Koronawirus a ubezpieczenie na życie – co warto wiedzieć?

0

Pandemia bez wątpienia wywróciła nasze życie do góry nogami. Największe zmiany zaszły w sektorze zajmującym się ochroną zdrowia, dlatego rosnącą popularnością zaczęły cieszyć się ubezpieczenia na życie. Takie polisy pozwalają na zagwarantowanie rodzinie odpowiedniej sumy pieniędzy w razie śmierci klienta lub zwrócenie kosztów leczenia w sytuacji, gdy trafi on do szpitala. Jak kwestia ubezpieczeń na życie zmieniła się w obliczu pandemii?

Śmierć na koronawirusa a ubezpieczenie

Zapisy w polisach na życie mogą różnić się od siebie w ogromnym stopniu. Wszystko zależy od konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego. W przypadku śmierci klienta sytuacja jest jednak stosunkowo jasna i pozwala na wypłacenie środków nawet wtedy, gdy zgon nastąpił w wyniku zarażenia koronawirusem. Zwykle jakiekolwiek wykluczenia zawarte w umowach dotyczą samobójstw czy świadomego uczestniczenia w działaniach wojennych, dlatego zapadnięcie na chorobę panującą na całym świecie nie powinno być powodem do odmowy wypłacenia odszkodowania.

O szczegółach dotyczących świadczeń w dobie pandemii przeczytasz również tutaj: https://www.rankingubezpieczennazycie.pl/b/koronawirus-a-ubezpieczenie-na-zycie-co-warto-wiedziec/146.html.

Pobyt w szpitalu

Często zdarza się jednak, że koronawirus powoduje poważne problemy zdrowotne, których leczenie trwa tygodniami. Wówczas kwestia pokrycia kosztów hospitalizacji może być znacznie bardziej skomplikowana.

Po wybuchu pandemii niektóre firmy wydały oświadczenia, w których przedstawiły zakres wyłączenia wypłaty odszkodowań w przypadku zarażenia koronawirusem. Niektóre z nich podtrzymały ustalenia odnośnie śmierci, jednak wskazały, że hospitalizacja związana z COVID-19 nie będzie podlegała zwrotowi kosztów. Co to oznacza? Klienci, którzy wykupili konkretne pakiety zostaną zobowiązani do pokrycia kosztów leczenia z własnej kieszeni.

Istnieją także towarzystwa ubezpieczeniowe, które podeszły do sprawy w sposób bardziej przyjazny dla klienta. Oświadczyły one, że wykupione polisy na życie obejmujące hospitalizację w dalszym ciągu będą obowiązywać na starych zasadach. Ważne jest jednak spełnienie konkretnych warunków, najczęściej dotyczących skompletowania pełnej dokumentacji pobytu w szpitalu oraz diagnoz postawionych przez specjalistów.

Istnieją także ubezpieczalnie, które w ramach usługi Assistance oferują dodatkową pomoc w trakcie pandemii. Przykładem może być dostęp do zdalnej pomocy medycznej działającej poprzez specjalną linię telefoniczną. W najlepszej sytuacji są zatem klienci właśnie takich towarzystw ubezpieczeniowych, które nie tylko nie wyłączyły wypłaty świadczeń, lecz także wyciągnęły rękę w kierunku osób potrzebujących profesjonalnej pomocy medycznej. Po więcej informacji o ubezpieczeniach na życie zapraszamy tutaj.

Jak sprawdzić stanowisko swojej ubezpieczalni?

Większość towarzystw ubezpieczeniowych udostępniła specjalne oświadczenia dotyczące koronawirusa. Jeśli jednak firma, w której wykupiłeś polisę, nie przedstawiła swojego stanowiska, możesz skontaktować się z nią i dopytać o szczegóły obowiązywania wybranego planu ochrony.