IX sesja Rady Miejskiej Brzegu – Relacja na żywo

2
Reklama

Dziś (19.06), o godzinie 10:00 w sali stropowej brzeskiego ratusza, rozpocznie się IX sesja rady miejskiej. Porządek obrad przewiduje m.in.: Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2014 rok, analizę efektów działalności sportowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, klubów sportowych, szkół podstawowych i gimnazjów oraz szkół z klasami sportowymi. Radni omówią również ofertę letniego wypoczynku dzieci młodzieży.


Też się żegnamy. Dzisiejsza sesja nieco senna z wybuchowym i emocjonalnym zakończeniem. Następna 16 lipca…

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

16.23

Przewodnicząca Mrowiec ogłasza koniec obrad


16.22

Radny Karlikowski dziękuje za zbieranie podpisów pod petycją dotyczącą budowy wałów przeciwpowoidziowych.

Radny Andruchowicz zaprasza na turniej koszykówki.


 

16.20

Radny Kapela zaprasza na Bieg Piastów

Przewodnicząca Mrowiec informuje, że wojewoda opolski wystosował pismo do radnych które prześle radnym dotyczące powołania ławników


16.19

70 lat mediów na Kolejowej nie było a teraz nagle są potrzebne i mają być załatwione w ciągu dwóch tygodni – tak konkluduje wypowiedź Leszka Ciepielskiego przewodnicząca Mrowiec


16.16

Burmistrz Wrębiak dziękuje za udzielenie absolutorium wszystkim radnym. Nie wszystkim jesteśmy wstanie pomóc – tak kończy burmistrz podziękowania odnosząc się do emocjonalnych wypowiedzi pana Ciepielskiego

Radna Szczęsna tłumaczy, że zna go od tygodnia ponieważ poprosił ją o spotkanie przez biuro rady a ona zajęła się tylko sparawą mieszkańców, których reprezentuje

Radna Goj-Birecka uważa, że pan Ciepielski nie przedstawił konkretów i prosi o wszystkie pisma o których mówi. Sugeruje, że to kolega radnej Szczęsnej.


16.13

Ludzie oczekują chleba nie igrzysk. – zwracając się do burmistrza Wrębiaka kończy swoją wypowiedź.

Przewodnicząca przypomina o upływającym czasie – 6 minut


16.11

Po chwili udziela mu ponownie.


16.10

Przewodnicząca Mrowiec kwituje, że Leszek Ciepielski opowiada herezje i odbiera mu głos.

Mieszkaniec Leszek Ciepielski zarzuca przewodniczącej Mrowiec, że nie rozumie zasad samorządu. Nie moge kontrolować burmistrza, bo to nasz płatnik – tak według pana Ciepielskiego miała powiedzieć Barbara Mrowiec, kiedy prosił ją o interwencje zawiedziony brakiem jakichkolwiek efektów jego spotkań z burmistrzem Wrębiakiem.


16.09

Mija już 70 lat odkąd mieszkańcy nie mają podstawowych mediów – tak zaczyna przedstawiciel mieszkańców ulicy Kolejowej Leszek Ciepielski

Uwierzyliśmy, że burmistrz w myśl hasła: słuchać ludzi służyć mieszkańcom załatwi nam naszą sprawę. Uwierzyliśmy radnemu Jarosowi, koledze burmistrza z PiS-u, że załatwi sprawę. Niestety tak się nie stało – dodaje Leszek Ciepielski.

Rozgoryczony uważa, że służby burmistrza niewłaściwie pomagają mieszkańcom ulicy Kolejowej. Pan Ciepielski zgłasza wątpliwość także, że przewodnicząca Mrowiec nie zna ustawy samorządowej


 

16.01

Przewodnicząca Mrowiec prosi radnych o pozwolenia na zabranie głosu przedstawiciela mieszkańców ulicy Kolejowej.

Przewodnicząca udziela mu 6 minut czasu na zabranie głosu


 

16.00

Burmistrz Kostrzewa obiecuje zająć się sprawą zamiany mieszkania.

Burmistrz Wrębiak oświadcza, że na interpelacje radnej Szczęsnej odpowie na piśmie.

Burmistrz Wrębiak wyjaśnia radnemu Kapeli, że młodzi sportowcy mogą skorzystać ze środków jakie przyznano BTP.


 

15.59

Burmistrz Wrębiak oświadcza, że na interpelacje radnej Szczęsnej odpowie na piśmie.


