Po co SEO? Najważniejsze powody, dlaczego warto pozycjonować stronę w internecie

0

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć w nim sprzedaż? A może masz firmę i zamierzasz wypromować swoje usługi wśród lokalnej społeczności? W każdym przypadku polecanym rozwiązaniem jest pozycjonowanie. Na czym ono polega i dlaczego warto w nie zainwestować?

Czym jest pozycjonowanie www?

Pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego to szereg działań, których celem jest poprawa widoczności serwisu w wyszukiwarce Google na określone wyrażenia wpisywane przez użytkowników. Obejmuje wiele czynności, takich jak m.in. staranna analiza witryny, dobór odpowiednich fraz kluczowych, tworzenie angażujących treści, optymalizacja techniczna serwisu oraz tzw. link building, czyli zdobywanie bezpiecznych, wartościowych linków prowadzących do strony. Fachowo realizowane pozycjonowanie www wiąże się z wieloma korzyściami.

Budowa pozytywnego wizerunku marki

Content marketing, czyli jeden z elementów działań SEO, służy nie tylko zwiększaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, ale także budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Merytoryczne i angażujące wpisy na blogu czy artykuły są interesujące dla czytelnika, a równocześnie tworzą image profesjonalnego przedsiębiorstwa, co przekłada się m.in. na zyski biznesowe.

Większy ruch na stronie

Zdecydowana większość użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami w sieci rozpoczyna swe poszukiwania od wyszukiwarki Google. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na to, że potencjalny klient wejdzie na twoją stronę, dokona zakupu, zatelefonuje do firmy lub wykona inne pożądane działanie. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce serwis jest łatwy do odnalezienia, co wpływa na zwiększenie odwiedzin i tym samym wzrost liczby potencjalnych klientów.

Szansa na wyższy zysk

 

Większa liczba użytkowników w serwisie to z kolei wyższa szansa na dokonanie przez nich konwersji, co przełoży się na wzrost zysków. Co istotne, osoby trafiające na stronę czy do e-sklepu z wyników wyszukiwania Google po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych to starannie wyselekcjonowani, potencjalni klienci. Osoby wpisujące w pasek wyszukiwarki np. nazwę konkretnego modelu lodówki albo odkurzacza są zazwyczaj realnie zainteresowani zakupem produktu i poszukują dla siebie najlepszej oferty. Pozycjonowanie www pozwala więc dotrzeć do najbardziej pożądanej przez firmę, wybranej grupy odbiorców, w przeciwieństwie do wielu innych działań promocyjnych, np. reklamy display.

Profesjonalna agencja SEO

Prawidłowo realizowane działania SEO to długotrwały, niełatwy proces, wymagający dużej wiedzy i doświadczenia. Aby mieć więc pewność, że zostanie on przeprowadzony w profesjonalny, zgodny z bieżącymi wytycznymi branżowymi sposób, warto zaufać specjalistom. Agencja SEO Artefakt oferuje kompleksowe pozycjonowanie sklepów i dowolnych innych stron internetowych od wielu lat. Efektem jej działań jest szerokie grono stałych klientów zadowolonych z poprawy widoczności ich strony w wyszukiwarce, wzrostu konkurencyjności względem innych serwisów oraz zwiększenia zysków finansowych.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl