Ekologiczna i klimatyzowana komunikacja miejska w Brzegu?

6
Reklama
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Władze miasta planują podpisać wieloletnią umowę (2016-2020) na usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego komunikacji miejskiej na terenie Gminy Brzeg. Do złożenia ofert zaproszono firmy z województwa dolnośląskiego i opolskiego. O sprawie dowiedzieliśmy się na piątkowej (29.05) sesji Rady Miejskiej. Interpelację w tej sprawie złożyła radna Bożena Szczęsna.


Brak reklam na powierzchniach zewnętrznych autobusów, silniki spełniające normę emisji spalin Euro-4 lub wyższą, klimatyzacja w przestrzeni pasażerskiej oraz rok produkcji pojazdów powyżej 2007 roku – to niektóre wymagania ze strony miasta odnośnie taboru samochodowego.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

– Do rozmów zaprosiliśmy osiem firm przewozowych z województwa dolnośląskiego i opolskiego . Kierowaliśmy się ich dotychczasowym obszarem działania, czyli są to podmioty, które świadczą usługi przewozowe na terenie miast powiatowych, takich jak Brzeg. Pięć z nich przystąpiło do negocjacji – informuje Tomasz Dragan, rzecznik UM w Brzegu.

PKS Opole, PKS Nysa, PKS Brzeg, POLBUS PKS z Wrocławia i Dolnośląskie Linie Autobusowe – to firmy, które wstępnie wyraziły zainteresowanie współpracą z Gminą Brzeg. Czas na złożenie propozycji cenowych wyznaczono do 10 czerwca 2015r. Należy wspomnieć, że specyfikacja wymogów ze strony władz miasta przewiduje opcję, gdzie przewoźnik nie spełni niektórych warunków i wówczas wyrazi zgodę na stawkę w wysokości 70%. Wykonawca nie zostanie wyłoniony w drodze przetargu, a w sposób bezpośredni zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

Bez względu na to, która oferta zostanie wybrana, nie wiadomo, ile zapłacimy za bilety komunikacji miejskiej, bowiem bezpośrednią stawkę ustala Rada Miejska. Można jednak przypuszczać, że luksus w postaci klimatyzowanej przestrzeni pasażerskiej i ekologiczne restrykcje emisji spalania Euro-4, będą kosztować nas więcej niż dotychczas. Jeśli cena za przejazd komunikacją miejską nie poszybuje w górę, to prawdopodobnie władze miasta będą zmuszone więcej dopłacić z własnego budżetu, a w konsekwencji z naszych pieniędzy. Do sprawy będziemy wracać.

„Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy” – Margaret Thatcher

 

fot. freeimages.com

Reklama
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA