Od lipca ZUS wydłuża godziny pracy w poniedziałki

0
fot. ZUS

Od 1 lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów ZUS na Opolszczyźnie będą ponownie otwarte do godz. 18.00. Jak informują przedstawiciele Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – to efekt poprawiającej się sytuacji epidemiologicznej.


  • „W poniedziałki klienci będą mogli korzystać z możliwości osobistego załatwienia spraw w naszych placówkach aż do godziny 18. To cenna informacja szczególnie dla osób aktywnych zawodowo, którzy pracują do późnych godzin popołudniowych. Dodatkowe trzy godziny w każdy poniedziałek powinny pomóc zaplanować wizytę w jednostce ZUS” – mówi Radosław Siczewski z opolskiego oddziału ZUS.

ZUS przypomina również o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. Ponadto zachęca do wideorozmów z ekspertami.

  • „Nie wszystkie sprawy wymagają odwiedzin na sali obsługi klientów. Wiele z nich można załatwić z konsultantem ZUS podczas e-wizyty, czyli spotkaniem przez Internet. Ten sposób nie wymaga nawet wychodzenia z domu” – wyjaśnia Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. Spotkanie ma formę wideorozmowy z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. W ten sposób klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE.

  • „Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.” – czytamy w komunikacie ZUS.

Uwaga! Żeby w czasie e-wizyty uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, zainteresowany powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także zrealizować e-wizytę w imieniu innej osoby.