Najważniejsze informacje na temat nowego prawa „śmieciowego”

0
odpad__800x600_.jpg
Reklama

Już od dziś wchodzi w życie nowe prawo „śmieciowe”. Co powinniśmy wiedzieć na jego temat? Przede wszystkim, nie musimy się nim tak naprawdę martwić.

Reklama - ciąg dalszy wpisu poniżej

Mieszkańcy budynków wielorodzinnych wyrzucają śmieci tak jak dotychczas i opłaty wnoszą również tam, gdzie dotychczas – czyli na konto wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej. Zarząd wspólnoty/spółdzielni musi zadbać o to, aby przy budynku znalazły się 4 pojemniki: jeden na bioodpady, drugi na szkło białe, trzeci na szkło kolorowe oraz czwarty na pozostałe odpady. Wprowadzona jest również bardzo ważna zmiana – teraz przewoźnik będzie wystawiał fakturę wyłącznie gminie, co oznacza, że spółdzielnie mieszkaniowe czy wspólnoty nie będą otrzymywały faktur. W przypadku domków jednorodzinnych – oczywiście, w przypadku zadeklarowania segregacji – wymagane jest posiadanie 3 pojemników: jeden na bioodpady, drugi na szkło, trzeci na pozostałe odpady. W tym wypadku, każdy właściciel domku reguluje opłaty za wywóz śmieci, wpłacając pieniądze na konto Urzędu Miasta (87 2030 0045 1110 0000 0269 2520 z dopiskiem –opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi) lub bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta na ul. Robotniczej 12. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie z trzema firmami, które dotychczas zajmowały się wywozem śmieci i do momentu rozstrzygnięcia przetargu na przewoźnika odpadów – nadal one będą się tym zajmować. Nie oznacza to jednak, że obowiązują również stare zasady opłat – od najbliższego poniedziałku, bowiem, opłaty wnosimy zgodnie ze złożoną deklaracją. Opłaty wnosimy zawsze do 10-tego dnia każdego miesiąca, a więc za lipiec opłatę musimy wnieść do 10-tego lipca. Pojemniki będzie można również dzierżawić od firmy, która wygra przetarg. Zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Brzegu, przy wyborze pojemników należy uwzględniać dane zawarte w tabeli poniżej  

 

Zabudowane jednorodzinna i zagrodowa
przy zadeklarowanym selektywnym
zbieraniu
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 80 110 240 240
SZKŁO 4 7 8 9
BIOODPADY 35 55 65 70
Zabudowa wielorodzinna bez
zadeklarowanego selektywnego
zbierania
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 110 180 210 220
Zabudowa wielorodzinna przy
zadeklarowanym selektywnym
zbieraniu
Litrów / tydzień
ODPADY ZMIESZANE 100 140 180 190
SZKŁO 2 3 4 5
BIOODPADY 10 15 20 22

 

 

oraz minimalną częstotliwość opróżniania pojemników, tj.:

ZABUDOWA JEDNORODZINNA:
-odpady niesegregowane – raz na tydzień,
-przy segregacji: odpady biodegradowalne i pozostałe zmieszane – 1 raz na tydzień
-szkło – 1 raz na kwartał
ZABUDOWA WIELORODZINNA:
-odpady niesegregowane – raz na tydzień,
-przy segregacji: odpady biodegradowalne i pozostałe zmieszane – 1 raz na tydzień
-szkło – 1 raz na miesiąc.
Reklama