 

15.58

Burmistrz Wrębiak wyjaśnia radnemu Kapeli, że młodzi sportowcy mogą skorzystać ze środków jakie przyznano BTP


 

15.55

Dodatkowe przystanki na ulicy Wrocławskiej nie są w tej chwili możliwe do zrealizowania, choćby ze względu na umowy podpisane z przewoźnikiem i konieczność zmian uchwał poprzednio przyjętych przez radę.

Burmistrz Kostrzewa zapowiada także wystąpienie do komisji o przemalowanie parkingów na ulicy Żeromskiego oraz zamontowanie tzw. „spowolniacza”

Burmistrz Kostrzewa montaż lustra przy ulicy 6-go Lutego urząd wystąpił z wnioskiem do komisji ruchu o taka inwestycję.

Burmistrz Kostrzewa informuje, że wniosek dotyczący remontu ulicy Trzech Kotwic to raczej chodzi nie o remont a o inwestycję. Miasto w najbliższym czasie takiej nie planuje

Miasto nie planuje także budowy parkingu wielopoziomowego w centrum miasta.


 

15.49

Odpowiedzi na interpelacje

15.48

Druga skarga na ZMN także odrzucona

15.44

Radni odrzucają skargę jako bezzasadną


 

15.41

Radny Samul uważa, że jeśli wspólnoty nie potrafią się dogadać to należy rozdzielić ich kontenery i poustawiać w różnych miejscach.

Nie moje, proszę mi utwardzić i jeszcze ma nie śmierdzieć – tak radny Juchniewicz podsumowuje skargę mieszkańców.


15.36

Radni dyskutują nad skargą. Radny Jacek Juchniewicz podsumowuje sprawę skargi jako problem wynikający ze sprzedaży wspólnotą terenów po tzw. „obrysie”. Według niego wprowadzona niedawno uchwała o preferencyjnej sprzedaży gruntów. Według radnego Szpulaka nikt nie zmusi żadnej wspólnoty do zakupu gruntów nawet po preferencyjnej cenie.


15.32

Radni będa rozpatrywać skargę na dyrektora ZNM – skargę referuje radny Piotr Szpulak. Sprawa dotyczy kontenerów na śmieci.


15.31 

Rada odrzuca skargę Anny Kociubi


15.29

Ustalenia dotyczące skarg referuje radna Julia Goj-Birecka


15.26

Radni będą głosować skargi dotyczące Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Zarządu Mienia Komunalnego

Skarga nr 1.

Skarga nr 2.(dotyczy ZNM).

Skarga nr 3 (dotyczy ZNM).


 

15.23

Uchwała została przyjęta jednogłośnie (18 za).

Następny punkt obrad dotyczy usprawnienia procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Projekt przedstawia skarbnik Katarzyna Szczepanik

Uchwalane zmiany tutaj.


 

15.20

Radni przyjmują uchwałę. (16 radnych głosowało za)

Kierownik Biura Budownictwa i Inwestycji – Lucyna Mielczarek przedstawia uchwałę dotyczącą „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Brzeg na lata 2015 – 2030”


15.17

Radni głosują uwagi do „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Brzeg na lata 2015 – 2030”. Lista uwag tutaj.


 

15.14

Burmistrz Kostrzewa informuje, że gmina Brzeg od lat organizuje przetargi na zbiorowe dostarczanie energii dla podległych jednostek. Dzięki temu gmina osiąga bardzo duże oszczędności.


 

14.45

Radni dyskutują na temat energii odnawialnej.


 

14.29

Największą oszczędnością dla gminy może być inwestycja w infrastrukturę elektro-energetyczną własnych obiektów. W przypadku inwestycji w oświetlenie drogowe zwrot z inwestycji byłby długoletni.


 

14.22

Problemem gminy Brzeg jest fakt, że około 2000 lamp oświetleniowych nie jest jej własnością.


14.15

Jeśli chodzi o rodzaj najczęściej stosowanych paliw na terenie Gminy Brzeg, to są nimi węgiel i drzewo.


14.05

Rozpoczęto omawianie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Brzeg na lata 2015 – 2030


14.02

Przystępujemy do głosowania w sprawie podjęcia projektu uchwały zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu za 2014r

19 radnych za. Uchwała została podjęta


 

14.00 Radna Renata Biss – wiemy, że ta sytuacja jest zastana przez burmistrza i radę ale musimy sie z tym zmierzyć.


 

13.57 Jolanta Gabruk, głowna ksiegowa BCK – szereg nieprawidłowości dotyczą samej rachunkowości. Zalecenia pokontrolne RIO są realizowane


 

13.52 Na poprzedniej sesji, radni nie przyjęli uchwały związanej z rocznym bilansem BCK


 

13.51 Radni wracają do sprawy zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu za 2014r.


 

13.50

Radni jednogłosnie przegłosowali uchwałę


 

13.46

Nie pojawiły się  żadne pytania. Przechodzimy do kolejnego projektu uchwały – zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Brzeg na 2015 rok


 

13.45

Punkt 9 dzisiejszych obrad. Oferta letniego wypoczynku dzieci i młodzieży.


 

13.44

Wracamy do obrad


 

13.42

Na sali słychać dzwoniek. Przewodnicząca prosi o zajęcie miejsc.


 

13.20

Przewodnicząca ogłasza 20 minut przerwy (obiadowej 🙂 )

Przewodnicząca Mrowiec prosi radnych aby przyjęli sprawozdanie przez aklamację. Radni przyjmują informację przez aklamację.

Radny Zwierzchowski proponuje aby miasto wykorzystało fakt sprzedaży przez starostwo terenów za domem dziecka i spróbowało w ten sposób rozszerzyć teren szkoły przy Poprzecznej.


 

13.13

Radny Surdyka uważa, że to wina dyrekcji zespołu szkół przy Poprzecznej. Według niego powinno się dokonać jakiś zmian w funkcjonowaniu tego boiska, bo przez większość roku jest ono zamknięte, a udostępniane jest podczas tylko zwodów softbolowych.


 

13.07

Radny Surdyka pyta o boisko do softbola na ulicy Poprzecznej. Chodzi mu o większe wykorzystanie tego obiektu poza zajęciami szkolnymi. Burmistrz podziela zdanie radnego, aby to boisko było otwarte. Według niego to kompetencja zarządzających tym obiektem.


 

13.00

Radny Surdyka pyta o dofinansowanie klubów koszykarskich. Burmistrz Wrębiak informuje, że obydwa dostały taka samą dotację mimo że jeden z klubów ma sekcje seniorskie , a drugi juniorskie. Zdaniem radnego Surdyki poprzedni burmistrz obniżył dotacje na sport. Wyraził zadowolenie z poziomu obecnych dotacji. Według radnego większą dotację powinien otrzymywać klub koszykarski Stal Brzeg.


 

12.52

Burmistrz informuje radnych, że nie ma żadnych szans na uzyskanie dofinansowania z Ministerstwa Sportu inwestycji na otwartym basenie przy ulicy Korfantego.


 

12.46

Burmistrz informuje o możliwościach i działaniach w kierunku pozyskania dofinansowania z Ministerstwa Sportu na remonty obiektów sportowych między innymi na doświetlenie stadionu oraz wyprofilowanie łuków bieżni.


12.44

Radny Karlikowski uważa, że hala sportowa przy ul. Oławskiej jest wykorzystywana do maksimum. Eksploatacja obiektu powoduje, że trzeba więcej w niego inwestować


12.42

Trwa dyskusja o klubie kolarskim. Wszyscy są zgodni,  że w Brzegu należałoby zorganizować jakiś prolog wyścigu


12.35

Burmistrz Jerzy Wrębiak informuje,  że w kolejnych latach będzie starał się wcześniej ogłaszać konkursy na dotację dla klubów sportowych


12.34

Kierownik Biura Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki odpowiada, że rok 2014 został rozliczony


12.33

Radny Zwierzchowski pyta burmistrza czy wszystkie kluby rozliczyły się z otrzymanych dotacji


12.27

Przechodzimy do kolejnego punktu obrad – Analiza efektów działalności sportowej: MOSiR, szkoły podstawowe i gimnazja, szkoły z klasami sportowymi, Kluby Sportowe. Rodzaje dyscyplin, liczba uczniów uprawiających daną dyscyplinę. Osiągnięcia na szczeblu gminnym, wojewódzkim i krajowym. Problemy i potrzeby.


12.24

Trwa odczytywanie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu. Radni nie mieli pytań i przeszli do głosowanie. 18 za, radni Grzegorz Surdyka i Bożena Szęsna nie głosowali


 

 

12.23

Komisje stałe zaopiniowały pozytywnie projekt. Radni jednogłośnie przegłosowali uchwałę


 

12.20

Trwa odczytywanie projektu uchwały w sprawie przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Brzeg wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta za 2014 rok


 

12.16

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej odczytuje opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie udzielenia absolutorium burmistrzowi.


