Zespół Szkół Ekonomicznych w Brzegu i dolnośląska firma Eberspächer podpisali porozumienie o współpracy

0
fot. ZSE w Brzegu

W czwartek (16. stycznia), na Zamku Piastów Śląskich w Brzegu zostało zawarte porozumienie o współpracy pomiędzy Zespołem Szkół Ekonomicznych w Brzegu
a Eberspächer Climate Control Systems Sp. z o.o. z Godzikowic. Takie działania pozwolą na wsparcie uczniów kształcących się w zawodach: technik logistyk, technik ekonomista i technik reklamy.


– Od wielu lat spotykam się z pracodawcami w regionie, rozmawiam z nimi o ich oczekiwaniach, potrzebach, problemach z jakimi się spotykają zatrudniając młodych pracowników. Te rozmowy utwierdzają mnie w przekonaniu, że z punktu widzenia pracodawców umiejętności praktyczne są dziś bezapelacyjnie priorytetem.
Współpraca trwa już od roku. W Eberspächer Climate Control Systems uczniowie odbyli już staże zawodowe. Realizują także projekty, m.in. pn. Akademia Młodego Lean Managera, mające na celu zdobycie doświadczeń na rynku pracy. W lutym 30 – osobowa grupa uczniów będzie uczestniczyć w warsztatach organizowanych przez Eberspächer Climate Control Systems Sp. z o.o. w Godzikowicach – mówiła podczas spotkania Dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych w Brzegu Małgorzata Mianowany – Małecka.

Paweł Leski, dyrektor fabryki Eberspächer w dolnośląskich Godzikowicach, zwracając się do młodzieży, mówił o korzyściach, jakie może przynieść partnerstwo obu stronom:
– Chcemy otworzyć Wam horyzonty. Pomożemy Wam w wyborach i obierzecie odpowiednią ścieżkę, którą będziecie chcieli podążyć. Bo najważniejsze jest to, że praca ma dawać satysfakcję i ważne jest to, aby w życiu robić, to co się lubi.

Podczas uroczystości podpisania porozumienia uczennice Paulina Malinowska i Martyna Falender miały okazję przeprowadzić wywiad z Pawłem Leskim na temat kluczowych kompetencji zawodowych pracowników.

– Pan dyrektor był od samego początku bardzo otwarty i wprowadził przyjazną atmosferę, dzięki której czułam się pewna siebie i nie mogłam przestać uśmiechać się; różnica wieku i doświadczeń nie stanowiła żadnej bariery i nasza rozmowa była bardzo swobodna. Niezmiernie cieszę się, że szkoła do której uczęszczam, będzie współpracować z tak profesjonalnymi i jednocześnie pozytywnymi osobami. Liczę na więcej takich projektów – podsumowuje Martyna Falender, uczennica klasy I.