Wakacje z przygodą w Świetlicy Terapeutycznej w Lewinie Brzeskim

Reklama

Lipiec w pełni, a w Świetlicy Terapeutycznej w Lewinie Brzeskim zakończyliśmy właśnie Półkolonie pod hasłem „Wakacje z przygodą 2017”. Zajęcia półkolonijne odbyły się w trzech tygodniowych turnusach i skorzystało z nich w sumie 120 dzieci z Gminy Lewin Brzeski. Poprowadziła je wykwalifikowana kadra Świetlicy Terapeutycznej. Koszt turnusu wynosił 80 zł – tyle musieli zapłacić rodzice. Pozostałe koszty pokryła nasza gmina.

Jak na hasło przewodnie przystało – przygód podczas wypoczynku w Świetlicy nie brakowało. Dzieci zorganizowane miały zajęcia plastyczno – manualne i sportowo – ruchowe. Poza tym brały udział w grach i zabawach integracyjnych oraz terenowych, a także interesujących wycieczkach całodniowych.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

W każdym tygodniu odbyła się gra terenowa po Lewinie i okolicy, zakończona ogniskiem na boisku w Kantorowicach. Dzieci przemierzały znane i mniej znane tereny, rozwiązując rozmaite zadania.

Były też wyjazdy: do Zamku Książ w Wałbrzychu oraz w okolice Lądka – Zdrój. W Wałbrzychu zwiedzaliśmy nie tylko piękny Zamek Książ, ale również Stado Ogierów, sąsiadujące z Zamkiem. Wiele emocji wzbudziła w nas historia Księżniczki Daisy oraz legenda związana z jej biżuterią – długim na 7 metrów sznurem pereł. Jej życie jest świetnym przykładem na słuszność powiedzenia, że pieniądze szczęścia nie dają.

Druga z wycieczek była o wiele bardziej aktywna. Naszym celem było przede wszystkim zwiedzenie przepięknej Jaskini Niedźwiedziej w Kletnie, która posiada wspaniałą szatę naciekową i która zachwyca każdego, niezależnie od wieku.

Poza tym podczas I i II turnusu zamieniliśmy się w górskich wędrowców, zdobywając pobliską Górę Borówkową. Na jej szczycie czekała na nas wieża widokowa z piękną panoramą okolicy oraz… ognisko, podczas którego napełniliśmy brzuszki i  nabraliśmy sił na dalszą drogę. Niestety podczas III turnusu pogoda pokrzyżowała nam górskie plany, w związku z czym odwiedziliśmy Zdrój Wojciecha                       w Lądku – Zdroju i pospacerowaliśmy po tamtejszym parku zdrojowym. Był czas na odpoczynek i przepyszne lody.

Jak to w przygodach bywa – pogoda trafiła nam się rozmaita. Zdarzyły się więc chwile, kiedy obficie zmoczył nas letni, wakacyjny deszcz. Cóż – takie są uroki wspaniałych przygód!

Jak zwykle, czas półkolonii w Świetlicy minął nam szybko i miło. Teraz musimy odpocząć, aby w pełni sił rozpocząć nowy rok szkolny.

Zapraszamy serdecznie do Świetlicy Terapeutycznej w Lewinie Brzeskim już 1 września 2017 roku!!!

Chcieliśmy gorąco podziękować:

– Dyrekcji Gimnazjum w Lewinie Brzeskim za udostępnienie nam hali sportowej oraz Orlika,

– Dyrekcji Szkoły Podstawowej w Lewinie Brzeskim za udostępnienie nam sali gimnastycznej,

– Pani Renacie Bartnickiej i Panu Adamowi Dziasek (nauczycielom wychowania fizycznego Gimnazjum) za poprowadzenie zajęć sportowych

– Pani Magdalenie Kosińskiej – Klahn za poprowadzenie zajęć chemicznych.