 

12.15

Komisja Rewizyjna wnioskuje o udzielenie absolutorium burmistrzowi.


 

12.12

Opinia komisji rewizyjnej i wnioski dot. absolutorium.


 

12.10

Następny punkt obrad to przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Janusza Żebrowskiego opinii w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Brzegu.


12.09

Radni przyjmuja informację bez dyskusji


12.00

Następny punkt obrad to Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta za 2014 rok. Sprawę referuje skarbnik Katarzyna Szczepanik. Przedstawia opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wykonania budżetu.


 

11.59

Po 16 minutach przewodnicząca Mrowiec wznawia obrady


11.43

Przewodnicząca Mrowiec ogłasza 5 minut przerwy.

Radna Szczęsna prosi o zabezpieczenie środków w przyszłym budżecie na umieszczanie pod nazwami ulic krótkiej wzmiance o bohaterach związanymi z tymi ulicami.


11.40

Radny Szpulak informuje o projekcie Młodzieżowej Rady Miejskiej pt. Patroni naszych ulic i poprosił obecnych na sesji przedstawicieli MRM o rozdanie ulotek informacyjnych w tej sprawie

Radny Juchniewicz w imieniu działkowców zrzeszonych w kole Metalowiec prosi o ustawienie przystanku na żądanie przy ulicy Wrocławskiej. Radny Juchniewicz w imieniu mieszkanki która posiada lokal o powierzchni 80 m2 prosi o zamianę na mniejszy lokal.

11.38

Radna Szcząsna w formie pisemnej składa następujące interpelacje:

1. W ubiegłym tygodniu zgłosili się do mnie mieszkańcy posesji przy ulicy Kolejowej z prośbą o interwencję w sprawie ich problemów.

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują w szczególności sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej; gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego; wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz; działalności w zakresie telekomunikacji; lokalnego transportu zbiorowego; itd.

Mieszkańcy ulicy Kolejowej nie mają dostępu do kanalizacji, drogi dojazdowej.

W XXI wieku, w cywilizowanym kraju, w mieście powiatowym? Co prawda, właścicielem drogi jest PKP, ale nie zwalnia to włodarzy miasta od próby rozwiązania problemu mieszkańców naszego miasta. Wystarczy odrobina dobrej woli ze strony burmistrza Wrębiaka i jego służb!

Proszę o informację czego dotyczyło spotkanie burmistrza z dyr. Szulcem z PKP i jakie były szczegółowe ustalenia końcowe tego spotkania?

2. Skoro elementarne, zdawałoby się w dzisiejszych czasach, potrzeby mieszkańców posesji przy ulicy Kolejowej nie są zaspokajane, a należy to przecież do podstawowych obowiązków gminy, czy burmistrz Jerzy Wrębiak nie przewiduje zwolnienia ich od płacenia podatku od nieruchomości?

3. Jaki byłby koszt ewentualnego podłączenia kanalizacji do posesji przy ulicy Kolejowej?

4. Czy burmistrz Jerzy Wrębiak zobowiąże podległe mu spółki do zrealizowania takiego podłączenia?

5. Skoro gmina nie jest do tej pory w stanie zapewnić mieszkańcom posesji przy ulicy Kolejowej możliwości odprowadzania ścieków, czy zdaniem burmistrza Jerzego Wrębiaka nie powinni oni zatem, w ramach pewnej rekompensaty do momentu zapewnienia im tej możliwości, być objęci niższą stawką opłaty za korzystanie z sieci wodociągowej lub nawet zwolnieni z opłaty za wodę?
Czy była mowa o remoncie drogi przy ulicy Kolejowej na spotkaniu z dyr. Szulcem z PKP.

6. Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej, gmina powinna prowadzić Biuletyn Informacji Publicznej i stale go aktualizować o informacje, które stanowią informację publiczną. W związku z zapowiadanym przez burmistrza Jerzego Wrębiaka przedłużeniem godzin pracy Urzędu Miasta, proszę o informację, w jakich godzinach czynny jest obecnie Urząd Miasta oraz Kasa Urzędu Miasta. W Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brzeg znajduje się nieaktualny wykaz czasu pracy Urzędu. Proszę również o aktualizację Biuletynu, żeby nie wprowadzać w błąd mieszkańców miasta!

