Kampania informacyjno-promocyjna ZGO Gać dla dzieci i młodzieży zakończona

0
Reklama

31. stycznia Zakład Gospodarowania Odpadami GAĆ Sp. z o.o. oficjalnie zakończył kontrakt K8.2, którego tematem było zorganizowanie oraz przeprowadzenie dla dzieci i młodzieży z terenu 17 gmin (wg. dolnośląskiego WPGO) kampanii informacyjno-promocyjnej pod hasłem: „Segreguj z nami walcz z odpadami!”.


Kampania została zrealizowana w ramach Projektu: „Optymalizacja procesów i dostosowanie Zakładu do funkcjonowania w gospodarce o obiegu zamkniętym”. Zadanie realizowane było przez 5 miesięcy za pośrednictwem firmy Centrum Promocji i Reklamy ReMedia z Bydgoszczy i zwieńczone zostało uroczystym rozdaniem nagród w konkursie fotograficznym, pn. „Zasada 3R w obiektywie”. Nagrody wręczono dnia 8. lutego 2019r. w siedzibie ZGO GAĆ.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

W sumie do konkursu przesłano 60 zgłoszeń, a sponsor kampanii, ZGO GAĆ ufundował cenne nagrody: Aparat Nikon D5600+ obiektyw za I miejsce, Laptop/Tablet 2 w 1 Microsoft Surface GO za miejsce II oraz Smartfon Huawei Mate Lite 10 Dual SIM za miejsce III miejsce.

W kategorii szkół gimnazjalnych na podium stanęli: Alicja Burek z ZSP w Czernicy – I miejsce, Julia Pabich z ZS w Wierzbnie – II miejsce oraz Maciej Smok z PSP w Bystrzycy – III miejsce. W kategorii szkół podstawowych nagrody otrzymali: Ewa Kłosowska z PSP nr 1 w Jelczu-Lasowicach – I miejsce, Kornelia Rajnert z ZSP w Czernicy – II miejsce oraz Karolina Milewska z ZS w Wierzbnie – III miejsce.

Realizując kampanię ZGO GAĆ dotarł do ponad 20. tysięcy dzieci i młodzieży z terenu obsługiwanych gmin. Liczby dużo trafniej potrafią zwizualizować każde przedsięwzięcie. W sumie zrealizowano 356 prelekcji ekologicznych dla dzieci i młodzieży, przeprowadzonych w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach (od września 2018r. do końca stycznia 2019r.). Od listopada do końca grudnia 2018 roku odbyło się 111 wycieczek dzieci i młodzieży do ZGO GAĆ. Wykonawca kontraktu zorganizował i przeprowadził wycieczki, które były uzupełnieniem prowadzonych lekcji dla dzieci i młodzieży. Młode pokolenie mogło na żywo zobaczyć jaką drogę przemierza odpad, który oni wrzucają do pojemnika w swoim domu, jak również nauczyć się zasad poprawnej segregacji odpadów. Dodatkowo rozdano 30 tys. materiałów edukacyjnych, tj. książek kucharskich, zakładek do książek, broszur (przygotowanych z podziałem na grupy wiekowe) międzypokoleniowych albumów stanowiących źródło niezbędnej wiedzy o sposobach segregacji poszczególnych opadów.

Oprócz tego współpracowano także z lokalnymi wydawnictwami gdzie publikowano tematyczne newslettery oraz artykuły dodatkowe dotyczące prowadzonej kampanii oraz utrwalające zasady poprawnego postępowania z grupami odpadów. Powstał także nowy profil facebookowy kampanii z jej bohaterem Kapitanem Planetą oraz licznymi radami i ciekawostkami dotyczącymi zagadnień gospodarki odpadami. Jak wspomniano wyżej zrealizowano także konkurs ekologiczny „Zasada 3R w obiektywie” – konkurs fotograficzny, w którym młodzież za pomocą zdjęć interpretowała zasadę 3R tj.: Reduce, Reuse, Recycle, promującą zdrowy dla środowiska styl życia, konsumpcji dóbr i traktowania odpadów.

Wszystkim serdecznie dziękujemy za ogromny odzew i czynną chęć uczestniczenia w kampanii. Nauka postępowania z odpadami w ogóle nie jest trudna. 100% to chęć i zaangażowanie w promowanie pozytywnych postaw chroniących otaczające nas środowisko. Jesteśmy zaszczyceni, że przyjęliście nasze lekcje oraz wycieczki w tak entuzjastyczny sposób! Spotkania z Wami były przemiłe, a zdjęcia zebrane na profilu kampanii tylko potwierdzają, jak dobrze nam się współpracowało – w myśl zasady: jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Łączy nas jeden cel – troska o środowisko w którym żyjemy. – przekazali organizatorzy akcji.

Reklama