Dzieci ze Szkoły Podstawowej w Łosiowie w konkursie „Zdrowo jem, więcej wiem”

0
Reklama

Uczniowie klasy III b przystąpili do projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, który patronatem objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser – Duda. Misją projektu jest przywrócenie dzieci do świata zdrowia, sprawności i pogody ducha. Ma on charakter międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Uczy nie tylko pracy w grupie, ale przede wszystkim zmienia nawyki żywieniowe, edukuje, skłania do zmiany stylu życia. Jest realizowany dzięki ścisłej współpracy nauczycieli, dzieci i rodziców.


Konkurs trwa od września 2016 roku do czerwca 2017 roku i składa się z trzech etapów (jesiennego, zimowego i wiosennego).

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

W I etapie realizowaliśmy 2 zadania:

Pierwsze polegało na: 1. Przeprowadzeniu ciekawych zajęć, podczas których dzieci uświadomią sobie, jakie cechy mają owoce i warzywa (ocena zmysłami: wzroku, węchu, dotyku, smaku), jaką mają wartość odżywczą i jaką odgrywają rolę w codziennej diecie. Powstała encyklopedia warzyw i owoców. Robiliśmy warzywno-owocowe kukiełki, które odwiedzały wszystkie klasy i namawiały dzieci do zdrowego odżywiania.2.Zostało zorganizowane przedstawienie „Na straganie”, zaprezentowane dla uczniów i przedszkolaków. 3.Odbył się konkurs na klasowe pisemko zachęcające do zrezygnowania ze słodyczy. 4.Dzieci zbierały pomysły i organizowały zabawy i gry na świeżym powietrzu.

Raport z realizacji 2 zadania dotyczył: 1.Zdobywania wiedzy na temat zależności między właściwym odżywianiem, a osiąganiem sukcesów w szkole. Postacie z zabawy edukacyjnej Siłaczek i Słabeuszek, pomagały dzieciom zrozumieć, w jaki sposób pożywienie i aktywność fizyczna wpływa na zdrowie.

2. Odbył się konkurs na najlepszy zestaw na drugie śniadanie. Pomysły zostały umieszczone w „Księdze śniadaniowej”. Dzieci własnoręcznie przygotowywały zdrowe i kolorowe śniadanka.

II etap związany był z wodą i polegał na:

1.Realizacji zajęć związanych z poznawaniem roli i znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin. „Magiczny strumień”, tak nazywała się zabawa, polegająca na dokonaniu zmian na pustyni, przez którą popłynęła rzeka. Dzieci przeprowadzały doświadczenia, przygotowywały wodę smakową, odczytywały etykietki na napojach, wykonywały pomiary. Dowiedziały się, się w jaki sposób organizm traci wodę, jak należy ją uzupełniać, oraz jaką ma wartość zdrowotną.

2. Uczniowie stworzyli na zajęciach maskotki – WODOLUBKI, które mają zachęcić innych do picia wody. W ramach promocji zostały przygotowane hasła reklamujące wodę, odbył się także pokaz mody. „Wesołe kropelki” zatańczyły do wesołej piosenki o zdrowej wodzie.

3. Uczniowie w grupach przygotowali krótkie formy teatralne do wymyślonych przez siebie historyjek na temat owoców i warzyw.

Każdy z etapów projektu obejmował promocję podjętych działań w szkole. Dzieci prezentowały swoją wiedzę i dokonania w postaci gazetek, wystawek oraz występów na szkolnych apelach i uroczystościach. Gościliśmy w szkole przedszkolaków oraz odwiedzali ze specjalnym programem naszych gimnazjalistów. Specjalnie przygotowane ulotki były rozprowadzane nie tylko w szkole ale i w sklepach, Ośrodku Zdrowia, aptece, wśród rodziców. Rodzice również uczestniczą w projekcie pomagając np. w wykonaniu strojów na przedstawienia lub wspólnym wykonywaniu specjalnych Kart Pracy. Na zakończenie II etapu projektu dzieci jadą na wycieczkę do wrocławskiego Hydropolis. Przed nami jeszcze III etap i dwa zadania do realizacji.

Teresa Rączka

zdrowo jem

Reklama