas zajmowały się wywozem śmieci i do momentu rozstrzygnięcia przetargu na przewoźnika odpadów – nadal one będą się tym zajmować. Nie oznacza to jednak, że obowiązują również stare zasady opłat – od najbliższego poniedziałku, bowiem, opłaty wnosimy zgodnie ze złożoną deklaracją. Opłaty wnosimy zawsze do 10-tego dnia każdego miesiąca, a więc za lipiec opłatę musimy wnieść do 10-tego lipca. Pojemniki będzie można również dzierżawić od firmy, która wygra przetarg. Zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Brzegu, przy wyborze pojemników należy uwzględniać dane zawarte w tabeli poniżej  

 

Zabudowane jednorodzinna i zagrodowa
przy zadeklarowanym selektywnym
zbieraniu
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 80 110 240 240
SZKŁO 4 7 8 9
BIOODPADY 35 55 65 70
Zabudowa wielorodzinna bez
zadeklarowanego selektywnego
zbierania
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 110 180 210 220
Zabudowa wielorodzinna przy
zadeklarowanym selektywnym
zbieraniu
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 100 140 180 190
SZKŁO 2 3 4 5
BIOODPADY 10 15 20 22

 

 

oraz minimalną częstotliwość opróżniania pojemników, tj.:

ZABUDOWA JEDNORODZINNA:
-odpady niesegregowane – raz na tydzień,
-przy segregacji: odpady biodegradowalne i pozostałe zmieszane – 1 raz na tydzień
-szkło – 1 raz na kwartał
ZABUDOWA WIELORODZINNA:
-odpady niesegregowane – raz na tydzień,
-przy segregacji: odpady biodegradowalne i pozostałe zmieszane – 1 raz na tydzień
-szkło – 1 raz na miesiąc.
Reklama
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA
Materiał wyborczy KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW PRZYJAZNA GMINA DAMIAN MACHETA