7. Dlaczego Plan kontroli wewnętrznych na rok 2015 został umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej dopiero 12 czerwca 2015 r? Czym zatem w pierwszej połowie roku zajmował się urzędnik bądź urzędnicy odpowiedzialni za przeprowadzanie takich kontroli, skoro planowane kontrole są przeprowadzane dopiero od miesiąca czerwca? Dlaczego w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brzeg nie można odnaleźć protokołów z przeprowadzonych kontroli? Zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych? Proszę o ich udostępnienie!

8. Kto z Kierownictwa Urzędu Miasta odpowiada za nadzór nad umieszczaniem informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brzeg i dlaczego nadzór ten sprawowany jest tak niedbale?

9. W Urzędzie Miasta powołany jest pełnomocnik burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi. Z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu wynika natomiast, że współpracą z organizacjami pozarządowymi z terenu gminy zajmuje się Sekretarz Brzegu (swoją drogą, nazwa nieadekwatna do faktycznie realizowanych zadań. Sekretarz zajmuje się zapewnieniem sprawnego funkcjonowania urzędu a nie Brzegu!). Kto zatem faktycznie odpowiada za tą współpracę? Proszę o informację, jakie działania w 2015 roku podjął Sekretarz w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi z terenu gminy? Wykaz tych działań proszę zestawić z działaniami podjętymi przez pełnomocnika burmistrza ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi.

10. Opolszczyzna jako pierwsza w kraju zdeklarowała się, że przyjmie uchodźców z Syrii. Jak podaje NTO, państwo islamskie prowadzi w Syrii od kilku lat politykę wyniszczania chrześcijan należących do różnych Kościołów. Kilkaset tysięcy z nich zamordowano, w tym wiele dzieci. Około 2,5 mln wypchnięto na emigrację do sąsiednich krajów. Blisko 7 mln zmuszono do opuszczenia dotychczasowych siedzib i przenoszenia się w inne rejony Syrii. Panie Burmistrzu, ilu z tych uchodźców trafi do Brzegu? Jakie deklaracje, działania i kroki podejmował Pan w tej sprawie? Proszę o Pana jasne i czytelne stanowisko w tej sprawie.


11.28

Radny Kapela zwraca się z prośba dofinansowania piłkarzy BTP z rocznika 2005 w wysokości 2000 złotych.

Radny Andruchowicz składa interpelację w sprawie ul. Żeromskiego, chodzi o wymalowanie linii parkingowych oraz zamontowania tzw. spowalniacza dla aut.

Radna Bożena Szczęsna dziękuje za odpowiedzi dotyczące interpelacji z poprzedniej sesji RM.

11.22

Radna Bis zgłasza prośbę o wykonanie parkingu przy Parku Wolności oraz innych elementów infrastruktury drogowej w mieście.


11.18

Radny Jaros składa interpelację ws. drogi wewnętrznej, prowadzącej od ul. Piastowskiej do ul. 8 Marca – wymaga naprawy. Zgłasza również propozycję budowy parkingu nadziemnego w miejscu istniejącego parkingu przy ul. Dzierżonia – Można by tam zbudować parking na 300-400 aut, a inwestycja szybko by się zwróciła – mówi Jaros.


 

11.16

Sprawozdanie z działalności burmistrza zostało przyjęte przez aklamację.


 

11.07

Radny Karlikowski pyta o spotkanie burmistrza z 3 czerwca. Burmistrz odpowiedział, że rozmawiał wówczas ws. problemu zagrożenia powodziowego Brzegu z prof. Elżbietą Nachlik z Politechniki Krakowskiej. – Inne gminy są już dobrze zabezpieczone przed powodzią. Woda nie wyleje już np. w Cisku, tylko u nas. Budowa wałów w rejonie Ratajów przy ul. Oławskiej – to ta inwestycja jest realizowana przez marszałka województwa. My zgłosiliśmy chęć pomocy i partycypowania w kosztach. Choć nie sami możemy wiele zrobić, to spotykamy się z ludźmi decyzyjnymi w kraju i naświetlamy im, że taki problem w Brzegu istnieje.


 

11.03

Burmistrz – odnośnie basenu przy ul. Korfantego, to problem jest z utylizacją mułu z kąpieliska – może to kosztować kilka – kilkanaście milionów złotych, a nas na to nie stać. Szukamy więc innych rozwiązań, innowacyjnych, które byłyby dużo tańsze.


