Ostatnio na lekcjach języka polskiego klasy 3a i 3c Publicznego Gimnazjum nr 1 miały zaplanowane pierwsze spotkanie z tekstem „Dywizjon 303” Arkadego Fiedlera. Pytanie – „Kto przeczytał? – na szczęście nie padło…teraz po lekcji przeczytają prawie wszyscy…
Co spowodowało zmianę nastawienia do lektury, zadań i rozmowy o wojennym reportażu? Właśnie szczególna lekcja polskiego… Otóż, graliśmy w grę planszową „Dywizjon 303”wydaną przez GWO w serii „Między nami graczami”. Gra składa się z pytań dotyczących lektury, pozwala na planszy, gdzie jesteśmy lotnikami dywizjonu, rozegrać podniebną bitwę. Zabawa jest przednia, a dzięki jawnym odpowiedziom na pytania nasza wiedza o realiach tamtych czasów, o bitwie o Anglię, o Dywizjonie 303, o walkach Polaków na frontach II wojny światowej w bardzo dla nas zajmujący sposób wzbogaciła się i przede wszystkich zaciekawiła utworem. Chcemy więcej takich lekcji! Już Ignacy Krasicki w osiemnastym wieku twierdził, ze sztuką jest „uczyć, bawiąc”.
Gimnazjaliści PG 1