Google monitoruje zachowanie Polaków w czasie kwarantanny. Wypadamy całkiem dobrze

0
Reklama
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

Google monitoruje zachowanie Polaków. COVID-19 Community Mobility Report to raport internetowego giganta, pokazujący zachowania ludzi związane z epidemią. Mimo powszechnej opinii o rozluźnieniu, wygląda na to, że całkiem poważnie podeszliśmy do sprawy.

W raporcie znalazło się wiele danych dotyczących naszego państwa. Wyselekcjonowano nawet szczegółowe informacje dla poszczególnych województw. Google przeanalizował zmiany w odwiedzaniu przez nas konkretnych lokalizacji i podzielił je na 6 sekcji:

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej
Materiał wyborczy KOALICYJNY KOMITET WYBORCZY KOALICJA OBYWATELSKA
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego
Materiał wyborczy KWW Krzysztofa Grabowieckiego

 – Retail & recreation – miejsca rozrywkowe jak restauracje, kawiarnie, kina, centra handlowe czy obiekty kulturowe
– Grocery & pharmacy –  sklepy spożywcze i apteki
– Parks – parki miejskie, plaże, parki narodowe
– Transit stations – transport publiczny
– Workplaces – miejsca pracy

Google monitoruje zachowanie Polaków

Dane obejmują czas od 16 lutego do 28 marca 2020 roku. Google bazowało na geolokalizacji. Pierwsze spadki w odwiedzaniu miejsc publicznych widać w Polsce w okolicach 10 marca.

ODWIEDŹ NAS NA FACEBOOKU

To spadek o 59 proc. w stosunku do wartości bazowej, czyli średniej w przypadku sklepów i aptek.

W okolicach 8 marca nastąpił bum zakupowy, kiedy Polacy zbroili się po pierwszych informacjach o zachorowaniach na koronawirusa. Zdecydowanie rzadziej jeździliśmy też do pracy.

Na bazie opublikowanych danych, można wysnuć wniosek, że jesteśmy dużo bardziej zdyscyplinowani niż inne nacje objęte epidemią. Chętniej pozostajemy w domach.

WSZYSTKO O KORONAWIRUSIE

Z drugiej strony, warto też zauważyć, że sporo osób straciło pracę w centrach handlowych, sklepach oraz restauracjach i punktach usługowych. Stąd zmiany w ilościach odwiedzin w tych miejscach oraz przyrost pozostających w domach.

Reklama
Materiał wyborczy KWW ŁĄCZY NAS BRZEG - GRZEGORZ CHRZANOWSKI
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość
Materiał wyborczy Komitetu Wyborczego Prawo i Sprawiedliwość