Czy Brzeg doczeka się nowej przeprawy mostowej przez Odrę?

2
Reklama

Wczoraj (31 stycznia) w Starostwie Powiatowym w Brzegu odbyło się spotkanie robocze poświęcone budowie obwodnicy Brzegu i alternatywnej przeprawy mostowej przez Odrę z udziałem m.in. Wojewody Opolskiego Adriana Czubaka, Starosty Brzeskiego Macieja Stefańskiego, Starosty Oławskiego Zdzisława Brezdenia i reprezentantów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Opola i Wrocławia.


Temat od lat poruszany przez władze powiatu zyskuje w ostatnim czasie coraz większe poparcie. Podczas wtorkowego spotkania zaproponowany został harmonogram prac zawierający m.in. uzyskanie decyzji środowiskowej i budowlanej oraz badania geologiczne.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Budowa obwodnicy Brzegu i alternatywnej przeprawy mostowej przez Odrę, która znaleźć miałaby się w połowie drogi między Wrocławiem i Opolem (w okolicach miejscowości Brzezina), to gigantyczne przedsięwzięcie uzależnione od wielu czynników. Kluczowe będzie wprowadzenie nowego zadania do Programu Budowy Dróg Krajowych. Zakładając, że inwestycja doszłaby do skutku, końca jej realizacji można byłoby spodziewać się w roku 2023. Koszt tego przedsięwzięcia może wynieść nawet 360 milionów złotych.

– Dodatkowa przeprawa przez Odrę to inwestycja ponadregionalna, priorytetowa zarówno dla powiatu brzeskiego, jak i oławskiego oraz istotna kwestia dla obu województw – mówi Starosta Powiatu Brzeskiego Maciej Stefański. – Udało się nam uzyskać silnych sojuszników, którzy rozumieją wagę tej inwestycji. Mamy poparcie Wojewody Opolskiego i Dolnośląskiego oraz Starosty Powiatu Oławskiego. Staramy się zainteresować tym tematem również posłów. Jesteśmy bardzo zdeterminowani, bo zdajemy sobie sprawę z tego, że to jedyny sposób aby wyprowadzić tranzyt z Brzegu i Oławy, zapewnić bezpieczeństwo w ruchu drogowym i na wypadek klęsk żywiołowych oraz zapobiec degradacji zabytkowych części naszych miast – dodaje Maciej Stefański.

– Jesteśmy na etapie harmonogramu inwestycyjnego. Weszliśmy na poziom instytucji wykonawczej, bo w dzisiejszym spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele oddziałów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Opola oraz Wrocławia. Mówimy o zadaniu trudnym do wykonania, dlatego to wszystko trzeba dobrze zaplanować i przeprowadzić odpowiednie analizy. Do momentu prac budowlanych czeka nas cały szereg prac programowych, inwentaryzacyjnych, studium wykonalności, decyzja środowiskowa. Skala  tej inwestycji jest ogromna, ale będziemy się starać, aby znalazła uznanie na szczeblu centralnym – mówił podczas konferencji prasowej Wojewoda Opolski Adrian Czubak.

przeprawa mostowa w Brzegu

Reklama