Przelew z telefonu na telefon – wygodne transakcje mobilne

0
bank smartfon

Aby wykonać zwykły przelew internetowy wystarczy zalogować się do serwisu bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej i wpisać dane odbiorcy, w tym jego numer konta bankowego. Jeśli korzystamy ze smartfona, możemy wykonać przelew z telefonu na telefon w oparciu o numer komórki odbiorcy. Jak to działa? Co trzeba zrobić, aby móc wykonywać przelewy z telefonu na telefon? Sprawdź, które banki udostępniają taką usługę i wysyłaj wygodnie gotówkę!

Przelew z telefonu na telefon – jak to działa?

W odróżnieniu od przelewów na konta bankowe, w przypadku transakcji z telefonu na telefon nie potrzebujemy numeru rachunku odbiorcy. Transfer gotówki działa w ten sposób, że informacją decydującą o tym, gdzie mają trafić pieniądze, jest numer telefonu komórkowego przyporządkowany do danej osoby, automatycznie zamieniany na numer rachunku. Warunkiem korzystania z przelewów na telefon jest posiadanie przez obydwie strony transakcji skonfigurowanego systemu kodów BLIK i aplikacji mobilnej danego banku.

Wcześniej wspomniana usługa jest niezwykle szybka, a przede wszystkim bezpieczna – potrzebne oprogramowanie wykorzystuje najnowsze systemy zabezpieczeń. Same aplikacje są stale aktualizowane, aby uchronić użytkowników przed szkodliwym działaniem cyberprzestępców. Warto jednak unikać wysyłania gotówki za pośrednictwem publicznych sieci WIFI. Lepiej do tego celu wykorzystać internet mobilny, jeśli przebywamy w strefie poza siecią zaufaną.

W przypadku przelewu z telefonu na telefon liczba dziennych transakcji tego typu i maksymalna ich kwota ustalana jest przez daną instytucję finansową. Wysyłanie gotówki o wyższych wartościach może wymagać dodatkowego jej potwierdzenia przez użytkownika.

Które banki pozwalają na przelew z telefonu na telefon?

Nie każdy bank umożliwia wykonywanie przelewów z telefonu na telefon. Takie operacje są dostępne tylko w przypadku współpracy danej instytucji finansowej z systemem BLIK. Które banki obsługują przelew z telefonu na telefon? Obecnie usługę oferuje 8 instytucji finansowych:

  • PKO BP,
  • ING Bank Śląski,
  • Alior Bank,
  • mBank,
  • Santander Bank Polska,
  • Bank Millennium,
  • Crédit Agricole,
  • T-Mobile Usługi Bankowe.

Warto zaznaczyć, że odbiorca i nadawca nie muszą korzystać z usług tego samego banku. System przelewów z telefonu na telefon BLIK umożliwia wykonywanie transakcji zewnętrznych między powyższymi bankami. Więcej informacji na temat produktów tych instytucji finansowych można znaleźć w kalkulatorze produktów bankowych Ofin.

Rejestracja numeru do przelewu z telefonu na telefon

Numer telefonu komórkowego, na podstawie którego wysyłany będzie przelew, musi zostać zarejestrowany w bazie PSP systemu BLIK. Aby to zrobić, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej banku i kliknąć opcję przelewów na telefon. Po tym należy wybrać rachunek, który będzie utożsamiany z numerem telefonu. Ostatni etap to zaakceptowanie oświadczenia, kliknięcie przycisku rejestracji o potwierdzenie operacji PIN-em.

Jeśli odbiorca nie ma aktywowanej usługi przelewów z telefonu na telefon, to aby odebrać przesłane pieniądze, będzie musiał zainstalować aplikację mobilną i się zarejestrować. W najgorszym wypadku wysłane środki po 7 dniach trafią z powrotem do nadawcy.

Jak zrobić przelew z telefonu na telefon?

Przelew z telefonu na telefon jest niezwykle prosty do wykonania. Aby to zrobić, należy:

  1. Zalogować się do aplikacji i wyszukać opcję dotyczącą przelewów.
  2. Wybrać przelewy na telefon.
  3. Wybrać opcję nowej operacji lub skorzystać z odbiorcy zdefiniowanego.
  4. Podać numer telefonu odbiorcy i kwotę przelewu.
  5. Potwierdzić wprowadzone zmiany.

To wszystko – przelane środki pojawią się na koncie mobilnym odbiorcy niemal natychmiast. Transakcje tego typu realizowane są także w weekendy, podobnie jak w przypadku niektórych ofert szybkich pożyczek gotówkowych.