10.54

Burmistrz odpowiedział, że droga przy ul. Kolejowej należy do PKP i naprawa jej leży w gestii właśnie tej spółki. Radna Bis – 9 czerwca spotkał się pan z brzeskimi taksówkarzami – jakie są efekty tych rozmów? Burmistrz – jest wiele aut, które stoją w miejscach niedozwolonych, to problem nieegzekwowania prawa. Będziemy próbowali to zmieniać. Radny Kapela pyta o spotkanie z 1 czerwca, w sprawie amfiteatru. Burmistrz – amfiteatr sam w sobie jest piękny i chcemy zachować jego piękno. Nas interesuje inwestycja odtwarzająca istniejący amfiteatr z pewnymi udoskonaleniami. Myśleliśmy nad zadaszeniem, ale to chyba jednak upadnie, bo też źle komponowałoby się z architekturą krajobrazu. Remont amfiteatru przewidziany jest na 2017 r.


10.51

Radna Szczęsna pyta, w jaki sposób miałoby się odbyć przejęcie mieszkań na rzecz miasta od PKS-u. Burmistrz odpowiedział, że część z tych lokali jest zadłużonych i to nie jest takie proste.


10.49

Radny Andruchowicz – Chciałbym podkreślić, że występ młodzieży z PG 1 podczas Primus Inter Pares był doskonały.


10.39

Burmistrz zakończył sprawozdanie. Radny Komarzyński pyta o spotkanie burmistrza z radnym Szpulakiem i o siedzibę harcówki. Burmistrz – Spotkaliśmy się po to, by wskazać lokal na harcówkę. Obecny obiekt, w którym rezydują, nie spełnia wymogów i oczekiwań. Znaleźliśmy lokal w Sukiennicach oraz w jednej ze szkół, ale harcerze odrzucili ten pomysł, gdyż nie będą mieli dostępu do tych lokali w weekendy.


10.22

Burmistrz Jerzy Wrębiak składa sprawozdanie ze swojej działalności za okres, jaki minął od czasu poprzedniej sesji rady.

Sprawozdanie można przeczytać tutaj.


10.20

Rada dziś rozkręca się bardzo wolno. Trzeba było głosować nad cofnięciem głosowania, by ponownie głosować nad przyjęciem protokołu obrad, bo przy pierwszym głosowaniu trudno było policzyć głosy.


10.17

Na sesję przybyła 20-ta radna. Radni zdecydowanie odrzucili wniosek Grzegorza Surdyki o wycofanie z porządku obrad debaty nad zaopatrzeniem w paliwo cieplne.


10.06

Rozpoczęła się sesja. W sesji uczestniczy 19 radnych, burmistrz i ława burmistrza. Radna Goj zgłasza rozpatrzenie projektu uchwały nad skargą na kierownika MOPS-u w Brzegu. Ponowna skarga na dyr. ZNM w Brzegu – wspólnoty z Piłsudskiego 16, również na dyrektora Zarządu Nieruch. Miejskich, złożona przez jedną z mieszkanek naszego miasta. Radny Surdyka składa wniosek o przegłosowanie ściągnięcia z porządku obrad o zaopatrzeniu w paliwo cieplne, z uwagi na obszerność dokumentacji w tej sprawie (ponad 200 stron).

Wniosek radnej Goj-Bireckiej – przeszedł, wniosek radnego Szpulaka ws. skargi z Piłsudskiego 16 i jednej z mieszkanek – oba zaakceptowane przez radę. W sprawie wniosku Grzegorza Surdyki, przed głosowaniem o przyjęcie wniosku, powstał spór. Burmistrz prosił o odrzucenie wniosku, radny Juchniewicz poprosił radnego Surdykę o wycofanie wniosku, aby radni mogli zapoznać się z prezentacjami o paliwie cieplnym ławy burmistrza.


W trakcie dzisiejszych obrad, radni będą głosować w sprawie przyjęcia kilku uchwał, m.in. w sprawie:

a)zmian w budżecie Gminy Brzeg na 2015r oraz zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu
b)zatwierdzenia bilansu rocznego z rachunkiem wyników Brzeskiego Centrum Kultury w Brzegu za 2014r.
c) uchwalenia „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe Gminy Brzeg na lata 2015 – 2030”.

Zapraszamy na relację na żywo.


 

Reklama