Minister edukacji i nauki: będziemy szczepić nauczycieli przeciw COVID-19 najszybciej jak się da

0
edukacja
fot. archiwum

Będziemy szczepić nauczycieli przeciw COVID-19 najszybciej jak się da, ale jest wyznaczona kolejność zgodnie z hierarchią zapotrzebowania – powiedział we wtorek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.


Dziennikarze zapytali ministra w Sejmie o szczepienia dla nauczycieli, którzy w poniedziałek wracają do nauczania stacjonarnego w klasach I-III.

– „Kolejność jest wyznaczona zgodnie z hierarchią zapotrzebowania. Siłą rzeczy najbardziej szczepienia potrzebują osoby najstarsze, bo są najbardziej narażone na utratę życia i zdrowia, ale będziemy szczepić nauczycieli najszybciej jak to się da, cały czas trwają dyskusje” – odpowiedział szef resortu edukacji i nauki.

Pytany, czy masowe testowanie nauczycieli klas I-III w kierunku zakażenia SARS-CoV-2 nie jest akcją propagandową i niewiele wniesie odpowiedział, że gdyby to była tylko akcja propagandowa to nie brałoby w niej udziału 165 tys. osób, które chcą przetestować przed powrotem do szkoły.

Czarnek podkreślił w rozmowie z dziennikarzami, że powrót starszych roczników nastąpi najszybciej jak to będzie możliwe, biorąc pod uwagę kwestie bezpieczeństwa i rozwoju pandemii.

– „Cieszę się, że wracają uczniowie klas I-III” – mówił minister. Dodał, że każdego dnia w każdej szkole będzie monitorowana sytuacja, jeżeli chodzi o rozwój pandemii i ewentualne ogniska zakaźne, aby – jak mówił – dało to podstawę do dalszej weryfikacji sytuacji.

Szef resortu edukacji i nauki podkreślił, że chciałby, aby uczniowie byli w warunkach jak najbardziej bezpiecznych. Na pytanie, czy będzie zdalne nauczanie do końca roku, Czarnek odpowiedział, że powrót klas I-III po części służy do monitorowania sytuacji w szkołach.

– „Będziemy monitorować każdego dnia, w każdej szkole ewentualne ogniska zakaźne, żeby później mieć dokładną wiedzę na temat tego, jak to wygląda w ruchu oświatowym” – mówił.

Na uwagę, czy rozpoczęcie nauczania stacjonarnego dla klas I-III jest przeprowadzaniem doświadczenia, stanowczo zaprzeczył. – „To jest kwestia oceny bezpieczeństwa samych uczniów i nauczycieli” – powiedział. Mówił także o rozwoju poradni psychologiczno-pedagogicznych, które miałyby pomóc uczniom źle znoszącym naukę zdalną. Dodał, że w tej sprawie dalsze komunikaty będą podawane jeszcze w tym miesiącu.

(źródło: PAP / Grzegorz Bruszewski)