Relacja Koła naukowego „Grodkowiacy” klasy 2a PSP nr 3 w Grodkowie z programu „Być jak Ignacy”

0
fot. Szkoła
Reklama

Uczniowie rozpoczęli zajęcia od poznania technik filmowych i gier 3 D. Kiedyś filmy były czarno-białe, a nawet pozbawione dźwięku. Pierwszy w historii film z animacją komputerową to Toy Story. W filmach o Harrym Potterze – dzięki technice greenscreen sceny używania magii, czy latania na miotle wyglądały realistycznie. Technika greenscreen (kiedyś blue box / bluescreen z racji użytego koloru) jest to technika, polegająca na zamianie tła na dowolny obraz.


Szeroko stosowana w telewizji i w filmie. Dzięki tej technice można sobie wybrać dowolne tło do teledysku lub filmu. W celu stworzenia realistycznych stworów, czy magicznych postaci w filmach i grach, zaczęto używać techniki „motion capture” (przechwytywanie ruchu). Jest to technika polegająca na przechwytywaniu ruchów aktorów i zapisywaniu ich w komputerze. Aktor zakłada na siebie czarną kamizelkę, po czym mocuje się na niej specjalne czujniki. Kiedy aktor się poruszy, ruchy czujników przekazywane są do komputera. Kolejną techniką stosowaną w filmach i grach komputerowych jest animacja komputerowa, czyli tworzenie postaci i świata z wykorzystaniem komputerów.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej


Realizując kolejne zadania uczniowie dowiedzieli się co to jest wirtualna rzeczywistość (skrót VR) czyli komputerowo stworzony świat. Taki świat może być podobny do naszego lub zupełnie inny — np. magiczny! Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Dzięki nowoczesnej technologii można przenieść się do wirtualnej rzeczywistości. Potrzebne są do tego specjalne gogle — np. Oculus czy PlayStation VR.


By powstała gra, zarówna VR, jak i tradycyjna, potrzeba ogromu pracy całego zespołu. Spróbowaliśmy swoich sił w teleturnieju wiedzy jak powstaje gra komputerowa. Jesteśmy w rankingu. Nela wyprowadziła nas na 1 miejsce. W kolejnym zadaniu wcielili się w rolę podróżników w czasie. Korzystając ze specjalnego kasku, przenieśli się bardzo daleko w przyszłość do laboratorium Ignacego. Korzystając z nakładki AR przenieśli się w czasie.


W następnym zadaniu uczniowie wypowiadali się na temat ulubionych bajek. Zapewne powstały one w jednej z czterech wielkich wytwórni filmowych produkujących bajki. Uczniowie próbowali odgadnąć nazwy wytwórni po logo. Okazuje się, że najczęściej oglądają bajki z wytwórni Disneya i Warner Bros.
Poznaliśmy 6 najwybitniejszych matematyków:

  1. Stefan Banach
  2. Stanisław Ulam
  3. Wacław Sierpiński
  4. Marian Rejewski
  5. Jan Łukasiewicz
  6. Hugo Steinhaus
    Uczniowie zapoznali się z sylwetką Stefana Banacha. Poznali co to jest algorytm. Najchętniej wykorzystujemy go przy przepisach kuchennych lub budowaniu z klocków Lego. Zapoznali się programem do kodowania -program Grasshopper.

Opiekun koła Beata Sikorska-Żyrek

Reklama