Strony internetowe – jak sprawdzić ich skuteczność?

0
Reklama
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI

Prowadząc własną firmową stronę internetową, czy witrynę sklepu online warto, jest na bieżąco monitorować jej skuteczność. Dlaczego to takie ważne? Strony internetowe powinny być skuteczne, efektywne i przede wszystkim trafiać do odbiorców, dzięki temu możemy rozwijać nasz biznes i co najważniejsze odnosić sukces.

Warto zatem monitorować pewne elementy na stronie www, aby być świadomym tego, co działa dobrze, oraz tego co np. warto byłoby poprawić.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI

Google Analytics narzędzie do analizy strony internetowej

Google Analytics to dobrze znane i co najważniejsze sprawne i pożyteczne narzędzie, przy pomocy którego zbadamy skuteczność własnej strony internetowej. Przy jego pomocy możemy przeanalizować statystyki, ruch na stronie www, a także zachowanie odwiedzających ją użytkowników. Google Analytics jest narzędziem darmowym.

Jakie elementy warto analizować?

  • Ogólna liczba odwiedzin na stronie internetowej

Bardzo ważne jest to, aby analizować, jak duża liczba użytkowników odwiedza naszą witrynę internetową i jak to się zmienia. Dzięki temu możemy zobaczyć, kolokwialnie mówiąc czarno na białym, czy na naszej stronie www generuje się jakikolwiek ruch. Warto sprawdzić, także liczbę odwiedzin w odniesieniu do wcześniejszych okresów, dzięki temu uzyskamy np. odpowiedzi czy wprowadzone przez nas pozycjonowanie przynosi oczekiwane efekty.

  • Strony i podstrony najczęściej odwiedzane

Analizując tę statystykę, dowiemy się, która karta na naszej stronie www jest najchętniej przeglądana i tym samym budzi największe zainteresowanie, warto uzyskane dane analizować, pod kątem prowadzonego bloga, a konkretnie treści, które cieszą się największą popularnością, które są po prostu najchętniej czytane. Dzięki temu możemy tworzyć użyteczne strony www, czy wpisy pod gust odwiedzających nas użytkowników.

  • Źródło odwiedzin

Najprościej mówiąc, dzięki temu możemy dowiedzieć się, skąd trafili na naszą stronę www użytkownicy. Można wyróżnić 4 typy:

  • po pierwsze organic- ruch organiczny, co oznacza, że użytkownicy trafili na naszą witrynę, poprzez wpisanie konkretnej frazy czy zapytania w wyszukiwarkę Google
  • po drugie direct- użytkownik zna adres strony, wpisując go w pasku przeglądarki, wchodzi na daną witrynę
  • po trzecie referral- odwiedzający trafiają na naszą stronę internetową poprzez kliknięcie linku, umieszczony np. w komentarzu, czy we wpisie na innej witrynie
  • po czwarte- social, czyli ruch na własnej witrynie zawdzięczamy mediom społecznościowym

Dzięki analizie źródła odwiedzin, jesteśmy w stanie zobaczyć jakie działania przez nas podejmowanie mają sens, czyprzynoszą oczekiwane efekty i oczywiście czy się opłacają.

  • Współczynnik odrzuceń

Z tego współczynnika jesteśmy w stanie wywnioskować, czy użytkowniki będący na naszej witrynie opuścił ją, nie podejmując żadnych działań na stronie, czy wcześniej zaszła jakaś interakcja. O czym może świadczyć wysoki współczynnik odrzuceń? Czasem wysoki współczynnik odrzuceń może być spowodowany brakiem użyteczności strony internetowej, inaczej mówiąc nasza strona, nie jest przyjazna użytkownikowi.

Podsumowanie

Posiadanie strony internetowej wiąże się także z pewną pracą, którą należy wykonywać, aby ta strona była efektywna i zachęcała do odwiedzin. Prawda jest taka, że bez pracy nad własną witryną nie osiągniemy zbyt wielkiego sukcesu w sieci. Warto zatem strony www poddawać odpowiednim analizom, np. przy pomocy darmowego narzędzia Google Analytics.

Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA