W piątek (27.03), uruchomiony został dodatkowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta dla osób dzwoniących z zagranicy w sprawie koronawirusa – podał Narodowy Fundusz Zdrowia. Wcześniej NFZ otrzymywał sygnały o trudnościach z połączeniem się z bezpłatnym numerem infolinii NFZ 800 190 590 poza Polską.
Od teraz osoby korzystające z usług zagranicznych operatorów mogą zadzwonić pod całodobowy numer: (+48) 22 125 66 00. NFZ podaje, że konsultanci infolinii odbierają dziennie kilka tysięcy połączeń od osób pragnących uzyskać informacje związane z koronawirusem.
Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia od niedawna jest częściowo obsługiwana przez voicebot`a – inteligentnego asystenta. Automat służy wsparciem, w sytuacji kumulacji połączeń przy udzielaniu najczęściej zadawanych, podstawowych pytań, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
Połączenie z Telefoniczną Informacją Pacjenta jest bezpłatne, a z konsultantami można połączyć się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Do dyspozycji pacjentów jest również czat z konsultantem, obsługa w języku angielskim a także wideorozmowa z tłumaczem języka migowego.
(PAP / Katarzyna Lechowicz-Dyl)