Trwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 403

0
rftg.JPG
Reklama

Jeszcze niedawno przejeżdżając obwodnicą Bierzowa (woj.opolskie) trafialiśmy na dość specyficzną i dziwną drogę, kawałek drogi z dziurami, zniszczonej, następnie kawałek pięknej drogi, a po chwili znów droga strasznie zniszczona.Było to spowodowane tym, że droga nr 403 przebiega przez granicę dwóch województw: opolskiego oraz dolnośląskiego. Kilka lat temu wyremontowano obwodnicę miejscowości Bierzów (woj. opolskie), a więc kawałek drogi został zrobiony, a reszta drogi robiona jest dopiero teraz.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Zapytaliśmy rzecznika Dolnośląskich Służb Dróg i Kolei we Wrocławiu, Pana Krzysztofa Kiniorskiego, dlaczego nie można było już wtedy się dogadać i przebudować całą drogę za jednym razem. „Problemem nie jest niemożność “dogadania się”, a kondycja finansowa Województwa Dolnośląskiego oraz ogrom potrzeb remontowo- inwestycyjnych w całym regionie. Tak się bowiem składa, że w czasie, gdy Województwo Opolskie przebudowywało fragmenty drogi 403 na swoim terenie, DSDiK przebudowała przeszło 18.500 m2 jezdni oraz przeszło 2,5 tys. m2 poboczy tej drogi na terenie Dolnego Śląska. Odbywało się to właśnie w ramach porozumienia między województwami.” – wyjaśnił Pan Krzysztof.
Termin realizacji prac to 30 czerwca 2014 roku, natomiast całkowity koszt wykonania przebudowy sięga 6.996.911,14 zł brutto.
Przebudowę drogi wojewódzkiej nr 403 realizuje – wyłoniona w przetargu ogłoszonym przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei – firma Mota Engil Central Europe z siedzibą w Krakowie.
W przetargu złożonych zostało 6 ofert, z których oferta wyłoniona jako zwycięska okazała się najkorzystniejsza. Przebudowa została podzielona na dwa etapy. Zakres prac obejmuje pełną przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 403 od km 0+63,86 do km 1+105,00 (etap I) oraz od km 3,556 do km 5+778,23 (etap II). W liczbach wygląda to następująco:

Etap I:
– jezdnia drogi wojewódzkiej– ok. 1040 m (szerokość: dwa pasy po 3,5 m)
– chodnik drogi wojewódzkiej – ok. 1040 m (szerokość: 2 m)
– zatoka autobusowa (szerokość: 3 m)
– droga serwisowa dla transportu rolnego– ok. 950 m (szerokość: 3m)
– droga dojazdowa do posesji– ok. 90 m (szerokość: 3 m)
– chodnik drogi dojazdowej (szerokość: 2 m)
– zatoka autobusowa (szerokość: 3 m)
– droga gminna– ok. 26 m (szerokość: 3 m)
– chodnik drogi gminnej (szerokość: 2 m)
– droga powiatowa– ok. 35 m (szerokość: 2,75 – 3,5 m)
– chodnik drogi powiatowej (szerokość: 2 m)
– drogi dojazdowe do dróg gminnych– odcinek ok. 35 m (szerokość: 3 m)
– chodnik (szerokość: 2 m)
– zatoka autobusowa (szerokość: 3 m)
– drogi dojazdowe do dróg gminnych– odcinek
ok. 92 m (szerokość: 2,5)
– chodnik (szerokość: 2 m)
– skrzyżowania z drogą gminną i drogą powiatową
– odwodnienie
– oświetlenie drogowe
– bariery energochłonne i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego
– ekrany akustyczne i prace w obrębie zieleni
Etap II:
– jezdnia drogi wojewódzkiej– 600 m (szerokość: dwa pasy po 3,5 m)
– chodnik drogi wojewódzkiej (szerokość: 2 m)
– zatoka autobusowa (szerokość: 3 m)
– droga serwisowa dla transportu rolnego– 4356 m (szerokość: 3 m)
– chodnik drogi serwisowej (szerokość 2 m)
– odwodnienie
– bariery energochłonne i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego
– prace w obrębie zieleni

 

sdfg.JPG

kjnhb.JPG

wer.JPG

Reklama